מבחן דרכים מזראטי לבנטה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מזראטי לבנטה מועמדת ראשית בבחירת רכב השנה של מלכת הכביש 2017

5 שנים לקח לה למזראטי לייצר את הלבנטה. האם ה-SUV הראשון שלה יעשה כבוד לשושלת?

כל יצרן רוצה וצריך suv, רכב פנאי עם יכולות שבילים/שטח. השוק הזה צומח, וגם יצרניות רכבי הפרימיום רוצות להשתתף בחגיגה. בשנה האחרונה, חזינו במפלצות פנאי מבית וולוו ויגואר מושקות פה בארץ, מזראטי לא שונה. וכך קרה שיצרנית מכוניות ספורט-יוקרה, בת יותר מ-100 שנה, יצרה מכונית פנאי ראשונה בתולדותיה. 

הלבנטה מבוסס על הפלטפורמה של רכב המנהלים מזראטי גיבלי, עם מנוע של פרארי, והעיצוב של מכונית קונספט שנחשפה ב-2011 בתערוכת המכוניות בפרנקפורט, ולא הבשילה לכדי ייצור המוני – מזראטי קובנג. השילוב המעניין הזה יצר מכונית יפהפייה, פוטוגנית להפליא, עם צלילים משגעים, והרבה מאד כוח.

מלכתה כביש בשבילים. מזראטי לבנטה

המנוע V6 של הלבנטה בנפח 3 ליטר עם שני מגדשי טורבו המספק 350 כ”ס, עם הנעה כפולה חכמה “Q4” – המסוגלת לשלוח מומנט בין הסרנים באופן מידי לפי הצורך, ודיפרנציאל מוגבל החלקה, ומומנט של 50 קג”מ כבר ב-1750 סל”ד (ררררררר. לא, לא נרדמתי על המקלדת, זה גרגור של חתול גדול).

התיבה אוטומטית 8 הילוכים, אותה תיבה גרמנית ותיקה שנמצאת באלפא ג’וליה שבחנתי לפני הלבנטה, ועוד הרבה מאד מכוניות יוקרה ספורט מוכרות. התיבה הזו טובה מאד, ועובדת בצורה חלקה בשילוב עם מנועים עתירי כוח. ואם חזרנו לכוח, הלבנטה מאיצה מ-0 ל-100 קמ”ש ב- 6 שניות, והמהירות המרבית שלה, אם תבחרו לבדוק, היא 251 קמ”ש.

כאישה, קצת רגישה, קצת עם טעם של ערס, מספיקה התנעה אחת של מנוע שלושה ליטר, וכמה פמפומים על דוושת הגז, כדי לגרום לי לחייך מאוזן לאוזן ולהתלהב כמו ילדה. להגנתי יאמר, אין על הצלילים של מנועי פרארי, הגרגור שלהם זה משהו אחר. ויש לי הרגשה שאני לא היחידה שנמסה לשמע הסאונד הזה.

ביצועים

הוא חזק, מהיר ונמרץ, וכל האצה שלו מלווה בשאגה עסיסית. חלוקת המשקל שלה היא 50-50 מלפנים ומאחור, והאיזון הזה מורגש היטב. זה בשילוב עם כיול מתלים טוב, ועיצוב נכון, יוצר לנו קרוסאובר מאד ספורטיבי ויציב. גם בכביש, ובעיקר בכביש, התחושה היא שהרכב נטוע באספלט. רחב כבד ומרשים.

ההגה של הלבטנה, מתקשר, ומכוייל נכון והיטב לתחושתי. ניתן לבחור מצב נהיגה – למצב נהיגה ספורט, והמערכת תקשיח מעט את ההגה, תשנה את ההתנהגות המנוע, המתלים, והתיבה, לטובת נהיגה ספורטיבית מרבית. אם תבחרו במצב נהיגה בשטח, ההגה ישתחרר טיפה, וכל המערכת תשתנה בהתאם לצרכי נסיעה בשטח.

אם תצאו לשטח או שבילים, תגלו נוחות פרימיום שמזכירה לכם שוב, למה הרכב הזה שווה יותר מ-700 אלף ₪. כן, אם תחליטו, אלוהים יודע למה, לקחת את הסוס האצילי והיפה הזה לשטח, יהיה לכם נוח ושקט.

