כתבת וידאו: פיג’ו 208 החדשה GT-Line (בנזין) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
כתבת וידאו: פיג’ו 208 החדשה GT-Line (בנזין) מבחן דרכים

 

וידאו – צילום ועריכה: אנטון פילין

תמונות – רונן טופלברג

 

פיג’ו 208 החדשה הגיעה אלי למבחן דרכים בשבוע בו הושקה בישראל, בשתי גרסאות: בנזין וגרסה חשמלית. אפשר להגיד שמדובר באירוע חגיגי לחובבי מכוניות הסופרמיני בישראל, שצמאים לקצת עניין בקטגוריה.

 

 

לגרסת הבנזין הנבחנת מנוע 1.2 ליטר טורבו PureTech, מנוע מוכר, שמוכיח דינאמיות טובה, (וגם זכה בתואר מנוע השנה 4 שנים ברציפות). הוא מפיק 130 כ”ס ב-5,500 סל”ד וגם המומנט מכובד, 23.4 קג”מ החל מ-1,750 סל”ד. תיבת ההילוכים אוטומטית של אייסין, עם 8 הילוכים, עובדת בצורה חלקה, ומשתפת פעולה היטב גם בהעברת הילוכים ידנית פוחזת, בעזרת מנופי העברת ההילוכים מאחורי ההגה (בגרסת הבנזין בלבד). והביצועים טובים, על הנייר, ובכביש – אקדים ואומר, המנוע מרגיש דינאמי בכל שלב, בנסיעה עירונית או בינעירונית, (והגרסה החשמלית של ה-208, עוד דינאמית יותר). פרט לא פחות חשוב, ההאצה מאפס ל-100 קמ”ש אורכת רק כ-8.7 שניות.

נכון שהמנוע הוא עניין גדול ברכב הסופר מיני הקטן הזה, אבל גולת הכותרת היא העיצוב – אני חושבת שפיג’ו יודעת ששם גלום היתרון הקטן – גדול שלה מול המתחרות הבאמת “בעייתיות” שלה. כששמים את הקליאו, איביזה ו-208 אחת ליד השנייה, אין תחרות. היא לוקחת את “הפייט” הזה ברוורס.

 

מנוע 1.2 ליטר טורבו עם 130 כ”ס. פיג’ו 208 החדשה

 

מאיזו זווית שלא מסתכלים, רואים מודרניות, ייחודיות וספורטיביות מתובלת בפאן ואגרסיביות. הלוק שלה מחייב מאד. ואם המנוע לא היה מרגיש טוב כמו שהוא מרגיש, זה היה מרגיש לא טוב. לשמחת הקונצרן, חובבי קונצרן PSA, ולשמחת כל חובבי הסופרמיני המעניינות, מדובר בחבילה שלמה ועגולה מאד, לא רק לוק פותח תאבון, גם ביצועים מספקים. 

למי שחשובה לו צריכת הדלק, ודירוג זיהום, וגם למי שלא, יקיריי, אנחנו ב-2020, ומכוניות שלא עומדות בתקן ה-WLTP פשוט לא משווקות יותר – דעו שצריכת הדלק במבחן החצי מאומץ שלי  – הביאה לנתון צריכת דלק של 12.8 קילומטר לליטר בנסיעה משולבת. וכן, בהתאם לתקן WLTP המחמיר, המכונית הזו יושבת בקבוצת זיהום 4 מתוך 15 מירביים, וזו בשורה חיובית וטובה, לכולנו למעשה.

 

צריכת דלק במבחן מאומץ – 12.8 ק”מ לליטר

 

בסרטון דיברתי על הלוק החיצוני, על פנסי הלד היפהפיים עם שלושת הטפרים, ושני הספויילרים מאחור, והקווים הנאים מקצה לקצה. ומה קורה בנהיגה בפיג’ו 208, מה תרגישו בנהיגה ברכב? הדבר הראשון שכמובן תשימו לב אליו, הוא מומנט בריא, כוח זמין בכל שלב, בנגיעה קלה על הדוושה שמחתי לראות שלא מדובר רק בלוק מפוצץ… אחר כך התחיל הדיאלוג שלי עם עצמי על ההגה, שזה דיאלוג שמתפצל לשני תתי נושאים – ההיגוי ומיקום ההגה.

