כרטיס כניסה למועדון הספורט: מרצדס CLA35 AMG במבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
מרצדס CLA35 AMG
כרטיס כניסה למועדון הספורט: מרצדס CLA35 AMG במבחן דרכים

 

צילום: ליאת מנדל

 

אחרי מבחן דרכים למרצדס CLA200 החדשה, ה”בסיסית”, הגיעה אלי הגרסה הקרבית של הדגם, מכונית חלומית בצהוב – מרצדס CLA35 AMG, הגרסה הספורטיבית, אבל לא הכי ספורטיבית, של המרצדס CLA בדור החדש שלה. קטגוריית רכבי ה-CLA מוצעת ב-5 גרסאות, 3 מהן מבוייתות עם מנועי 1.3 ליטר, והספקים גבוהים אך מאופקים (CLA180, CLA200, CLA250), ושתיים מהן, ה-CLA35 ו-CLA45S, גרסאות קצה, שהשם יעזור.

הפלטפורמה של ה-CLA היא זו של המרצדס A CLASS המצוינת, פלטפורמה חדשה שהושקה ב-2018, והוכיחה את עצמם בכל המכוניות שבחנתי עד כה, כשהיא אוחזת תחתן.

 

מרצדס A CLASS החדשה רכב השנה של מלכת הכביש – 2018

 

הדור החדש זוכה לעיצוב קיצוני יותר ומרהיב ביופיו, נמוך, אווירודינאמי, ספורטיבי, ולא נראה כמו אף דגם אחר במשפחה. החזית אגרסיבית והקימורים נהדרים, ומאחור, מראה הקופה (החלק האהוב עלי ברכב), פשוט עושה חשק לעזוב את כל התיאורים המיותרים, להכנס לרכב ולשים גז. אבל רק שתדעו, שיש תאורת לד מלפנים ומאחור, ספוילר אחורי, גריל מיוחד, עם עיצוב של זוג מדפים נאים, חישוקי סגסוגת גדולים בקוטר 18 אינץ’, מהם מבצבצים קאליפרים כסופים, וחבילת עיצוב חיצוני מורחבת של AMG, שלא יהיה לכם ספק שמדובר בייצור כלאיים ייחודי.

 

תא נהג מרצדס CLA35AMG

 

חבילת אבזור AMG בתא הנהג והנוסעים

 

אם התלהבנו עד כה, הגיע הזמן לפתוח את הדלת ולהתרשם מעיצוב הפנים: תא הנוסעים ספורטיבי ויפה לא פחות מהחוץ, עם גימור פנימי DINAMICA יוקרתי, חיפוי ARTICO ללוח השעונים, סאנרוף פנורמי, מושבי ספורט תומכים ונוחים, עם ריפוד ARTICO בשילוב DINAMICA, ותאורת אווירה ב-64 גוונים. שאני לא חושבת שהגעתי אליה, כי למי אכפת ברכב כזה באיזה צבע לבחור.

המרצדס CLA35 AMG מגיעה עם חבילת אבזור עשירה הכוללת בקרת אקלים, מושב נהג חשמלי עם זכרונות (דברים קטנים וחשובים, לסגור את הדלת והמושב מתכוון לפי הגוף שלך), בלם-יד חשמלי, מצלמת נסיעה לאחור עם פסי הכוונה, הנעה ללא מפתח ועוד.

את העין, בין היתר, תופס לוח מחוונים דיגיטלי Widescreen Cockpit רחב, כשמו כן הוא, עם ממשק שאני באמת אוהבת ומעריכה, עוד ממבחן הדרכים של ה-A CLASS, שהציגה אותו לעולם – MBUX. ממשק נוח להבנה ותפעול, נראה טוב, איכותי וחד, שמוצג על גבי מסך מגע צבעוני בגודל ”10.25. ממשק מתקדם, טכנולוגי לטכנופובים. אותו ניתן לתפעל על ידי שימוש במסך המגע, לוח המגע (פד שניתן לתפעל במגע) שנמצא מימין לנהג, ליד תיבת ההילוכים, או בתפעול קולי (באנגלית).

יש שני מסכים, אחד מרכזי בו מוצגת המולטימדיה, מערכת השמע, רדיו, בלוטות’, הוצאת וכניסת שיחות, וכו, ולוח “השעונים” מול הנהג. תציצו בתמונה, זה נראה טוב.

מרצדס כמו מרצדס מגיעה עם מערכות מתקדמות חשובות וחיוניות כמו מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, בלימת חירום אוטונומית, מערכת התרעה על רכב בשטח מת, עם פונקציית זיהוי תנועה חוצה מאחור, חיישני חניה היקפיים עם סייען חניה אקטיבי, מערכת לניטור ערנות נהג, בקרת שיוט אדפטיבית עם מגביל מהירות, ועוד.

 

מכונית קופה 4 דלתות – מרצדס CLA

 

ה-CLA35 מכונית קופה 4 דלתות, שיושבת על קטגוריית המשפחתיות הספורטיביות, ומכונית הכניסה לגזרת המכוניות הספורטיביות באמת של מרצדס.

