מבחן דרכים אלפא רומיאו מיטו תלתן ירוק

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook



תלתן ירוק סמל מחייב




ענת דניאל אלסיבוני


מבחן דרכים מתוך מדור “מלכת הכביש” בידיעות תקשורת 


בתחילת החודש ציינתי שאני חוגגת בקרוב יום הולדת, ורמזתי שיש כמה מתנות מוטוריות שהייתי שמחה לקבל. והנה הגיע היום, ונראה שאף אחד לא נאות לבקשתי. לשמחתי, קיבלתי רכב מעניין למבחן דרכים – סופשבוע עם אלפא רומיאו מיטו תלתן ירוק. יש דגם של אלפא מיטו ללא התלתן, עם מנוע 900 סמ”ק, ויש את הדגם המדובר, הדינמי יותר.
סמל התלתן הירוק הוא סמל מחייב. הופיע לראשונה על מכונית אלפא רומיאו משנת 1923, של נהג המרוצים הוגו סיבוצ’י, שצייר אותו על מכוניתו, ניצח לראשונה בחייו, ומאותו מרוץ הפך בעיניו הסמל לקמע המזל שלו. סיבוצ’י כבר מזמן לא איתנו (אומרים שבמרוץ שהיה ללא סמל התלתן על מכוניתו קיפח את חייו. אבל התלתן הירוק נשאר ועוד איך ומעטר את דגמי המכוניות הספורטיביות של אלפא – מכוניות ביצועים.
למיטו מנוע טורבו בנזין מולטי אייר בנפח 1,368 סמ”ק עם הנעה קדמית, הספק של 170 כוחות סוס, ומומנט מרבי 25.5 קג”מ ב-2500 סל”ד. תיבת ההילוכים אוטומטית עם שישה יחסי העברה, תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש ב-7.3 שניות בלבד, והמהירות המרבית לממהרים – 219 קמ”ש.



 

תא נהג אלפא רומיאו מיטו

 



היום התחיל צולע. יצאתי בבוקר עייפה ועסוקה לאסוף את המיטו, וממהרת לחזור הביתה מה שיותר מהר. השמיים אפרפרים, שקט, והמיטו ממתין לי ביציאה מהסוכנות ביגאל אלון. ברגע שנכנסתי לרכב, הנעתי ויצאתי לדרך התמונה השתנתה כליל. השמש יצאה, המוזיקה ברדיו נהדרת, ויש לי חשק אדיר לצאת עם חברות בערב, לקרוע את העיר. לא משנה שזה לא קרה. אלפא רומיאו מיטו ממלא אותך באנרגיות טובות, ומוריד לך 10 שנים מהגיל.


אלפא רומיאו היטיבו להגדיר את המיטו תלתן ירוק כמכונית המשלבת שליטה, בטיחות, וחווית נהיגה.
יש שלושה מצבי נהיגה, DNA (ראו הסבר במילון מושגים) – דינמי, נורמלי, וחסכוני. בשלוש האפשרויות חווית הנהיגה אינה נפגמת. ההגה קשה ויציב, הצמיגים רחבים ואוחזים, כך גם האגן נמוך, והמנוע קטן ומוגדש, כל שנותר הוא ללחוץ על דוושת הגז ולנהוג את המיטו לאן שתחפצו. רצוי לעיקולים, כיכרות ומחלפים, כך מתחדדת תחושת האחיזה המצוינת של הרכב הזה. בנסיעה בינעירונית הנסיעה הפכה מהירה יותר, ורעשי כביש ורוח החלו להישמע. גם המנוע נשמע היטב, אבל אלה רעשים ערבים לאוזן. תיבת ההילוכים עובדת היטב, ובסנכרון טוב עם המנוע. נרשמה השהיית טורבו מורגשת אחת, כשעברתי למצב העברת הילוכים ידנית והשתמשתי בפיקוד הילוכים בצידי ההגה. 



העגלה נכנסת אלפא מיטו

 

אם תרצו אין זו אגדה. מושב בטיחות באלפא מיטו



למיטו 3 דלתות, מקדימה מרווח יחסית לנהג ולנוסע לצידו, למושב מאחור שני ילדים יאלצו להשתחל ולהצטופף. את מושב התינוקות הגדול של אדם הבן שלי התקנתי באמצע. נכנס. בקושי. ובתא המטען, מרווח יחסית (270 ל’). למרבה הפלא, נכנסה עגלה ו-4 שקיות מלאות קניות. תא הנהג פשוט פשוט, עם איכות חומרים גבוהה, ומעט טכנולוגיה, כפתורים וקשקושים, מערכת שמע צנועה עם צג 5 אינץ’, חיבור לבלוטוס, כניסות USV ו-AUX, מערכת סטארט אנד סטופ שמדוממת מנוע בעצירות בעיר, מערכת בקרת שיוט אין ברמת אבזור הבסיסית (רכב המבחן), רק ברמת אבזור הגבוהה, בקרת אקלים מפוצלת, מצלמת רוורס כאופציה, וסאן רוף. 


בטיחות: 5 כוכבים במבחני ריסוק EuroNcap, 7 כריות אוויר, מערכת הפעלת כוח היגוי במצבים קיצוניים, ועוד.
צריכת דלק: 10.9 קילומטר לליטר
מחיר: 154,900 ₪, לגרסת הבסיס.
תוספת תשלום על צבע האפור מט – 18,500 ₪. אפשר לוותר. 
דירוג זיהום אוויר: 6
כן או לא: מכונית אלפא רומיאו היא כמו בת משפחה לאוהביה ואוהדיה. היא יצירה, מושא אהבה וחברה, וכמו כל אלה, היא אינה חפה ממגרעות. במיטו, זה הלוק החיצוני, בידוד הרעשים, ועלויות טיפולים ותחזוקה. חסרונות שהופכות שוליות כשזה מגיע לעניינים של הלב. 

follow and like
fb-share-icon0

3 Replies to “מבחן דרכים אלפא רומיאו מיטו תלתן ירוק”

  1. נראה כמו רכב מגניב! העיצוב של האלפא ללא ספק עם המון סטייל רק שהמותג הזה בארץ לא כל כך הולך.
    תודה על הסקירה ענת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

7 − one =