מבחן דרכים – ניסאן מקסימה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
 
עיצוב חיצוני מעולם הטיס. ניסאן מקסימה
 
 
 
מתוך מדור הרכב “מלכת הכביש” – ידיעות תקשורת
 
 
אני צריכה סדר בחיים. אני צריכה לדעת שמכונית קטנה היא מיני או סופר מיני, מכונית מוגבהת היא פנאי או שטח, או שניהם גם יחד, ומכונית משפחתית היא כך וכך. ואז מגיעה ניסאן מקסימה 2016, מכונית מרשימה מאד, עם חזית ספורטיבית על סף אגרסיבית, וקווים חדים בצדדים, כמו כלי טיס, מבחוץ ומבפנים. והיא גם מרווחת ומאובזרת מדלת לדלת, עשויה מחומרים איכותיים ומוקפדת כמו מכונית מנהלים. בנסיעה, היא מאיצה ונשמעת כמו מכונית ספורט, בזכות מנוע 3.5 ליטר ו-6 צילינדרים, ובהגדרה היא איפשהו בין משפחתית גדולה, למנהלים, ומנהלים פרימיום, הבנתם? גם אני לא. אבל כן הבנתי שאם אמשיך לתהות על קנקני מה עומד מולי, לא יישאר לי זמן לנהוג ולבחון את נשוא הכתבה, אז יצאתי ממצב הבהייה והתיישבתי בתא הנהג של הניסאן מקסימה.
 
 
 
במבט ראשון מתקבל אפקט ה”וואו”. ניסאן לא חסכו פרט אחד מהנהג, וכל אבזור שעולה ברוחכם קיים ברכב הזה. מערכת מולטימדיה עשירה (יש ווייז!), רדיו דיסק (בדיוק שהפסקתי לקחת איתי דיסקים לרכבי מבחן), מסך מגע צבעוני 8 אינץ’, ומערכת הפעלה “אנדרואיד” נוחה ומובנת להפעלה. מערכת השמע היא של BOSE ממנה בוקעים צלילים דרך 11 רמקולים, לא פחות. מלבד זה, יש דיבורית בלוטות’, חיבורי USB, כיוון מושב חשמלי למושב (לגובה, לעומק, ליריכיים, נשבעת, וכיוון תמיכה בגב התחתון). הרשימה ממשיכה עם מחשב דרך מפורט ויעיל, בקרת אקלים מפוצלת, חימום גלגל ההגה והמושבים הקדמיים (בחורף זה יתאים לי מאד), מפתח חכם להתנעה וכניסה לרכב ללא מפתח (ראו מפת הדרכים), בחירת מצב נהיגה רגיל או ספורט ועוד, ועוד ועוד. עד כאן עושה רושם כי מדובר במכונית מנהלים פרימיום.
 
 
 
השתנתה לטובה. ניסאן מקסימה במבחן
 
 
 
 
הצצה במפרט הטכני של המכונית המרשימה הזו חושפת כי מתחת למכסה המנוע יש יחידת הנעה קדמית בנפח 3500 סמ”ק(?!), עם 300 כוחות סוס, ותאוצה מהמקום ל-100 קמ”ש ב5.9 שניות. אפקט וואו נוסף, אז יצאתי לדרך, ללחוץ על דוושת הגז. ההאצות במקסימה הן לא צפויות. כל לחיצה, גם קלה בדוושת המצערת מרגישה כמו האצה במכונית ספורטיבית. מנגד, שני נתונים מצננים את ההתלהבות: המומנט המרבי של ביצועי המנוע, מציג מספר סולידי יחסית – 36 קג”מ ב-4,400 סל”ד, ותיבת ההילוכים רציפה – שבאופייה לא ספורטיבית: בעלת אינסוף הילוכים, אמינה וחסכונית יחסית, ובשל כך, תמצאו אותה במכוניות משפחתיות, לרוב.
 
 
בכביש המהיר פתחתי את חלון הגג הכפול ונהניתי מקצת שמש, רוח ומבטים. השענתי את היד על משענת היד, והתרווחתי על המושב התומך תחתיי. כך גם המתלים במקסימה – נוחים. אלה כוילו לנסיעה רכה, ש”משטיחה” מהמורות בדרך ומשיטה את המכונית, כמו ספינה בים רגוע, בניחותא. ההגה, לא “רך” ולא “קשה”. משרה תחושה בטוחה בנסיעה בינעירונית, ונוח לתמרן איתו בתנועה עירונית, על אף ממדיו הגדולים של הרכב. מבחינה מכנית, יש כאן שילוב מכלולים, מנוע – תיבה – מתלים – היגוי, שעובד טוב יחד. המכונית – ספינה המעוצבת והמפוארת הזו שירתה גם את הבן הפעוט שלי נאמנה – המון מקום להתקנת מושב הבטיחות שלו במושב הנוסעים, חלון כהה הגן עליו משמש מציקה בפניו, ופתחי אוורור מיזגו גם את התא בו ישב.  
 
