מבחן דרכים – יונדאי i20 קרוס

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
יונדאי i20 על הגובה
מתוך מדור הרכב מלכת הכביש – ידיעות תקשורת
 
 
מכונית פנאי חדשה מתדפקת על שערי שוק רכבי הקרוסאובר הרווי – יונדאי i20 קרוס. זוכרים מהו רכב פנאי? רכב לכביש, המסוגל לנסיעה בשבילים, אז למעשה מדובר ביונדאי i20 שהושקה במרץ שנה שעברה עם תוספת גובה למרווח הגחון. ויתר הנתונים זהים בין השתיים מנוע 1,400 סמק, 100 כוחות סוס, 13.7 קגמ צנועים ב-3,500 סלד, תאוצה מאפס ל-100 קמש ב-13.7 קמש, ותיבת הילוכים אוטומטית בעלת 4 יחסי העברה (ארבעה הילוכים). כך נוצרה מכונית פנאי ממכונית כביש “רגילה”. רק אני קיבלתי את הרושם שלנהג הישראלי יש הרבה פנאי לאחרונה? כי אין הסבר אחר למה שקורה בשוק הזה בשנה – שנתיים האחרונות. במילה אחת – טרנד. ביונדאי זו לא מכונית הפנאי הראשונה, הקרוס המתקתק מצטרף לשני רכבי קרוסאובר בולטים מאד של יונדאי הטוסון ויונדאי סנטהפה, ומרשימים יש לומר.

 

 

הקרוס זהה ליונדאי i20 גם בעיצוב החיצוני הנאה מבחוץ, וגם בתא הנהג מפנים. הוא נראה טוב ומאורגן היטב לשימוש הנהג. יש מסך מולטימדיה במרכז, בקרת שיוט, מחשב דרך, מיזוג אפקטיבי למדי, חיבור AUX וUSB, כיוון וקיפול מראות חשמלי, וארבעה חלונות חשמליים. עוד שתי נקודות חוזקה לקרוס הקטנה של יונדאי מרווח ופרקטיות. שני מבוגרים או שני מושבי תינוקות יכנסו במושב האחורי עם מעט מקום ביניהם, ובתא המטען, הרחב יחסית ונוח להטענה בנפח 300 ליטר, תכנס עגלה על צידה ועוד שני תיקים ושקיות.
תא נהג יונדאי i20 קרוס

 

