מבחן דרכים – ניסאן X-TRAIL החדש

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

ה-X של ניסאן 

 

ניסאן X-TRAIL, קרוסאובר, רכב פנאי שטח משפחתי, בעל שבעה מקומות, חולק פלטפורמה/בסיס עם הניסאן קשקאי האהוב והפופולארי, רק רחב ומרווח ממנו. ולמעשה, מהווה אופציה לא רעה לאלה שחיכו וייחלו לקשקאי שבעה מקומות חדש בארץ ולא קיבלו אותו עד עכשיו


 

גולת הכותרת שלי לX-TRAIL היא מחיר וצריכת הדלקמחיר

קיבלתי לידיי את גרסת הבסיס – ניסאן X-TRAIL גרסת acenta. כל האבזור שהיא כוללת מופיע בתמונה מטה. היא “צנועה” יותר מהגרסה היוקרתית יותר tekna, אך גדושה באבזור בטיחות ומערכות, ומחירה הוא 185,000 ש”ח. נשמע לא זול בכלל? קפצו לבקר באתרים של המתחרות ותגלו שהמחיר של המתחרה הזולה ביותר – שברולט קפטיבה גרסת הדיזל יקרה ב-50,000 שקל מהנבחנת שלנו, ועל המתחרות האחרות תשלמו 65-70 אלף ש”ח יותר לגרסת דיזל, שבעה מקומות.

מכונית המבחן גרסת acenta

 

צריכת דלק

בנסיעה משולבת, ברובה בינעירונית, ומאומצת לכל אורכה, מדדתי – 7.6 ליטר ל-100 קילומטר או 13.1 קילומטר לליטר. תורידו רגל מהגז, אל תמהרו לשום מקום ותנהגו כאילו זה הרכב שלכם, ותגלו צריכת דלק שמתחרה בקטגוריית הסופרמיני.
מה שטוב במנוע דיזל, זה גם כשמד הדלק מראה שנותר רבע טנק אפשר להישאר רגועים. להתניע את הרכב ו”לקפוץ” לדרום, מרחק של 150 קילומטר בשקט.

 

נוחות, מרווח, ביצועים


עכשיו כשגולת הכותרת מאחוריי אפשר להתחיל: נסיעת המבחן החלה בדרכים עירוניות, הפקקים של תל אביב, והכבישים המשובשים של רמת השרון. המתלים של ה-XTRAIL חטפו ולא התרגשו. הרכב מרגיש יציב ונוח, רק ההגה מעט תלוש, וה”קלילות” הזו בשילוב עם נסיעה מהירה לא מרגיש טוב.


המרווח ברכב טוב, כנראה הכי טוב בקטגוריה. כל הנוסעים זוכים במרווח ראש, ברכיים טוב. מושבים מרווחים מקדימה בעלי ריפוד איכותי ונעים. מרווח דומה במושב הנוסעים, בו נכנסת משפחה קטנה – אבא, אמא וסלקל פלוס תינוק כמובן, ובמושב השלישי שני מושבים לשני נוסעים, ילדים או מבוגרים. שורת המושבים האחרונה אולי מרווחת מספיק אך הכניסה, או השתחלות אליה פחות נוחה. תא המטען, כששורת המושבים השלישית מקופלת, מרווח מאד, ומכיל עגלת תינוק גדולה, צידנית לטיולים ועוד.


שורת מושבים שלישית, מקום לשני מבוגרים 

 

מקום לעגלה וצידנית, עם סגירת שורת המושבים השלישית 
 

ה-X-TRAIL מצויד במנוע טורבו דיזל חסכוני למדי – מנוע dCi 1.6 (טורבו) בעל 130 כ”ס ומומנט של 32.63 קג”מ ב- 1,750 סל”ד. מנוע שעבר דיאטה ומקצה שיפורים טכנולוגיים להקטין את צריכת הדלק ואת פליטת המזהמים, ברכב שגם עבר הפחתה במשקל של שבעה ק”ג מהדור הקודם. רק 130 כ”ס לרכב פנאי שטח גדול? זה הקג”מ הגבוה שמזיז את הקרוסאובר הזה היטב קדימה. תיבת ההילוכים היא Xtronic תיבה חדשה, רציפה, שמרגישה כמו תיבה אוטומטית ופועלת לא רע גם באופציית נהיגה ידנית. השילוב בין המנוע לתיבה עובד טוב, ולכן, תרגישו שהנסיעה חלקה בנסיעות עירוניות ובינעירוניות.

