מבחן דרכים: פיג’ו 308

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook




הדור השני של פיג’ו 308 הגיע אלינו לפני חודשים ספורים כשהוא נושא עמו מדליות ותארים מאד מרשימים: מכונית השנה של 2014 באירופה, בחודש שעבר הוכתרה בחלק מהמדיות פה אצלנו כמכונית השנה בישראל, אחרים כתבו שלל פרסומים וביקורות משבחות, וכתבי הרכב קרעו שערות מראשיהם מהתרגשות. טוב, אולי הגזמתי, כמה שיער כבר נשאר להם על הראש.
ועכשיו ברצינות, פתיחה לא רעה לפיג’ו 308, ופתיחה לא פשוטה בשבילי, בעודי יושבת מול המחשב לכתוב את מבחן הדרכים הזה. זה לא שיש לי דברים שליליים לכתוב עליה, ההפך. גם הדברים השליליים, תכליתם חיובית, ולא בטוח גם שיורגשו על ידי כל נהג. על מה אני מדברת? קראו בהמשך המבחן את הפִסקה על צריכת הדלק.

   
מבפנים 
כמו רוב האירופאיות, כשנכנסים לתא הנהג של הפיג’ו, עדים לניקיון, סדר ומינימליסטיות, כשה-308 החדשה לוקחת את המינימום לקצה. היא קודם כל אלגנטית, לוח השעונים פחוס וחד, ההגה קטן ושמנמן, כמו זה של ה-208 הראשונה שנחתה אצלנו ב-2012. מסך המולטימדיה שמיד ארחיב עליו, ניצב במרכז התא, ותחתיו פס כרום כסוף שכמו תוחם אותו לרוחב, (ויכול לבלבל אתכם כמערכת עם כניסת דיסקים, אך לא כך הדבר), וזהו, אין כלום יותר, לא כפתורים ואפס התעסקויות. 




אז איפה הכל? איפה מסתתרת השליטה על לוח המחוונים, בקרת המיזוג, מערכת השמע, הווייז?
הכל נעוץ ב”מסמר הערב” – מסך המגע במרכז, הוא ששולט על כל אלה. בלחיצות פשוטות על לחצנים גדולים וברורים, הכל יובהר לכם דיי מהר. המוזיקה שתשמעו היא בעזרת חיבור הבלוטוס, USB, AUX, או למבוגרים שבינינו, או שאינם בעלי טלפון חכם – על ידי לחיצה על לחצן הרדיו. בסך הכל, צג המגע האינטראקטיבי הזה הוכח כאינטואיטיבי מאד גם למתקשים. שחקו איתו, חברו את הנייד שלכם בעזרת הבלוטוס ותיהנו מהמוזיקה שלכם, או מהדיבורית, בחנו את הנהיגה שלכם ואת נתוני צריכת הדלק באופציה אחרת, או שלטו על גובה הטמפרטורה ברכב, ועוד ועוד, בכמה לחיצות פשוטות.

ברשותכם, אחזור אל לוח המחוונים הפחוס ויפה למראה, כי שם נעוצה אחת משתי הבעיות הכמעט יחידות שמצאתי בפיג’ו 308. כיוון הספרות במד המהירות והסל”ד בו הפוכות! זה מבלבל! ומוזר. דבר נוסף באותו אזור – כיוונתי את ההגה הקטן והאהוב לגובה שנוח לי לנהיגה, אך למרבה הבאסה, או הצער אם תרצו, הוא היה גבוה יחסית וכיסה טפח נכבד מלוח השעונים, כך שבלית ברירה כיוונתי את ההגה נמוך משרציתי, ובזווית פחות נוחה, על מנת שהשעונים יישארו חשופים וברורים מול עיניי. יש להניח שזה מאד אינדיבידואלי, ולא כל אחד ייתקל בקושי הזה, וגם אוכל להעיד שהתרגלתי לנהוג כשההגה נמוך יחסית, ומדובר בפשרה דיי קטנה.  

מראה מבחוץ
יש פער די גדול בין המראה של הדור הראשון לדור האחרון של פיג’ו 308. הפנסים הקדמיים נותרו אורכיים וחדים, כשכעת קיבלו תוספת של שורת מנורות לד התוחמת כל צד. מכונית השנה באירופה קיבלה צורה עגלגלה יותר ושלמה ומלאה במקומות הנכונים, ועדיין דרמטית יותר ומסובבת מבטים. היא מזכירה קצת את הסיאט לאון וקצת יונדאי i30, ובשורה התחתונה, אחת ממכוניות ההאצ’בק (5 דלתות), המשפחתיות היפות בקטגוריה.  






