מבחן דרכים מיני קופר S קבריו

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
 
 מתוך מדור “מלכת הכביש” בידיעות תקשורת
צילום: נועם חגי



 
מי שבחר לרכוש מכונית כמו מיני קופר S קבריו, בחר “לחיות את החיים”. התחלתי בקלישאה, כי לא הייתה לי ברירה. בניסיון לתאר ולזקק את הרכב הזה לכדי משפט אחד, יוצאות רק קלישאות. כשנכנסים לקבריו, לוחצים על כפתור ההנעה, מתג פתיחת הגג (שפוער לכם את הגג מעל הראש ב18 שניות), ויוצאים לדרך, מרגישים מן רוח נעורים שאוחזת את כל הגוף. השפתיים מתרחבות ונחשף חיוך ענק וזחוח, ואם יש את השיר הנכון ברקע, תרגישו כבר כמו חלק מפרסומת לאושר. 
 
 
בנערותי, חשבתי ש”מבוגרים” שנוהגים ברכב “פתוח” זה מראה פתטי. היום אני יודעת בוודאות שזו הדרך לחיות טוב, או אחת הדרכים לפחות. להמתיק ולהאיר את השגרה. את מיני קופר אתם וודאי מכירים, ה-S  שהתווספה מסמלת גרסה חזקה וספורטיבית יותר של מיני, שמקפיצה מעלה מעלה את הביצועים, ו”קבריו” – זה קיצור של קבריולה (קבריולט בצרפתית), רכב עם גג נפתח או בלי גג בכלל (ראו מפת הדרכים). אי אפשר להתעלם מ-מיני- קופר-S, ואחת על כמה וכמה, לא מגרסת הקבריו, שהופכת אותה למושא בהייה יותר גדול בכבישים. אז קצת נתונים, לסבר את האוזן; למיני קופרS  מנוע 2 ליטר (2,000 סמ”ק) טורבו, עם 192 כוחות סוס (על גוף קטן, שרירי ויציב פלאים), וקג”מ 28.55 כבר ב-1,250 סל”ד , תאוצה מ-0-100 קמ”ש ב-7 שניות, (חזקה ומגיבה מהר), ומהירות מרבית, שלא יצא לי לבדוק – 228 קמ”ש. התיבה, אוטומטית עם 6 הילוכים, עובדת היטב ובסנכרון עם ביצועי המנוע, ולא מורגשת השהיית טורבו בהאצה.



 
המיני קבריו מבחוץ ומבפנים זוהרת ומאובזרת, יש רמת אבזור אחת – צ’ילי, שכוללת: גג בד חשמלי (שנפתח מהר ובקלות, גם בנסיעה, עד 30 קמ”ש), גימור כרום, מראות צד בצבע הרכב, חבילת תאורת אווירה, ותאורת פנים, מושבי ספורט, ריפודי עור, מערכת שמע מקורית של מיני, מסך צבעוני 6.5′, בקרת אקלים, בקר פיקוד ראשי השולט על כל המערכות ברכב, בחירת מצבי נהיגה, מערכת לשיפור אחיזת הגלגלים, חישוקי סגסוגת בקוטר 17′, ועוד שפע פיצ’רים שנכללים במחיר, ולא נדרש לשלם עליהן תוספת. על מה כן תשלמו עוד? אם תחפצו במדבקות חיצוניות לקישוט (הפסים השחורים המוכרים), או חישוקי סגסוגת בעיצוב אחר.
 
בטיחות: 4 כריות אוויר, ניתוק כרית אוויר קדמית, מצלמת רוורס (אופציה), חיישני לחץ אוויר. כאמור, אין מערכות בטיחות מתקדמות ברכב, כמו בקרת סטייה מנתיב, ניטור מרחק מלפנים, זיהוי כלי רכב בשטח מת ועוד. מערכות חשובות מאד ששכחתי בכל פעם שהתנעתי את הבובה הזו.
צריכת דלק: 9 קילומטר לליטר (כמובן שבנהיגה סבירה/נורמלית, צריכת הדלק תשתפר פלאים).
דירוג זיהום אוויר: 7 מתוך 15
מחיר: 260,000 ₪ (תיבת הילוכים ידנית תפחית את המחיר ב8000 ₪)
 