אחרי מנוע ותיבת הילוכים שעובדים טוב יחד. התרשמתי מההאצה, שאולי לא דינאמית ומסעירה, אך מניחה את הדעת, ומלווה בנהימת דיזל קלה, שלא תרתיע אתכם מללחוץ עוד על דוושת הגז. גם במהירות ועומס, הסל”ד הנמוך נשמר ועוזר לשמור על צריכת דלק נמוכה, מתלים רכים שמשככים מהמורות, ובלמים שבולמים בעדינות הרצויה.

 

ניסאן X-TRAIL מכונית פנאי שטח


בדרך לדרום, הבחנתי בשני כלי רכב אחד אחרי השני שיצרו לי תמונה עם מסגרת לאקסטרייל – היו אלה סובארו xv מכונית פנאי קטנה יותר ולנדקרוזר, רכב שטח, ארבע על ארבע מסוקס. הניסאן ממוקם לדעתי בדיוק באמצע, גדול יותר מה-xv וללא יכולות השטח של הקרוזר.
לא הרבה אחרי, ניסאן קשקאי החדשה מופיעה מולי. במבט ראשון יפה ומושכת יותר, כן, גם לאקסטרייל לא חסר, אבל הזיכרון טרי מנסיעת המבחן, הקשקאי עשויה ומרגישה איכותית יותר. בה ניכר שלא עשו הנחות בעלות וטיב החומרים.
בשורה התחתונה, נראה שניסאן עמדו במילה שלהם – הבטיחו מנוע וגיר חדשים ו”ירוקים” שעובדים טוב ביחד (ולחוד), עם צריכת דלק קטנה ופליטת מזהמים נמוכה – הבטיחו וקיימו. הבטיחו את המחיר הכי נמוך בקטגוריה – וקיימו, הבטיחו מערכות בטיחות מתקדמות ושפע בהן באותו תמחור, וקיימו.

בטיחות

אי אפשר לפתור את הפסקה הזו בשורה אחת על תוצאות מבחני ריסוק ועיגוני איזופיקס. ניסאן ממשיכה בקו המכוניות המתקדמות טכנולוגית והאקסטרייל זוכה גם כן לשורה של מערכות בטיחות אקטיביות ופסיביות, ביניהן:
מערכת זיהוי תמרורים
מערכת למניעת הידרדרות
מערכת לניטור מרחק מהרכב לפנים
מערכת בלימת חירום אוטונומית
בנוסף בגרסת ה-Tekna
מערכת עזר לחנייה אוטומטית במקביל ובמאונך
מערכת התראה על עייפות
מערכת בטיחות לזיהוי בשטח “מת”
מערכת בטיחות לזיהוי הולכי רגל 360°.
בקרת סטייה מנתיב (אבל הקווים שלי מעולים, אז…)
ועוד…

מערכת המולטימדיה מפתה וייחודית. אנדרואיד עם מסך 10 אינץ’, מרגיש ענק בתוך תא הנהג, עם אפשרות להורדת אפליקציות בדיוק כמו בנייד. כך מתקבלת חווית מולטימדיה משובחת, בעיקר עם התוספות המקומיות, בדמות מסכים קטנים לנוסעים מאחור. אני בטוחה שיש לא מעט אנשים שיעדיפו מכונית אחת על פניה של אחרת בזכות חבילת מולטימדיה כמו זו. רק מה, יש בעיה קטנה – גדולה, אין לכם סיכוי להתעסק עם כל הטוב הזה, גם אם יהיה זה הנוסע מימינכם שמקליד ונוגע באופציות במסך המגע. כל עוד אינכם בעצירה, ממש, על פארקינג ועם הנד-ברייק (“אמברקס”) מורם, אין אפשרות ללחוץ על פליי אן להיכנס לאתרים ואפליקציות. חשוב, חכם! אך מעצבן.

לסיום, שני דברים, שאינני יכולה להגדיר ממש כחסרונות, כי הם לא מורידים מכדאיות הרכישה, אבל בכל זאת צריך לדעת ש:
זהו קרוסאובר, 2×4 וככזה, הוא לא מבטיח לכם יכולות שטח גבוהות. אז כאן אולי מתפספס פלח “חורשי וקוצרי השטח”. אין בארץ גרסת 4×4.
שנית, ישנה רק גרסת דיזל. דיזל הוא יקר יותר, מעט מזהם יותר וחלקנו לא יכולים לסבול את הצליל שהמנוע הזה מפיק. אבל וואו כמה הוא חסכוני. יש על זה פסקה שלמה, תגללו מעלה.

