לחסוך בסטייל: מרצדס E300e (היברידי נטען בחשמל) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מרצדס E300e היברידית פלאג אין (מכונית יוקרה היברידית נטענת בחשמל) במבחן

מרצדס E300e (היברידי נטען בחשמל) מבחן דרכים

 

מרצדס E300e היברידית פלאג אין נראית טוב, צורת הקופה שלה עושה לה רק טוב, עם חישוקי 18 אינץ/ מעוצבים, ועיצוב יוקרתי ודינמי, שנוגע בכל חלק, כמו גם עיצוב פתחי האגזוז, שזוכים גם הם לגימור כרום. הצבע האפרפר של מרצדס, שלפעמים אני תוהה עם התעייפתי ממנו קצת, משווה לרכב מראה מלכותי, אין מה לעשות. בלבן, הוא יאבד מהניצוץ שלו, ובשחור הרכב יהפוך למשהו אחר לחלוטין. בולט, אלגנטי, אבל יעשה רושם אחר. כנראה שיש סיבה שהצבע האפרפר ממשיך לככב אצל הלקוחות הפרטיים.

תא הנוסעים מרגיש מרווח ויוקרתי, ריפודי המושבים עשויים עור ARTICO, וסביבם גימורים יוקרתיים, כמו גם חיפוי ARTICO ללוח השעונים, שעון אנלוגי בקונסולה המרכזית ותאורת אווירה בעלת 64 גוונים. המרווח והסטייל הזה מזכיר לי למה נהגי המוניות בוחרים שוב ושוב במרצדס, לא רק הם נהנים, גם הנוסעים שלהם נוסעים בסטייל.

 

תא נוסעים סלוני מרווח ויוקרתי. מרצדס

 

למרצדס E300e ההיברידית חבילת אבזור מלאה בכל טוב, הכוללת בין סאנרוף חשמלי, בקרת אקלים מפוצלת, מערכת מצלמות היקפיות עם מבט עילי, מושבי נהג ונוסע חשמליים עם זכרונות, התנעה ופתיחת דלתות ללא מפתח, פתיחה חשמלית לתא המטען, מערכת עזר לחניה אוטומטית, מערכת שמע עם שליטה באמצעות ממשק COMMAND ONLINE, מסך מגע צבעוני בקוטר 12.3 אינץ’, ממשקי Apple CarPlay ואנדרואיד Auto (למכשירים תומכים בלבד), דיבורית בלוטות’, לוח שעונים צבעוני, ממשק שליטה Touchpad ופקדי Touch-Control מההגה.

מערכת המולטימדיה עודנה מהדור הישן, ולא MBUX, ולכן המסך אינו מסך מגע, והמערכת עצמה יותר מסורבלת ומורכבת להבנה ותפעול – הפעלה עם הפד ומתגים על גבי ההגה. המסכים עדיין יפים. בעולם מרצדס E300e החדשה כבר שווקה, עם מערכת המוליטימדיה החדשה.

בבטיחות, מרצדס E300e כוללת מערכות בטיחות מתקדמות חשובות מאד: חבילת הבטיחות המקיפה כוללת בין השאר מערכות שמירה על נתיב וניטור שטחים מתים אקטיביות, מערכת אקטיבית להתחמקות ממכשול, מערכת להתראה על עייפות נהג, מערכת PRE-SAFE, שמכינה את הרכב למצב של תאונה, מערכת אקטיבית לסיוע מעבר נתיב, ועוד.

 

סביבת נהג מרצדס E CLASS

 

מערכת מולטימדיה ללא מסך מגע (לפני מתיחת פנים). E300e

 

כל העניין של אבזור הנוחות ברכב, ומערכות בטיחות מתקדמות, הוא פשוט לא הוגן. גם אם תקחו מרצדס בת 5, היא עדיין תהיה מתקדמת טכנולוגית ובטיחותית יותר משאר כלי הרכב שנוסעים על כבישי ארצנו. מול המתחרות, שיכולות לתת למותג הזה פייט, נגיד ב.מ.וו (סדרה 5 המקבילה), זו תהווה תחרות ראויה למרצדס, ועדיין, בכל הקשור לסטייל ויוקרה, מרצדס עם היתרון. כל סביבת הנהג שלה נראית מיליון דולר, היא מאד נוצצת, מאד מאייבכית (מאייבך). רק בקטגוריות הכי גבוהות של הב.מ.וו, סביבת הנהג נראית מנקרת עיניים. ואולי זה עניין של טעם אישי, ובקטגוריה הזו, תעדיפו תא נהג ונוסעים יותר שקט וסולידי, מאשר נוצץ ומנקר.

זה מדהים איך הרכב הזה גדול, אנייתי, ובתוכו אני מרגישה בעניינים לגמרי, בשליטה מלאה, גם בתמרון עירוני צפוף. שום דבר לא מפחיד או מסובך מדי, ואם כן נתקלתי ביציאה סבוכה מחניות עירוניות, שלל מצלמות, מערכות, והתראות, יודיעו לי מה נמצא סביבי ול-מה עלי לשים לב. אז אני מכוסה.