ללבנטה מתלי אוויר מתכווננים, עם בולמים אדפטיביים, שמרפדים לכם באמפים בכביש או מהמורות בשטח, ובלחיצת כפתור, נמתחים לגובה עד 25 ס”מ. לקחתי אותה למטע תפוזים בשביל לצלם אותה בנוף שראוי לה, ונתקלתי בכמה מכשולי בוץ וחול אחרי כמה ימים גשומים, אותם עברתי ללא מאמץ מיוחד.

צולח שבילים, מהמורות, ושטח בוצי בנוחות ובאפס מאמץ. לבנטה במטע

במרכז תא הנהג, מערכת מולטימדיה למתקדמים, שאני אישית לא הצלחתי לפענח במהלך מבחן הדרכים, אולי כי בעיקר התמקדתי בנהיגה. מזראטי בכל אופן, טוענים, כי מדובר בגרסה חדשה של מערכת מגע – MTC Maserati Touch Control Plus – שתוכננה מחדש, על מנת להציע יותר שימושיות ונוחות שימוש. יש בה מסך מגע בגודל 8.4 אינץ’, בנוסף לאופציה במגע, על ידי חוגה מצד ימין לנהג, ליד ידית ההילוכים. המערכת כוללת Apple CarPlay ו- Android Auto כסטנדרט (למכשירים תומכים).

פרימיום מטמבון לטמבון

עוד בתא הנהג, לוח מחוונים עם מסך 7 אינץ’ צבעוני, תאי אחסון מוסתרים, מחזיקי כוסות, ואחסון במשענת היד של נהג. מערכת בקרת אקלים אוטומטית דו אזורית, מושב נהג חשמלי עם זכרונות כיוון, הנעה וכניסה לרכב ללא מפתח, בקרת שיוט ומגביל מהירות, תאורות שונות לנוחיות הנהג: מקדימה, מאחור, באזור הרגליים, ובידיות לפתיחת הדלתות. מרגישים שחסר לכם עוד משהו?

מחוץ לרכב, הלבנטה GranSport, רמת הגימור שקיבלתי לידיי, כוללת עיצוב חיצוני ספורטיבי עם ספוילר, חישוקי  21 אינץ’, מושבי ספורט חשמליים, ספי דלת מוארים, הגה בעיצוב ספורטיבי, מערך מצלמות חניה 360 מעלות ומערכת שמע משודרגת מבית Harman Kardon עם 14 רמקולים ו-900 וואט.   

תא נהג מזראטי לבנטה. לא יחסר לכם דבר

מרווח פנים

כמעט סיימתי לכתוב את מבחן הדרכים, בלי מילה אחת על מרווח ושימושיות. מזראטי לבנטה היא לחלוטין רכב פנאי למשפחה בעלת אמצעים. רכב מאד מרווח, מאד נוח, עם שפע אבזור, מקומות אחסון, תאורות, כיווני מושבים ומשענות. תא המטען ענק – 580 ליטר, קדימה, תתפרעו לכם.

שקיעה רומנטית עם מזראטי לבנטה

סיכום

השאלה הגדולה שנשאלה עם כניסתה של הלבנטה לשוק, היא האם תעמוד בציפיות כמכונית ממשפחת אצולה ספורטיבית כמו מזראטי. לדעתי, הצליח להם בגדול. החיבור בין המכלולים המצויינים (פלטפורמה של גיבלי, מנוע של פרארי, תיבה גרמנית ותיקה), העיצוב, היכולות בכביש ובשטח, יצרו רכב פנאי מרשים, ספורטיבי ואלגנטי כמו יתר צאצאי הסדאן במשפחה.

לא הרגשתי לרגע שחסר לי כוח. למען האמת ועם כל הבאסה, לא הצלחתי לממש 50 אחוז מהכוח והיכולות שהלבנטה יכול לספק. מי שירכוש אותו ייהנה מרכב פנאי ספורטיבי משפחתי, מרווח, ומפנק. 

מחיר: החל מ-610,900 ש”ח

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

12 − ten =