כן/לא:
לחבילה שמיני קופר S קבריו מציעה: ביצועים, מראה וגם מחיר מתקבל על הדעת, אין כמעט תחרות. הקהל שלה הוא צעירים וצעירים בנפשם; עם יתרון קל לצעירים בגילם – אין מיטלטלין, אין ילדים, אין עמוד שדרה שצריך לתחזק. הצעירים ברוחם ובנפשם, צריכים לקחת כמה נקודות בחשבון: אין מקום לנוסעים בוגרים, או הטענת מושבי בטיחות מאחור (את הבן שלי הושבתי מקדימה במושב בטיחות, כשמאחוריו נותר מקום לתיק. מיטלטלין? יש תא מטען למיני, אבל הוא קטן וצר מאד, שאין טעם לקחת אותו בחשבון. זה “תא כפפות” לכל היותר. גב שצריך לתחזק: שבוע שעבר הרמתי שקית בסופר, שקית! ונתפס לי הגב קשות מול הפנים המשתאות של הקופאית. נאנחתי והחמצתי פנים כאילו הפסדתי יד במשחק ברידג’ בבית גיל הזהב. ואני בת 34, כן? רוצה לומר, המתלים של המיני ספורטיביים, תנוחת הישיבה ספורטיבית, הביצועים שלה יגרמו לקרביים שלכם להתכווץ מאושר ואדרנלין. אם אתם בראש של מיני, והלך הרוח של המכונית הזו מזכיר לכם את עצמכם, נועדתם להיות יחד. מקנאה.

פינות

שאלה תשובה

 
היי ענת, אנחנו זוג צעיר המצפה לילד בחודש הקרוב. מחפשים רכב קרוסאובר עם מספיק מקום לעגלה בתא המטען ושיהיה מרווח לתינוק ולמושב הבטיחות. הדילמה שלנו בעיקר, היא בין פיג’ו 2008 לסוזוקי קורסאובר, נשמח לעצתך.
היי, ראשית, שיהיה במזל. אתם בוחרים בקטגוריה של כלי רכב שבהחלט תשרת את הצרכים שלכם. מכוניות הקרוסאובר הן גבוהות במעט, והגישה לתא הנוסעים והטענת תא המטען בהן נוחה יותר. הדילמה שלכם היא בין שתי מכוניות טובות בסך הכל. מתאימות למשפחה קטנה, הן פופולריות, והמחיר שלהן דומה. כדי להגיע למסקנה איזו מכונית עדיפה, צריך להיכנס קצת יותר לקרביים של הנתונים הטכניים וכמובן שחובה עליכם לנהוג ברכב לפני שתיקחו החלטה. יש לבדוק את הביצועים ברכב, לכל אחד מהן מנוע שונה, עם הספק שונה התחושה ניכרת בנהיגה. תיבת ההילוכים שונה, וכך גם הביצועים שלה. האבזור שונה מרכב לרכב, איזו מערכת שמע אתם מעדיפים? בדקו האם יש כניסת USB, האם יש דיבורית? מסך מגע? נתוני בטיחות, אחד הפרמטרים שצריכים לעמוד בראש מעיינכם – בדקו את ציון הריסוק של הרכב, כמה כריות אוויר, האם ישנן מערכות בטיחות מתקדמות או לא? לעיין בנתונים הטכניים של שתי המכוניות ייקח לכם 10 דק, ונסיעת מבחן ברכב כחצי שעה. הקדישו את הזמן הזה, ואין לי ספק שלאחר מכן תהיה לכם תשובה חד משמעית. בהצלחה.

השקות:

טלקאר, יבואנית קיה בישראל, משיקה את קיה נירו(niro) . רכב קרוסאובר קומפקטי היברידי, לכביש ולשבילים. המנוע 1.6 ליטר GDI, אשר פותח במיוחד להנעה היברידית. מנוע הכולל מערכת מחזור גזי פליטה, עם הספק מרבי של 105 כ”ס, שנעזר במנוע חשמלי בהספק מרבי של 43.5 כ”ס, כשההספק הכולל של מערכת ההנעה הוא 141 כ”ס, ומומנט של 27 קג”מ. תיבת ההילוכים רובוטית, בעלת 6 יחסי העברה, כפולת מצמדים, לטובת העברת הילוכים חלקה יותר. קיה נירו ישווק ברמת גימור אחת בלבד, הכוללת: בקרת אקלים דו אזורית עם יציאות לאחור, בקרת שיוט, מולטימדיה, בלוטות’, שליטה מהגה, שתי כניסות USB, חישוקי “16, מערכות בטיחות מתקדמות, ריפוד עור משולב בבד, כיוון גובה למושב הנהג והנוסע ועוד. המחיר לצרכן – 136,900 ש”ח

 

מפת הדרכים – קבריולה: 


תצורת רכב מיוחדת, שהיא בעצם מרכב של מכונית רגילה (בתצורת סדאן, או האצ’בק, ובדרך כלל עם שתי דלתות), שהורידו לה את הגג. לרכבי קבריולה יש גג רך או קשיח הניתן לקיפול, או ללא גג בכלל. המרכב הזה נבנה תוך התחשבות במגבלות, הבטיחות בעיקר – שאין גג מעל הראש. בקופר
S קבריו ספציפית, הגג, שאמנם מתקפל ולמראית עין נראה עדין, בנוי מקורות בטיחות חזקות ומחומר עמיד מאד. 





follow and like
fb-share-icon0

3 Replies to “מבחן דרכים מיני קופר S קבריו”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

five + seven =