למבורגיני אוונטדור SVJ ובוגאטי דיבו מככבות בשבוע הרכב במונטריי

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

בזו אחר זו הוצגו מכוניות על בשבוע הרכב ביוקרתי במונטריי קליפורניה: ביניהן: בוגאטי דיבו, למבורגיני אוונטדור SVJ ורכב הקונספט של אודי PB18 E TRON

בוגאטי דיבו, רק 40 מכוניות ייצרו, במחיר 5 מיליון יורו

בוגאטי דיבו הוצגה בסוף השבוע בשבוע הרכב במונטריי, קליפוריה – פסטיבל רכב לעשירי אמריקה. איפה שהוצגו מכוניות במיליוני דולרים ונמכרו מכוניות בעשרות מיליוני דולרים.

הבוגאטי דיבו מבוסס על הבוגאטי שירון, אותו מנוע בנפח 8.0 ליטר המפיק 1,479 כ”ס, אותה שלדה, ותיבה כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים, והנעה כפולה. כשהתאוצה  בדיבו מאפס למאה היא ב-2.4 שניות.

אז מה חדש ברכב הזה, אתם שואלים?

השינויים מתחילים במרכב החדש של רכב, בעיצוב האגרסיבי והייחודי שלו, וכמובן בהפחתת משקל הרכב, משקל שנמוך ב-35 ק”ג בהשוואה לשירון.

את המשקל (האויב של המהירות וביצועים), היצרן הפחית בעור שיניו מה שנקרא: הפחיתו ממשקל מערכת השמע, יצרו חלונות דקים יותר, פחות חומרי בידוד. הכל כדי להשיל משקל ולהפוך אותו להכי מהיר.

בזכות המנוע האדיר, המשקל הנמוך והאווירודינמיות של של הבוגאטי דיבו, היא צמודה יותר לקרקע, אוחזת בצורה מירבית, וטובה יותר בפניות, יתרון במסלול ובמדידת זמנים. גם בבוגאטי דיבו עשו שיפורים באווירודינאמיקה, עם עיצוב מיוחד לפתחי האוורור, בגג ובכנף האחורית, ובזכות שני דיפיוזרים ענקיים שמפחיתים את התנגדות הרוח.

בוגאטי חשאיים משהו, ולא מפרסמים את נתון ההקפה של הדיבו במסלול הנורבורגרינג, רק מציינים שהיא מהירה יותר ב-8 שניות מהבוגאטי שירון.

בוגאטי דיבו תיוצר רק ב-40 יחידות, והם יימכרו, כלומר, כבר נמכרו רק למי שיש בוגאטי שירון בחניה.

המחיר – 5 מיליון יורו.

עוד מכונית שהוצגה ב-CAR WEEK במונטריי, קליפורניה – למבורגיני אוונטדור SVJ (סופר ולוצ’ה – קיצור של סופר מהירה).

זו אותה למבורגיני שקבעה שיא חדש במסלול נורבורגרינג לפני חודשיים – 6:44.97 דקות להקפה, והשאירה מכוניות פורשה וגם למבוריגיני מאחור.

גולת הכותרת היא לאו דווקא המנוע העצום, אלא העיצוב האווירודינאמי המדוקדק של המפלצת הזו, ובעצם, מערכת האווירודינמיקה האקטיבית החדשה שלה – מערכת חיה שמתכווננת בכל שנייה בנסיעה, ועל פי אופי הנסיעה, מביאה לתכנון נכון של זרימת האוויר דרך הדפיוזרים ותחתית המרכב של הרכב.

אז נתונים:

מנוע V12 עם 770 כ”ס ב-8,500 סל”ד ו-73.2 קג”מ ב-6,750 סל”ד, מלא טכנולוגיה ומשקל של 1,525 ק”ג (כן, גם המשקל הקל של הרכב הוא פקטור עצום וחשוב (רק טון וחצי).

זהו מנוע ה-V12 האטמוספרי החזק ביותר של למבורגיני, שירד בייצור סדרתי – עם נתון של 2.8 שניות מאפס למאה קמ”ש, ומהירות מירבית של מעל 350 קמ”ש

למבורגיני שיפרו כל חלק ופרט במכונית הזו, החל משימוש נרחב בחומרים קלים או בתכנון מחדש של חלקים מסויימים: עם כיול חדש לבולמי הזעזועים האקטיביים, להגה, חישוקים חדשים, כיול מחדש לתיבה בעלת 7 ההילוכים, להנעה-הכפולה ולמערכות הבקרה וגם את ההיגוי האחורי. הכל עוצב ותוכנן כדי לקבוע שיאי מהירות.

למבורגיני עומדים לייצר 900 יחידות בלבד של למבורגיני אוונטדור SVJ במחיר של 517,770 דולר

אודי PB E TRON

רכב הקונספט האוונגרדי של אודי נחשף – מכונית הסופר קאר החשמלית של העתיד – PB 18 e-tron. מעוצבת ברוח מכונית המירוצים – אודי R18 E TRON, זוכת מירוצי הסיבולת של לה מאן, מירוצי 24 שעות, 4 פעמים ברצף.

זו מכונית ביצועים עם עיצוב ומאפיינים שישרתו נהג גם ביום יום. הפיצ’ר הכי מיוחד בה, הוא שכל תא הנהג שלה יכול לזוז ימינה או שמאלה, ההגה, הפדלים, המושבים הכל, בלי להזיק או להפריע לאף מערכת. כך, ניתן למקם את מושב הנהג במרכז, וליהנות משדה ראיה כראוי למכונית מסלול.

זאת ועוד, החלק התחתון ברכב, איפה שהגריל בחזית יהיה שקוף!

לרכב העתיד החשמלי הזה יהיו 3 מנועים חשמליים, עם הספק כולל של 670 כ”ס, והאצה מאפס ל-100 בפחות מ2 שניות. טווח הנסיעה בו מתוכנן להיות 500 ק”מ “על חשמל” בלבד.

כן, מדובר ברכב העתיד, אבל אודי לא מתכוונת לעשות את הרכב הזה אוטונומי, ולוותר על חווית הנהיגה ברכב.

הרכב יוצג ב-2020, ועד אז נראה הרבה ממאפייני העיצוב וטכנולוגיה שבו ברכבי אודי חדשים.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

10 − three =