מבחן דרכים יונדאי וולוסטר

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

ענת דניאל

כמעט שנה מאז המפץ הגדול – יונדאי ולוסטר נחתה בארץ וסובבה לנו את הראש כמו שהרבה מכוניות לא הצליחו, גם הלוק החד והכובש שלה, גם עובדת היותה רכב “3 דלתות”, דלת אחת מצד הנהג ושתיים מהצד השני, מי שמע על חיה כזו.
אז הפרסום עשה את שלו, גימיק הדלתות תפס והמחיר היה מספיק אטרקטיבי כדי לגרום לרשימת המתנה של 4-5 חודשים. כולם חיכו בסבלנות. גם אני.



קיבלתי לידי יונדאי ולוסטר חדשה, תצורת קופה – האצ’בק, דגם Inspire הדגם הבסיסי, עם מנוע בנזין 1600 סמ”ק, 140 כוחות סוס, גיר טיפטרוניק (משולב אוטומט/ידני) ושישה הילוכים.

זהו רכב שיועד ליחידים/זוגות ואף משפחות קטנות שמחפשות רכב עם רושם ספורטיבי: מה”גריל” מקדימה, הידיות, דלתות, מושבים, ספויילר אחורי, הגג השקוף, דוושות אלומיניום, ועוד ועוד, הכל תוכנן בקפידה ועוצב בקו ספורטיבי לחלוטין.



בנסיעה ביונדאי החיוך לא יורד מהפנים גם כשהביצועים לא בשמיים. הרכב לא מאיץ כמו שהייתם מצפים, בגיר הטיפטרוניק (תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים) תזכו להגיע ל100 קמ”ש קצת יותר מ10 שניות (בגיר הידני 9.5 שניות). ואם תסחטו את הדוושה בהאצה תקבלו בעיקר נהימות מנוע וסל”ד בשמיים, רק לא ההאצה שתייחלו לה.


אבל! כיף לנהוג ברכב הזה, וכיף להעביר בו שעות של נהיגה. בניגוד לנתוני ההאצה בנסיעה בינעירונית הרכב זריז ויציב יחסית למשפחתיות קוראניות (קיה/יונדאי). ההגה מגיב כראוי, ההילוכים עוברים בצורה חלקה, ורעשי הדרך מינימליים. נכון שיש בולמי זעזועים טובים משל הולוסטר, אך בשורה התחתונה הנסיעה מהנה ושלווה.


גם האחיין אהב


העיצוב שלה הולך לפניה, היא כל כך מעוצבת ומקושטת שניתן לסלוח לה על הכל, כמעט. קשה להתעלם מיחידות התאורה האחוריות, במראות הצד ובפנסים הקדמיים, ובעיקר נורות הלד הנוצצות המעטרות אותם מלמטה ורק מוסיפות עוד חן ויופי למכונית המרשימה הזו. פיצ’רים שלא רואים בכל רכב: במכסה המנוע עיצבו שני פתחים חדים לכל האורך, ואגזוז מלבני כפול – אחורי הולוסטר נראה כמו ישבן של רובוטריק.  

איבזור בתא הנהג: לוח מחוונים נקי יחסית עם שני שעונים גדולים של מד מהירות ומד סיבובי מנוע, ביניהם תצוגה דיגיטלית הכוללת בין היתר מד דלק, מחשב דרך, ועוד.
אני נכנסת לרכב, יותר מ40 מעלות חום בחוץ, מרגיש לי 100, מתניעה את הולוסטר ולשמחתי, תוך שניות זכיתי לאוויר קריר. בדגם הInspire אין בקרת אקלים אך מערכת המיזוג גם כך מספקת. 
עוד תמצאו – מסך מגע 7 אינטש, נגן MP3, כניסות USB וAUX, שליטה ברדיו מההגה. מערכת השמע מחוברת ל6 רמקולים, כשבדגם “עלית” קיים גם מגבר חיצוני וסאב וופר.

day
 night &

מקום/מרחב – תא הנהג מרווח ונעים לשהות בו, מושב הנהג מתכוונן גם לגובה מה שעזר לי לקבל זווית וראות טובה. אפרופו גובה, הגג ביונדאי יחסית נמוך, על כן נהגים גבוהים מ1.80 צריכים לבדוק אם נוח להם בישיבה ברכב.



במושב הנוסעים, האחיינית המקסימה שלי נראתה מרוצה. יש מקום לשני מושבים גדולים לפעוטות, כשבאמצע יש חללי אחסון מפלסטיק, מקום לכוסות ופיצ’פקעס – בילט אין. 

חלל אחסון קשיח במושב הנוסעים


תא המטען מרווח להפתעתי 
 – 440 ליטר, ומזכיר לנו שוב שאם תרצו את הולוסטר כרכב משפחתי אין זו אגדה.


