מבחן דרכים אודי A1

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

 

 

 

 

 

מבחן נטול קלישאות על מכונית גרמנית משובחת 

“בן הזקונים” של אודי (AUDI), מנוע 1.4 טורבו FSI עם 122 כ”ס, גיר  S-Tronic (תיבת הילוכים כפולת מצמדים) עם שבעה הילוכים והאצה של 8.9 שניות מ0-100 קמ”ש. הA1 מבוסס על אותה פלטפורמה כמו הפולקסוואגן פולו, סיאט איביזה וגם סקודה פאביה. הנתונים הטכניים של האודי ומשקלו הנמוך יחסית מבטיחים ומקיימים נהיגה מהנה וספורטיבית.

 

בארץ מטבע הדברים (פוליטיקה ומיסים) הרכב הזה אינו פופולרי, אך בעולם הוא בין רכבי הסופר מיני הנמכרים ביותר. המתחרים הרשמיים: מיני קופר של BMW (נסיעת מבחן בקרוב) ואלפא רומאו מיטו.

היצרנים ייעדו אותה לצעירים אמידים ועירוניים, וללא ספק, זהו רכב יוקרתי עם מבנה וביצועים שדי מצדיקים את המחיר. וכן, הוא אמנם קטן ועירוני, אבל הדבר האחרון שארצה הוא להצטופף עם היצירה המושלמת הזו בין שתי מכוניות ברחוב דחוק וצפוף במרכז העיר – שריטה או דפיקה משמע הרבה כסף ודמעות.

 
 
חניה לתפארת


וכעת סלחו לי, אבל אני אשוב ואתייחס לרכב כנקבה. כוח ההרגל.

הטוב

לנהוג בסופר מיני כמו אודי A1 זו חוויה, זו מכונית קטנה ויציבה מאד (צמיגים 205/55R) שמאיצה היטב, מהירה כמו שד ושקטה – כמעט ללא רעשי חוץ וללא רעשי “מאמץ” שבוקעים מהמנוע.
צריכת הדלק שלה שפויה לנהיגה כה מאומצת – 11.5 קילומטר לליטר, כשהיצרן טוען שתוכלו להגיע גם ל16 ק”מ לליטר ויותר, אולי בזכות כפתור הSTOP & START ב”עזרתו” הרכב מדומם מנוע בעצירות. עם גיר אוטומט אני לא מכבה את האופציה הזו כי היציאה מכל עצירה הרבה יותר נוחה ומהירה, יחסית לרכב עם גיר ידני בו צריך ללחוץ על הקלאץ’ כדי לצאת מהתרדמת ויש גם השתהות מרגיזה עד שהרכב מתחיל לנוע.
תא הנהג איכותי מאד, ריפודי הבד נאים מאד, מושב הנהג נוח וניתן להגבהה, ההגה ספורטיבי בעל 3 צלעות, יש סאן רוף, חלונות חשמל, בקרת אקלים (מיזוג טוב), מערכת שמע עם 6 רמקולים, כניסת AUX וללא USB.

בטיחותחמישה כוכבים במבחני ריסוק, ESP, ABS, מערכת למניעת הידרדרות, 6 כריות אוויר עם ביטול כרית אוויר קדמית, עיגוני ISOFIX, ונורית התראה לחגורות בטיחות.

הרע
לנהג ולנוסע לצידו מרווח ונוח, אך אין מקום לחברים או בני משפחה. זהו רכב שלוש דלתות וגם בגירסא המשודרגת עם האבזור שמקל על כניסה ויציאת נוסעים מהמושב האחורי (“חבילת מושבים קדמיים Easy Entry”), זה לא באמת נוח או פשוט.
מושב בטיחות יכנס בקושי רב, עם מעט מקום לתנועת הילד/ה, בוסטר יכנס בקלות, ומבוגרים רצוי שלא יכנסו כלל.
גם קיבולת תא המטען קטנה – 270 ל’ ועם פתיחת המושב האחורי “יצמח” ל920 ל’.

שמח לנהג
“לחוץ” מאחור
בקטנה

היקר 
אם תחשקו באקסטרא פאר, וזה מתבקש, זה יעלה לכם. חבילת הסטייל של הA1 שווה 21,900 ש”ח.
מה יש בחבילה הזו אתם שואלים?
 גג שמש פנורמי שגם נפתח, מערכת שמע עם מסך מגע צבעוני, תאורת לד חיצונית ופנימית (בצידי הדלתות, ליד פתח המפתח ובכל פינה שדרושה בה תאורה בלילה), מחשב דרך, כפתורי שליטה מההגה, בלוטוס, חבילת אלומיניום פנימית, פנסי קנסון קדמיים + לד ועוד. חבילת האבזור תעלה את קבוצת הרישוי מ4 ל5. 
 

נורות לד ביציאה מדלת הנהג
ובדלתות, בין היתר..

