מבחן דרכים אלפא רומיאו ג’ולייטה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מבחוץ יפהפייה עגלגלה וכובשת, מבפנים צנועה ומינימאליסטית, הכירו ותתאהבו באלפא ג’ולייטה

ענת דניאל

הנסיכה הזו טומנת בחובה מנוע טורבו בנזין “מולטיאייר” בנפח 1.4 סמ”ק – זהו לא מנוע חדש, בטח יצא לכם לנהוג בכלי רכב המצוידים בו. מדובר בטכנולוגיה חדשנית של שליטה ותזמון בכניסת אוויר לשסתומים, כך שהמנוע מקבל יותר מומנט מאוויר ויותר כוח בכלל, וגם צורך פחות דלק. הומצא על ידי ענקית פיאט וזכה לפרס המנוע הטוב ביותר לשנת 2010. אם בגרסה הבסיסית של הג’ולייטה יש 120 כוחות סוס, בדגם שבחנתי – Distinctive ישנם 170 כוחות סוס שיגרמו לכם אם תרצו או לא תרצו להוציא קולות מוזרים במהלך הנהיגה ולעתים גם להחסיר פעימת לב או שתיים.

 

 

 

תיבת הילוכים ידנית עם שישה הילוכים, נוחה ומהנה מאד, עם האצה של שבע וחצי שניות מ0 ל100. ממוצע צריכת הדלק על פי היבואן – 17 קילומטר לליטר, אני דרדרתי אותה ל10.1 קילומטר לליטר, ויש להניח שעם המנוע והגיר הללו, ובנהיגה שלווה תזכו לצריכה יפה של 12-14 ק”מ/ל’ (נפח מיכל הדלק 60 ליטר).

 

 

 

מספר מצבי נהיגה שחשוב שתכירו באלפא ג’ולייטה
כפתור לנסיעה בשלג/קרח – לא שימושי בארץ.
כפתור Normal – רצוי לנהוג באופצייה הזו בתוך העיר, כי אין ממש טעם לנצל את הסוסים של האלפא בין רמזור לרמזור. זה לא שהרכב רגוע במצב הנורמלי שלו, הוא פשוט פחות חייתי. ההגה רך יותר, המנוע שקט יותר ומן הסתם הנסיעה חסכונית יותר.
כפתור לנסיעה דינאמית – במילה אחת – אוחח! המצב הזה משנה את אופי הנהיגה לסופר ספורטיבי, ההגה קשיח ויציב, מוכן לנסיעה בכבישים פתוחים. המנוע נוהם בנועם והנהיגה ספורטיבית מאפס קמ”ש.  
 STOP & START מצב שינה/כיבוי המנוע בעת עצירה ברמזורים או המתנה, לשם חיסכון בצריכת דלק. ניתן לכבות את האופציה הזו בתחילת הנסיעה. אך במידה ואתם מעוניינים ב”מצב חיסכון”, לחיצה על הקלאץ’ בכל יציאה מרמזור תוציא אתכם חזרה לדרך.
                        

 


הג’ולייטה מצטיינת ב”ישיבה” יציבה על הכביש ואחיזה טובה באספלט, היא מזנקת בצורה מרשימה ובולמת היטב, אך המתלים שלה אינם מצטיינים בבלימת זעזועים, וכבישים שסלולים רע מורגשים בנסיעה.

 

 

 

פיאט בראבו??

