מבחן ארוך טווח: סקודה פאביה אוטומטית (DSG), מנוע ליטר TSI – כתבה שנייה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מבחן ארוך טווח לסקודה פאביה, מנוע ליטר טורבו, (110 כ"ס), תיבה DSG7 רמת אבזור "סטייל" - כתבה שנייה בסדרה

סקודה פאביה מבחן ארוך טווח

חודש וחצי חלפו עברו מהיום בו הגיעה אלי הסקודה פאביה האוטומטית עם מנוע ליטר טורבו חביב ויעיל. אני נקשרת אליה, היא הטיפוס שלי לגמרי, מכונית סופרמיני, כך שהיא לא קטנה מדי בשבילי, מנוע בנפח 1,000 סמ”ק, מוגדש, שמפיק 110 כ”ס, אז כוח לא חסר לי, בעיקר בהתחשב שזו מכונית קומפקטית ולא כבדה, המנוע הולם אותה. תיבת ה-DSG, בעלת 7 הילוכים, שותפה טובה לדרכים הרבות שהספקתי לעשות עם הרכב, ועל העברת ההילוכים המהירה מדי שלה, במצב האוטומטי (הילוך 7 ב-70 קמ”ש), אני מתגברת בהזזת מוט ההילוכים ימינה, למצב העברת הילוכים ידני.

קבלו מסורת חדשה במבחני הדרכים שלי באתר מלכת הכביש. כל רכב יבחן על פי 3 קטגוריות כלליות:
1. איך זה נראה
2. איך זה מרגיש (תא הנוסעים, איכות חומרים ועוד).
3. ואיך זה נוסע

והפאביה, כלת האירוע, תזכה להיות הראשונה.

סקודה פאביה, מנוע ליטר טורבו

איך זה נראה

הבובה הקטנה הזו נראית טוב בדור הנוכחי. אני זוכרת שהייתי מסתכלת עליה בכביש לפני שעברה את השינוי החיצוני הכל כך מתבקש הזה, עוד שנראתה כמו מקרר קטן, עם מראה קופסתי ומגושם, ושאלתי את עצמי, מי אלה האנשים האלה שקונים רכב שנראה ככה?

הדור החדש והאסתטי יותר שהגיע אלינו ב-2015, הביא לנו סקודה פאביה אחרת, יותר מחודדת, עם מראה יותר דינאמי, פאביה שהסכמתי להצטלם לידה. מכונית קטנה מבחוץ, וגדולה יחסית למתחרות מבפנים, מעוצבת, עם הרבה מערכות בטיחות מתקדמות (מערכות בטיחות מתקדמות ברכבי סופרמיני? זה עוד היה נדיר לפני 3 שנים). סקודה פאביה של הדור הנוכחי זו סופרמיני ששקלתי לקנות בעצמי, לא פעם, אחרי שמכרתי את היפה שלי – אלפא רומיאו 159.

ללא ספק, המראה האולטימטיבי שלה, הוא שילוב הצבעים – שחור ולבן, מרכב/גוף לבן, וגג שחור. שילוב הצבעים הזה ממשיך לתוך תא הנוסעים, על גבי ריפודי המושבים והקונסולה המרכזית (דשבורד). ככה היא הכי יפה.

תא נהג סקודה פאביה
מושב בטיחות בסקודה פאביה

איך זה מרגיש

תא הנהג בסקודה פאביה נראה ומרגיש בהתאם לציפיות. עבורי הוא מכיל כל מה שצריך, מתאי אחסון קטנים ושימושיים, עד כיוון מושב לנהג, משענת יד שאי אפשר כבר בלעדיה. בכתבה הראשונה על הפאביה סיפרתי בקצרה על השימוש שלי ברכב ביום יום. הרכב צמוד אלי, ומשרת אותי בנסיעות קצרות באזור הבית, לקחת ולהחזיר את הילד אל ומהגן, קניות וסידורים, ונסיעות ארוכות (שעה וחצי כל צד), אחת או שתיים בשבוע.

בסופי שבוע, אבא לפעמים נכנס לתמונה, ואז נהיה מעניין. אבא, לצורך העניין, איש לא קטן, שאוהב להתרווח מאד בישיבה ברכב. בסקודה פאביה הוא למד להתרווח פחות, ומשיחות שערכתי עמו, זה לא סוף העולם לשבת ישר.

מאחוריו, הילד בן כמעט 3, ישוב כמו ‘בוס’ במושב בטיחות גדול ומרווח, ועדיין זוכה למקום לרגליים, לא רע בכלל. כשאבא נוהג, אין בעיה כלל – אני במושב הנוסע, והבן שלי מאחורי, זוכים למרווח מספק לרגליים.

למושב הנהג יש אפשרות כיוון מושב, (מכני, לא חשמלי), מה שמאפשר לי לשבת גבוה ולזכות בשדה ראייה אופטימלי (1.67 מ’). אין לי בעיית מקום. הפאביה תפורה למידותיי.