תא מטען יונדאי i20 קרוס, עגלה על הצד
הנקודות הפחות טובות של הקרוס, חבויות בתוכה – מנוע וגיר. כל אחד מהם לחוד ושניהם ביחד. המנוע לא חזק דיו והתיבה בסיסית וחונקת כל בכל הילוך את ההאצה. במהירות של כבישים מהירים, הסלד מתקרב ל-4000, ומורגשת התנגדות מהמנוע. ותיבת הילוכים אוטומטית עם ארבעה הילוכים, שום דבר טוב לא יכול לצאת מזה, מלבד האפשרות להעביר הילוכים באופן ידני, ולשלוט בביצועי המנוע בעצמכם. בעיקר בבלימות מנוע. מכיוון שיש רק ארבעה הילוכים, כל הורדת הילוך מאטה את הרכב בצורה משמעותית, וכך בשתי לחיצות מטה של ידית ההילוכים, הרכב כמעט נעצר במקום, עם עזרה קטנה של דוושת הבלם. ביצועים טובים או פחות, אמינותם של המכלולים אינה מוטלת בספק, ותמיד בלטה ובולטת לטובה. כמה שיהיו בסיסיים, הרי שלא תפגשו במוסכניק שלכם בכלל.
מחיר: לדגם הבסיסי – 109,900 ש”ח ו-115,900 שח לדרגת האבזור הגבוהה יותר
דירוג זיהום אוויר: 7 מתוך 15
בטיחות: 4 כריות אוויר, נקודות עיגון איזופיקס למושב תינוק, מערכת מובילאיי התראות שמירת מרחק מרכב לפנים, ושמירה על נתיב.
כן/לא
אזור הנוחות של היונדאי i20 קרוס הוא ללא ספק העיר וסביבת העיר. צריכת הדלק, על אף הנהיגה המאומצת יצאה 13 קילומטר לליטר, נתון יפה לרכב עם מנוע שלא סביל במאמץ, ותיבת הילוכים בו בעלת ארבעה יחסי העברה. הקרוס מעוצב יפה מבחוץ ובתא הנהג, הוא מרווח יחסית מבפנים, ומידותיו החיצוניות הקטנות פרקטיות בשימוש היומיומי בעיר. לכף המאזניים כדאי שיתווסף מחיר אטרקטיבי לצרכן כדי ליצור עסקה שווה.
שאלה תשובה
שלום ענת, לאחרונה רכשתי קיה ספורטאזאורבן 1600 חדשה.
שאלתי הינה לגבי צריכת הדלק, מדוע יש פער בין נתוני הצריכה עליהם מצהיר היצרן לבין הנתונים ברכב שלי, 13.5 קמ לליטר מול 12 קמ לליטר. האם יש לרכב בעיה של צריכת דלק, ומהי הצריכה האמיתית הממוצעת לרכב זה?
ובכלל, האם קניית רכב זה הינה מוצלחת (ירידת ערך וכו)
אודה לך על תשובתך.
ראשית, היה סמוך ובטוח שקנית רכב טוב מאד. מתקדם טכנולוגית, בטיחותי ומאד פופולרי, מה שמעיד על שמירת ערך טובה יחסית בשוק הרכב.
צריכת הדלק בפועל בהשוואה לנתון צריכת הדלק עליה מצהיר היצרן לעולם תהיה לא תואמת, מכיוון שהמכונית החדשה נבדקת בתנאי מעבדה. בתנאי דרך שונים, מזג האוויר אחר, ועוד פרמטרים שמשפיעים על הצריכה לכאן ולכאן.
במבחן הדרכים שאני ערכת, והוא בדרך כלל יותר מאומץ מנסיעה רגילה ביום יום, יצא נתון של 10.5 קמ לליטר בנסיעה מעורבת. מוזמן להכנס לקרוא את המבחן באתר “מלכת הכביש”. אני מופתעת לטובה, מהפער הקטן יחסית בין הצהרת היצרן לנתון שיצא לך. ישנם פערים מקוממים בנתוני צריכת דלק בעשרות מכוניות בשוק הרכב.
שתהיה נסיעה טובה
השקות
ד.ל.ב מוטוספורט משווקת KTM בישראל השיקה את סדרת אופנועי השטח החדשה של מותג KTM סדרת ה– EXC 2017.
לראשונה מאז שנת 2000, מוצגים דגמים חדשים לחלוטין, החל מהמנועים, שלדות, מתלים ומכלולי הגוף. בנוסף, חידוש טכנולוגי שלא היה עד היום בדגמי השטח של KTM הוא מתג ה– TRACTION CONTROL, המאפשר בקרת אחיזה לדגמי השטח. דגמי ה-4 פעימות זכו גם למחשב ניהול מנוע חדש המעניק מפות הילוכים סלקטיביות לכל הילוך המבוקרות עי חיישן הילוכים ותוספת בקרת החלקה. סדרת הדגמים תימכר במחיר של החל מ-58,900 שקל לדגם הכניסה 2017 EXC 250 שתי פעימות ועד 81,900 לדגם 500 EXC-F SIX DAYS 2017.
מפת הדרכים
אימובלייזר:
אימובילייזר משמעו משבת מנוע. זו מערכת בטיחות מתקדמת לרכב, המורכבת מיחידה חשמלית שתפקידה לנתק את המנוע לשם מניעת גניבת הרכב. נטרול האימובילייזר מתבצע עי הקשת קוד רכב במערכת קודנית. ישנם כלי רכב חדשים ויוקרתיים בדכ, בהם מותקן אימובילייזר כבר בפס הייצור, עי הכנסת שבב קטן למפתח הרכב שמזוהה על ידי מחשב הרכב. אימובילייזר מונע את התנעת המנוע, ומבטל מערכות חשמליות, כמו את פעולת מזרקי הדלק, הסטרטר ומערכת ההצתה. מבחינה ביטוחית, בביטוח מקיף, חברות ביטוח מגדירות מהם המיגונים המחייבים לכל סוג רכב לפי ערכו של הרכב המבוטח. קיים מגוון רחב של אמצעי מיגון, ברמות תחכום וטכנולוגיות שונות, כשהנפוצים האימובילייזר וקודנית (גם כן משבת מנוע), מערכת אזעקה היקפית ומערכת איתוראן. לרוב, חברות הביטוח מסתפקות במערכת אימובילייזר + קודנית, כמערכת מיגון מספקת לאישור בביטוח רכב למכוניות סטנדרטיות.

 

follow and like
fb-share-icon0

3 Replies to “מבחן דרכים – יונדאי i20 קרוס”

  1. ללא ספק ש I20 קרוס נראת יפה מבחוץ אהבתי את הג'אנטים הטיפה אגרסיבים
    ואת הגגון עם הצבע השונה. שני דברים שלא אהבתי בחיצוניות זה הכיסוי למיכל
    דלק המצועצע ואת הפלסטיקים בחלק התחתון של הדלתות שרוב הסיכויים שיהפכו
    ללבנים תוך שנתיים שלוש במזג האוויר הישראלי.
    פנים הרכב נראה דיי פשוט ואפילו בורר מיזוג האוויר מזכיר רכבים ישנים.
    האם יש מסגרת ניקל מסביב למערכת מולטימדיה או שזה רק נראה כך בגלל הצילום?
    המנוע באמת מאכזב כאן כי אם יודנאי היו משתמשים במנוע אחר חזק יותר
    עם שישה הילוכים ולא ארבע הרכב היה אחרת לגמרי ולדעתי גם היה
    נמכר חזק מאד בארץ כמובן במחיר כזה. ארבעה אכן גורר צריכת דלק פחות טובה.
    למרות שבמבחן יצא לך צריכת דלק טובה יחסית.
    שימוש בהעברה ל"ידני" עוזר גם בבלימה נוחה יותר ושימוש מופחת בבלמים.

    תודה ענת על הסקירה ושבוע טוב.

    אילן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

10 + sixteen =