לקסוס CT200h (הייבריד) מבחן דרכים – יפה ושקטה והמחיר?

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

לקסוס CT200h (היברידית), מגיעה בדיוק בזמן לסידורים לחג - נסיעות מרובות וצורך בתא מטען מכובד, שיכיל הרבה מטלטלין ומתנות. האם היא תעמוד במשימה? מבחן דרכים

לקסוס CT200h (הייבריד) מבחן דרכים

צילום: דוד גרנות

מלכת השכבה

שנה חדשה, תחושה של התחדשות בכל פינה, ואני מוצא את עצמי מקבל עשרות משימות, ככל שמתקרבים יותר לערב החג. אני מתחיל להרגיש שאשתי היא קניינית רכש, אחרת אי אפשר להבין את ערימת המשימות והאדמיניסטרציה שנערמה לפנינו. שניה אחרי שאספתי את רכב המבחן – לקסוס CT200h, מהסוכנות, קיבלתי עוד שתי משימות, על הדרך, ובתוך כל זה אני גם אמור לבחון ולכתוב על הרכב. שינה זה לחלשים.

את לקסוס אין צורך להציג, זהו מותג היוקרה מבית טויוטה. מותג שמונחים כמו אמינות ומוניטין הולכים לפניו,רואים. גם את הלקסוס CT200h אני בטוח שאין צורך להציג. בכל זאת, הרכב נע על כבישי ארצנו בשבע שנים האחרונות. לקסוס CT200h הגרסה ההיברידית של ה-CT200, היא התגשמות הרצון של לקסוס להנגיש את מותג היוקרה לקהלים נוספים, ועל הדרך לדאוג לסביבה.

אז מה חדש?

לקסוס CT200h התחדשה במראה רענן ולטעמי, נמרץ ויפה יותר. לקסוס מעדכנת בממוצע בכל שנתיים את מראה הרכב, כשהפעם, נגעה חטיבת העיצוב בחרטום ובחלק האחורי של הרכב. מלפנים זכתה ה-CT  לפגושים מעוצבים וחדשים, וליחידות תאורה ALL-LED מעוצבות הנמשכות לאחור. גם פנסי הערפל הוכנסו למסגרות L הפוכות ומקבילות לקווי שבכת הגריל, דמויית שעון החול, שגדלה מאוד. מאחור, הפגוש קיבל ניפוחים קלים ויחידות תאורה חדשות שמרעננות את המראה. בסך הכל, העיצוב תורם לתחושה דינמית יותר לרכב מבעבר.

תא נהג לקסוס CT200h
צפוף פה, אבל תראו איזה יופי. תא נהג לקסוס CT200h

קיבלתי את הלקסוס CT200h בצבע SONIC TITANIUM, על פי לקסוס, או צבע כסוף בלשון העם. מדובר בצבע לא סטנדרטי. בכל פעם שהתאורה בחוץ השתנתה, צבע הרכב השתנה בהתאם ונע בין כסוף לטיטאניום, סגלגל ואף למוזהב. מדהים. הגיע הזמן לראות מה לתא הנהג יש להציע. בשלוש מילים, יוקרה ואיכות גבוהה; מושבים מרופדים בבד קטיפה בצבע קרם, בשילוב בד דמוי עור שחור בדפנות המושב, והדלת עם פסי תפירה עדינים. הדשבורד ולוח שעונים משולב עור ופלסטיקה איכותית, עם נגיעות כרום במספר מקומות. ממש אלגנטי ויוקרתי.

במרכז הדשבורד, בחלקו העליון, מסך מולטימדיה 7″ לשליטה במערכות הרכב והמולטימדיה, הנשלט באמצעות גלגלת עגולה הנמצאת בקונסולה המרכזית או מלחצנים על גבי ההגה. אם שאלתם, יש פה מערכת עם שישה רמקולים מהם בוקע צליל נעים. המערכת מאפשרת ניגון מ-USB,חיבור AUX ,BT או מ-CD. תוכנת ניווט לא תמצאו כאן, עם כל הצער שבדבר. במרכז הקונסולה ישנו בורר מצבי נהיגה אשר מאפשר נסיעה במצב ECO,NORMAL או SPORT. במצב SPORT לוח השעונים יצבע מכחול לאדום, שעון הטעינה ישתנה לשעון סל”ד והרכב מרגיש דינמי יותר, עם כיול הגה וגיר המשתנה בהתאם.

אכזבה קלה נרשמה מיחידת המיזוג. תקראו לי קטנוני, אך ברכב יוקרתי למדי הייתי מצפה למצוא לחצני מיזוג מעוצבים ויוקרתיים יותר, ולא כאלו שנראו כאילו הושאלו מטויוטה. מה שכן, אני לא יכול להתלונן על המיזוג עצמו, המזגן מקרר מצויין.

