מאזדה 3 2.0 ליטר פרימיום – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

האם צריך מנוע טורבו כדי ליהנות מנהיגה? מבחן דרכים למאזדה 3 מנוע 2 ליטר אטמוספרי

מבחן דרכים מאזדה 3

לאחרונה יבואן מאזדה בישראל פתח בקמפיין “מאזדה – למי שבאמת אוהב לנהוג ולא צריך ג’יפון כדי להוכיח שיש לו… גבוה“. אני באמת אוהב לנהוג וגם סולד מתופעת ה”ג’יפונים” (חלאס! אין דבר כזה ג’יפון שלא מתוצרת Jeep. קוראים לזה קרוסאובר).

עכשיו ברצינות, אני אישית לא אוהב את התופעה המוזרה הזאת של הטיפוס לגובה. לא יודע איך תוספת משקל, הגבהת מרכז הכובד, ותיוג פיקטיבי (לא, זה לא נוסע בשטח. טוב?!) נתפס באופנת הרכב. אבל מי אני בכלל? התחום רותח בכל העולם. אחד הנושאים הכי תמוהים בעיני הוא הלעג לקטגוריות הקרוסאובר בפרסומות כאשר אצל מאזדה בבית יש נציגות יפה (CX3 הנהדר, CX5 המוצלח ועוד CX7, CX9 שלא יגיעו לארץ בקרוב).

אחרי שאכלתי את הראש הגיע הזמן לנהוג. מאזדה 3 סדאן דור שלישי, מנוע 2 ליטר בגרסת “פרימיום” נמצא אצלנו במבחן דרכים.

תא נוסעים שחור ולבן. מאזדה 3
תא נהג מאזדה 3

עיצוב

יש פה מישהו שאני צריך לתאר לו כיצד מאזדה 3 (דור 3) נראית? חיצונית למרות גילה (הוצגה אי שם בשנת 2013) מאזדה 3 עדיין נראית טוב ועדכנית. אגדיל ואומר, כי זאת משפחתית הסדאן הכי יפה על הכביש לטעמי. אולי הייתי מוסיף כמה סנטימטרים בודדים לתא המטען לשיפור הפרופורציות (מישהו אמר מאזדה 6 מוקטנת?). כאשר סה”כ שפת העיצוב KODO בלשונה של מאזדה הצליחה.

בתא הנוסעים בגרסת הפרימיום, שילוב של 2 צבעים: שחור ולבן. הדעות לגבי טיב השילוב חלוקות אבל הסלון בנוי טוב. הדשבורד נראה טוב, לא עמוס מידי ולא ריק מדי. לא בנאלי ולא מתחכם. ח”ח! אני אהבתי. מהקונסולה הראשית יורדים למטה, אחרי ידית ההילוכים נמצא ג’ויסטיק השליטה במערכת המולטימדיה. לא יודע אם זה מתוכנן או לא (אהמ אהמ) אבל הוא נראה דומה מאוד למה שיש ב-BMW. השליטה במערכת המולטימדיה קלה ופשוטה, אם כי לא נוח להגיע לג’ויסטיק הזה עם כף היד. הוא ממוקם אחורה מידי וזווית השליטה לא נוחה.

המושבים תומכים יפה יחסית למשפחתית, מרחב הפנים לא גדול מידי אבל עבורי ועבור משפחתי (זוג ותינוקת), היה מספק. במבחן “מושב התינוק” הקבוע שלי, לא היה חסר מקום לנוסע מקדימה וגם מאחור היה מרווח מספק. סה”כ, תא הנוסעים בנוי טוב, מרווח דיו למשפחה קטנה ומרגיש איכותי.

אבזור בטיחות ונוחות והרבה

אבזור

תצוגה עילית, בקרת סטייה מנתיב ומערכת שמירה על נתיב, זיהוי הולכי רגל, בלימה אוטונומית, ניטור מרחק מלפנים, ריפודי עור, חישוקי סגסוגת קלים, סאנרוף, חיישני גשם, התנעה ללא מפתח. האבזור בגרסת הפרימיום קיים במאזדה 3 ובשפע. אתעכב רק על המערכת האקטיבית לשמירה על הנתיב, שעובדת לא רע בכלל, אך לוקח מעט זמן להתרגל לכך שההגה מסתובב בעצמו ובמהירויות בינוניות ובפיתולים חדים המערכת מעט מפספסת, אבל מעבר לזה הביצוע מוצלח.

נותנים גז

מנוע 2.0 ליטר אטמוספרי, שמפיק 165 כ”ס ב-6000 סל”ד גבוהים ומומנט של 21.4 קג”מ (מאזדה, תפרגנו בטורבו כבר!) מכובדים מאוד. האצה מ-0 ל-100 אמורה להתרחש תוך 8.9 שניות, ותיבת הילוכים פלנטרית מוצלחת עושים עבודה טובה. חשוב לזכור כי זוהי מכונית משפחתית ולא רכב ספורט, אך יחסית לקטגוריה שלה הביצועים טובים. במבחן צריכת הדלק התקבל הנתון 12.9 ק”מ לליטר. לא מעט אבל נתון סביר בהחלט.

ההתנהגות היא מהטובות בקטגוריה. לא מפתיע בכלל. מאז הדור הראשון של מאזדה 3 היפנים ייצרו משפחתיות מהצד המהנה של הסקאלה וגם כאן המצב דומה. תרשו לי לצנן מעט את ההתלהבות, שוב, לא מדובר במכונית בעלת ביצועים ספורטיביים, אך בנסיעות שוטפות יומיומיות הנהג ייהנה מהדרך.

נסיעה מהנה ונוחה. מאזדה 3

לסיכום

מאזדה 3 איכותית מתמיד, מהנה ומעוצבת היטב. דגם 2.0 ליטר פרימיום מתומחר מעט יקר, אך מאובזר מאוד במערכות בטיחות אקטיביות ואבזור נוחות מפנק. כנראה שהפרסומת של מאזדה נכונה. מאזדה 3 מנסה להילחם בקטגוריית הקרוסאוברים הקטנים בעזרת הנאה מנהיגה ושפע אבזור, זה מאבק לא פשוט מול הקטגורייה השלטת. מאזדה רק צריכה להמשיך לעשות את מה שהיא עושה.

מחיר רכב המבחן (גרסת פרימיום) – 143,000 ש”ח

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “מאזדה 3 2.0 ליטר פרימיום – מבחן דרכים”

  1. חבל מאד שהיבואן חוסך על רוכשי רכבי הפימיום את הבלם החניה החשמלי כפי שמוצע באירופה.
    143 אלף ש”ח זה לא מעט כסף ואין הצדקה למחיר הגבוהה לעומת דגמי הקומפורט שזהים לחלוטין רק בשביל מושבי עור וגג נפתח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

two × four =