 

והמכוער
קשה לי עם המילה הזו – מכוער, כי אין שום דבר מכוער ברכב הזה, אך מקרה אחד הותיר חוויה דיי טראומתית. “הנעילה האוטומטית” – מקרה שהיה כך היה: פתחתי את הרכב כדי להתקין את מושב הבטיחות של האחיינית שלי, לקח לי כמה דקות, גם להושיב אותה עליו בדוחק ובקושי, כי מושב הנוסעים קטנטן וצפוף וכיסא הבטיחות שלה רחב יחסית.
הנחתי את כל החפצים שלי כולל מפתח הרכב (!) על המושב שליד הנהג. שעת ערב, בכביש התנועה דלילה יחסית והנה סיימתי עם מלאכת מיקום האחיינית במושב הנוסעים. סגרתי את הדלת, ושנייה אחרי שטרקתי אותה אני שומעת טאק – צליל נעילה!. החסרתי פעימה, מה טאק? מנסה לפתוח את הדלת שטרקתי, כלום, נעול. מנסה את הדלת של הנהג, נישט! הרכב ננעל כולו – חלונות, דלתות, והאחיינית הקטנה בפנים נעולה במושב שלה. חושך לא רק בחוץ, גם אצלי בעיניים.
מה אומר, אילו היא הייתה חסרת תושייה ואילו הייתה קטנה מגיל 3 ולא מבינה מילה, הסיפור הזה היה נגמר קצת יותר רע ועם הרבה היסטריה, אבל היא הצליחה לצאת בעצמה מהכיסא ולפשפש בין הדברים שלי, ללחוץ על השלט ולחלץ את עצמה.
ביני לבין עצמי ניסיתי להבין אם הטכנולוגיה הכל כך מתקדמת לא אמורה לזהות עצמים או משקל בתוך הרכב ולהמנע מנעילה, אבל המנגנון מסתבר פועל אחרת – לבטח את הרכב מפני גנבה, נקודה.
כך או כך למדתי להעריך את הפיג’ו שלי שטכנולוגיה זה ממנה והלאה, ופשוט ננעלת בתחילת נסיעה. וכמובן יש לקח – עד שאני לא נכנסת ויושבת בתוך הרכב המפתח נשאר אצלי ביד.

מחיר: 150,00 ש”ח לדגם הS-Tronic ללא חבילת האבזור. 172,000 ש”ח כולל חבילת האבזור.
ואם תרצו אודי A1 עם חמש דלתות – ה”ספורטבק”, הוסיפו למחיר 7500 ש”ח.
לאודי קטנה וחמודה מיד שנייה וללא חבילת סטייל: גרדו 100K למודל 2011 ו”רק” 85K למודל 2010.

למה כן – סופר מיני יפהפיה, מהנה, איכותית ואלגנטית, זריזה, ועם סמל (סטטוס) של אודי.
למה לא – מחיר ועלויות שוטפות.

למי כן – כפי שנכתב לעיל: צעירים (בגילם וברוחם), אמידים, עירוניים.
למי לא – משפחות, אנשים עם מטען פיזי ורגשי, ונהגים נטולי פוזה ותקציב.

דאם איט, הגרמנים האלה יודעים לעשות מכוניות.

לאלבום התמונות של הA1

 

follow and like
fb-share-icon0

17 Replies to “מבחן דרכים אודי A1”

  1. מכונית אינה נעעלת סתם מעצמה בטריקת דלת. הגיוני שזו תוצאה של התערבות מקומית במערכת הנעילה / מיגון, בדיוק כמו החלונות שעולים מעצמם בלחיצת "שגר ושכח".
    התקנות והתערבות במערכות המיגון היא תופעה שקיימת אצל כל היבואנים, ולרבו מדובר גם על "עקיפה" של מנגנוני הבטיחות של המערכות השונות.

    אורן קיפניס – יעוץ טכני בענך הרכב [email protected]

  2. ענת, כמה שאלות/הערות:
    1. יש שורה אחת שלא הבנתי, לגבי ה"stop&start":

    "עם גיר אוטומט אני לא מכבה את האופציה הזו כי היציאה מכל עצירה הרבה יותר נוחה ומהירה, יחסית לרכב עם גיר ידני בו צריך ללחוץ על הקלאץ' כדי לצאת מהתרדמת ויש גם השתהות מרגיזה עד שהרכב מתחיל לנוע."

    המממ… את לא מכבה את האפשרות הזו משמע שהיא פועלת? איך היא גורמת ליציאה מהמקום להיות מהירה יותר? ומה הקשר לגיר ידני?
    בקיצור- למה התכוונה המשוררת?