ההיגוי לא רע, אבל כן מרגיש קל לעתים, במהירות בינעירונית בעיקר, איפה שאני מצפה ממנו להיות מדויק. גם מצב הספורט לא הצליח לחדד יותר מדי את התחושה. ובעיקר הביא לרעשי מנוע לא נחוצים, בגלל/בזכות סל”ד נמוך שנשמר במצב הנהיגה הזה. הביצועים אגב כן מתחדדים, והרכב מהנה יותר לנהיגה. ישנם שני מצבי נהיגה נוספים – אקו (לחיסכון בדלק), ונורמל, ליום יום. המצב הסטנדרטי הרגיש לי מספיק טוב ונוח ברוב מבחן הדרכים.

הגענו להגה – מיקום ההגה – הנדסת האנוש בתא הנהג. יש לי הרגשה שלא חשבו עלי כשיצרו את תא הנהג של פיג’ו 208. אישה, בגובה 1.65 מ’ בערך. אני וההגה נאלצים להסתדר, למרות שאנחנו לא מתאימים. ברירת המחדל של מיקום ההגה, מכסה לי את רוב לוח השעונים. ואם אני רוצה כן לראות אותו במלואו, עלי להוריד את ההגה למטה, ולהתפשר במיקום נמוך מדי. חשוב לי לציין, שגם שההגה ממוקם נמוך מהרגיל עבורי, זה לא פוגם בנהיגה, או בהנאה מהנהיגה, באופן מפתיע אגב. מסתגלת שכמותי.

למכונית סופרמיני עירונית, המתלים ברכב משככים מספיק טוב, ואם חשקה נפשכם בנסיעה קצת יותר דינאמית ומהנה יותר, כן אמליץ לכם לבחור במצב הספורט, ולא לשכוח לכבות את מערכת השמירה על נתיב, כי היא דומיננטית ומורגשת מאד. *עוד מערכת שמומלץ לכבות, בכלל/בתחילת הנסיעה, מערכת הסטארט אנד סטופ.

 

הנדסת אנוש מעניינת. תא נהג פיג’ו 208

 

תא נהג ונוסעים

מי שנהג בדגמי פיג’ו לאחרונה, וודאי מכיר את ה-I COCPIT החדש של פיג’ו, עם מערכת המולטימדיה הנחמדה של היצרן, נחמדה, כי היא עושה את העבודה, היא מובנת, והיא קלה להפעלה. יש את קלידי הפסנתר המוכרים, שכעת, יש ביניהם גם מתג ששולט במיזוג האוויר. לוח השעונים בפיג’ו 208, כמו גם בפיג’ו 2008 החדשה הוא בתלת מימד, לא הבחירה הראשונה שלי… לוח נאה, עם תצוגה מיוחדת, ההפעלה שלו אינטואיטיבית פחות, ובשל הזווית בה הוא ממוקם, השמש יוקדת עליו ומסנוורת בשעות הצהריים.

קשה שלא להתלהב מהמקום הייעודי המושלם! לנייד, שנבחן בנהיגה מאומצת… כן כן, הנייד לא זז. כך אתם מקבלים מעמד לטלפון החכם שלכם, ויכולים לעקוב אחר הוייז בצורה מיטבית. מאחורי המעמד, תא אחסון ובו פד טעינה לנייד, שעובד, ועובד מצוין ומזהה את הנייד מהר ומתחיל בטעינה ללא כל השהייה. הדברים הקטנים-גדולים. כמו כן, לא חסרים שקעי USB, לא מקדימה ולא מאחור (2 במספר), מה שכן חסר מאחור, הן פתחי יציאת אוויר.

 

מרווח ברכיים מצומצם יחסית

 

מה לגבי המרווח במושב האחורי? שני מושבי בטיחות ייכנסו ללא כל בעיה. שני מבוגרים בגובה 1.75 יוכלו לשבת ולזכות למרווח ראש, כתפיים וברכיים.

