מבחן דרכים לקסוס RC 200t

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
יפה ואופה. לקסוס RC200t
מאת: ענת דניאל אלסיבוני
מתוך מדור “מלכת הכביש” בידיעות תקשורת
הלקסוס האחרונה בה נהגתי הייתה לפני יותר משנתיים is300 הייבריד, משולבת מנוע היברידי ומנוע בנזין. היה סביבה לא מעט באזז חיובי, ובצדק. היא הייתה חלוצה – מכונית היברידית שנראית טוב ואם לוחצים על הגז היא גם זזה. הדיחה את כל ההכללות המרושעות שלי ושלנו על מכוניות היברידיות (איטיות, מגושמות, לא פופולריות). היום הגיעה אלי חלוצה אחרת, לקסוס אר סי 200 טורבו, מכונית קופה, בלי טיפת הייבריד. מנוע טורבו, עם הנעה אחורית, המפיק 245 כס ו-35.7 קגמ ב-1650 סלד, ויזיז אתכם ב7.5 שניות מאפס ל-100 קמש. מרגיש פחות. אז למה היא חלוצה? היא ממוקמת בין שתי קטגוריות – המשפחתיות לספורט הארד קור, בין המכוניות המשפחתיות החביבות שאפשר להשיג בליסינג, ללקסוס Rcf שעולה כמו בית קטן בערבה. היא יושבת בדיוק באמצע,של הצרכים, של התמחור. משלבת שלווה ואדרנלין, שקט ורעש טוב. תבחרו מה והיא תתן לכם בדיוק את מה שאתם צריכים בכל רגע. רגש. בנהיגה ב-RC כל הזמן מרגישים. המספרים הטכניים מוכיחים מה יש לה בפנים. ומבחוץ? החזית המלוכסנת דומה ליתר בנות המשפחה, והפרופיל מגלה מכונית ספורטיבית, אלגנטית יפהפיה, עם קימורים משגעים, וקווים חדים. חמודה חמודה, אבל היא לא כאן לשחק.
בתא הנהג של ה-RC חשבו על הכל. גם על כפתור שיעצים את רעש הטורבו שהמנוע מפיקכל סעיף ותת סעיף. יש כפתור וכיוון להכל, ועדיין, פלא, אין תחושה של עומס. ישנן פונקציות שניתן לכוון על ידי מגע במקום לחיצה, כמו כיוון בקרת האקלים, והתאורה העילית. יש מערכת מולטימדיה מצויינת עם כניסת דיסק! (בסוף תבינו למה),ו-6 רמקולים רוויי בס, שני מסכים קטנים, אחד בלוח השעונים, המציג מידע טכני אודות הרכב, ומסך צבעוני 7 אינץבמרכז תא הנהג לשליטה על המערכות ברכב. חבילת ה-F SPORT כוללת אבזור בטיחות עשיר, ונגיעות ספורט ויוקרה – הגה וידית הילוכים בגימור עור, מושבי ספורט מעוצבים, מתכווננים, עם אופציה לאוורור וחימום, דוושות אלומיניום, בורר מצבי נהיגה (מצב אקו לנסיעה חסכונית ורגועה, ומצב ספורט ליאללה בלאגן“), ועוד ועוד.

 

התעכבתי מספיק בתא הנהג. הנעתי, חיברתי את המוזיקה שלי דרך הבלוטוס, ולחצתי על הדוושה. בהתחלה בעדינות, כדי להכיר לאט. אבל החיבור היה מהיר מאד. המושב תומך, התיבה אוטומטית 8 הילוכים, מאפשרת האצה חלקה ומהנה במעלה הקמש. לחצתי והרגשתי בעיטות קטנות של אדרנלין בבטן. המתלים האדפטיביים מאפשרים לנהג ליהנות מפניות ועיקולים מהירים ובטוחים, ומרככים את רוב המהמורות בדרך.
בטיחות: 8 כריות אוויר, מכסה מנוע אקטיבי להפחתת פגיעה בהולכי רגל, מערכת התראה על סטייה מנתיב, מערכת לזיהוי עצמים בשטח מת, שהוכיחה את יעילותה וחשיבותה במבחן הדרכים עצמו. זיהוי כלי רכב ביציאה מחניה, מצלמת חניה ועוד.
דירוג זיהום אוויר: ההפך מהיברידי – 14 מתוך 15
צריכת דלק: 9.5 קילומטר לליטר
מחיר: רמת אבזור אף ספורט 375,000 שח
כן/לא
ללקסוס RC200t לא חסר כמעט כלום. מלבד דלתות לנוסעים מאחור. אבל אני כלל לא קהל היעד שלה. לקסוס מייעדים אותה לטווח מאד ספציפי של לקוחות, בני 45-65, ממצב סוציואקונומי לא רע בכלל, שב10-15 שנה ויותר לא הטעינו עגלה או מושב תינוק במכונית שלהם, וגם לא ממש זוכרים איך זה לאסוף את הילדים מבית הספר ולפזר אותםבחוגים או חברים. כאלה שלא מתפשרים על נוחות בנהיגה, (אבל על נוחותבכניסה לרכב כן), סטייל יוקרתי, ואפשרות להאצה טובה או שתיים בנסיעות שבשגרה. ה-RC200 מספקת חבילה מלאה ועשירה לנהג שיכול לרכוש אותה. מודה, שאני קצת מקנאה.

