לקסוס NX בדור החדש: גרסה היברידית ופלאג אין מ-289,900 ₪

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
לקסוס NX החדש
לקסוס NX החדש 2022 בישראל, עם גרסת פלאג אין הייבריד חדשה

 

לקסוס משיקה בישראל את הדור החדש של ה-NX עם מערכות הנעה חדשות, שיפורים דינמיים וטכנולוגיות מתקדמות. ה-NX 2022 משווק בשתי גרסאות: NX 450h+, הרכב פלאג אין הייבריד הראשון של לקסוס ו-NX 350h עם מערכת היברידית מדור רביעי. החל מ-289,900 ₪ 

 


עיצוב

הדגם החדש משקף את המראה האטרקטיבי פורץ הדרך של ה-NX המקורי, אבל הוא גם מציג מראה מתוחכם, דינמי ובוגר יותר. ל-NX יש פרופורציות מאוזנות וחזקות ונוכחות עוצמתית ויציבה על הכביש. בהשוואה לדור הראשון שלו, האורך הכולל גדל ב-20 מ”מ, בסיס הגלגלים ב-30 מ”מ, הרוחב ב-20 מ”מ והגובה ב-5 מ”מ. מידות אלו מבטיחות עיצוב חיצוני אופטימלי ויותר מקום בפנים לנוסעים במושב האחורי.

בין השינויים העיצוביים: צורת הגריל האייקוני של לקסוס היא חלק בלתי נפרד מהעיצוב הכולל של הרכב. מפשק גלגלים קדמי ואחורי רחב יותר מעניק נוכחות יציבה ובולטת יותר; קשתות גלגלים מתרחבות מאכלסות גלגלים בקוטר 20 אינץ’. החלק האחורי מתאפיין בפנסים חדשים בצורת L עם תאורה שמשתרעת לרוחב הרכב והשם “LEXUS” במקום הסמל L על דלת תא המטען יוצר מראה נקי ומודרני.

 

לקסוס NX מפרט
סביבת נהג חדשה. לקסוס NX

 

תא הנוסעים

בלקסוס NX החדש מיושם בפעם הראשונה קונספט TAZUNA החדש לעיצוב סביבת הנהג. הקונספט, ששמו לקוח מהמילה היפנית שמתארת שליטה של הרוכב בסוס באמצעות מושכות, מתמקד במתן שליטה ישירה ואינטואיטיבית לנהג על הרכב, בהתאם לעיקרון “ידיים על ההגה, עיניים על הכביש”. 

התחושה בסביבת הנהג נוצרת על ידי עיצוב קמור של המרחב מדלת הנהג ועד לקונסולה המרכזית. כאן, מקורות המידע – מסך המולטימדיה העצום צג המידע בלוח המחוונים , לוח מחוונים עם חוגה בודדת, שעונים ממורכזים וצג עילי (בדגמים שנכלל) – מרוכזים כולם באזור אחד כך שניתן לקרוא את התוכן תוך תנועה מינימלית של העין והראש. 

עיקרון דומה מיושם בסידור הבקרים של הרכב: כפתור ההתנעה, מוט ההילוכים, בקרי מיזוג האוויר וכפתור בורר מצבי הנהיגה – כולם ממוקמים באותו מקום, כך שיהיה קל להפעילם בצורה פשוטה ואינטואיטיבית.

 

העיצוב בסביבת הנוסע במושב הקדמי נועד ליצור תחושה של טרקלין יוקרתי, ללא הפרעות מאזור הנהג. תחושה זו מודגשת על ידי קו קמור שמפריד בין שני חללים. בגימור תא הנוסעים נעשה שימוש בחומרים באיכות גבוהה המעניקים תחושה נהדרת. הנוחות ניכרת בפרטים כגון עיצוב מדויק של המושב הקדמי, עם תשומת לב לצורת חתך הרוחב של המושב, מיקום חיזוקים ותמיכות הצד ואף יצירת אזורים שקועים שנועדו לפנות מקום למרפקי הנוסעים. נעשה שימוש נרחב בחומרים אקוסטיים לבידוד רעשים ורעידות לסביבה שקטה ורגועה.

ה-NX החדש הוא דגם לקסוס הראשון שמאובזר במערכת פתיחת דלת אלקטרונית חכמה (e-latch). מערכת אלקטרונית זו מחליפה את ידית הדלת הפנימית המוכרת עם מתג של כפתור לחיצה הנמצא ליד משענת היד בפאנל הדלת. הנוחות מתבטאת גם בפונקציות הפעלה מרחוק באמצעות אפליקציית Lexus Link, הכוללות קירור או חימום מוקדם של תא הנוסעים לפני התחלת הנסיעה ופתיחה ונעילה של הדלת. הפעלת דלת תא המטען החשמלית שקטה ומהירה יותר – זמן הפתיחה והסגירה קוצר בחצי לכ-4 שניות.