אז מה בכל זאת לא מושלם ביונדאי ולוסטר צריכת הדלק כמובן. בגיר האוטומט נרשמה צריכה של 9 קילומטר לליטר ולעתים זו נחתה לכ8.5 קילומטר לליטר בנסיעות בינעירוניות. דווקא בנסיעה בתוך העיר הסבוכה תל אביב על שלל רמזוריה, הולוסטר הפתיעה עם צריכה של 10.1 קילומטר לליטר.


גם בעניין האמינות דנו לא מעט בפורומי הרכב השונים: יונדאי ולוסטר מבוססת על יונדאי i25 האחות התאומה של קיה סיד/ריו – כלי רכב אמינים לכל הדעות. ובכל זאת, חלק מהנהגים שרכשו את היפהפייה סיפרו על בעיות בהתנעה, רעשים בתא הנהג והתלוננו על עדכוני תוכנה שכיחים. כנראה שאין לדעת מה ילד יום עם אף רכב או דגם חדש, אך חשוב ורצוי לא להכליל, נהגים אחרים הודיעו בגאון שהם מרוצים וזו הייתה הרכישה הכי טובה שיכלו לעשות.



בטיחות
: שש כריות אוויר (ביטול כרית אוויר במושב הקדמי), ABS, בקרת יציבות, מערכת סיוע בזינוק בעליה, ISOFIX (נקודות עיגון למושבי בטיחות מאחור), וציוני ריסוק מרביים – 5 כוכבים.

המחיר שלה קורץ לנו ישראלים – 122,000 שקל לחדשה, 109,000 שקל ל2/2012, 94,000 שקל למודל 2011. מחברה שלי שלא מבינה דבר במכוניות, ועד אבא שלי שלא הפסיק לדבר עליה ימים אחרי שנהג בה. הוא כל כך התבאס שרכש לפני כמה חודשים את ההונדה סיוויק האצ’בק מדגם קומפורט במחיר מופקע, כשיכל לקבל רכב מפנק, עם כל האבזור, הנוחות, (האמינות?) והעיצוב ב30 אלף שקל פחות, ואולי גם היה זוכה לקריצות מחתיכות מדי פעם.
אבל מה שהיה היה, ואולי רשימת ההמתנה לולוסטר הייתה מתישה אותו והוא היה מתפשר על ההונדה סיוויק בכל מקרה.

לסיכום, אם אשליך את התחושה שספגתי מנסיעת המבחן הזו לעולם הפנויים פנויות, הרי שלנהוג ביונדאי ולוסטר זה כמו להיות עם בחורה או בחור יפה שבוא נאמר בעלי “ביצועים סבירים”, היופי עושה 50 אחוז מהעבודה, אז מקבלים את כל החבילה באהבה כפי שהיא.

למה כן – עיצוב, נוחות, חוויה, מחיר – העלות שווה את התועלת.
למה לא – צריכת דלק סבירה מינוס, ומי שמצפה לרכב ספורט רצוי שיוותר על יונדאי ויעבור לאירופאיות.

למי כן – יחידים, זוגות ומשפחות עם ילד/שניים, שנדלקו על היופי והאופי של הולוסטר ובעלי התקציב המתאים.
למי לא – אנשי הפולקסוואגן/סיאט/ אלפא רומיאו חובבי מנועי הטורבו, זה לא הרכב בשבילכם. אלא אם כן תשקלו את גרסת הטורבו – מנוע 1.6 ו204 כוח סוס, נשמע מבטיח.

follow and like
fb-share-icon0

12 Replies to “מבחן דרכים יונדאי וולוסטר”

  1. זה רכב 4 דלתות ולא 3. הכותבת בעצמה סיווגה את הרכב כהאצ'בק. למה לזלזל בפרטים הקטנים?

  2. תודה על המידע זאב,
    אכן, קיימים גדלים שונים של עגלות, מושבים, מנשאים וכדומה.
    לפני רכישת רכב חשוב לבדוק אם נפח תא המטען מספיק.

    ענת

  3. היי ענתי תודה רבה על הסקירה הטובה שוב. מכירה אולי מגזין או אתר שמראה התרשמיות של נהגים שנהגו ברכב?

    אני שוקלת לרכוש כזו.

    יום נפלא, רות.

  4. היי, זהו לינק לסרטון עם בוחן רכב מקסים וקשקשן שבעיקר מציג לך את הרכב מכל זווית.
    הוא מצייו לרעה את איכות החומרים ברכב, רעשי דרך (רוח) בנסיעה, ומתלים לא מצוינים, משמע – כשנוסעים בכבישים לא חלקים זה מורגש ונשמע בתוך הרכב.

    https://www.youtube.com/watch?v=pKqArYgmAvs&feature=fvwrel
    אם תרצי השאירי מייל ואשלח לך עוד סרטונים או ביקורות רכב טובות כשאמצא.

    בהצלחה 🙂
    ענת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

15 + 7 =