מבחן דרכים הונדה סיוויק טייפ R

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

מכונית האצ’בק חמה למשפחה. הונדה סיוויק טייפ R
מאת: ענת דניאל אלסיבוני
תמונות: איתי עמר
מתוך מדור הרכב “מלכת הכביש” בידיעות תקשורת

 
מכונית משפחתית עם 310 כוחות סוס, איך זה נשמע לכם? 5 דלתות, מקום לשני ילדים מאחור, ותאוצה של 0-100 קמש ב-5.7 שניות. מנוע 2000 סמק טורבו (הנעה קדמית), 40.8 קגמ ב-2500 סלד, תיבה ידנית עם שישה הילוכים, ותא מטען ענק בנפח 500 ליטר. לא רק עגלה אחת תכנס, אפילו כמה. חשבתם שאין חיה כזו? אז יש. מדובר בהונדה סיוויק על ספידים“, שעונה לשם הונדה סיוויק Type R. והיא גם נראית ככה נמוכה, אדומה מבהיקה, עם ספויילר ושמשות כהות מאחור, צמיגים רחבים עם חתך נמוך, וחישוקי סגסוגת 19′. נראית סימפטית, עד שלוחצים על כפתור ההתנעה ובוקע הסאונד העמוק הזה. בגדול, אני אוהבת את המכוניות הספורטיביות הסטריליותמנקרות העיניים, אלה שמאיצים בהן, והמחוג עולה ועולה, אבל לא באמת מרגישים מה קורה מתחת למכסה המנוע. בין שפע מכוניות מלוטשות, מגיעה מכונית כמו ה-type R, ומזכירה לך שיש סקסאחר. שקיימת דוושה כזו שנקראית מצמד”, קלאץ‘, קלאץ‘, קלאץ‘, ויש משהו חי ופועם מתחתיך שמזיז את כל הטון ו-300 קילו הללו. המהנדסים של הונדה ויתרו על איטום תא המנוע והשאירו מקום לחיבור ישיר בין המנוע המחוספס ללב של הנהג.
מכונת נהיגה. הונדה טייפ R

 

תא הנהג מאובזר כמו מכונה לנהג. מושבי ספורט איכותיים, ידית הילוכים ודוושות ספורטיביות בגימור מתכתי, ריפוד גג שחור, לוח שעונים יפהפה, שמואר באדום עם לחיצה על כפתור הR+ לנהיגה דינאמית. מיזוג חזק לרגליים שעובדות, הכל הכל מכניס לאווירה.
כך, כשיש לך תחושה שאתה יושב במכונית ראלי, מבחן הדרכים הוא הכל חוץ מסטנדרטי. בישורת ובפניות מהירות המתלים האדפטיביים והצמיגים הרחבים אוחזים ומאפשרים לך לנהוג בבטחה ובהנאה. ההגה מדויק, מכוייל לתפארת, והעברת ההילוכים נוחה וזורמת. השתדלתי לא לסחוט כל הילוך אבל לפעמים התפתיתי וגיליתי האצות ביניים מרגשות ומלאות אדרנלין. המנוע של הטייפ R חזק מאד, והסלד הגבוה לא חונק אותו, ההיפך, הוא רק מתחיל לחיותבטווח של 4000-5000 סלד ושועט קדימה. הסיוויק המשוגעת יכלה לתת לי הרבה יותר ממה שיכולתי לקבל. אני מניחה שעם עוד יום יומיים במנחת בערד אולי הייתי מתחילה למצות קצת ממה שיש לה להציע.


צמיגים רחבים (235) עם חתך נמוך, חישוק 19′

 

טייפ R מלכת הכביש

 

סיוויק 5 דלתות, 310 כוחות סוס

 

בטיחות: 6 כריות אוויר, מערכת חלוקת בלימה אלקטרונית, מעעזר בבלימת חירום, מעבלימה אוטונומית עירונית, מערכת בקרת יציבות דינאמית, איזופיקס ועוד.
צריכת דלק: 11 קילומטר לליטר
דירוג זיהום אוויר: 10 מתוך 15
מחיר: 289,900 שח
כן/לא: הונדה טייפ R זו מכונית האצבק חמה (ראו מפת הדרכים), שחובשת שני כובעים: היא משפחתית: בבטיחות, בפרקטיות (5 דלתות, שני מקומות במושב האחורי, תא מטען ענק), ובצריכת הדלק השפויה יחסית. וספורטיבית, בביצועים הפסיכיים שהיא מספקת, במראה משפחתי חייתי“, ובתג המחיר. אם אתם חולי הגה ובעלי/ות משפחה, הרי שמצאתם לכם את המכונית המושלמת. חשבתי על זה הרבה כשנהגתי בה ולצידי הבן שלי, תינוק בן שנה ו-4 חודשים, ישן מימיני בשלווה במושב הבטיחות שלו. האם שתי האהבות הללו – מכוניות חזקות ומהנות ומשפחה סותרות זו את זו? האם כשמגיעים הילדים אנחנו צריכים לקנות מכונית סטיישן עם מנוע 1600 מרעיש? רצוי שלא. ובמשפט – אשרי האיש או האישה שחיים את החיים במלואם, כמו להיות בעלים מאושרים של מכונית האצבק חמה כמו הטייפ R.

