לקסוס RZ קרוסאובר חשמלי (400 קמ טווח) בישראל בסוף 2022

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

לקסוס RZ חשמלי
לקסוס RZ קרוסאובר חשמלי חדש

 

רכב הפנאי החשמלי החדש של לקסוס – לקסוס RZ 450e בהופעת בכורה עולמית. בעל פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי (BEV), הספק של 313 כ”ס, טווח מוצהר של 400 קילומטרים. לישראל יגיע בסוף 2022

 

 

לקסוס RZ 450e הוא רכב פנאי חשמלי חדש המונע על ידי סוללה. זהו הרכב החשמלי הייעודי הראשון של מותג היוקרה היפני שפותח כרכב חשמלי מההתחלה. ה-RZ הוא, בראש ובראשונה, רכב השומר על כל התכונות, האיכויות, הביצועים ואמנות עבודת היד המזוהים עם לקסוס. 

ה-RZ, המתאפיין בביצועים עם אפס פליטות, יסייע ללקסוס להתקדם לקראת ניטרליות פחמנית וחברת ניידות בת קיימא. ההתמקדות כאן אינה רק בביצועי הרכב על הכביש, אלא בכל מחזור החיים של הרכב: מרכש חלקים, ייצור ובעלות ועד להשלכה בסופו של דבר. 

 

עיצוב חיצוני

לקסוס נטלה חופש עיצובי המתאפשר במכוניות חשמליות כדי ליצור רכב שנראה שונה משמעותית ממכוניות רגילות, ואשר מבטא את “השלב הבא” בעיצוב (Next Chapter) של לקסוס. הקונספט העיצובי הוא “seamless E-motion” (תנועה/תחושה חשמלית חלקה) המבטא את המומנט העוצמתי וההאצה החלקה של רכב חשמלי. 

 

מגריל שעון חול קדמי למרכב בצורת שעון חול – העיצוב הקדמי מבדל בצורה ברורה את ה-RZ כרכב חשמלי. מכיוון שאין לו מנוע בעירה פנימי, מכסה המנוע הונמך ופתחי היניקה הופחתו. בעשור האחרון הגריל הקדמי בצורת שעון חול היה סימן ההיכר של דגמי לקסוס. ב-RZ צורת הגריל התפתחה לצורת שעון חול תלת ממדית ויושמה במקום זאת על המרכב כולו. “מרכב שעון החול” יהפוך לאייקון העיצובי החדש של לקסוס בדגמים העתידיים.

יחידות תאורה בעיצוב חדש מאוחדות עם מרכב שעון החול. העיצוב הדק במיוחד מוסיף ומדגיש את מוטיב ה-L של לקסוס בפנסי היום, ואילו הפנסים המרכזיים ופנסי האיתות פחות בולטים. 

עיצוב אחורי – אופיו של הרכב החשמלי בא לידי ביטוי גם בעיצוב האחורי של ה-RZ, עם מראה היי טק מרהיב. ספוילר הגג האחורי המפוצל מרחיב את הזרימה לאחור של העיצוב ותורם לביצועים היציבים של הרכב. פס התאורה המאורך הנמתח לרוחב הרכב הפך לסימן היכר עיצובי של לקסוס. כאן הוא במראה חד, מינימליסטי, כאשר החלק העליון והתחתון דקים ככל האפשר כדי להעניק רושם של פשטות ודיוק.

 

לקסוס RZ מחיר
הנעה כפולה עם הספק של 313 כ”ס. לקסוס RZ

 

ביצועים

יעד מרכזי בפיתוח הביצועים הדינמיים של ה-RZ וחיזוק מאפייני הליבה שלו היה להבטיח את חותם הנהיגה של לקסוס – Lexus Driving Signature – שלוש תכונות ה-C: ביטחון (confidence), שליטה (control) ונוחות (comfort) בכל מצבי הנהיגה. יתרונותיו של רכב חשמלי המונע על ידי סוללה, כמו תגובה מהירה ודיוק רב, נוצלו עד תום. תשומת לב מיוחדת הוקדשה להענקת קו ראייה מצוין ומשוב לנהג ולהבטחת בקרת יציבות של הרכב, בכל עת. 

האיכות והמאפיינים של הפלטפורמה החדשה של ה-RZ הם הבסיס ליישום Lexus Driving Signature, עם מרכב ייעודי לרכב חשמלי, משקל נמוך יותר וחלוקת מסה מיטבית וקשיחות כוללת, לטובת בטיחות, שליטה ונוחות הנהג.