מהנה בכבישים בינעירוניים. לקסוס CT
מנוע בנזין 1.8 ליטר יחד עם מנוע חשמלי

התיישבתי במושב הנהג, קצת צפוף פה. ברך ימין נוגעת בקביעות בקונסולה המרכזית הרחבה מידי לטעמי. את ידית ההילוכים הקטנטונת העלו למעלה, אז יכלו לפנק אותנו עם עוד איזה 3-4 ס”מ ימינה, לא? גם ההגה לא מתכוונן מספיק לגובה ויושב לי על הברכיים, ואני נדרש לכוונן את המושב עוד למטה. שלא תטעו, אני בגובה ממוצע, כך שאנשים הגבוהים מעל 175-180 ס”מ יתקשו לשבת במושב הנהג. גם מאחור, תחושת הצפיפות ממשיכה, ומבוגרים ירגישו זאת היטב, רבות בשל עיצוב הגג, היורד לכיוון החלק האחורי.

התקני ה-ISOFIX לחיבור המושב בטיחות של הילד מוחבאים בתוך המושב, מאחורי רוכסנים קטנים ונסתרים בתחתית המושב. מבטיח שלהבא אמצא את החיבורים יותר מהר. עוד דבר שמוסתר מתחת למושב האחורי הן הסוללות. להזכירכם מדובר ברכב היברידי, או כמו שלקסוס קוראים לזה  Self Charging Hybrid. מה עוד? בצידו הימיני של המושב האחורי ישנו פתח אוורור גדול לטובת סוללות. עוד נדבר עליו.

Silence is golden

קיבלתי משימה, לנסוע לקניון הקרוב. השעה, שעת  בין ערביים, וה-CT מקבלת מבחוץ גוון זהבהב. אני מניע, אם אפשר לקרוא לזה כך ברכב היברידי, וה-CT200h מתחילה לנוע בדממה. ניתן לנסוע במצב EV MODE “על המנוע החשמלי” בלבד, עד מהירות של 45 קמ”ש ועד שהסוללה תאפשר זאת. ששש…שקט.

חפש את האיזופיקס
איפה מכניסים את כל הקניות? 375 ליטר להטענה

מתחת למכסה המנוע ממוקם מנוע בנזין 1.8 VVT-i משולב מנוע חשמלי אשר יחד מספקים 136 כ”ס. בתחילה, הלקסוס CT מרגישה לי קצת עצלה. אז אני לוחץ קצת יותר על דוושת הגז, מנוע הבנזין מתעורר ונכנס לפעולה, והנסיעה הופכת לזריזה ודינאמית. בבלימות מערכת אגירת האנרגייה מורגשת היטב ומתלווה לה רעש קל. אני עולה על כביש 471 ומשנה למצב ספורט. הCT200h מתעוררת לחיים וגורמת לי לשכוח שמדובר ברכב היברידי מנומנם. זוכרים את פתח האוורור מאחור? רעש לבן החל לבקוע ממנו. רעש הדומה לרעש כשיש ‘שלג’ בטלויזיה. בהתחלה חשבתי שמדובר באיזה חלון סורר או דלת שלא סגורה טוב. בירור מהיר מול נציג לקסוס מגלה לי שאכן מדובר ברעש מוכר הנגרם מהמאוורר של הסוללות, ושלעתים כשהטמפרטורה עולה, בשל החום בחוץ או בנהיגה מאומצת, המאוורר נכנס לעבודה מאומצת.

ועדיין, הלקסוס CT200h שקטה ומצליחה לסנן רעשי נהיגה ורקע בצורה מעולה, הרבה בזכות העיצוב שלה, שמביא למקדם גרר נמוך של 0.29. למרות המשקל הנמוך והעיצוב האוירודינמי, ותיבת ההילוכים הרציפה, ה-CT לא הרגישה מספיק זריזה במצב NORMAL, בנהיגה עירונית. ממצב עמידה ל-100 קמ”ש לקח לה קצת מעבר ל-10 שניות. אז אני מחליט לאתגר אותה אנחנו יוצאים לנסיעה ארוכה. שמעתי שיש חנות מתנות טובה באזור קרית מלאכי.

אני עולה על כביש 6 לכיוון דרום. מערכת LKA לתיקון סטיה מנתיב עובדת מצויין, כמו גם בקרת השיוט האדפטיבית – ACC. מחוץ לעיר, הלקסוס CT מתגלה כמהנה וכיפית לנהיגה. אני מסיים את הקניות, ופותח את תא המטען. מדובר בתא מטען קטן יחסית, ליתר דיוק 375 ליטר, שיספיקו לקניה קלה בסופר, עגלת תינוק ותיק. תא המטען לא מצטיין, אבל נראה שהעיצוב כן, לכל מקום שהגעתי, זכתה הCT למבטים. אפילו בעמידה בחניון הבניין זכיתי להערות משכנים סקרניים.

חזרנו הביתה,
צריכת דלק המשולבת בסיום עמדה על 1:14.5.