 
 
לפנק לפנק לפנק. תא נהג מאובזר מאד
 
 
 
בטיחות – 6 כריות אוויר, מערכת התראה לתנועה בשטח מת, מערכת חשובה המאותתת ע”י הבהוב נורות אזהרה בקצות מראות הצד ומתריעה כשרכב קרוב שאינך מבחין בו נמצא באחד הצדדים. אני יכולה רק לשער כמה תאונות מערכת כזו יכולה למנוע. מערכות בטיחות מתקדמות נוספות, כמו התראה על סטייה מנתיב, התראה על קרבה לרכב מקדימה, וזיהוי תמרורים יש במערכת “מובילאיי”.
צריכת דלק – 10 קילומטר לליטר
דירוג זיהום אוויר – 14 מתוך 15
מחיר – 240,000 ₪, רמת אבזור אחת
כן/לא
לחיצה אחר לחיצה, האצה אחר פניה, התבהר לייקית שבי מי זו ניסאן מקסימה. זו מכונית מנהלים למשפחות שרוצות יותר. היא גדולה, מאובזרת מאד, נוחה ומפנקת, ומגיעה עם בונוס, בדמות מנוע גדול מאד שמאיץ כמו מכונית ספורטיבית ובשקט יחסי, ומאפשר לך גם ליהנות מנסיעה מלהיבה. כן, אמרתי מלהיבה.
 
 

מה קורה באינסטוש של מלכת הכביש?

 
 
 

שאלה תשובה

שלום ענת, אנחנו זוג עם ילדה בת 5, גרים בעיר הגדולה ומחפשים מכונית שתתאים לנו עד 40 אלף ש”ח, נודה לעצתך.
היי, אכתוב לכם באופן פרטי אילו מכוניות מתאימות לכם בדיוק. בגדול, מכונית סופר מיני תתאים לכם מאד. היא מרווחת מספיק לזוג עם יד או שניים, שכבר לא מטעין עגלות גדולות ומסורבלות בתא המטען, והפעוטה שלכם יושבת על בוסטר, שהוא מושב בטיחות קטן יחסית. סופר מיני לעומת מכונית משפחתית, תשתחל בהצלחה גדולה יותר ברחובות הצרים ותכנס לחניות בלי אפשרויות עם קצת רצון ואמונה. תקרת התקציב “דורשת” ללכת קצת אחורה בשנים, למכונית ממודל 2010-2011. חשוב לחפש את המובן מאליו – מכונית מיד ראשונה, שהייתה של נהג אחד (שגם עם דפוס הנהיגה שלו היה אגרסיבי, זה דפוס אחד קבוע ולא מרובה נהגים וסוגי נהיגה שונים), כשקילומטראז’ לא יעבור את ה-20,000 ק”מ לשנה, ולעשות בדיקה מטעמכם במכון מורשה. לשלול בעיות במנוע ותיבת הילוכים, או פגיעה מהותית בשלדת הרכב. תתחילו לחפש בלוחות, ואם לא מצאתם, ישנן גם חברות רכב שמוכרות מכוניות של אנשים פרטיים. בהצלחה.

השקות

קבוצת סמל”ת משיקה לראשונה בישראל את הפיק אפ החדש של קבוצת פיאט העולמית, פיאט FULLBACK, שישתלב בסגמנט המסחריות. עם מנוע 2.4 ליטר טורבו דיזל 181 כ”ס יורו 6, מומנט מרבי 43.8 קג”מ / 2,500 סל”ד, ותיבת הילוכים אוטומטית 5 הילוכים. ישווק בישראל בשתי רמות גימור Style ו-Premium, כששתי הגרסאות מגיעות עם תיבת הילוכים אוטומטית, מנוע טורבו דיזל 4X4 עם הספק של 181 כ”ס, 7 כריות אוויר וחישוקי מגנזיום כסטנדרט. המחיר, החל מ-229,900 ₪

מפת הדרכים

מפתח החכם, הוא למעשה השלט של הרכב בו יש צ’יפ מיוחד שמזהה את הרכב והרכב מזהה אותו, וכך, ללא מגע וחיבור בין המפתח לרכב, ניתן לפתוח את הדלת או להניע את הרכב. קיים גם מפתח חכם שבלחיצת כפתור מאפשר את הנעת הרכב עוד מבחוץ, טרם כניסת הנהג אל הרכב. יתרון בחודשים חמים או קרים במיוחד, כשרוצים לקרר או לחמם את תא הנהג והנוסעים, וגם לתת למנוע קצת לעבוד לפני הנסיעה. המפתח למעשה מזוהה על ידי הרכב כאשר הנהג (שמחזיק במפתח, וחייב להחזיק אותו בקרבת מקום) מתקרב אל הרכב. בעת הזיהוי המערכת מנטרלת את האזעקה, פותחת את הנעילה המרכזית וכל שנותר לנהג הוא להיכנס לרכב ולנסוע. זהו פתרון מצוין לטובת נוחיות הנהג, אך גם מסייע למניעת גנבות.
 
 

follow and like
fb-share-icon0

3 Replies to “מבחן דרכים – ניסאן מקסימה”

  1. רכב יפה מאד וחזק מעניין לראות איך יסתדר בשוק של רכבי היוקרה כי לניסאן אין שם של יוקרה .

    אילן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

three × one =