בתא המטען זרוקה עגלה. השתמשנו בה פעם אחת ומאז היא נשכחה שם ולאף אחד אין כוח להעביר אותה לתוך הבית. על גבי העגלה אני מעמיסה קניות רבות (מומלץ להגיע עם סופרב לקניות ב’אושר עד’/יש). וכשנגמר המקום בתא המטען, אני עוברת לתא הנוסעים. אנחנו משפחה קטנה, ובתא הנוסעים יש רק מושב בטיחות אחד, אז מקום להטענת קניות יש.

עגלה בתא מטען סקודה פאביה
פתחי אחסון שימושיים בתא הנוסעים

איך זה נוסע?

אחת מגרסאות המנוע של הסקודה פאביה, מגיעה עם מנוע טורבו בנפח 1,000 סמ”ק. אתם בטח יודעים שהנפח לא קובע היום. זה מה שאפשר להפיק ממנו. וממנוע הליטר הזה הפיקו 110 כוחות סוס. למנוע משודכת תיבה אוטומטית שאתם מכירים או אולי תכירו יום אחד, DSG עם 7 הילוכים. תיבה שידועה בהעברת הילוכים אוטומטית מהירה למדי, לטובת צריכת דלק טובה יותר.

כדי שהמנוע לא יתאמץ ההילוכים עוברים אחד אחרי השני בזריזות, ב-30 קמ”ש תהיו בהילוך 3, וב-70 קמ”ש תגיעו להילוך השביעי והסופי. העברת ההילוכים הזו אולי חסכונית אך לא תורמת לביצועים ולנסיעה דינאמית. אז אני מעבירה את ההילוכים באופן ידני וזוכה לכל הכוח שאני צריכה בהאצות ותאוצות, ולא הרגשתי שחסר לי כוח מתחילת המבחן.

את האופציה האוטומטית אני מנצלת ברגעי עצלות, נסיעות ארוכות, ובמהירות בינעירונית, בה אין שום צורך בקבלת כוח נוסף, אלא אם מדובר בעקיפה. רחשים מבחוץ נשמעים בצורה סבירה לחלוטין, לא מפריעים או מטרידים. ורעשי מנוע ישמעו רק בעתות מאמץ של המנוע.

צריכת דלק

צריכת הדלק בממוצע הינה 12.5 קילומטר לליטר.
למרבה הכישרון, הצלחתי להביא אותה לנתוני צריכה שערורייתיים, מתחת ל-10 ק”מ, טוב, מתחת ל-8 ק”מ לליטר. אבל זה רק בגלל אופי הנהיגה שלי. אם זורמים עם אופי התיבה והמנוע, ושומרים על סל”ד בריא וטבעי בפאביה, בערך 1,800-2,800 סל”ד, מובטחת לכם צריכת דלק של 13 ק”מ ומעלה.

פרטנרית טובה ליום יום

לסיכום

חסרונות:
יצא לי לשחק קצת במתגים על גבי ההגה, וללמוד את האופציות הקיימות בלוח המחוונים. שיחקתי ושיחקתי עד שבטעות כיוונתי שתהיה התראה להגבלת מהירות ב-35 קמ”ש, כך שבכל פעם שאגיע ל-35 קמ”ש, הרכב יתריע בקול – פינג! שהגעתי ל-35 קמ”ש. מספר הניסיונות שלי ולא רק שלי, לבטל את ההתראה הזו היא מגוחכת. אני לא אגלה לכם כמה, רק אומר, שלתחושתי, יכול להיות שכיוון ההגדרות, בעיקר של לוח המחוונים ברכב לא הכי אינטואיטיבי. מאז אותו אירוע, מיותר לציין, שאני לא מעזה לגעת בכפתורים שאני לא מכירה.

דבר נוסף, שאין להכליל על איכות החומרים כולה בתא הנוסעים או איכות הרכבתם, אבל, מסגרת הפלסטיק השחורה האוטמת את חלון דלת הנהג כנראה נתפסה בצורה לא טובה ועקומה  בקצה העליון של הדלת, מה שהשאיר אותה קצת מקופלת ומעט משוחררת.

יתרונות:

הסקודה פאביה נוחה ומשככת מהמורות ובאמפרים בדרך, בצורה טובה. היא דינאמית מספיק, גם עם מנוע ליטר טורבו בודד, מעוצבת, ומרווחת למשפחה קטנה. הפאביה התגלתה בחודש וחצי האחרונים, כפרטנרית טובה ומהנה ביום יום. קל מאד להתרגל אליה, שלא לומר, להתאהב בה.

סקודה פאביה, 1.0TSI אוטו’, ‘סטייל’ – 101,990 ₪.

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “מבחן ארוך טווח: סקודה פאביה אוטומטית (DSG), מנוע ליטר TSI – כתבה שנייה”

  1. כמה חבל שהיבואן בחר להביא גרסה ידנית נטולת כל אבזור לרכב הזה. הגיר האוטומטי נראה חסר ערך לגמרי כאן, אם כדי ליהנות מהנהיגה צריך גם ככה להעביר את הבורר לידני.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

16 − four =