 

לקסוס NX מחיר
שתי גרסאות מנוע, 3 רמות אבזור, החל מ-289,900 ש”ח

 

NX 450h+ רכב פלאג אין הייבריד ראשון של לקסוס

לקסוס התבססה על יותר מ-15 שנות מומחיות בטכנולוגיה היברידית בייצור הרכב ההיברידי פלאג אין הראשון שלה (PHEV), ה-NX 450h+ החדש . דגם הדגל החשמלי מבין מגוון דגמי ה-NX כולל מנוע היברידי 2.5 ליטר וסוללת ליתיום-יון נטענת עם 18 קילוואט, הקיבולת הגבוהה ביותר בקטגוריה. מנוע חשמלי אחורי נוסף מאפשר ביצועים טובים יותר הודות להנעה של כל הגלגלים. מערכת הפלאג אין מייצרת 306 כוח סוס והיא צפויה להעניק האצה מ-0 ל-100 קמ”ש בקצת יותר משש שניות. לעומת זאת, פליטות ה- CO2 (מחזור משולב WLTP) של פחות מ-30 גרם/ק”מ וצריכת דלק של כ-1.1 ליטר ל-100 ק”מ אמורות להיות הטובות בקטגוריה של ה-NX. 

גודל וקיבולת הסוללה והידע של לקסוס בנושא יעילות חשמלית משתלבים יחד ומעניקים טווח נסיעה במצב חשמלי מוביל בקטגוריה של 70 ק”מ ונהיגה במצב חשמלי בלבד במהירויות של עד 135 קמ”ש. 

היבט חשוב נוסף הוא שרכב הפלאג אין ההיברידי של לקסוס שומר על יעילות גבוהה כאשר הסוללה מתרוקנת. אצל רבים מהמתחרים, ברירת המחדל היא מנוע בערה פנימית, אבל בדגם ה- +NX 450h ברירת המחדל היא מערכת היברידית יעילה שטוענת את עצמה. בנסיבות אלו, ה-NX צפוי להפגין יעילות עד 20% יותר לעומת המתחרים.

לתא המטען של ה-NX יש אותה קיבולת כמו לדגם ההיברידי (ללא בזבוז שטח טעינה בשל רכיבי מערכת ההנעה). יש גם מקום למטען בנפח של 21 ליטר מתחת למדף המטען לאחסון מסודר של כבלי הטעינה. קיבולת מיכל הדלק גם היא לא נפגעה והיא עומדת על 55 ליטר, בהתאמה ללקוחות הסגמנט של ה-NX המשתמשים ברכב גם לנסיעות ארוכות.

 

NX 350h עם טכנולוגיה היברידית מהדור הרביעי

הביצועים והיעילות של ה-NX 350h ההיברידי שודרגו הודות לטכנולוגיה היברידית מדור רביעי של לקסוס. טכנולוגיה זו מעניקה 25% יותר הספק לעומת המערכת בדגם הנוכחי, ועל כן מעלה את ההספק המרבי ל-244 כוח סוס ומשפרת את ההאצה מ-0 ל-100 קמ”ש ב-15% ל-7.7 שניות בדגמי ה 4X4 ו 8.7 שניות בדגמי ההנעה הקדמית. בד בבד, היא מפחיתה גם את פליטות ה- CO2 בכ-10%. ה-NX 350h יוצע עם הנעה קדמית או הנעה של כל הגלגלים. כושר הגרירה של הדגם בהנעה קדמית עלה ל-1500 ק”ג והוא דומה לכושר הגרירה של גרסת ההנעה של כל הגלגלים 4X4.

 

פלטפורמת GA-K החדשה 

פיתוח הביצועים הדינמיים של ה-NX החדש התמקד באספקת Lexus Driving Signature – שילוב אידאלי בין נוחות נהיגה לבין תגובה מהירה של ההגה, המצערת והבלמים הנאמנה לחלוטין לכוונות הנהג בכל רגע, המייצרת תחושת ביטחון מתגמלת והרגשה של חיבור עם הרכב.

לפלטפורמת (Global Architecture K (GA-K של לקסוס היה חלק מרכזי בכך. היא הבטיחה מרכז כובד נמוך (פחות 20 מ”מ), מפשק גלגלים קדמי ואחורי גדול יותר ואיזון משופר בין משקל קדמי/אחורי, התורמים כולם להתנהגות כביש משופרת ולחוויית הנהיגה.

 

לקסוס NX יד 2
עיצוב חדש וטכנולוגיות חדשות ומתקדמות. לקסוס NX החדשה

קישוריות

ה-NX החדש כולל פלטפורמת מולטימדיה חדשה לחלוטין של לקסוס שמחוללת מהפכה בביצועים לעומת המערכת הקיימת ועונה על רצון הלקוחות לקישוריות מהירה ואינטואיטיבית בתוך הרכב. ההפעלה חלקה ופשוטה כמו שימוש בטאבלט. הפלטפורמה החדשה עושה שימוש בשירותים חכמים, באמצעות יחידת תקשורת הנתונים (DCM) של הרכב. המערכת מספקת גם סייען קולי חדשה בשם ‘Hey Lexus’ העונה לדו שיח ופקודות בקול טבעי. 

