לקסוס UX300e קרוסאובר עירוני חשמלי (204 כ”ס) – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

לקסוס UX300e קרוסאובר עירוני חשמלי (204 כ"ס) - מבחן דרכים
לקסוס UX300e קרוסאובר עירוני חשמלי (204 כ”ס) – מבחן דרכים

 

חיכיתי לבחון את הגרסה החשמלית של הלקסוס UX, מצהרי יום השקתו, לפני כחודש. מבחן הדרכים לקרוסאובר העירוני האלגנטי הזה (בגרסה ההיברידית עם מנוע בנזין 2 ליטר), זכור לי לטובה. אם בזכות העיצוב המושך, הנוחות והשקט היחסי… כי הכל יחסי. וגם חוויית הנהיגה הייתה לא רעה. תיארתי לעצמי שהלקסוס UX300E החשמלי, בעל הספק של 204 כ”ס, 20 כ”ס יותר מזה ההיברידי (250h), ומומנט טוב הרבה יותר (20.6 קג”מ מול 30.6 קג”מ מיידיים, בחשמלי – יאבאלה!), ישפרו לא מעט את התחושה בנהיגה ואת הביצועים של הרכב.  

בחניון תחת אולם התצוגה של לקסוס, שתי מכוניות תכולות חשמליות נוצצות נטענות בחשמל, עד נסיעת המבחן הבאה. נסיכות. קומפקטיות וללא ספק מיוחדות בנוף המכוניות פה למטה, ובכלל. הכיתוב הלבן על המרכב הכחול כחול הזה לא משאיר ספק, זה הרכב נטען בחשמל, כמו הטלפון שלנו. זה ההווה שלנו, והעתיד ככל הנראה.

 

עירונית חשמלית ונראית טוב. לקסוס UX300E

 

תא מטען בנפח 367 ליטר. לקסוס UX300E
תא מטען בנפח 367 ליטר

 

מה השתנה בין הגרסה ההיברידית לחשמלית? נוספו פיצ’רים כמו חימום הגה, וחימום מושבים גם מאחור, כיוון מושבים חשמלי וחיבור Android Auto + Apple CarPlay. לוח השעונים פה דיגיטלי, וה”פדלים” מאחורי ההגה באו בדיוק בזמן (החלפת הילוכים מגלגל ההגה). בבטיחות, נוספה מערכת בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, ומערכת בטיחות שהיא חובה בכלי רכב חשמליים, ומשמיעה צליל במהירות נמוכה, לשמירה על בטיחות הולכי רגל שהולכים בסמוך לרכב. בלקסוס הצליל הזה נשמע במיוחד.

תא המטען קטן בגרסה החשמלית בכ-70 ליטר, לטובת מקום לסוללה החשמלית, ובגלל אותה גברת המשקל של הגרסה הזו גדול ביותר מ-200 קילוגרם.  

 

תא נהג. תמונת יצרן

 

כנפונים מאחורי ההגה, זה נחמד

 

 

תא נהג 

 

מסך המולטימדיה קטן מדי, זכרתי שהיה גדול יותר, אבל לא, היה ונותר בגודל 7 אינץ’. לצידו, שעון אנלוגי אלגנטי למראה. הייתי מוותרת על השעון לטובת מסך גדול יותר, ואם אפשר שיהיה מסך מגע. איך אין מסך מגע? הממשק במולטימדיה נותר אותו ממשק, שהגיע זמנו להשתדרג (הרכב יוצר ב-2018).

יש סאנרוף מעל הראש, פתחי אוורור יפים, ארבעה במספר, וגם המיזוג טוב. לגרסה החשמלית נוספה אופציה של אוורור במושבים, מה שאין ב-UX ההיברידי, ויש פה פד טעינה לטלפון שעובד וטוען באופן מיידי, אבל לטעון את הנייד ולעקוב אחר הווייז, בלתי אפשרי, בשל מיקומו של המשטח, עמוק בפנים בחלק התחתון של הדשבורד.

יש שורת מתגים מתחת לפתחי האוורור, ששולטים בבקרת האקלים, אזור מכוסה פלסטיק תחתיו, שאפשר רק לנחש מה היה אמור להיות שם. למטה מימין לנהג, מקום לשתי כוסות

פד המגע ליד מוט ההילוכים, לא שמיש ולא נוח בעיני. כלומר זה עובד, ואפשר להתרגל לזה, אבל אני לא רוצה להתרגל לזה. מעדיפה שזה יהיה כאופציה נוספת ולא הדרך היחידה לתפעל את המולטימדיה. אולי זה לטובת נהגים שאולי רגילים ל”תפעול של פעם”, ופחות רגילים למסכי מגע מתקדמים.

מיקומם של מתגים והנדסת אנוש בכלל בלקסוס, נותרו מעניינים, ובדומה מאד לדגם ה-UX, בנזין/הייבריד. זו רק גרסת ההנעה ששונה פה. אין שינויים מרחיקי לכת, אולי רק הבדלים במימדי פנים הרכב, בשל קיומה של הסוללה.

