מבחן דרכים סיטרואן C4

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook


אחרי אינספור השוואות ו
דיבורים ברשת על ה-C4,
לקחתי יוזמה ויצאתי לבדוק הכצעקתה

ענת דניאל 

תקראו לי לא שפויה, אבל היה לי צ’אנס לקחת האלפא רומיאו 159 כבר מזמן, ואמרתי לחברי מסניף רמת גן שידחה את העניין וישיג לי קודם כל סיטרואן C4. לא, לא איבדתי ‘את זה’, פשוט הייתי חייבת לדעת יותר על הרכב המאד מדובר הזה, בפורומים גדולים דוגמת קארספורום או תפוז. 



SX 1.6 אוטומט



ראשית אתחיל בהשוואה בינה לבין שתיים מהמתחרות שלה:
סיטרואן או מאזדה 3? מאזדה 3 “צעירה” וקלילה יותר, עם יתרון קל בצריכת הדלק, וחיסרון בגזרת הבטיחות.
סיטרואן או פורד פוקוס? סיטרואן יותר זריזה וחזקה יותר (110 מול 100 כ”ס לפוקוס). שתיהן נוחות ויושבות ‘טוב’ על הכביש (1250-/+ ק”ג). יתרון לטובת ה-C4 בצריכת הדלק, ובעיצוב הפנימי. כשעל העיצוב החיצוני אפשר להתווכח, אין לי נטייה לאף אחת מהשתיים.


הסיטרואן C4 מאד ייחודית בעיצוב שלה, אך לא תמיד לטובה –  כמה מהפיצ’רים שלה עוצבו בצורה מטרידה. אלוהים במקרה הזה לא נמצא בפרטים הקטנים, להפך. זה מרגיש ונראה כמו התחכמות (נראה כמה זמן ייקח לכם להתרגל למיקום של לוח המחוונים..). וגרוע מכך, מי חשב על מיקום הצפצפה? בשול התחתון של ההגה, ברוחב שני סנטימטר! – למי ולמה זה טוב ומה יקרה אם אצטרך להשתמש בה ב”ברגע האמת”.


חפש ת’צפצפה



לא אמרתי שאני לא פתוחה לחידושים והמצאות: דווקא אהבתי את שפע הפתחים, המגרות הקטנות בצידי תא הנהג, תא כפפות גדול, מקום ל-2 כוסות, תאים חביבים בצידי המושבים מקדימה, המתאימים פלאים לגודל אייפון. ועוד מיני מקומות נחמדים לאחסון מטלטלין.
באמצע ההגה, המוזר והסטטי! יש מספר כפתורים בכל צד: מימין, כיוון מערכת השמע (רדיו וCD) ומשמאל, כיוון מערכת בקרת השיוט. כשכל התצוגה מתנקזת ללוח המחוונים במרכז תא הנהג. ומתחתיו, לוח תצוגה קטן יותר עם פירוט טמפרטורה, שעה ותאריך.

*שאפו על התצוגה הדיגיטלית של מד חום המנוע, פיצ’ר שחסר לי שוב ושוב בכלי רכב בשנתונים מתקדמים.

כיוון בקרת שיוט, מד צריכת דלק וקמ”ש


העיצוב הפנימי סה”כ משביע רצון, חוץ ממראה גיר הטיפטרוניק הכסוף, שנראה כמו נחת מסרט מדע בדיוני. וריפודי המושבים האפרוריים, כבר ראיתי יפים יותר.
גם מקום לAUX


בנושא מרחב ומרווח נשימה, הC4 מרווחת למדי. לנהג תהיה תחושה טובה ונינוחות גם במשך נסיעה ארוכה. מושבי הנוסעים מאחור מרווחים כמעט כמו במאזדה 3 (3 ס”מ יותר, אבל מי סופר) – סה”כ מקום לשלושה בני נוער ממוצעים, או 2 מושבים מכובדים לפעוטות ורוחב אמה/זרוע ביניהם. 


מבחוץ, הסיטרואן מעט משלה, ונראית ארוכה ומרווחת יותר ממה שהיא. 
למשפחה בעלת חמש נפשות, שנהנת מטיולים תכופים בטבע, ובעלת מטלטלין רב (אוהל, עגלה, תיקים ועוד, תא המטען של הC4 לא יספק לה מענה ראוי. מאידך, במידה ומושב הנוסעים ריק, יש אפשרות לקפל את מושב הנוסעים, ולהגדיל את נפח תא המטען מ380 ל1183 ליטר.

לא מספיק

עם 110 כ”ס, והאצה של 13 שניות מ1- 100, אין ספק שזה לא רכב למתפרעים ואוהבי הסל”דים הגבוהים, גם אם תרצו. מעל 120 קמ”ש, ‘חווית הנהיגה’ שדיברתי עליה הופכת פחות נעימה, זה לא רכב זריז.
הC4 הוא רכב סולידי, למשפחה של 4 נפשות, החפצה בבטיחות, ביציבות, בצריכת דלק שפויה (10.8 ק”מ לליטר) וחווית נהיגה סבירה פלוס בנסיעות בינעירוניות.
לעירוניים מביניכם, אורכה של הC4 לא עולה על אורכן של משפחתיות אחרות בקבוצה, לא נשקפת בעיית חנייה. 

סולידית

 יתרונות – בטיחות, הגדלת ראש בעיצוב (בכל הנוגע לאבזור ותוספות) וחווית נהיגה טובה סה”כ. 
 חסרונות – לא הכי זריזה בקטגוריה, תא מטען קטן יחסית, הגה פשוט לא נוח (בדגמי 2011 ההגה כבר אינו סטטי, והצופר חזר למקומו הטבעי – למרכז).

למי כן V – משפחות עם ילד או שניים, נהגים וזוגות שנהנים מנהיגה נינוחה.
למי לא X – צעירים, ואוהבי הגה (אלא אם כן, מדובר בגרסה המשודרגת בעלת 140 כ”ס – “עולם אחר”).


follow and like
fb-share-icon0

5 Replies to “מבחן דרכים סיטרואן C4”

  1. בלוג ללכת איתו לסוכנויות הרכבים לפני שקונים רכב.
    אינסייטים אמיתיים ורלוונטים לכל צרכן ולא רק למבינים ברכב.
    שאפו

  2. אוטו נחמד , אהבתי את התצוגה הדיגיטלית – מאוד נוח שהספרות גדולות ונמצאות למעלה מקדימה, מתרגלים לזה מהר מאוד ובנסיעות בין עירוניות אפשר להגביל את המהירות נסיעה לכאלה עם רגל קלילה על הגז. היה חסר לי קצת מקום בתא מטען (אין כמו הרנו). מרגיש נוח על הכביש אבל לא מהירה במיוחד. פעם הייתה לי בעיה להחליף נורה מקדימה – ממש סרט – הכל דחוס ומאוד לא נגיש, אני לא רוצה לחשוב אפילו על החלפת מצבר לבד …
    סה"כ אוטו נחמד במיוחד באדום !

  3. אני דווקא רוצה לפרגן על הכתיבה ולא על האוטו. אני משוכנע שבפעם הבאה שאחפש רכב – אעבור בבלוג הזה לראות אם ענת כתבה עליו משהו…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

seventeen − sixteen =