 

בטיחות

עוד יתרון בולט בפיג’ו 208 החדשה הוא בבטיחות. בזכות הרדאר שטמוע בחזית, לפיג’ו 208 יש חבילת אבזור בטיחות מרשים מאד, שהשיגה ל208 ציון 7 מתוך 8 בציון הבטיחות הישראלי, שכוללת:

  • מערכת בלימת חירום אקטיבית הפעילה במהירויות:

            זיהוי הולכי רגל בין 5-60 קמ”ש
            זיהוי רכב נייח בין 5-80 קמ”ש
            זיהוי רכב בתנועה בין 5-140 קמ”ש

  • התרעה ובלימה בזיהוי רכב דו גלגלי
  • מערכת סיוע לשמירת נתיב, הכוללת תיקוני היגוי
  • בקרת שיוט אדפטיבית, הכוללת פונקציית עצירה והמשך נסיעה אוטומטי
  • מערכת המאפשרת שמירת מיקום בנתיב בזמן שימוש בבקרת השיוט האדפטיבית
  • זיהוי תמרורי מהירות והמלצה לשינוי המהירות בהתאם בבקרת השיוט
  • זיהוי תמרורים מורחב, ועוד.

 

מכונית חשובה מאד ליבואן לובינסקי. פיג’ו 208 החדשה

 

הפיג’ו 208 החדשה היא מכונית חשובה ליצרן ולא פחות ליבואן כאן בארץ, לובינסקי. חשובה מאד אפילו. מכונית “אסטרטגית”, שעומדת בגאון לצד להיט המכירות, הפיג’ו 3008 הפופולרי, וגם פיג’ו 2008, הקרוסאובר העירוני, שמושך לא מעט תשומת לב ולקוחות לאולמות התצוגה.

כמה חשובה הפיג’ו 208 החדשה ללובינסקי? עמדו לפניו שתי אפשרויות לא אידיאליות – להשיק אותה כעת בארץ, ברמות הגימור הגבוהות בלבד, עם תמחור בהתאם, או להשיק אותה רק בשנה הבאה, ולתת לנו לחכות, שלא לומר להתייבש. נלקחה פה החלטה מאד אמיצה. מצד אחד, קטגוריית הסופר מיני צמאה לקצת צבע ועניין, וכניסתה של הפיג’ו 208 החדשה אליה חשובה לכל מי שמחפש לו מכונית עירונית עם מראה מצודד, נוחות וביצועים וערך מוסף, מול מתחרות דיי משעממות, ביננו.

פיג’ו 208 החדשה יכלה לעשות “גוג ומגוג” בקטגוריה הזו, אילו הייתה מגיעה עם רמת גימור בסיסית אחת או שתיים, ממש לאכול בחיים את הרנו קליאו, והסיאט איביזה, שאני אישית מאד מאד אוהבת, ולא סתם יש לי אחת חונה בחניה. ואולי תעשה זאת כבר בקרוב, עד שגרסאות נוספות תגענה, עם המחיר הנכון, או המבצע הנכון.

 

תחרות לא פשוטה מול רנו קליאו וסיאט איביזה. פיג’ו 208

 

מול הקליאו והאיביזה ה-208 בבעיה, בכל הקשור בהיגוי ומתלים, ונוחות בכלל, ומחזיקה ביתרון המראה החיצוני, מודרניות וייחודיות, וגם באבזור נוחות ובטיחות, במיוחד מול הסיאט. מבחינת הביצועים, הסיאט איביזה (113,400 ש”ח) נשארת מעט מאחור, והפיג’ו נשארת “ראש בראש” מול הרנו קליאו (114,990 ש”ח), לה מנוע 1.3 ליטר טורבו, עם נתוני הספק ומומנט כמעט זהים לחלוטין לאלה של הפיג’ו 208. 

כך או כך, הפיג’ו חייבת להישאר בסט השיקולים של כל מי שמבקש לרכוש לעצמו רכב סופרמיני מעניין. צריך לקחת אותה לנסיעת מבחן, להתרשם מאבזור הנוחות והבטיחות, המנוע וצריכת הדלק, המראה והתחושה בתא הנוסעים הייחודי, ורק אז להחליט. מאד יכול להיות שהפער במחיר יהיה שווה לכם את זה.

 

רמות אבזור ומחירים:

 

פיג’ו 208 ברמת אבזור Premium S במחיר  118,990ש”ח

פיג’ו 208 ברמת אבזור GT-Line  (רכב המבחן) במחיר  124,990ש”ח

*אופציה: תוספת גג פנורמי בדגם GT- Line בעלות של 3,000 ש”ח

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

five + 20 =