מה קורה באינסטגרם של מלכת הכביש?

 
 
 
A photo posted by Anat Daniel (@queen.of.the.road) on

שאלה תשובה

היי ענת, אשמח להסבר.
אני מחפש רכב קרוסאובר מסוים, עם מנוע 2000 סמק, והנעה 4 על 4, אבל אין, יש רק מנוע 1600 סמק, חלש יחסית, עם ארבע על ארבע“. לא הבנתי למה.
היי, יש לי ניחוש באיזה רכב מדובר, אבל נשאיר את זה עלום, כי הרכב הזה מקבל המון המון פרסום גם ככה. אתה לא מוצא את הדגם הספציפי הזה כי הוא כלל לא מיובא לארץ. יבואן שבוחר לייבא רכב מסוים לארץ, לאו דווקא מייבא את כל הדגמים ורמות האבזור המיוצרים, אלא רק את אלה שימכרו טוב בארץ. היבואן מכיר את הנהג הישראלי ואת הבחירות המוטוריות שלו, ובהתאם לזה בוחר שלא לייבא ארצה דגמים ספציפיים “לא פופולאריים”.

השקות:

השקה עם ריח טוב: דור חדש של משאיות זבל! כלמוביל יבואנית מרצדס מציגה את משאית ה-ECONIC NGT המונעת בגז טבעי. האקוניק ידידותית לסביבה בזכות פליטה מופחתת של גזי החממה (CO2), בעלת עלויות דלק נמוכות בהשוואה לרכבי דיזל, ומספקת פתרון ייעודי לאיסוף וסילוק האשפה ברחבי העיר. האקוניק מגיעה עם מנוע גז חדשני ושקט בעל 7.7 ליטר העומד בתקן יורו 6, הספק של 302 כס, תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 מהירויות, ומערכות תמיכה בטיחותיות. מלבד מערכות התמיכה המובנות במשאית, נהג המשאית יזכה לשדה ראייה פנורמי בשל חלון רחב ומערכת מראות המקנות טווח ראייה מקיף, ליצירת רמת בטיחות מרבית בסביבה עירונית צפופה.

מפת הדרכים: מכונית היברידית ובנזין

הנעה היברידית זו הנעת כלאיים. שיטת הנעה המשלבת שני סוגי מנועים, לרוב, מנוע בעירה פנימית עם מנוע חשמלי. המטרה בשילוב המנועים הוא ליצור חיסכון בדלק ופליטת מזהמים מופחתת מהמכונית. המכוניות ההיברדיות מתחלקות להיברידית מלאה, היברידית חלקית ומיקרו היברידית. שילוב המנוע החשמלי עם מנוע בנזין יכול להיעשות בשתי צורות במקביל ובטור. רוב המכוניות ההיברידיות בארץ עובדות בשילוש מקביל, כששני המנועים פועלים יחד בתיזמון המביא לניצול היתרונות של כל אחד מהם. יתרונות הרכב ההיברידי: מתבטאת בחיסכון בדלק כמובן, ופחות זיהום שנפלט מהרכב. והחסרונות: עלות הייצור הגבוהה, של שני מנועים לרכב אחד, מצבר גדול, ויחידת בקרה משוכללת. כך, גם הרכב גם שוקל יותר. וחיסרון שיעלם עם הזמן וצבירת הידע המכונאי בארץ, עלות טיפול ואחזקה גבוהים יותר מאשר ברכב רגיל.

 

follow and like
fb-share-icon0

5 Replies to “מבחן דרכים לקסוס RC 200t”

  1. לא רואים הרבה רכבי לקסוס על הכבישים אבל אולי הדברים ישתנו בהמשך
    הרכב נראה יפה מבחוץ{מהצד הזכיר לי לרגע גם בגלל הצבע את הסובארו BRZ}
    החלק האחורי של הרכב נראה ממש אגרסיבי וספורטיבי כזה.
    תא הנהג לא נראה כל כך מפואר לעומת המחיר שמשלמים כאן.
    מה זה אומר "מכסה מנוע אקטיבי" ? איך זה עובד?

    תודה על הסקירה ענת.

    אילן.

  2. היי אילן, מכסה מנוע אקטיבי נפתח מעט במקרה של התנגשות וחלילה פגיעה בהולך רגל, כך הוא הופך ל"מגן" מפני הטחה/כניסה בשמשה וחבלה קשה פי כמה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

2 × four =