מאזדה CX-5 (מנוע 2.5 ליטר גרסת 4X4) סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
מאזדה CX5 במבחן דרכים
 
שלום, אני ענת, ויש לי משיכה מוזרה למכוניות מקטגוריית פנאי שטח בגודל בינוני. ומסתבר, שזו לא רק “הבעיה” שלי. ישראל ישראלי, הנהג הישראלי “הממוצע”, בוחר במכוניות הללו כל שנה, יותר ויותר, ועלי להסכים – “ישראל” יודע מה טוב לו. מבין קבוצת מכוניות פופולרית מאד, שבוודאי שמעתן עליהן או אחת חונה לכם בחניה, כמו מיצובישי אאוטלנדר, ניסאן קשקאי, וקיה ספורטאז’, המחוספסות יותר – סובארו פורסטר וטויוטה ראב 4, ולאחרונה, גם נוספו מתחרות שמתחזקות ונראות יותר ויותר על הכביש, רנו קאדג’ר, פיג’ו 3008, וניסאן אקס-טרייל, בחרתי אחת שיושבת בראש הפירמידה כמה שנים טובות – מאזדה CX5, רכב הפנאי של מאזדה. יצרן גדול מאד, שהנהג הישראלי אוהד, זוכר ומוקיר.
 
לCX5 שני דגמים, אחד עם מנוע 2000 סמ”ק (2 ליטר) ותיבת הילוכים “רגילה” 4X2, והשני עם מנוע גדול יותר – 2,500 סמ”ק (2.5 ליטר), עם תיבת הילוכים 4X4 שבנויה יותר לנסיעה בשטח, בזכות הנעה שמגיעה לכל ארבעת הגלגלים. בחרתי בשני, דגם “חזק” יותר במעט, יקר יותר, ואולי בשל כך, פחות פופולרי. יש לו הספק גבוה יותר – 192 כוחות סוס, וקג”מ גבוה יותר, שמביא לתגובות חדות יותר בתאוצות ובביצועים בכלל. אך מלבד זאת, שני הדגמים חולקים את אותם נתונים פיזיים וחיצוניים, כמו גם תיבת הילוכים אוטומטית עם שישה הילוכים.
 
תא נהג סולידי ונקי. מאזדה CX5
דגם הארבע על ארבע. שווה לבדוק לפני את דגם הבסיס
 
 
רושם ראשוני זה דבר חשוב, והמאזדה CX5, גם לאחר “מתיחת הפנים” (ראה מפת הדרכים) שעברה בסוף 2015, בה זכתה לעיצוב מחודש של ה”גריל” מקדימה (ראה מפת הדרכים), ועיצוב הפנסים, לא מפילה אותך מהרגליים. היא מעוצבת יפה, כן, יש לה לוק מודרני יחסית, אבל היא לא מסובבת ראשים. בתוך תא הנהג, נעים, ואלגנטי. יש הרבה אבזור ועדיין מאזדה הצליחו לשמור על קונסולה נקייה וסולידית. מערכת המולטימדיה במרכז, עם מסך 7 אינץ’, נוחה לשימוש. הכיוון שלה נעשה על ידי בורר מרכזי בקרבת ידית ההילוכים. יש בחירת מצב נהיגה, רגיל או ספורטיבי, מושבי עור, כיוון מושב חשמלי, בקרת שיוט, חיבור בלוטות’ נוח ומהיר, חלון שמש מעל הראש, התנעה ללא מפתח ובקרת מיזוג מפוצלת, לטובת שמירה על שלום בית בין בני הזוג מקדימה.
 
בנהיגה, היתרון הגדול של מאזדה CX5 מורגש מיד, ההגה. הוא מדויק, מגיב וקשיח בדיוק במידה, בכביש ובשטח. אחד ההגאים הטובים שנתקלתי בהם. בלחיצה על דוושת הגז נחשף היתרון השני שלה – איטום תא המנוע. כך מתקבלת נסיעה שקטה ונעימה, שגם אם יבקע קול מאמץ קל מהמנוע, לא תשמעו אותו. כשיושבים במכונית משפחתית, יש פחות טעם או צורך בלחיצות אגרסיביות ולקיחת פניות חדות, במיוחד כשהמאזדה הזו בהווייתה לא משדרת ספורטיביות. הביצועים שלה טובים אך מרוסנים. המנוע הגדול מטפס במעלה הקמ”ש בנינוחות, ומשייט רוב הזמן בשקט ובסל”ד נמוך וקבוע. אם תרצו מהירות, המאזדה יודעת להאיץ, וגם להביא אתכם למהירות מופלגת. כוח לא חסר.
 
