מבחן דרכים סקודה אוקטביה 2017

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

סקודה אוקטביה חוזרת אלינו השנה עם חזית קצת שונה, מנוע בנפח ליטר אחד, והרבה אבזור בטיחות - מבחן דרכים בהשקה מקומית

מאת: גבע מאיר

מישהו זוכר את סקודה פליסיה? ההבדלים של אז והיום הם עצומים, לא הגיוניים בכלל, התווספות סקודה לקונצרן VAG עשה לה רק טוב. תסתכלו על הסופרב החדשה, לא צריך יותר מזה בכדי להבין. אבל היום הגענו לבחון את האוקטביה החדשה והמפתיעה, אז יאללה, נתחיל.

על סקודה ופורמולה 1

באירוע צנוע ואלגנטי צ’מפיון מוטורס, יבואנית רכבי VAG (פולקסווגן, סיאט, סקודה ואאודי) לישראל, השיקה את האוקטביה החדשה, וכשאני אומר חדשה אני מתכוון לישנה עם תוספות אבזור, כי האוקטביה נשארה אוקטביה, גדולה מרשימה מרווחת וללא ספק בין מובילות הסגמנט ואהובת נהגי המוניות, אז מה כן חדש? גרסת המנוע הקטן, מנוע ה-TSI 1.2 ליטר הוחלף בגרסא מהודקת של מנוע הליטר (999 סמ”ק).

סקודה אוקטביה החדשה נוחתת בישראל, במהלך די אמיץ אם יורשה לי לומר, עם מנוע תלת צילינדרי בנפח של ליטר אחד בלבד. על הנייר, הוא די חזק, 115 כ”ס ו- 20.3 קג”מ, לא רע למשפחתית. המתחרות הישירות חזקות ממנה בגרסה הזו, אך האוקטביה שוקלת טון ורבע (1,247 ק”ג) אז לא צריכה להיות לה בעיה.

משפחתית מרווחת ונוחה. סקודה אוקטביה

על עיצוב, טכנולוגיה וסוף העולם

האוקטביה אחרי מתיחת הפנים נראית כמעט אותו הדבר. רק הפנסים הקדמיים קיבלו פיצול עם שינוי קוסמטי קל בגריל, ונוספה תאורת לד מאחור. משתלם להיות מעצב ב- VAG בשנים האחרונות.

לאוקטביה, כמו בכל רכב חדש שיוצא בימינו, התווספו פיצ’רים אוטונומיים חדשים. עוד מערכת אוטונומית אחת והדרך שלנו לאפוקליפסה נוסח “שליחות-קטלנית” מתקרבת בצעדי ענק. והשנה, תיקון סטייה מנתיב אקטיבי של ההגה. זהו זה סיימנו את מטרתנו כאן על כדוה”א.

אמנם הרכב האוטונומי כאן כבר ממזמן אבל תמיד אמרתי לעצמי “כן הוא כאן אבל הוא נמצא בסגמנט היוקרה בלבד, אי שם במעלה החצי מליון ₪.” טעיתי, ובגדול. המכוניות ה”עממיות” הנגישות הופכות להיות אוטונומיות גם הן, ובקרוב מאוד אנו הנהגים נהפוך לטרמפיסטים.

בלימה אוטונומית, תיקון סטייה אקטיבי, חנייה אוטומטית, ואצל יצרן גרמני אחר הרכב גם יוצא מהחנייה ומגיע עד אליך. אני לא אומר שסקודה תבעיר את כולנו בפטרייה גרעינית, אבל את התחום המוטורי, האהבה לנהיגה, את החופש לברוח אל עבר האופק עם צ’אלנג’ר בחריכת צמיגים מעושנת, טסלה, מרצדס, וולבו וגם קונצרן VAG בין היתר יבעירו גם יבעירו.

מערכות בטיחות מתקדמות. אוקטביה 2017

אז מה הסיפור עם המנוע החדש?