מה קורה באינסטגרם של מלכת הכביש?

A photo posted by Anat Daniel ענת דניאל (@queen.of.the.road) on

שאלה תשובה

 
רציתי לדעת האם זה נכון שיבואן יכול לפגוע באחריות שיש לי על הרכב כי טיפלתי בו במוסך לא מורשה.
היי, יש חוק, על פיו כל בעל רכב יכול לבחור היכן ברצונו לקבל שירות לרכבו, גם כאשר הרכב עדיין נמצא במסגרת אחריות היבואן. הדבר נכון לכל סוגי הטיפולים והתיקונים, למעט כאלה בהם יש צורך לממש את אחריות היבואן. היבואן אינו מורשה לשלול אחריות אם בחרת לבצע טיפולים במוסך שאינו מורשה מטעם היבואן. אך חשוב שתדע שבמוסכי יבואן שמטעם משרד התחבורה יש אבא ואמאוהם מחוייבים לתת דין וחשבון במקרה של בעיה בשירות וטיפול בתקלות. הם מצויידים בחלקים מקוריים, והידע והמומחיות שלהם בדגמי היבואן גבוה. לא משנה היכן בחרת לטפל ברכב, כדאי מאד שתשמור על כל הקבלות והמסמכים, ותיעוד מדוקדק של היסטוריית הטיפולים שיגבו אותך לכשתצטרך. ורצוי להיוועץ בחברים שהיו במוסך כזה או אחר וזכו לשירות טוב, איכות חלקים גבוהה ומחירים נוחים. בהצלחה.
 

השקות

מזראטי לבנטה
חברת אוטו איטליה, יבואנית מזראטי בישראל, משיקה את המזראטי לבנטה, מכונית SUV (פנאי) עם מנוע V6 בנפח 3 ליטר עם צמד מגדשי טורבו המספק 350 כס או 430 כס או עם מנוע V6 בנפח 3 ליטר טורבודיזל המספק 275 כס. כל המנועים ישולבו עם הנעה כפולה חכמה “Q4” – המסוגלת לשלוח מומנט בין הסרנים באופן מידי לפי הצורך, ותיבה אוטומטית 8 הילוכים. בישראל בשלוש רמות גימור כבר ברמת הגימור ההתחלתית הלבנטה מאובזר כסטנדרט במתלי אוויר, חישוקי 19′, מושבי עור חשמליים עם זיכרונות לנהג, גג פנורמי, מסילות גג, דלת תא מטען חשמלית עם חיישן לפתיחה באמצעות הרגל ומערכות בטיחות מתקדמות. המחיר לגרסת הדיזל יחל מ-610,000 שח ובנזין – 625,000 שח.

מפת הדרכים

האצבק חמה “Hot Hatch

 

קטגוריה כשלעצמה, ולוהטת בכלל, הכוללת מכוניות עם אוריינטציה למשפחות, עם רף ביצועים גבוה, בתצורת 3 או 5 דלתות. להאצבק החמות מנועים ומתלים משופרים. לרוב הן בעלות מנועי בנזין עם הנעה קדמית, אך יש גם כאלה ממנועות דיזל, ויש כאלה עם הנעה אחורית או של כל ארבעת גלגלים. יש להן עיצוב אירודינאמי לטובת הפחתת התנגדות הרוחב ושיפור הביצועים, ובעלות צמיגים רחבים ואוחזים. חוץ מהטייפR נוסעות בינינו סיאט לאון קופרה, אאודי RS3, פולקסווגן גולף R, ב.מ.וו M135i
 
 

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “מבחן דרכים הונדה סיוויק טייפ R”

  1. אהבתי את המראה החיצוני של ההונדה R טייפ החדשה יש לה מראה אגרסיבי וספורטיבי מאד
    הדבר היחיד שלא אהבתי מבחינת המראה החיצוני זה הספויילר הזה מאחור שנראה כמו
    תוספת זולה שמדביקים.
    אני בספק איזו משפחה תשתמש ברכב הזה כרכב משפחתי רגיל לנסיעות יום יומיות
    קצת מצחיק לנסוע לקחת את הילדים מהגן או לקפוץ לסופר עם 310 כ"ס חחח.
    דרך אגב הרכב מגיע רק בצבע אדום? כי אני רואה שגם פנים הרכב אדום.
    לגבי המחיר הרבה כח ואיכות לרכב אבל גם משלמים בהתאם ואולי
    טיפה יותר.

    תודה על המבחן ענת ושבוע טוב.

    אילן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

three × 4 =