תחת מכסה המנוע, מנוע טורבו-בנזין חדש בנפח 2 ליטר, המפיק 306 כוחות סוס, עם מומנט מירבי של 40.8 קג”מ החל מ-3,000 סל”ד. התיבה, תיבת שבעה הילוכים 7G-DCT כפולת מצמדים, והתאוצה מהמקום ל-100 קמ”ש תתרחש תוך 4.9 שניות. יש בורר מצבי נהיגה נחמד (מאד), DYNAMIC SELECT, עם אפשרויות נהיגה: “קומפורט” לנוחות מירבית (המצב הזה היה לי מספיק נוח וחזק), “סליפרי” לכביש רטוב או חלקלק, אינדיבידואל, “מצב” שהנהג/ת מגדירים בעצמם, ולפי רצונם, את המתלים, הגה ומנוע, כל אחד בנפרד, מצב “ספורט” ו”ספורט פלוס”. אין מצב RACE, לא נורא. לא הצלחתי גם ככה לעמוד במצב הספורט פלוס.

לא רק הגימורים והעיצוב של הרכב ברוח ה-AMG, יש לה גם מערכת מתלים של AMG ובלמי הדיסק מאווררים ומחוררים, לטובת בלימה מירבית וטובה בעומס.

 

חרטום מרצדס CLA AMG
עיצוב מבטיח ואגרסיבי. חרטום מרצדס CLA AMG

 

איך הנסיעה במרצדס CLA35 AMG?

הכוח הוא כל כך מיידי וכל כך מהנה, ואין ממנו שובע. אי אפשר להפסיק לרצות ללחוץ על הגז. הנסיעה מהירה, נוחה, שקטה למדי. אני בבועת המרצדס שלי, ומדי פעם, כשאני מכבה לרגע את המוזיקה (10 רמקולים מצויינים וסאב וופר…), אני יכולה ליהנות מצלילי המנוע. יש מהם קצת, לא מספיק. אגב, במצב הספורט פלוס נכנסים לתמונה צלילים מוגברים ומהונדסים, אבל הייתי עסוקה בלא להשתין במכנסיים, אז פחות שמתי אליהם לב, לצלילים.

כבר במצב ה”ספורט” התחילו לרעוד לי הרגליים, ה-CLA35 AMG מתחדדת מהר, והתחושה הזו בכביש ציבורי מפחידה אותי. אז מה לדבר על ספורט פלוס. ואיפה אני אמצא עכשיו מסלול פנוי?

הרכב יציב, אוחז, תומך, מאיץ ובולם בצורה יוצאת דופן. משפחתית ספורטיבית, כמו שצריך, רק שצריך להחליף את הרכב כשהילדים יגדלו, לאפשר להם מקום לראש. 😉
אישית, לי ולילד אין בעיה של מקום, שנינו יחסית קומפקטיים, ובנסיעה לא נרשמו הערות על חוסר מקום או חוסר נוחות. כן, אם יהיה נוסע לצידי, אדם שלי מאחור, לא יוכל למתוח את רגליו בהנאה, כמו שהוא יושב, כשרק שנינו ברכב.

 

הנוסעים מאחור משלמים את מחיר העיצוב. אבל לבן ה-5 היה מרווח

 

מושב הבטיחות הענק שלו, אגב, נכנס בלי הרבה קושי, גיששתי דקה רק לחפש איפה מחברים את וו האיזופיקס. מאחורי משענת הראש של המושבים האחוריים.

את תא המטען, הרחב ועמוק, בנפח 460 ליטר, לא אתגרתי כלל. הקניות השבועיות נכנסו בקלות, ונבלעו לעומק.

כמה נוחה הנסיעה במרצדס CLA35 AMG? היא קשוחה וקשיחה, ועדיין לא שוברת את הגב. בעיר, בנסיעה על באמפים היא משככת למדי, אך שברים בכביש מורגשים היטב, אם כי, פחות נשמעים.

 

מרצדס CLA35 AMG מחיר: 469,900 ש"ח
מרצדס CLA35 AMG מחיר: 469,900 ש”ח

 

רכבי ה-AMG של מרצדס עשויים לעילה, מבפנים החוצה. וה-CLA35 AMG בעלת העיצוב המושך ונחשק, על כך 306 סוסיה, היא כרטיס הכניסה לעולם המענג ומשמח של ה-AMG של מרצדס.

נ.ב

עזבו את המבטים, ועשו לעצמכם טובה, אל תוותרו על הצבעים הבולטים של ה-CLA35, מפחד מעין הרע, (למרות שאדום הוא מספיק בולט וגם נגד עין הרע… המממ..

 

טוב: ביצועים, עיצוב, אבזור נוחות, בטיחות

רע: מחיר

 

מחיר: 469,900 ש”ח
צריכת דלק: 9 ק”מ לליטר
דירוג בטיחות: 7 מתוך 8 מירביים
דירוג זיהום אוויר: 13 מתוך 15 מירביים

follow and like
fb-share-icon0

3 Replies to “כרטיס כניסה למועדון הספורט: מרצדס CLA35 AMG במבחן דרכים”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

one × two =