בטיחות: 6 כריות אוויר, מערכת בלימה חכמה בעיר, מערכת לאיתור שטחים מתים (חובה, חובה, חובה), בצדדים ובנסיעה לאחור, ניטור לחץ אוויר בצמיגים ועוד.
צריכת דלק: 10 קילומטר לליטר
דירוג זיהום אוויר: 13 מתוך 15 (מאזדה, תתחילו את העבודה פה בייצור הדגם הבא)
מחיר: 215,000 ₪. רמת אבזור נמוכה יותר, החל מ-188,500 ₪
כן/לא
אני לא מקנאה בתחרות שיש ל-CX5 לצלוח מדי שנה. מאידך, אני לא מקנאה במתחרות שלה, למען האמת. רכב הפנאי של מאזדה מספק לנהג ולמשפחה מרחב, איכות ונוחות בנסיעה, אבזור בטיחות מתקדם, יכולות נסיעה בשטח בדגם הארבע על ארבע, ושמירת ערך ששמורה למעט מכוניות בקטגוריה ובכלל. לטובת תג מחיר נוח יותר, אני ממליצה להתחיל את הבדיקה שלכם בדגם הבסיס, 2 ליטר, שעלותו – 165,000 ₪, ואם יש לכם צורך ביותר כוח ורמת גימור גבוהה יותר, לטפס לדגם הנבחן.
 

שאלה תשובה

מה זה דיטיילינג?

דיטיילינג הוא מושג כללי המסמל טיפוח תיקון ושמירה על מראה הרכב, שפירושו הוא ירידה לפרטים. רוב האנשים מכירים את המושג “פוליש ווקס” אך זה רק חלק מהתהליך הקרוי דיטיילינג. תהליך זה כרוך במספר שלבים ברורים שחובה ליישם אותם בכדי להגיע לתוצאה מושלמת. דיטיילינג מתאים לכל מי שחשוב לו לשמור על הרכב שלו. ניתן לבצע את חלק מהתהליכים לבד אבל כמובן שבעל מקצוע מוסמך אשר יודע לבצע את השלבים הנכונים ולבחון כל רכב לגופו בעזרת הידע הניסיון והמכשור המתאים התוצאות יהיו ברמה אחרת לחלוטין. תודה לליאור מוטולה מ- TLM Detailingעל ניסוח התשובה.
 

השקות

וולוו S90 מכונית הסאלון החדשה מגיעה לישראל. מרווחת ואלגנטית. עם תא נהג יוקרתי, ריפודי עור, מושבים קדמיים מתכוונים חשמלית ומחוממים, מסך מגע 9 אינץ’, בקרת אקלים מפוצלת לארבעה אזורים, חלון שמש וחישוקי 18 אינץ’. וולוו צועדת קדימה בראש עם מערכות בטיחות מהמתקדמות בעולם. שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית וזיהוי הולכי רגל ואף בעלי חיים בכביש. הS90 מוצעת עם שני מנועים – ה-T5, בנפח 1,969 סמ”ק, עם מגדש טורבו, המפיק 254 כ”ס ותיבה אוטומטית בת שמונה יחסי העברה. ורק 6.8 שניות למאה קמ”ש. החל מ-390,000 שקלים. וגרסת ה-T6 של הוולוו החדשה. מנוע עם מגדש-על ומגדש טורבו – (לצמצום השהיית הטורבו), בנפח 2000 סמ”ק, המפיק 320 כ”ס, ו-5.9 שניות מהמקום ל-100 קמ”ש. המחיר – 425,000 שקלים. המתחרות – מרצדס E קלאס וב.מ.וו סדרה 5.
 

מפת הדרכים:

מתיחת פנים לרכב כוללת שינויים קוסמטיים בעיצוב החיצוני והפנימי של הרכב, ללא שינויי מהותי במנוע, תיבת ההילוכים או מכלולים אחרים. בדרך כלל מתיחת פנים מבשרת על דגם חדש שעתיד היצרן לשווק, בשנתיים – שלוש הקרובות. מתיחת הפנים לרוב כוללת שינויים בחזית הרכב, כמו בעיצוב הגריל, אותה רשת פלסטיק קשיח שעיצובו הוא בגדר חתימה של היצרן, ואם תשימו לב, בהרבה מכוניות ניתן לזהות את הרכב על פי הדוגמא של הגריל שלו.

follow and like
fb-share-icon0

5 Replies to “מאזדה CX-5 (מנוע 2.5 ליטר גרסת 4X4) סקירה וחוות דעת”

  1. הכל טוב ויפה חוץ מההגדרה המטופשת "רכב פנאי" לרכב בעל תצורה מוגבהת.
    מה זה "רכב פנאי"?
    רכב לסופי שבוע ולדייטים?
    לא ברור

  2. 😀 צחקתי עכשיו…
    ובכל זאת, רכב פנאי שטח באנגלית נקרא SUV
    Sport utility vehicle
    אני מניחה ש"פנאי" נגזר מהמילה utility – שירותיות/שימושיות.
    והרכב הזה משמש אותך לנסיעות ביום יום, וכן, גם בסופי שבוע, בעתות הפנאי – אם תבחר לנהוג בתוואי דרך שונה כמו שבילים, או שטח.

    איך אני בתור סנגורית?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

17 + 3 =