    2. רוב הפוסט מוקדש לנתונים טכניים ורק משפט אחד מתייחס לחוויית הנהיגה ברכב, וגם הוא מעט מעורפל. מייד לאחריו את כותבת "צריכת הדלק שלה שפויה לנהיגה כה מאומצת", אבל מהי אותה נהיגה ה"כה מאומצת" הזו- לא ברור.
    ההרגשה מהפוסט הזה, בניגוד לאחרים שלך, היא שהרכב היה אצלך לרבע שעה נסיעה סביב הבלוק, ושאת החסר מילאת ממפרט היצרן. הרבה שכל, מעט נשמה 🙂

    3. מכיוון שהיא מבוססת על הפלטפורמה של הפולו/איביזה, היה מעניין אותי לדעת האם הן אלטרנטיבות זולות יותר לערך פחות או יותר דומה (כמו למשל הפיאט 500 והפנדה שיושבות על אותה פלטפורמה אבל על סקאלות מחיר ורושם אחרות).

    תודה.

  3. היי מיכל,
    1. כפתור הsport&start מדומם את המנוע בכל עצירה ובכך חוסך לך דלק. האופציה הזו "נוחה" יותר ברכב אוטומטי משום שאין בו דוושת קלאץ'/מצמד והעברת הכוח בו (בעצם הלחיצה על הגז כדי לצאת לדרך) נעשית באופן רך וחלק יותר.
    זו תחושה פיזית לחלוטין, ברכב עם גיר ידני, בלחיצה על דוושת המצמד את תרגישי את הרכב "מתעורר" – רעידה קלה, השתהות ואז תנועה.

    2. פעם ב50 כלי רכב מקבלים אחד-שניים מאד מהנים ללא בעיות מיוחדות של מתלים/האצה/רעשים, ומשום שאינני מתעמקת בחלק הטכני (חשבתי על זה אבל אני לא רוצה להכנס למקומות שאני לא יודעת איך אצא מהם), אז המבחן נראה כמו "סיבוב בבלוק".
    מבטיחה לך, כל הנשמה של מושקעת במבחנים האלה, אשתדל לתת אף יותר.

    3.במחיר צנוע יותר של 113K, בדקי את הפולקסווגן פולו קומפורטליין עם מנוע 1.2 TSI.
    או איביזה ספורט 1.2, 5 דלתות ב117,900K
    הן לא יספקו לך את אותו הכוח, אבל נהיגה ספורטיבית כן.

    פני אלי בכל שאלה,
    ענת

  4. ענת, תודה רבה על ההבהרות. הפולו החדשה אכן נאה בעיניי (אמנם לא כמו הA1, אבל הפולו מכפרת על זה גם בשימושיות גדולה יותר), אני אשמח לבדוק אותה.

    בטוחה שהנשמה שלך במקומה הראוי… 🙂
    ממשיכה לעקוב.

  5. בפורום S-Max אחד הלקחים החשובים שתמיד מזכירים הוא "לעולם על תפתח את תא מטען מהכפתור הייעודי בשלט."
    התוצאה היא שתא המטען נפתח, את מניחה את הדברים בתא המטען וגם את המפתח לרגע כדי לפנות את הידיים, סוגרת את תא מטען ואז פתאום המאותתים מהבהבים פעמיים והופ! המפתח נעול לו ברכב כי הרכב פותח רק את נעילת תא מטען ונועל אותה מיד כשסוגרים.

    (ולאורן, אצלי החלונות יכולים להיסגר ולהיפתח מהשלט המקורי [המובנה במפתח] כחלק ממערכת מקורית ברכב שהיא כמעט סטנדרט ברכבים הגרמנים, אומנם לא "שגר ושכח" [יש להחזיק את הכפתור לחוץ] אך בהחלט "מרים שמשות מקורי" בשפת העם.)

  6. Its like you read my mind! You seem to know so much about this,
    like you wrote the book in it or something. I think that you can do with some pics to drive
    the message home a little bit, but instead
    of that, this is excellent blog. A great read.
    I will certainly be back.
    Feel free to surf my webpage :: backup camera

  7. I'm really enjoying the theme/design of your blog. Do you ever run into any internet browser compatibility problems? A few of my blog visitors have complained about my website not working correctly in Explorer but looks great in Safari. Do you have any tips to help fix this problem?
    My web blog :: sci-fi book blog

  8. I think this is among the most significant info for
    me. And i am glad reading your article. But wanna remark
    on few general things, The website style is perfect, the articles is really nice :
    D. Good job, cheers
    my web site: Buy Facebook Likes Canada

  9. I have read several excellent stuff here. Certainly price bookmarking for
    revisiting. I surprise how so much effort you place to make such a great informative
    site.
    Feel free to visit my weblog :: errol

  10. Hi there are using WordPress for your blog platform?
    I'm new to the blog world but I'm trying to get started and set up my own. Do you require any html coding knowledge to make your own blog?
    Any help would be greatly appreciated!

    Feel free to visit my blog :: c1cpa.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

20 + one =