115 כ”ס ממנוע 1,000 סמ”ק, איך עושים את זה? לא נלאה אותך ביותר מדי פרטים טכניים אבל בעזרת הנדסה חכמה אפשר גם יותר, הזרקה ישירה, תזמון שסתומים חכם, מגדש טורבו עם גיאומטריה משתנה וכן הלאה. זה אפשרי וזה כאן, עובדה.

למעשה רוב החידושים מגיעים מעולם הפורמולה 1, שם שיא הטכנולוגיה מושקעת, לדוגמא, הגיר הרובוטי כפול המצמדים (DSG) הגיע משם. העניין שבפורמולה 1 המנועים מפיקים קרוב ל- 1000 כ”ס. ממנועים שיכולים להיות בעלי 1,600 סמ”ק בלבד.

אז איפה הקאצ’? למה לא כל המכוניות כאלה? כי אורך חיי המנועים של פורמולה 1 נמדדים על פי שעות עבודה, לא ק”מ, והשעות אגב הן לא רבות בלשון המעטה. זה המחיר של להוציא המון הספק ולייצר מומנט גדול ממנוע בעל נפח קטן.

במקרה של האוקטביה החדשה השילוב של מנוע הליטר עם תיבת ההילוכים המוכרת DSG7 הוא די מוצלח, יש מספיק כוח זמין והיא זריזה מאוד, אך לקבל קצת אקשן מהמנוע מחייב אותך לדרוך על הדוושה. כל הזמן. רק מבחן הזמן יענה על השאלות האמיתיות לגבי אופיו. במבחן שלי הוא גרגר בשמחה, בעט כשצריך, והיה לנו שמח יחד.

מנוע קטן ובועט

אז איך האוקטביה החדשה על הכביש?

חזקה באופן מפתיע. החיסרון – הרגל קבועה על הרצפה, במידה ותרצו קצת יותר מהמנוע הקטן. בידוד הרעשים טוב ורעשי רוח התווספו רק במהירויות תלת ספרתיות, ויש לנו כאן עסק עם מכונית מוצקה ונעימה לשהייה. המתלים מכוילים בדיוק במקום שבו היא נוחה ואוחזת היטב. סקודה אוקטביה במיטבה.

יש המון מקום ומרווח נדיב לנוסעים מאחור, תאי אחסון יעילים, תא כפפות מקורר, ואפילו מגירת אחסון לאפוד הזוהר ומיטריה בבגאז’. המספרים?  568 ליטרים בתא מטען ענק בסגנון האצ’בק . ואם תקפלו את המושבים האחוריים הנפח משלש את עצמו לכדי  1,558 ליטרים, למקרה ותצטרכו לעבור בית או משהו.

הסלון הפנימי קיבל קצת צבע לדשבורד, גוונים חדשים למושבים, מסך מגע צבעוני 6.5” לגרסה הבסיסית, ומסך 8” לגרסאות הבכירות ופתחי אוורור מיוחדים מהאיזור העליון של חיישני האורות הגשם לטובת הפשרת אדים מהירה יותר.

מערכת המולטימדיה החדשה מצוינת, עם כניסות AUX, USB בלוטות’, שמונה רמקולים, סט קומפוננט, 4 טוויטרים ו-4 סאבוופרים. ובעברית – מערכת שמע מושקעת וטובה.

בגרסה הבכירה, זו הנבחנת, התווספה מצלמה אחורית מצוינת עם אופציות מגוונות לזוויות צילום, ואפילו עזרה וירטואלית לחנייה במקביל ובניצב. כמו כן, התווספו מנופי הילוכים מאחורי גלגל ההגה, מה שמאוד עזר לקצב נסיעה זריז.

אז למי מיועדת האוקטביה ליטר אחד?

יכול להיות שגרסת הליטר תרתיע מעט את הלקוח הפרטי. בדיוק בשביל זה קיימת גרסת ה-1.4 ליטר מסדרת TSI המפיקה 150 כ”ס. היא חזקה מגרסת הליטר באופן משמעותי, ופער המחירים ביניהם זניח יחסית (6,000 ₪).

