לקסוס RX200t מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

לקסוס RX200t הוא רכב פנאי שטח מרשים וגדול, עם מנוע קטן ומראה חיצוני שנתון לויכוח. מבחן דרכים לאחד מכלי הרכב המיוחדים בשוק, ואחת העסקאות המעניינות בקטגוריה

לקסוס RX200t מבחן דרכים

צילום: אלכס רבינוביץ'

הכי מעניין זה לקבל מכוניות מבחן שונות, מיוחדות. מכוניות שלא דומות ולא מזכירות אף מכונית אחרת. ה-RX200 של לקסוס היא בדיוק כזו. מכונית ייחודית, בקטגוריה מכובדת ויקרה, של רכבי פנאי פרימיום בגודל מלא. מכונית שמציעה לצרכן “המון אוטו” במחיר תחרותי מאד מול המתחרות. יחס עלות תועלת מרשים.

לקסוס RX200t, זהו רכב פנאי גדול מימדים, עם מנוע קטן יחסית, מלא אבזור נוחות, ובמחיר תחרותי מאד, של 399,000 אלף ₪, בזמן שרוב המתחרות בקטגוריית הרכב פנאי שטח בגודל מלא, מתחילות בחצי מיליון בערך.

הוא לא מושלם. יש כלי רכב מעוצבים יפה יותר ממנו, עם ביצועים טובים ממנו בקטגוריה, אבל מי שכן יתאהב בלקסוס RX200, ויחליט שזה הרכב בשבילו, ירוויח עסקה מצוינת.

על טעם וריח

מבחוץ, לא תוכלו שלא להתרשם מהגודל שלו, זהו רכב גדול מאוד, מרווח מאד. מימדים שמצריכים חניה פרטית או חניה קבועה בחניון.

על המראה החיצוני אפשר להתווכח. יש שיאהבו פחות, יש שיותר. בעיני ה-RX קצת “קלמזי” גמלוני כזה. מגודל, עם חלקים לא לגמרי מלוטשים ולא לגמרי יפים. מבפנים, תא הנוסעים נעים ונאה, עם שילוב צבעים מעט מיושן. תא הנהג מכיל המון אבזור, ועדיין מרגיש מסודר ונקי בעין.

לא חסר פה כלום לנהג. המהנדסים של לקסוס שמו את הנהג במרכז. שב תנוח וה-RX תדאג לו למערכות ופיצ’רים מפנקים – מושבים קדמיים ספורטיביים עם 10 אפשרויות כיוון, אוורור וחימום מושבים, זיכרונות כיוון מושב, ומערכת חשמלית שתזיז את המושב אחורה ותרווח ותקל על הנהג את הכניסה לרכב. יש חיישני גשם, חיישני חניה, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת אקלים מפוצלת, ומשענות יד גדולות. תא הנוסעים של ה-RX200, זה הדבר הכי קרוב לסלון שלכם בבית.

יש כאן הרבה אבזור נוחות, אבל לא פאר ולא הדר, לא אודי Q7 ולא מרצדס GLE. מהבחינה הזו, הלקסוס RX200t היא עוף קצת מוזר בקטגוריה של מפלצות יוקרה עתירות ניקלים שעולות הון תועפות. היא מספקת מרווח פנים מכובד ופאסון כלפי חוץ, בזכות הגודל שלה, אבל מפוארת או יוקרתית היא לא, בהשוואה למתחרות מנקרות העיניים.

מרשים אבל לא מפואר
סביבת נהג מפנקת ומאובזרת מאד

מנוע קטן ביצועים טובים

מדובר במנוע שני ליטר ליטר, עם הספק של 238 כ”ס, 35.7 קג”מ ב-1,650 סל”ד ותאוצה של 9.5 שניות מאפס ל-100 קמ”ש. זהו המנוע הקטן בסדרת ה-RX (יש מנוע חזק יותר בגרסה היברידית, 3.5 ליטר עם 313 כ”ס ותיבה אוטומטית רציפה). מנוע קטן יחסית ומוגדש שכמעט לא תשמעו בזכות בידוד רעשים מצוין בתא המנוע ותא הנהג.

התיבה בגרסה הנבחנת היא תיבה אוטומטית עם 6 יחסי העברה. השילוב בין המנוע וגיר היה טוב סך הכל. ההילוכים עברו באופן חלק. זה נראה ונשמע כמו מנוע קטן מידיי בשביל החיה הגדולה והמאסיבית הזאת, אבל לא תרגישו בנסיעה יומיומית חסך בכוח, רק אם ממש תנסו לסחוט ממנה עוד כוח. כן, הייתי שמחה לתאוצה והאצות מיידיות יותר,

בשוטף, בנסיעה עירונית ובינעירונית, הרכב זורם, דינאמי, נוח ונוסע היטב. ההגה מרגיש מעט קל,והמתלים משככים נהדר את הדרך. תחושה מפנקת וטובה אופפת את הנהג, תחושה של “בוס”. אתה יושב גבוה, מרווח לך ואתה שולט בנעשה מסביב. המושבים מחממים או מקררים אותך, עושים לך מסאז’, יד ימין נחה על משענת רחבה ונוחה, קרת המיזוג ממזגת היטב, ומערכת המולטימדיה מנעימה לך את הנסיעה דרך 9 רמקולים איכותיים. הגשם לא מפסיק טיפות ניגרות על הגג הפנורמי, וממש נעים פה.

שני מושבי בטיחות גדולים יכנסו וישאר מקום ישיבה נוסף
תא מטען חשמלי ומרווח. לקסוס RX200t

שימושיות

ללקסוס RX200t יש תא מטען ענק חשמלי, מרווח מאד, ושימושי מאוד. תא מטען מכובד מאד למשפחה של 5 נפשות, ותא נוסעים מרווח מאד. מבוגרים גדולי מימדים, מושבי בטיחות מגושמים וגדולים, לא תרגישו חוסר במרווח ראש או ברכיים או בכלל.

לקסוס RX200t הוא רכב אדיר, מרווח מאד, שימושי, נוח ומאובזר. כל מי שמכיר את המכוניות בקטגורייה המיוחדת והיקרה הזו, יופתע מתג המחיר המאד אטרקטיבי של הלקסוס – קצת פחות מ-400,000 ₪. נקודות החולשה שלו מול המתחרות היוקרתיות והמפונפנות? מנוע קטן ופחות דינאמי, והוא לא מפואר או יפה כמותן. יש פה קנייה מאוד מעניינת, קנייה שמצריכה בדק שוק מעמיק של הצרכן. צריך לשים את היתרונות מול החסרונות של המכוניות בקבוצה, ולהחליט מה חשוב יותר? אמינות, ביצועים, מראה חיצוני, או מחיר. חסרים לכם שני מושבים בלקסוס RX? בשורות טובות! בשנה הבאה צפויה הלקסוס RX200t להגיע בגרסת שבעה מקומות. אם תתומחר בצורה שפויה כמו אחותה, אין לי ספק שתמלא צורך של הרבה נהגים ומשפחות, ותביא לעליה בגרף המכירות.

מחיר תחרותי מאד מול המתחרות
לקסוס RX200 רכב פנאי גדול למשפחה

בטיחות

ה-RX רכב המבחן, מצוייד בכל מערכות הבטיחות המתקדמות, מלבד מערכת לזיהוי עצמים בשטח מת – שמגיע רק בחבילת אבזור פרימיום.

מחיר – 399,000 ש”ח

צריכת דלק – 8 קילומטר לליטר.

דירוג זיהום אוויר – 15 מתוך 15

חניה פרטית – חובה

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

10 + 15 =