מבחן דרכים טויוטה פריוס

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מבחן דרכים לרכב המשפחתי ההיברידי של טויוטה - פריוס למשפחה

טויוטה פריוס במבחן דרכים

טויוטה פריוס, זו האופציה ההיברידית של טויוטה, והמתחרה הישירה של הונדה סיוויק הייבריד. הפריוס עולה מדי פעם בפעם בדיונים בפורומי הרכב, כאופציה טובה למכונית משפחתית וחסכונית. לא 10 קילומטר לליטר, אלא בין 16-17 קילומטר לליטר וזה היתרון המשמעותי בפריוס, לזה מתווסף נתון מרשים – פליטת מזהמים בדרגה 2, והרי לנו אחד מכלי הרכב הירוקים בשוק. 

הטויוטה ההיברדית מונעת על ידי שני מנועים – מנוע בנזין בנפח 1800 סמ”ק ו99 כ”ס ובנוסף מנוע חשמלי בעל 82 כ”ס, שיכול להניע את הרכב לבדו בעיר עד 45 קמ”ש, בלחיצה על כפתור ה-EV. לפריוס סך הכל 134 כוחות סוס ובנסיעה בינעירונית, שני המנועים עובדים במקביל – להשגת כוח מרבי בנסיעה (?) וחיסכון.

האופציה הירוקה
 


הנהג ברכב אינו צריך להשתמש במפתח כלל, כל שצריך הוא לשאת את המפתחות א
תכם.

כשאתם מתקרבים לרכב, המערכת החכמה מזהה אתכם על ידי שדרים מהמפתח, וכך דלתות הרכב נפתחות במשיכת ידית פשוטה. 

 

כרטיס חכם, התנעה מורכבת
 לחצן POWER

 

השקט בהתנעה, והשקט ששורר לאחריה, טרם הנסיעה מוזר כל כך. מתרגלים. אבל בנסיעה עצמה תשמעו רעשי מאמץ של המנוע. אני לוחצת על הגז כדי לזכות להאצה יפה, וחלקה, אך לרכב קצב משלו, וההילוכים (תיבה אוטומטית רציפה בעלת הילוך אחד), עולים אט אט במעלה הקמ”ש.

ההאצה מ-0 קמ”ש – 10.4 שניות במפרט היצרן, ה
בלימה טובה ומהירה. מתלים נוקשים יחסית (מורגש בעיר) ואחיזת הכביש סבירה. יש לפריוס כוח, אך המומנטום שלה בא לידי ביטוי בסל”ד גבוה.



העיצוב, מכל זווית שנסתכל נצליח לדמות את הפריוס לחיה אחרת, אבל היא בעיקר מזכירה לי כריש. סך הכל מרשימה מבחוץ, קווים יפים וחדים, ופנסים אחוריים שנפרשים לאורך תא המטען.

סנפיר אחורי

הנה מה טוב ומה נעים – התצוגה ברכב מרשימה, איכות החומרים ממוצעת, יש מערכת שמע נחמדה מאד עם שישה רמקולים, וחיבור להתקן AUX. כמו כן, בקרת המיזוג אפקטיבית גם ביום קיץ, וקל לכוון אותה. יש שפע מקומות אחסון, שמישים יותר ופחות, ומקום לשתי כוסות מקדימה ומאחור. משענת היד פחות שימושית משום מיקומה הנמוך יחסית. ובגזרת הריפודים – נאים.


תאי אחסון

לכוסות וניידים
למשקפיים
תא כפפות – פתיחה מהצד
לתיק צד



מקום, מרחב – סך הכל, היה לי נוח ומרווח בנהיגה, יש לרגל שמאל מקום להתרווח. במושב הנוסעים מאחור – שלושה מקומות ראויים לשלושה מבוגרים רזים, או שני מושבי תינוקות וילד דחוק ביניהם.

נוח
 

גודל תא המטען מרשים, הוא מרווח, רחב, וקל להטענה. ועם קיפול המושב האחורי, תוכלו גם לתפוס בו תנומה, או להעביר לילה שלם אם “שכחו” אתכם מחוץ לבית.

קיפול המושב האחורי
תא מטען רב שימושי
 


העמסה קלה

מלבד המערכת החכמה יש שלושה פיצ’רים ששווה לציין:
מגניב 1:  בעת לחיצה על כפתורי השליטה מההגה, הצורה שלהם משתקפת בלוח התצוגה המרכזי, עוד שכבת תצוגה מעל התצוגה הבסיסית של מד המהירות ומד הדלק.
מגניב 2: בהילוך רוורס נשמע צליל גבוה וקטוע, זה שבוקע ממשאיות בדרך כלל.
מגניב 3: יש סימן לאי חגירת חגורות גם ליושבים מאחור, ללא צליל התראה.

 


בטיחות – חמישה כוכבים במבחני ריסוק,  7 כריות אויר כולל כרית אויר לברכי הנהג. מערכת בקרת אחיזה TRC המונעת מהגלגלים לאבד אחיזה בהאצה, מערכת בקרת יציבות, ומערכת EBS המתריאה על בלימת חירום בעזרת הבהוב אורות הפנסים האחוריים.

מחיר לטויוטה פריוס חדשה – 155 אלף ש”ח.

מחיר לפריוס החדשה מודל 2010 – 115 אלף ש”ח
מחיר לפריוס החדשה מליסינג/השכרה, מודל 2010 100 אלף ש”ח ופחות.

למה כן V– ירוקה (!), חסכונית, מאובזרת, תא מטען מרשים.
למה לא X– ביצועים, מחיר.

למי כן V– שוחרי איכות הסביבה, המתלבטים בין סיוויק הייבריד לפריוס – שתיהן ירוקות וחסכוניות מבית טוב. יש שיאמרו פריוס בזכות האבזור, וסיוויק בזכות המחיר.
למי לא – אלה הנהנים מרעשי מנוע וביצועים מוגדשים. 

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “מבחן דרכים טויוטה פריוס”

  1. השכרת רכב כדאית כאשר יש מספר נהגים פוטנציאליים שיכולים להתחלף ביניהם בנהיגה. החלפת הנהנגים מאפשרת לכל אחד מהמטיילים הנאה צרופה ואפשרות לנוח ולהתרווח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

19 − seventeen =