סמל שבא עם מוניטין גבוה. לקסוס

באמת שלא הייתם צריכים להביא כלום

לקסוס CT200h מגיעה מאובזרת בכל טוב, כבר מרמת הגימור הבסיסית, EXECUTIVE. צריך ממש לפשפש בקטלוג בשביל להבין את ההבדל המזערי ברמות הגימור השונות. כל מערכות הבטיחות מגיעות כבר ברמת הגימור הבסיסית, ובלקסוס זה המון בטיחות – מערכת התראה ותיקון סטיה מנתיב אקטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה אוטונומית, מערכת ערנות נהג, מערכת זיהוי תמרורים, אורות חכמים למניעת סינוור הנהג שמלפניך, שמונה כריות אוויר ועוד. ברמת הגימור LUXURY אותה קיבלנו למבחן דרכים, תקבלו בנוסף, חישוקי 16″, צמיגים במידה 55R16/205 ופנסי BI-LED, עליהם פס לד בחלק העליון של יחידת התאורה ויש גם חלונות כהים מאחור. ברמת הגימור PREMIUM תקבלו בנוסף גם דיפוני עץ מעל תא הכפפות, וחלון שמש בגג. אם כך, השינויים בין רמות הגימור מסתכמים בקוסמטיקה קלה.

חג ומועד

לקסוס CT200h הגרסה ההיברידית של לקסוס CT200, משדרת את היוקרה שמצפים לקבל ולהרגיש בלקסוס. אמנם היא קצת צפופה ותא המטען יתאים לצרכים של זוג צעיר עם ילד או זוג גמלאים עם פנסיה טובה, ונכון שבעיר היא תרגיש פחות דינמית, אבל עדיין, היא עושה את העבודה מעולה לקהל היעד שיחשוק בה, ובתג מחיר אטרקטיבי של 149,990 ₪ (לרמת הגימור הבסיסית), ויש לה קהל. במחיר כזה ניתן לקנות רכבים מתחרים בסגמנט, אבל הם לא היברידיים וגם אם כן, הם לא לקסוס.

אם תשאלו אותי, אם לקנות רכב משפחתי ממותג ‘סטנדרטי’ או להוסיף ממש מעט ולקחת לקסוס, אז התשובה חד משמעית – לקסוס. גם בגלל מוניטין המותג, אבל גם בשל מערכות בטיחות מתקדמות עם ציון הבטיחות 7, הישראלי, ורמת זיהום 2, וצריכת דלק טובה, ו-עיצוב מושך מבטים.

מדובר במלכת השכבה של הסגמנט. והיא יפה, ושקטה.

follow and like
fb-share-icon0

3 Replies to “לקסוס CT200h (הייבריד) מבחן דרכים – יפה ושקטה והמחיר?”

  1. כרגיל ביקורת יפה מאוד נהניתי לקרוא אותה
    תודה רבה.

    מדובר ברכב היברידי
    אז איך הרכב עשה 1:14.5

    זה נתון מקובל היום בכל רכבי בנזין לא ?

    אשמח שתפרטי את נתוני הנסיעות ברכב הנ”ל
    אני כיון בעל הונדה סיוויק האצ’בק מודל 2016 (העיצוב הקודם) אוטומט , והרכב הזה האמת שזולל לי דלק אוכל לי 1:11 בערך . ואני באמת כבר משתגע.
    הגעתי מרנו מגאן דיזל ידני 2007 אז אולי בגלל זה :/
    (הנסועה שלי היא 50% עירוני – 50 % בינעירוני)
    חשבתי לקחת את הלקסוס הנ”ל שתחליף את ההונדה שלי
    מה את אומרת ?
    או שיש לך המלצות אחרות ?

  2. היי רם,
    ראשית תודה רבה.
    מדובר בנסיעת מבחן,שבחלקה מאומצת יותר מנסיעה סטנדרטית ולכן נתון הדלק שונה במעט לרעה.

    יש היום רכבים היברידים, כדוגמת קיה נירו שצורכת דלק של 1:19/1:20 (צריכה אמיתית ולא נתוני יצרן) ועם מערכות בטיחות מתקדמות, מרווחת וגדולה מהct200.

    השאלה מה הצרכים והתקציב שלך מהרכב החדש?

  3. תודה על התגובה
    כרגע אם אני מוכר את הרכב אני לא חושב שאקבל עליו יותר מ 90000
    בעיקרון מה שחשוב לי זה אמינות!(עם הרנו הקודמת שלי היה לי שקט בצריכת דלק אבל מוסכים הרבה פעמים)
    נקודה נוספת שחשובה לי זה נוחות! הסיוויק שלי מרגישה מאוד נוקשה
    וכמובן צריכת דלק (אני גר בהרצליה נוסע 5 פעמים ביום לעבודה בכפ”ס, מידיי פעם עושה נסיעות נתניה פתח תקווה
    חשוב שיהיה חסכוני.
    וגם חשוב לי שיהיה סחיר שאני יכול למכור אותו בלי למשוך שיערות.
    לגבי תקציב , אם אני קונה זה כבר יהיה מודל 2018
    (רכב חדש מהניילונים לא משתלם לקנות)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

15 − ten =