רציתי להתעכב על 
הנדסת האנוש המעט בעייתית באלפא הקטנה, אף על פי שזה יראה קטנוני מצידי.
מדובר ב
משענת היד שנוחה וחיונית כל כך לנהג בזמן הנהיגה, אך אינה ניתנת להזזה ולכן חוסמת את הגישה להנד ברקס (“אמברקס”) ומקשה על תפעול ההילוכים התחתונים (הילוך שני, רביעי ושישי). 
נסו והיווכחו

 

 

אבזור: השתוממתי למראה תא הנהג הצנוע, בדגם הזה ציפיתי לאבזור יותר יוקרתי ומושך וריפודים פחות אפרוריים, קצת לא התחבר לי עם הפאסון ויופי שהאלפא מקרינה כלפי חוץ. 
מה כן יש בה? מערכת שמע MP3 מעולה עם שמונה רמקולים, שליטה על המערכת מגלגל ההגה, מערכת מיזוג עם בקרת אקלים מפוצלת ושפע של פתחי אוורור גם מאחור. שלושה מצבי נהיגה, מחשב דרך ובקרת שיוט, חלונות חשמל בכל הרכב, נעילה מרכזית, מקומות אחסון בתא הכפפות, משענת היד שנפתחת ותא שטוח בתוך הדש בורד, כנראה למפתחות ונייד. ליד המראה המרכזית ישנו צג עם תצוגת כל יושבי הרכב, מי שלא חגור אדום.



אוויר לכל יושבי הרכב

 

תצוגת לוח המחוונים: שני שעונים גדולים -מד מהירות ומד סיבובי מנוע, ושני שעונים קטנים במרכז – מד חום המנוע (שהיה יציב ומאוזן לאורך כל נסיעת המבחן), ושעון צריכת דלק.

 

מידות/מרחב: מושב הנהג מרווח מספיק לנהג עם מידות ממוצעות ומאד נוח, אך אין דיי “מרחב תנועה”. כמו גם מאחור, מושב הנוסעים מצומצם ברוחבו ובמקום לרגליים ויספיק לשני אנשים בוגרים, שלושה צוציקים (ילדים קטני מידות) או שני מושבים לפעוטות.

 

להלן “צוציק”
עם מעט מקום לרגליים

 

תא המטען בנפח 350 ליטר – מעולה למטענים של יחידים או זוגות.

 


בטיחות: חמישה כוכבי ריסוק מלאים מה”יורו אנ קאפ”, 6 כריות אוויר עם אפשרות לנטרול כרית אוויר קדמית ועיגוני איזופיקס למושבי בטיחות לילדים. מה עוד? מערכת בקרת יציבות, בקרת אחיזת כביש (מורגשת היטב), סיוע בזינוק בעליה, ארבע מערכות בלימה, וDST מערכת המפעילה כוח היגוי במצבים קיצוניים.

מתחרות
:
קודם כל, חייבת לציין שראיתי שמשווים את הרכב, או לפחות מנסים ליצור השוואה מגוחכת בינה לבין יונדאי ולוסטר. לא ברור למה ואיך? אין שום דבר דומה במנוע, בביצועים ובאופי של הרכב. מי טובה לפחות כמותה – פולקסוואגן שירוקו, אודי A3, סיאט ליאון FR ועוד.. תציעו אתם.

עלות אלפא ג’ולייטה ידנית דגם “דיסטנקטיב מילאנו” 170 כ”ס חדשה – 175,700 ש”ח.
מחירון 2/2012 – 154,600 ש”ח, 2011 – 126,700 ש”ח, 2010 – 107,500 ש”ח. 

 ולאותו הדגם עם מנוע 1.4 ורק 120 כוחות סוס, הורידו 6-9 אלף ש”ח מכל מחיר שציינתי לעיל.

למה כן – ספורטיבית, יפה וחסכונית בדלק בגיר הידני
למה לא – תא נהג מינימליסטי, מחיר עלות גבוה, וירידת ערך לא מעודדת 

למי כן – חובבי הגה, חובבי אלפות, אנשים עם סטייל(!) ספורט-אלגנט.
למי לא – משפחות (כי צפוף), ונהגים שלא תופסים כלי רכב כ”משהו מיוחד”, יודעי דבר יספרו לכם שאלפא רומיאו צריכה השקעה ותשומת לב.

לסרטון אלפא “לוהט” לחצו פה


 

 

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “מבחן דרכים אלפא רומיאו ג’ולייטה”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

ten − eight =