ניסאן אקסטרייל. הבטיחו את המחיר הכי נמוך בקטגוריה 

 

 
מחיריםמנוע dCi 1.6 טורבו Acenta – 7 מקומות החל מ- 185,000 ₪
מנוע dCi 1.6 טורבו Tekna – 7 מקומות החל מ- 200,000 ₪מתחרות

קיה סורנטו, יונדאי סנטה פה, שברולט קפטיבה, פורד אדג’

מלכת הכביש – ייעוץ לפני רכישה

follow and like
fb-share-icon0

28 Replies to “מבחן דרכים – ניסאן X-TRAIL החדש”

  1. נראה כמו רכב נחמד עם נתונים טובים רק שאני לא חובב מנועי טורבו גדול כי עוד לא ראיתי מנוע טורבו שמחזיק עשר שנים בלי בעיות. בכל מקרה לא רואה את עצמי קונה
    רכבים במחירים כאלה.

    תודה ענת על הסקירה המעניינת.

    אילן.

  2. שני דברים קטנים:
    1. המסך הוא 10 אינץ'
    2. אין אפשרות להתעסק עם כל הטוב שבמערכת המולטימדיה מכיוון שזה לא חוקי

  3. אני מנסה לחשוב, איך ניתן לחסוך בעלויות קנייה, כי הרכב עושה רושם מעולה, אבל המחיר גבוה.
    יש סיכוי שחוסכים, אם מביאים רכב בצורה פרטית?

  4. נכנסתי לקרוא פרטים על יבוא פרטי וחשכו עיני. ידעתי שזה יקר, ונראה לי שזה מתיש בנוסף לכל, אם מדובר באדם פרטי.
    זה הלינק
    https://taxes.gov.il/customs/PersonalImport/Documents/MadrihYevuIshiRehev.pdf
    מדובר בתוספת מיסים של 116% ממחיר הרכב בחו"ל, לא ברור לי מה קורה מבחינת זמני אספקה. ויש גם תנאים בנוגע לסוג הרכב וזהות רוכש הרכב.
    כמעט בטוח שעדיף לרכוש רכב פה בארץ, ואולי לשקול לרכוש רכב חדש כזה מחברת ליסינג שמוכרת רכב עם 0 קמ"ש מהניילונים ב10-15 אחוז פחות (רק ברישיון אתה נחשב יד שנייה, וזה הקאץ' היחידי.

    ענת

  5. ענת בקרסו מפחדים ממך..!שמו לך מדבקה של איך הנהיגה שלי….
    ועוד משהו, לדעתי הרכב הזה זה כמו קשקאי מוגדל, אין סיבה להוסיף כמה עשרות אלפים בשביל זה.. וגם אני לא אוהבת דיזלים בגלל שהתגובת דוושה איטית בד"כ..

  6. אם אוהבת את הקשקאי וצריכה עוד 2 מקומות אקסטרא הxtrail זה הפיתרון. ובקשר לדיזל, לא הרגשתי בהשהייה מהותית בהאצה, אבל מי שלא מחבב דיזל וצלילי מנוע דיזל,אין דרך לשכנע אותו אחרת 🙂

  7. אני לא ממליץ בחיים להמליץ – לקנות רכב עם 0 קילומטרים בליסינג ואני מבקש לא להמליץ בשום צורה לחברים – ובמיוחד לאנשים שרוצים לקנות רכב לתקופה פחות מ10 שנים -שימו לב לאחר שמוכרים רכב בשוק החופשי או טרייד אין עתידי כולם מפחיתים 20-26 אחוז בפועל ! זה חסכון בתחילת הדרך והפסד פי 2 בעתיד .חברים לגבי יבאו -לא ממליץ בכלל כי במכירה עתידי יצחק לוי מפחית 15 אחוז . ממליץ לקנות רכב אצל יבואן רשמי שהוא קרסו מוטורס ולקבל אחריות 3 שנים .בהצלחה

  8. אני חושב שמערכת המולטימדיה מותקנת בדגם זה בתוספת מחיר. בדגם היקר יותר יש מסך 7.5 מקורי ולא כמו זו המותקנת בארץ. לצערי איני מסכים שהמושב השלישי מרווח…מתאים לאנשים נמוכי קומה. הכי חשוב : לדעתי אין כמו דיזל. האצות ביניים וכוח דחף בעליות באמצעות מומנט גבוה וזמין חשובים יותר מיציאה מהירה ברמזור. התבגרנו. זה יהיה הטורבו דיזל השלישי ולא האחרון בחיי. אני נפרד מאורלדו דיזל בעל מומנט דומה וכוח מדהים.