את גרסת הליטר, בדיוק כמו את גרסת ה- 1.2 ליטר יבחרו ציי הרכב, ובצדק, צריכת הדלק הממוצעת אחרי רגל מאוד כבדה על הדוושה הראתה 12.5 ק”מ לליטר. ללא ספק תוצאה מעולה שתשתפר בנסיעות יומיומיות שוטפות.

ללקוחות הפרטיים יש אפשרות לבחור בגרסת ה-1.4 ליטר

גרסאות ורמות אבזור

רמת הבסיס (ambition) מציעה מערכת בקרת שיוט, בקרת אקלים מפוצלת, מראות צד מתקפלות אוטומטית עם מפשיר אדים, מערכת עצור וסע, ופתח אוורור לנוסעים מאחור.

לרשימת אבזור הבטיחות התווספו חיישני אורות וגשם, תאורת יום DRL, מערכות בלימה למניעת נעילת גלגלים או החלקתם, מסוג: ABS,ESP,EBA,EBD ומערכות חדשות יותר כמו EBV ו- MSR, מערכות חלוקת לחצי בלימה בין הסרנים ומגביל מומנט על הגלגלים למניעת סחרור.

כמו כן, התווספו לרשימה 7 כריות אוויר, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, מערכת בלימה אוטונומית ומערכת תיקון אקטיבית לסטייה מנתיב. כזו שתתקן לכם את ההגה בסיבובים, אני חייב להודות שזו תוספת ממש נחמדה, (אבל עדיין מתנגד מצפונית לעניין, ובונה מקלט גרעיני לכל מקרה, שיהיה.).

רמת הגימור הבאה (style) מוסיפה מערכת מולטימדיה 8” חכמה.

ורמת הגימור הנבחנת (Exclusive) מציעה מערכת ניטור בשטח מת, כניסה ללא מפתח, מצלמה אחורית מקורית וחישוקי 17” מעוצבים בין השאר.

אוקטביה החדשה ב-3 רמות גימור

לסיכום

סקודה אוקטביה היא המשפחתית האירופאית הנמכרת ביותר בישראל. היא מככבת בציי הרכב ובתחנות המוניות, ובכלל, כל מי שעיניו בראשו יודע שאוקטביה היא בחירה מאוד הגיונית. אין מילה רעה לומר עליה.

אז מה היא כן? נהג המונית שהתעניין בה ברמזור סיכם זאת יפה בשורה – “אוקטביה זה אחלה אוטו שבעולם”.

מנועים, דירוג זיהום אוויר וצריכת דלק. סקודה אוקטביה 2017

רשימת גרסאות ומחירים

אוקטביה 1.0 ליטר טורבו-בנזין 115 כ”ס – ניקוד בטיחות 6
אמבישן – 127,990 ₪.
סטייל – 133,990 ₪.
אקסלוסיב – 139,990 ₪.

אוקטביה 1.4 ליטר טורבו-בנזין 150 כ”ס – ניקוד בטיחות 6
אמבישן – 133,990 ₪
סטייל – 142,990 ₪
אקסלוסיב – 149,990 ₪

אוקטביה 1.8 ליטר טורבו-בנזין 180 כ”ס – ניקוד בטיחות 6
אקסלוסיב – 152,990 ₪.

follow and like
fb-share-icon0

3 Replies to “מבחן דרכים סקודה אוקטביה 2017”

  1. האוקטביה נשארת על המפה גם השנה
    והמנוע ליטר עובד טוב

  2. רכב מדהים ואיכותי. סקודה עושה בית ספר לכל רכב על הכביש.

  3. רכב מדהים מנוע חזק וביצועים טובים מרגיש כמו אודי רכב חזק מאוד אבל רק ל24 חודשים איך שהאחריות נגמרת אז הכל מתחיל .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

20 − 5 =