 

מערכת הנעה היברידית עם 320 כ”ס. מרצדס E300e

 

יחידת ההנעה של מרצדס E300e היברידית פלאג אין כוללת מנוע טורבו-בנזין עם 211 כ”ס, אליו חובר מנוע חשמלי היברידי בהספק של 90 קילו-וואט ומומנט של 440 נ”מ, כך שההספק הכולל עומד על 320 כ”ס. שניהם משודכים לתיבת הילוכים G-Tronic עם תשעה יחסי העברה. האצה מאפס למאה קמ”ש תוך 5.7 שניות, ומהירות מרבית עד 250 קמ”ש.

גם כשמדובר במכונית היברידית נטענת בחשמל, זו עדיין מרצדס, ואין בה נים אחד בגוף שאינו דינאמי. כל לחיצה על דוושת הגז הובילה לדחיפה גדולה קדימה ותחושות דינאמיות וטובות. הדבר היחיד שהפריע לי בה, הוא העברת ההילוכים בידית הזו שמימין להגה. לא רק שהיה לי מאד מבלבל, וקשה להתרגל לעצם העברת ההילוכים בעזרת הידית, ההעברה מהילוך דרייב (D), לרוורס (R), ההיפך, מרוורס לדרייב, כללה הדרדרות קלה של הרכב, או לכל הפחות תזוזה של הרכב אחורה, וזה לדעתי, לא אמור לקרות ברכב יוקרה, או כל רכב. יש מערכות מתקדמות שמונעות התדרדרות, כמו מערכת “זינוק בעלייה”, שלא הרגשתי בנסיעה ב-E300e.

 

מתלים אדפטיביים, נוחות מירבית

 

נוחות, רעש דרך

איזה רעשי דרך יש במרצדס ב-500 אלף שקל, בחייאת? מרצדס עושה עבודת איטום מצויינת גם בקטגוריות הנמוכות יותר, אז אתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים שתרגישו את תחושת הסלון המרווח, מפנק, ושקט, אטום מרעשי הדרך, מנוע, רוח, ושאר טרדות יום. הנוחות היא מירבית ומיטבית, בזכות מערכת המתלים האדפטיבית, המתלים משככים בצורה טובה, והשקט נשמר גם בהאצות ותאוצות, ובמהירות גבוהה.

אם אתם שוקלים רכישה של מרצדס E300e אתם כנראה מעוניינים לוותר על ביקורים תכופים בתחנת הדלק, וכן, יש לכם טעם יקר וטוב במכוניות. החיסכון בצריכת הדלק במכוניות כאלה ובדגם הזה ספציפי הוא משמעותי. הטווח החשמלי מרצדס E300e הוא בערך 30 קילומטר על חשמל, את הסוללה החשמלית הקטנה תוכלו לטעון בטעינה מהירה בזמן של שעה עד שעה וחצי, ובשקע הביתי בזמן של לפחות 5 שעות.

יש מספר מצבי נהיגה אפשריים ברכב:
מצב היברידי: נסיעה היברידית – משלבת בין נסיעה חשמלית למנוע הבנזין בהתאם לנהיגה שלכם.
מצב חשמלי: נסיעה על חשמל בלבד
מצב בנזין: נסיעה על מנוע בנזין בלבד
מצב טעינה בחשמל: מצב נהיגה בו יש טעינת סוללה אופטימלית, גם משלבת בין שני המנועים.

 

קחו מה שתרצו…

 

מי שעיצב את תא המטען הזה (410 ליטר) לא חשב לעומק

 

אם תנהגו בצורה שקולה ורגועה, המערכת תפעל בהתאם “ותמשוך אתכם למצב החשמלי”. בעיר למשל, רוב הזמן נסעתי על חשמל, ואין זה אומר שלא נהניתי ממספיק כוח ומומנט. 30 ק”מ על חשמל אומר שאתם נוסעים ביום יום בסביבת הבית שלכם. מכיוון שזו מכונית היברידית, אין כאן שום לקיחת “סיכונים”, במקרה הגרוע ביותר, אם הסוללה החשמלית תתרוקן, תעברו לנסיעה “על בנזין”, או נסיעה משולבת בין המנוע החשמלי (הסוללה החשמלית נטענת קלות במהלך הנסיעה, בזכות הבלימות, למנוע הבנזין.

בזכות המערכת ההיברידית, היתרון הגדול של כלי הרכב ההיברידיים נשמר עם השנים, והוא כה גדול ומשמעותי, על פני הרכבים החשמליים, איתם עדיין יש סוג של הימור, כל עוד ישראל לא מספיק מרושתת בעמדות טעינה מהירות. מי שרוכש דגם היברידי של מרצדס לבטח גם עושה לעצמו חישוב של קיזוז מחיר הרכב עם החיסכון בהוצאה על דלק, וזה חישוב נכון לעשות. עם הזמן, בעיקר אם אתם נוהגים בסביבה עירונית, ולא עולים על 30-35 ק”מ ביום, אתם תרגישו את הרווחה כלכלית, ועם השנים, הבחירה במרצדס E300e תהפוך להיות משתלמת.

מחיר: החל מ-464,900 ש”ח ועד 489,900 ש”ח ל- AMG Edition
אגרת רישוי – 4,712 ש”ח
דירוג זיהום: 2 מתוך 15
צריכת דלק במתכונת מבחן דרכים: 16 ק”מ לליטר
נפח תא מטען: 410 ליטר
דירוג בטיחות: 7 מתוך 8
מתחרה: ב.מ.וו  530e

             

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

16 + 11 =