  9. היי ענת
    נהנתי מהסקירה שלך
    אבל כבעל ניסאן אקס טרייל (מהגירסה הבכירה – טקנה) הרשי לי להוסיף מספר נקודות מהמבט שלי.

    1. בגדול הרכב מושלם, הוא נוח לנהיגה, הוא חסכוני בדלק והוא גם עולה עליות תלולות במהירויות גבוהות בקלות ללא השמעת רעש צורמני ולא עובר את ה-2.5 סל"ד.
    2. בנוסף יש לרכב שלל פינוקים ובטיחות שלא מבייש מכוניות יוקרה. מושבי עור – מלא, כיסאות מתכווננות למושבים הקדמיים, במושב הנהג אף יש תמיכת גב חשמלית, קירור לכוסות שתיה, פנסי לד מלאים, חלון שמש פנורמי על כל הגג – נפתח, דלת תא מטכן נפתח חשמלי, כפתור הנעה ללא מפתח, מפתח חכם לנעילה ופתיחה ללא צורך במפתח, מצלמות היקפיות וחניה אוטומטית, וכמובן שלל אמצעי בטיחות כמו בלימת חירום אוטונומית, מערכת אוטומטית לאורות גבוהים בלילה, חיישני עייפות, מערכות התראת סטייה מנתיב ועוד הרבה אמצעים שאני לא זוכר כעת.
    3. לרכב יש מספר בעיות במרחב, במושבי הנהג והנוסע שלידו המרחב מאוד מאוד נוח ומורחב, במושבים של השורה השניה נוח ומורחב אבל התקרה נמוכה יחסית למתחרות אחרות לדוגמא יונדאי סנטה פה, מצד שני המרחב יותר רחב יחסית לסנטה פה, אבל הגובה נמוך במעט יחסית. בשורה השלישית ממש דחוק, למבוגרים אין סיכוי לשבת בשורה השלישית, רק אם מזיזים את המושבים בשורה השניה קדימה, אבל אז לא מספיק נוח לרגליים בשורה השניה, בקיצור – השורה השלישית מתאימה לילדים עד גיל 10 בלבד! בנוסף כשהשורה השלישית מאוכלסת אין סיכוי להשתמש בתא המטען מעבר למזוודה בינונית, על עגלת ילדים אני לא מדבר.

    אבל.. אין ספק שהאקס טרייל שווה מאוד, מומלץ מאוד, וההיתרונות שלו גבוהות מהרבה מהחסרונות, הוא שווה את המחיר והוא אוטו ברמה גבוהה מאוד.

  10. היי ענת,
    תודה על הסקירה, מעניין אותי לדעת האם קיפול של מושב אחד בשורה השלישים יוצר תא מטען נורמאלי?
    וגם, איך קיפול המושב להכנסת נוסע לשורה האחורית? האם כל המושבים בשורה השניה נפרדים ומאפשרים כיוון?
    יוני

  11. הי,
    אני בדיוק מתלבט בין הרכב הזה לבין המיצובישי אאוטלנדר גרסת פרימיום. מבחינת האיבזור הם פחות או יותר זהים ולכן צמצמתי את ההבדלים לדברים הבאים:
    1. נוחות השורה השלישית (יתרון למיצובישי)
    2. חיסכון בדלק (יתרון לניסאן)
    3. שוק יד שניה (יתרון גדול מאוד למיצובישי)
    4. מיזוג אויר מאחור (מתפלא שאף אחד לא ציין את זה – יתרון לניסאן)
    5. מערכות מקוריות בניסאן לדגם הגבוהה (יתרון לניסאן)
    6. חוכמת ההמונים (יתרון למיצובישי).
    פער המחירים הצטמצם בין שני הרכבים למשהו כמו 8000 ש"ח (מדבר על הפרימיום של מיצובישי מול הטקנה של ניסאן).
    אשמח לחוות דעת נוספות.
    תודה!