במבנה ה-RZ נעשה שימוש בחומרים חזקים ובמתכות ויושמו תהליכי בנייה מתקדמים כדי להבטיח חוזק יוצא דופן שבו האלמנטים מחוברים יחד, אך שומרים על משקל מופחת. 

בקרת רעש ורטט – למרות שמערכת ההנעה החשמלית מייצרת פחות רעש, הביצועים השקטים של רכב חשמלי גורמים לכך שרעש הכביש וסביבת הרכב יהיה מורגש יותר. המהנדסים והמעצבים של ה-RZ נתנו עדיפות לסביבת תא נוסעים רגועה ושקטה, ואימצו אסטרטגיה הכוללת: שליטה על הרעש, מניעה מהרעש לחדור לתא הנוסעים ותשומת לב לרעש במושבים האחוריים. המהנדסים יישמו גם גרסה חדשה של בקרת רעשים פעילה, המייצרת תדרים מבטלי רעשים בתוך תא הנוסעים באמצעות הרמקולים.

 

Lexus RZ 450e לקסוס
Lexus RZ 450e קרוסאובר חשמלי מלא, בישראל בסוף השנה

 

יישום ראשון של ה-e-Axle החשמלי החדש של לקסוס – ה-RZ הוא הדגם הראשון בייצור המוני שכולל את ה-e-Axle החדש של לקסוס – יחידה קומפקטית ומודולרית שכוללת מנוע, הילוכים ויחידת בקרה אלקטרונית (ECU) הממוקמת בין הגלגלים. ה-e-Axles שקטים, יעילים ומספקים הספק מדויק. המנוע הקדמי מייצר 150 קילוואט (204 כ”ס) והאחורי 80 קילוואט (109 כ”ס), עם הספק כולל של 230 קילוואט (313 כ”ס). 

בקרת הנעה של כל הגלגלים עם DIRECT4 – DIRECT4, טכנולוגיה בלעדית של לקסוס, היא מערכת חכמה המאזנת את האחיזה של כל ארבעת הגלגלים ומחלקת את כוח ההנעה באופן אינטואיטיבי ובלתי מורגש. התוצאה היא ביצועים והתנהגות כביש יציבה, עם הפעלה אינטואיטיבית המחזקת את תחושת החיבור בין הנהג למכונית. DIRECT4 מחשבת ומיישמת מייד את מומנט הנהיגה המתאים לכל e-Axle כדי למקסם את אחיזת הכביש. ניתן לכוון את חלוקת המומנט הקדמי/האחורי מאפס ל-100 או מ-100 לאפס בתוך אלפית השנייה. 

סוללה, טווח נסיעה ויעילות – ה-RZ עושה שימוש בסוללת ליתיום-יון בהתקן הכולל 96 תאים, עם הספק כולל של 71.4 קילוואט. הסוללה ממוקמת כולה מתחת לתא הנוסעים ומהווה חלק בלתי נפרד מהפלטפורמה. מיקום זה תורם גם למרכז כובד נמוך. עמידות הסוללה הייתה שיקול מרכזי, ובמיוחד ההספק שניתן לצפות לאחר 10 שנות נהיגה. לקסוס צופה שהסוללה של ה-RZ תשמר יותר מ-90% מהקיבולת שלה במסגרת זמן, הודות לשורה של אמצעים, המבוססים על הניסיון ארוך השנים של לקסוס בטכנולוגיות ניהול סוללה. 

הטווח החשמלי המוצהר של לקסוס ל-RZ הוא טווח נסיעה של כ-400 ק”מ במחזור WLTP משולב. הודות להתמקדות במשקל הרכב, הספק הסוללה והביצועים. יעד צריכת ההספק של ה-RZ הוא 18.1 קילוואט ל-100 קילומטרים של נסיעה.

מערכת היגוי אלקטרונית הראשונה בעולם עם הגה קטום (yoke) – מערכת ההיגוי האלקטרונית One Motion Grip היא אחת הטכנולוגיות החדשות בלקסוס RZ. אין קשר מכני ואין מוט הגה. במקום זאת, המערכת משתמשת בחיבור חשמלי כדי לשלוח פקודות מההגה לגלגלים. התוצאה היא תגובה מיידית ושליטה מדויקת יותר בהגה. מערכת One Motion Grip האופציונלית מגיעה עם גלגל הגה קטום חדש. הטכנולוגיה דורשת פחות מאמץ היגוי מהנהג: כדי לעבור מנעילת הגה אחת לשנייה נדרש סיבוב של 150 מעלות בלבד, ללא צורך בסיבוב יד מעל יד.

