מבחן דרכים וולוו XC90

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook



וולוו XC90 במבחן






ענת דניאל אלסיבוני

מבחן דרכים מתוך מדור “מלכת הכביש” בידיעות תקשורת 



אם היו אומרים לי לגשת בעיניים עצומות למכונית המבחן ולשער מי היצרן, הייתי אומרת – גרמנים. אבל השוודים יצרו פה מכונית אולי טובה יותר, מדויקת להפליא. דיוק במנוע, בנפח 1,969 סמ”ק, עם הנעה כפולה והגדשה משולבת, 320 כוחות סוס שיבואו לידי ביטוי אם תגיעו ל5,700 בשעון הסל”ד, ומומנט מרבי של 40.8 קג”מ ב-2200 סל”ד. דיוק בתיבת ההילוכים האוטומטית פלנטרית עם שמונה הילוכים, ובעבודה הטובה של שניהם יחד, המנוע והגיר. במתלים שמרככים ומשייטים בנוחות גם בכבישים פחות טובים. בתמרונים בעיר, בזכות הגה עם קוטר סיבוב של אוטובוס, שיכול להוציא אותך מהחניה הכי גרועה שיש. תא נהג מלא פיצ’רים, אבל בדיוק בכמות שהנהג יכול וצריך. ודיוק בעיצוב, תסתכלו. העיצוב השוודי-סקנדינבי יצא מעל המצופה, מהגריל החדש והפנסים המלוכסנים, ועד הקימורים מאחור, יעידו כל זוגות העיניים שנלטשו בנו, או שזה הצבע החדש שעשיתי בשיער?. 


 

 

 

הצליח לשוודים VOLVO XC90



מהחוץ אל הפנים, במרכז תא הנהג יש מסך מגע צבעוני 9 אינץ’, שמאד מזכיר אייפד, בו אפשרויות כיוון שמע, בקרת אקלים, תכנת ניווט, הדלקה או כיבוי של מערכות בטיחות, בקרת שיוט, חיבור בלוטוס ועוד. אם תאזינו למוזיקה, היא תבקע מתוך 19 רמקולים, דמיינו לכם מה זה לשמוע שיר שאתם ממש אוהבים ככה. 
בוולוו מערכות בטיחות שבעתיד נזכה לראות כסטנדרט במכוניות המשפחתיות שלנו, כמו: בקרת ערנות, היגוי חשמלי תלוי מהירות, התראה על סטייה מנתיב ותיקון סטייה, תצוגת תמרורים בלוח השעונים, מערך אמצעי לבלימה אוטונומית (במהירות עירונית ה-xc90 בולמת עצמאית לפני התנגשות ברכב מלפנים או הולך רגל). מערכת הגנה בשעת ירידה מהכביש, מערכת לניטור רכב בשטח מת, בלימה אוטומטית בצמתים, מערכת עזר אחורית לניטור תנועה חוצה בעת יציאה מחניה, קראתם נכון, המכונית הזו יכולה להציל חיים עוד בחניה בבית, איפה שאנחנו עושים הכי הרבה טעויות. ויש עוד ועוד מערכות, שאין לי את המקום בדף לכתוב, ולכם את הזמן לקרוא, אם אמשיך וארחיב עליהן.



 

מערכת מולטימדיה האייפד של וולוו




לא כל התקדמות טכנולוגית היא מבורכת, אבל זו יכולה לשנות סדרי עולם, לארגן את גן החיות בו אנו נוהגים יום יום. לחנך את הנהג לנהיגה טובה, לתקן טעויות “קטנות” שלו, כמו כתיבת הודעה בסלולר, או להציץ בילד שישן מאחור. חוסר תשומת לב של שנייה, במכוניות כאלה לא קריטית יותר. 
הוולוו xc90 קיבלה בסיס חדש שיוצר משילוב מתכות עם “מקדם ספיגה” גבוה בשעת תאונה, ועדיין קל מספיק כדי להפחית במשקל שלה, ולא לפגום בביצועים. אבל גם רובוטריק אלגנטי ומלא קסם כמו ה-xc90 אינו מושלם, תא הנוסעים היפה למראה, מרופד בעור, ומרווח בעיקר לשני הנוסעים מקדימה. וגם בשורה השנייה תזכו למרווח, פלוס אפשרות הזזה של כל מושב בנפרד, כדי לקבל עוד קצת מקום, על חשבון שני הנוסעים בשורה השלישית. עם קיפול המושב השלישי מתקבל תא מטען מכובד, בו הטענתי עגלה, קניות וטון שקיות מביקור אצל ההורים. ללא קיפול המושב השלישי נפח תא המטען מסתכם ב-314 ליטר להטענה, בעיקר לגובה. מה עוד? הנסיעה בוולוו שקטה, אך תשמעו רעשי דרך בשל רוחב הצמיגים, וגם צריכת הדלק חייבת להילקח בחשבון.



ללא קיפול המושב השלישי

 

עם קיפול חלקי. העגלה נכנסת בקלות רבה

 

מושב בטיחות בוולוו XC90




דלק: 6.4 קילומטר לליטר.
דירוג זיהום אוויר: 14 מתוך 15
בטיחות: קראתם את המבחן?
מחיר: 1000 ₪ על כל אופציה ופיצ’ר במכונית החכמה הזו מביאים אותנו למחיר התחלתי של 509,900 ₪. 
כן או לא: וולוו xc90 היא חיה משולבת, היא מאיצה וסופגת עומס בפניות עקלקלות כמו אחרונת מכוניות הספורט, 6.5 שניות מאפס ל-100 קמ”ש כאילו לא מדובר במפלצת ששוקלת יותר משני טון. שלווה, מרווחת ונוחה כמו מיניוואן, ומפנקת, ומתקדמת כמו רכב יוקרה.  


 

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “מבחן דרכים וולוו XC90”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

1 × 5 =