מערכת Lexus Link Pro עושה שימוש בצג עצום בגודל  14 אינץ’ חדש – שהוא אחד הגדולים בקטגוריה, והוא מגיעה כסטנדרט לישראל. 

 

בטיחות

לקסוס NX החדש הוא דגם לקסוס הראשון שכולל את חבילת +Lexus Safety System מהדור השלישי והיא המתקדמת ביותר של היצרן. בישראל NX החדשה מגיעה כסטנדרט עם חבילה מקיפה של תכונות בטיחות וסיוע לנהג ומציבה רף חדש לזיהוי סכנות לתאונה ואמצעים למניעתם. השיפורים שהונהגו ב-NX החדש מרחיבים את יכולתה של מערכת קדם התנגשות (Pre-Collision System) לזהות אופנועים ואובייקטים מסוימים בנתיב הרכב, כגון עצים, קירות, עמודי חשמל. למערכת יש גם פונקציה חדשה שמזהה סכנות להתנגשות עם תנועה שמתקרבת ממול או הולכי רגל שחוצים בזמן פנייה בצומת. התגובה המהירה שלה ויכולתה למנוע התנגשות השתפרו עם הוספת מערכת סיוע בהיגוי בחירום (Emergency Steering Assist). כעת, מערכת קדם התנגשות יכולה לזהות ולעזור למנוע 36% יותר תרחישי תאונה מבעבר.

חלו שינויים גם במערכת בקרת שיוט אדפטיבית (Adaptive Cruise Control) שמזהה מהר יותר רכב חותך מול ה-NX, לצד שדרוגים במערכת סיוע בשמירה על נתיב (Lane Trace Assist), שעוקבת אחר קו טבעי יותר בעקומות. פעולת בקרת השיוט האדפטיבית הורחבה עם התרעה על תמרורי תנועה (Road Sign Assist) שמאפשרת להגיב ליותר תמרורים ופקודות, כולל רמזור אדום ותמרור עצור. כאשר המערכת מזהה מגבלת מהירות, היא מתריעה בפני הנהג כדי שיתאים את מהירות השיוט. 

 

רמות גימור ומחירים:

 

Kyushu – על שם מפעל הייצור עטור הפרסים והשבחים של לקסוס ביפן. רמת גימור זו  כוללת: מערכת מולטימדיה עם מסך מגע “14, חישוקי “18, מושבים קדמיים חשמליים מעור Tahara, חימום מושבים קדמיים, חבילת הבטיחות LSS+, חלון גג חשמלי, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חלונות אחוריים כהים, מצלמת 360, תא מטען חשמלי, כוונון גלגל הגה חשמלי, התראה על שטחים מתים ומערכת ה-E-Latch. 

Hadori – על שם טכנולוגיית הפוליש הייחודית לייצור חרבות, הלקוחה מהמסורת היפנית. רמת הגימור כוללת בנוסף: הנעה כפולה AWD (בדגמי ה-NX350h בלבד), חלון גג פנוראמי (בדגמי ה-NX350h בלבד), אוורור למושבים הקדמיים, 3 זכרונות למושב הנהג, מושבים מעור טבעי ותאורת אווירה בעלת 64 גוונים. 

F-Sport – רמת הגימור כוללת בנוסף: חישוקי “20, חבילת עיצוב F SPORT, מתלים אדפטיביים AVS, תאורה חכמה אדפטיבית AHS, תצוגה עילית HUD כולל גלגל הגעה עם פקדי מגע. 

 

Kyushu Hadori F-Sport
NX 350h 289,900 312,900 ₪
NX 450h+ 324,900 ₪ 335,900 ₪ 359,900 ₪

 

דרור גורלניק, מנכ”ל לקסוס ישראל:ה-NX זכה להצלחה ומשך למותג לקוחות – רבים מהם חדשים – וזאת הודות לשילוב בין יוקרה, עיצוב דינאמי ייחודי, מרגש ומתוחכם ודינמיקת נהיגה מהנה. על מנת לספק מוצר חדש ואטרקטיבי ללקוחות שמצפים היום להרבה יותר מהרכב שלהם, לקסוס המציאה מחדש את ה-NX. אנו מעריכים כי הדור השני שלו, שנוחת כעת באולמות התצוגה, ימשיך את ההצלחה ויימכרו ממנו למעלה מ-1,000 רכבים עד סוף השנה. דגם הפלאג אין הראשון של לקסוס שאנו משיקים היום, משלים מהלך אסטרטגי להשקת רכבים מכל סוגי ההנעות החשמליות: הייבריד, פלאג אין הייבריד וחשמלי. זהו מהלך ייחודי בשוק היוקרה והוא מאפשר לכל אחד למצוא אצלנו את המענה המתאים ביותר עבורו בהתאם להעדפות ולהרגלי הנהיגה שלו. זהו צעד משמעותי בהגשמת חזון ה”אפס זיהום” (beyond Zero), בדרך לעתיד ירוק ונקי יותר”. 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

7 + five =