 

לקסוס דגמים

 

תא נוסעים

 

עיצוב פנימי וקונספט טאזונה – תא הנהג ב-RZ הוא התפתחות של קונספט טאזונה. הוא משלב בין מיקום הנהג ליד ההגה וארגון מדויק של השעונים, הבקרים והתצוגות כדי ליצור חלל שבו נדרשות תנועות ידיים ועיניים קטנות בלבד כדי להפעיל את הרכב. העיקרון נוצר בהשראת כוונונים קלים של המושכות שבהן משתמש הרוכב כדי לשלוט בסוס – משמעות המילה טאזונה ביפנית. 

תא הנוסעים מעוצב כחלל פתוח ומואר, המועצם על ידי תאורת אווירה עם קשת רחבה של צבעים שניתן להתאים למצב הרוח של הנסיעה. לקסוס יצרה גם אפקט תאורה חדש, In-ei, היוצר דוגמה של אור וצל לאורך הפאנלים של הדלתות ואפקטים שונים. 

 

לקסוס חשמלית
רכב חשמלי חדש של לקסוס – לקסוס RZ

 

אבזור נוחות

 

גג פנורמי שהופך משקוף לאטום המגן מפני חום – הגג הפנורמי האופציונלי מגביר את תחושת המרחב והאור בתא הנוסעים. לזכוכית יש ציפוי low-e  (פליטה נמוכה) שמחזיר קרינת אינפרא אדום ומפחית חום קרינה בימי שמש, ועוזר לשמור על חום בתא הנוסעים במזג אוויר קר. לגג יש פונקציית עמעום חשמלית שעוברת בנגיעה פשוטה ממצב שקוף למצב אטום שחוסם כל אור שמש ישיר. כתוצאה מכך, יש פחות צורך במערכת מיזוג האוויר כדי לשמור על טמפרטורה נוחה.

 

מערכת מולטימדיה – פלטפורמת המולטימדיה החדשה Lexus Link מתאפיינת בהפעלה מהירה ואינטואיטיבית ופונקציות משופרות של קישוריות, תכנון נסיעה יעיל ומידע. המערכת, שהופיעה לראשונה בלקסוס NX החדש, בעלת סייען קולי חדש בשם “Hey Lexus” בתא הנוסעים, ואינטגרציה של הסמארטפון מתאפשרת באמצעות Apple CarPlay  ו-Android Auto.

 

מערכות בטיחות ועזר לנהג – ה-RZ נהנה ממערכות מתקדמות של בטיחות אקטיבית וסיוע לנהג הכוללות את הדור השלישי המתקדם ביותר של +Lexus Safety System עם פונקציות מעודכנות ונוספות וטווח זיהוי מוגבר. בקרת שיוט אדפטיבית והתרעה ומניעת סטייה מנתיב עובדות יחד כדי לספק אפשרות (כתלות בחוקי המדינה) נהיגה ללא ידיים על ההגה במצבים של מהירות נמוכה כמו פקקי תנועה שבהם ההתקדמות איטית. סיוע פרואקטיבי בנהיגה (Pro-active Drive Assist) עושה שימוש במצלמה קדמית כדי לקבוע את זווית עיקול הכביש, ומתאים את ההיגוי כאשר מתקרבים ומבצעים פנייה. כמו כן יושם מוניטור חדש שבודק את התנהגות הנהג כדי לזהות סימני עייפות או הסחת דעת.

מערכת e-Latch עם אזהרת יציאה בטוחה – מערכת פתיחה וסגירה אלקטרונית חכמה של הדלת בלחיצה אחת. המערכת מקושרת למערכת זיהוי רכבים בשטח מת (Blind Spot Monitor) ומעניקה יציאה בטוחה מהרכב. היא מבטלת אוטומטית את פתיחת הדלת אם רכב או רוכב אופניים מתקרבים מאחור.

 

מה זה קוטש לעזאזל? רכב חשמלי מושגים שצריכים לדעת!

התקנת עמדת טעינה חשמלית בבית משותף (בניין) בהשוואה לבית פרטי

אַלְיָה וְקוֹץ בָּהּ: aiways u5 (קרוסאובר חשמלי) סקירה וחוות דעת

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

six − six =