 

מעדיפה מסך מגע מפד תפעול ומתגים מיותרים

 

מראה אלגנטי ויוקרתי

 

 

ליד אותו הפד, מסביב למשענת היד (שאגב, תחתיה פתח אחסון נחמד, עם כניסות USB), מתגי תפעול הרדיו, מדיה, ועוצמת שמע. זה נחמד, לא יודעת עד כמה זה שמיש. את מתג עוצמת השמע חיפשתי וגיששתי בכל מיני אזורים, עד שבכלל הגעתי להגה, ולשם חזרתי בכל פעם שרציתי להגביר את עוצמת השמע. מערכת השמע בלקסוס UX טובה, כיף לשמוע בה מוזיקה, והרמקולים עומדים גם כן יפה “בעומס”. על גבי ההגה, מתגים לתפעול בקרת השיוט האדפטיבית מימין, ומשמאל מתגים לשליטה על הדיבורית.

לוח השעונים חמוד, כן, דיגיטלי, אבל עדיין קצת ניינטיז/ או שנות ה-2000 אם תרצו. התרגלנו לקידמה, וזה מרגיש קצת ללכת אחורה. משמאל ללוח מתג לניתוק בקרת אחיזה, ומצבי נהיגה מימין. לאורך כל הדשבורד מעטה בד דמוי עור, מה שמכניס “נגיעות אלגנטיות” למראה הכולל של תא הנהג.

*אין פתיחה חשמלית של תא המטען, איכשהו בלקסוס UX הפיצ’ר הזה היה ממש בולט בחסרונו.
*אין גלגל רזרבי מאחור, יש ערכת תיקון נקר (אומרים נקר ולא תקר, מה אני אעשה?).

מהנדסת אנוש לתפעול… העברת ההילוכים דורשת אימון והתרגלות – יש למשוך את ידית ההילוכים שמאלה, ואז להכניס להילוך – למעלה לרוורס, למטה לדרייב, לאמצע – ניוטרל או פשוט משיכה מטה להילוך B לבלימה רגרנטיבית וייצור אנרגיה לסוללה בעת בלימה/האטה. האם זה לשם התחכום? פיצ’ר בטיחותי? צורת התיבה? הגיבו בתגובה ואולי תזכו בפרס. אני צוחקת, אבל אתם באמת מוזמנים להגיב. כך או כך, מדובר בשתי פעולות במקום אחת, להעברת הילוך, ועדיין, זה רק נשמע מסובך, זה לא באמת מסובך. עשו נסיעת מבחן, ותראו.

 

קצת צפוף במושב האחורי. לקסוס UX
קצת צפוף במושב האחורי

 

מרווח פנים מאחור

 

לי במושב הנהג היה מרווח למדי, ואפילו עוד כיוונתי את המושב קדימה ולמעלה. אך מרווח הפנים לבן שלי במושב מאחור היה גבולי. טעינת מושב הבטיחות הבומבסטי שלו דרש תכנון והנדוס. מזל שלא צריך להוציא ולהכניס מושבי בטיחות בתדירות גבוהה, אבל כן, צריך לקחת את זה בחשבון. אני באופן אישי “יכולה להרשות לעצמי” לוותר על מושב הנוסע לצד הנהג, ולהזיז אותו עד הסוף קדימה, כדי שלילד יהיה מרווח מספיק לתנועת הרגליים. אך במידה ויש נוסע לפניו, התנועה של הילד מאחור תהיה מוגבלת, עם מינימום מרווח ברכיים. אדם (5.5) ציין שהוא מרגיש שהראש שלו קרוב לגג הרכב, וזה לא קורה הרבה. אז שימו לב, למרווח הפנים מאחור, ואיזה הרכב משפחתי או בכלל הרכב אמור לשרת ביום יום.

כשאני ישבתי מאחורי מושב הנהג, לא היה חסר לי מקום, אך כן, יש מעט תחושה קלסטרופובית. רציתם רכב מעוצב יפה? לטובה אציין את המושבים הנוחים, והריפודים, ריפודי עור בהירים ונאים.

 

תאוצות חזקות ומהנות

 

יוצאים לדרך…

 

הייתי חייבת “לשים גז”, והו, כמה זה כיף! התאוצה בכלי רכב חשמליים, כמו גם בUX, הקרוסאובר העירוני היפה והתמים למראה הזה, פשוט מהנה וממכרת. לחצתי חזק בכל האצה ופנייה, וזה לחלוטין בין ההיי לייט’ס של הרכב החשמלי הזה. מראה מלבב, תאוצות חזקות ושקט. לנסוע בשקט.