  12. לאחר נסיעת מבחן על שתי הרכבים הניסאן הרבה יותר נוחה ומשדרת איכות .
    בנוגע לנקודות שלך:
    1. מסכים
    2.מסכים
    3.לא מסכים . הרכב חדש בארץ ולא ברור לי איך אתה יודע מה יהיה השוק . דווקא בגלל שמדובר בדיזל ,יפני ולא נפוץ בחברות ליסינג יש סיכוי שיהנה משוק מעולה.
    4. מסכים
    5. מסכים . גם בדגם הזול יותר בניסאן מערכות הבטיחות מקוריות -יתרון חשוב
    6.מה הייתרון פה?
    אני כבר קניתי ניסאן

  13. אני לא מצליח להוריד אפליקציות למסך ה10 אינץ באקסטרייל שלי , אפילו איו את האייקון של החנות להורדת אפליקציות .
    מישהו יודע מה הקוד ,הבנתי שבאדי מערכות נעלו את זה והם לא מוכנים לפתוח , אממה שחבר שלי קנה סוזוקי עם אותו מסך בדיוק שגם אדי מערכות התקינו ושם הכל עובד ולא נעול .
    מישהו יכול לעזור ?

  14. היי אבי, בדקתי את העניין, על רגל אחת למען האמת…
    המערכת חסומה להורדת אפליקציות בשל תקנות מחמירות של משרד התחבורה, שלא מאשר שימוש באפליקציות בזמן הנהיגה.
    חבר מתחום מערכות המולטימדיה אישר שניתן לפרוץ את המערכת, אבל לא כל אחד יסכים לעשות זאת.
    בהצלחה

  15. שאלה:
    היום יש ברשותי מיצובישי אאוטלנדר בליסינג ואני שוקל אם להחליף אותה בדגם החדש או בניסאן אקס טרייל.
    מכיוון שהרכב בליסינג היתרונות / החסרונות של צריכה בדלק + שוק עתידי לא ממש מעניינים אותי ( סליחה ).
    יש לי שני דברים שמונעים ממני להזמין את הרכב:
    1. מנוע דיזל – האם מפריע לאיכות הנסיעה לא רק ביצועים אלא רעש ורעידות של הרכב?
    2. מערכת מולטימדיה – דגם VISIA לא מגיע עם מערכת מולטימדיה ( היא מותקנת בארץ ע”י היבואן ) האם גם חברות הליסינג מתקינים מערכת מולטימדיה מכל סוג שהוא?

    אם מישהו יודע אשמח לתשובה 🙂

  16. היי משה,
    1. באשר לתחושות של מנוע הדיזל, לא חשתי ברעידות, וגם הרעש ה”דיזלי” המוכר, לא דומיננטי או מפריע, לדעתי.
    2. היום מערכות מולטימידה נפוצות מאד, וחלק מחברות הליסינג כן מוסיפות למכוניות שלהן מערכות.
    אם לא מצאת את התשובה לזה עד כה, אתה יותר ממוזמן לכתוב לי באיזו חברת ליסינג מדובר, ואני אברר את הסוגיה הזו.

    ענת
    [email protected]

  17. היי ענת,

    תודה על התגובה.
    מברור מול חברת הליסינג, מסתבר שהם רוכשים את הרכבים ישירות מהיבואן ולא מבצעים יבוא בעצמם, ולכן הרכב מגיע בתצורת היבואן.

    שוב תודה, עזרת לי מאוד 🙂

  18. היי ענת,

    תודה על התשובה.
    משיחה עם חברת הליסינג מסתבר שהם רוכשים את הרכבים ישירות מהיבואן ולכן הרכב מגיע בתצורת היבואן.

    שוב תודה,

    משה

  19. איפה אפשר לפרוץ המולטימדיה כדי ? כדי שהנוסע ליד הנהג יוכל להשתמש באפליקציות ?? ללא עמידה עם parking ?

  20. היי, זו שאלה שנשאלת הרבה, יש בעלי מקצוע (מתקיני מערכות שמע), שיודעים ויכולים לעקוף את זה, זה תלוי בהם.
    מניחה שחלק מהם לא ירצו ללכת נגד הוראות יבואן.

    ענת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

eighteen − eight =