בין לחיצה לפנייה, בכביש קצת רטוב, בקרת האחיזה נכנסת לפעולה, גם בעומסים קטנים יחסית. סך הכל הרכב מרגיש יציב, ונוח, עם מתלים שמשככים לא רע את הדרך. שקט פה אמרתי? מנוע אין, ורעשי רוח כמעט לא נכנסים, גם בניעה מהירה, בינעירונית. כן, נכנסים רעשי כביש, אני מניחה שרוחב צמיגים תורם לכך גם.

איפה מצב הספורט? לקח לי זמן למצוא אותו. אה, פה למעלה מעל לוח השעונים, מצד ימין (???) נשאלת השאלה למה שם, ולא במקום הראוי והסטנדרטי, לצד מוט ההילוכים. או באותו אזור לפחות. טוב, אני מוותרת עליו, אפשר ליהנות גם בלעדיו.

 

היגוי טוב עם מגבלת עומס

 

גם ההיגוי פה טוב, באמת הגה טוב, אז ניסיתי לאתגר אותו, ואז הרגשתי את המגבלות שלו. מעניין שדווקא עם הרכב העירוני החשמלי הנעים הליכות הזה הרגשתי הכי צורך “להשתולל”, טוב “חצי להשתולל”. אלה ההאצות החזקות שגרמו לי לנסות קצת יותר. ואז הרגשתי שההגה הגיע לנקודת העומס שלו. הוא היה איטי מדי להתנהגות התזזיתית, לתמרונים המהירים.

רגע, הסבר: מהירות התגובה של ההגה בתמרונים יותר ספורטיביים, מהירים, היא איטית. בכל אופן, לא רואה איך לקוחות של הux החשמלית עושים שטויות עם הרכב הזה ומגיעים לנקודה שבה ירגישו את זה.

הלו, גברת זה לא אודי אי טרון פה, מה יש לך לנהוג ככה ברכב שכל ייעודו הוא נסיעה רגועה מהבית לעבודה וחזרה, תוך שמירה על טווח חשמלי נורמלי? שאלתי, ביני לבין עצמי.

מילה על הילוך B, אותו הילוך שעוזר לנו לייצר עוד אנרגייה לסוללה בהאטה, אני מכורה אליו, כמה כיף ונוח שאין צורך להשתמש כל הזמן בבלמים, ויש טכנולוגיה שעושה את זה בשבילך בצורה טובה וחלקה (ועל הדרך שומרת על הבלמים ברכב).

 

טווח נסיעה חשמלי 300 ק"מ לקסוס UX300e
טווח נסיעה חשמלי ריאלי 300 ק”מ. לקסוס UX300e

 

טעינה מהירה אורכת 50 דקות לכדי 80 אחוז סוללה

 

טווח הנסיעה החשמלי בלקסוס UX300e הוא טוב – 300 ק”מ ריאליים. היצרן הצהיר על 315 ק”מ, בערך, אז כזה טווח ריאלי, בהשוואה להצהרה, הוא לא פחות ממצוין. אם תלחצו חזק את הדוושה או תדליקו מזגן, הטווח יתקצר האופן משמעותי. אני בטח לא מחדשת לכם.

 

יש שני שקעי טעינה לרכב, לטעינה מהירה או איטית:

 

טעינה ביתית  אורכת כ-7-8 שעות

טעינה מהירה כ-50 דקות, ל-80 אחוז סוללה.

 

מערכת קדם התנגשות עם זיהוי הולכי רגל

 

 

בטיחות

ה-UX 300e מצויד בדור השני של מערכת הבטיחות המתקדמת +Lexus Safety System (+ LSS ), המערכת כוללת, בין היתר: בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת קדם התנגשות עם זיהוי הולכי רגל, זיהוי קו נתיב עם התרעה על סטייה וזיהוי תמרורי תנועה, מערכת לבלימת חרום בעת תמרוני חניה ופנסי אור גבוה חכם/אור גבוה משתנה אוטומטית.

 

סיכום

אז נוח, ושקט, ומאיצים בלקסוס UX300e בכיף והנאה רבה, האצה חזקה קדימה. בגדול, אפשר להתרגל לרכב הזה, לתחושה, להנדסת אנוש, להכל. אז אם דגם ה-UX תואם בגודלו ומימדיו לצורכי מרווח הפנים שלכם ו/או המשפחה שלכם, והנסועה היומיומית, הרי שיש לכם פה בינגו. קרוסאובר עירוני, נאה ואלגנטי למראה, מינוס הזיהום, הרעש, וצריכת הדלק.

 

לקסוס UX300e משווק בשתי רמות אבזור:

LUXURY: מושבים חשמליים, חישוקי סגסוגת קלה “17, מערכות בטיחות אקטיביות הכוללות בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת בלימה אוטומטית, חיישנים ומערכת מולטימדיה עם חיבור ל-CarPlay – 257,900 ש”ח .

ו-PREMIUM רכב המבחן – הכוללת בנוסף: מושבי עור, חלון גג ,חלונות כהים מאחור, אוורור במושבים הקדמיים. 292,900 ש”ח.

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

two × 2 =