נתונים טכניים: 
ה308 קיבלה פלטפורמה משופרת, מנוע ירוק ומשופר (פיור-טק PureTech), ותיבה מוצלחת יותר, חדשה בעלת 6 הילוכים. אלה שלושה פרמטרים שהחבר’ה בפיג’ו מאד מתגאים בהם. מנוע ה-1.2 ליטר מוגדש המפיק 130 כוחות סוס, מוכיח גם אופי ירוק, זיהום אוויר נמוך, במקביל להאצות ותאוצות טובות, שילוב מצוין מבחינתי. עם נתונים של 10 שניות מאפס ל-100 קמ”ש (מכונית משפחתית במשקל טונה ו150 ק”ג עדיין…), ו23.4 קמ”ג כבר ב- 1750 סל”ד, אפשר להיווכח שביצועים טובים של מכונית לא צריכים לבוא על חשבון הבריאות שלנו. ולא אכביר במילים, כי אם תתנו לי, חבל… רק אומר שהעולם הולך לכיוון הזה, בעיקר עולם הרכב וטוב שכך. למפרט הטכני המלא.

על תיבה וצריכת דלק
תיבת ההילוכים החדשה שואפת להילוך גבוה > משמע שמירה על סל”ד נמוך > משמע שיפור צריכת הדלק, כך שכל עוד תבחרו באופציית נהיגה אוטומטית תיווכחו לעליית הילוכים מוקדמת, כמו הילוך רביעי כבר ב-50 קמ”ש. “תופעת הלוואי” שמלווה לתכונה הזו של התיבה היא התחושה שאולי חלקכם מכירים מתיבות ידניות, כשנמצאים בהילוך גבוה ואתם במהירות נמוכה מדי, הרכב / התיבה “משדרים” לכם ברעד קל שזה הזמן להחליף הילוך. לא תגיעו לרעד עם התיבה האוטומטית של ה-308, אבל תחושו בשניות בודדות ב”חוסר ההתאמה” הזה בין המהירות להילוך, עד הסנכרון בין השניים.
וצריכת הדלק בהתאם – 12 קילומטר בנסיעה מעורבת, כשמערכת הstart and stop שמכבה את המנוע בעצירות, אף תשפר את הצריכה, לאלה הנוסעים בעיקר בעיר, וישאירו את המערכת הזו דולקת. 


את מרחב הפנים בתא הנוסעים ובתא המטען (470 ליטר), בחנתי שבוע וחצי לפני, בסקירה נרחבת שעשיתי על התאמת עגלות, מושבי תינוקות במכוניות שונות. אז נוכחתי לראות כמה תא המטען רחב ומרווח, ותא הנהג גם כן. אני אישית בגובה 1.68, ולא חשתי בחוסר מקום, אך שמעתי שאולי גבוהים יתקלו בקושי במושב הנוסעים. אז שימו לב, לגבוהים שביניכם, שהולכים לבלות כנוסעים מאחור, אולי ראוי שתבדקו את רמת הנוחות והמרווח בישיבה. 

פיג’ו 308 – 470 ליטר קיבולת בתא המטען. צילום: בני דויטש 

צילום: בני דויטש

לסיכום, מדובר במכונית משפחתית טובה, בטיחותית (6 כריות אוויר, 5 כוכבי ריסוק מקסימליים), מרווחת, עם מנוע קטן וירוק שלא סותר ביצועים טובים (מהירות, תאוצות בינים והאצות מהמקום). ב-308 החדשה לא תשמעו רעשי רוח או את רחשי מאמץ מהמנוע, וגם את מבחן הנוחות היא עוברת, כשתסעו על גבי באמפרים וכבישים פחות איכותיים היא תספוג בצורה ראויה במקום חוליות הגב שלכם.


ציון: 8.9

מחירהחל מ-132,990 ש”ח 
ועד 153,490 ש”ח בדרגת האבזור הגבוהה ביותר, כולל חלון שמש לאורך כל הגג, מושבי מסאז’ וחימום.




מלכת הכביש בפייסבוק
ובאינסטגרם
כתבה על בחירת מכונית השנה באירופה 2014

follow and like
fb-share-icon0

14 Replies to “מבחן דרכים: פיג’ו 308”

  1. מבחן קליל ונעים לקריאה. האם זוהי צריכת הדלק בתנאי מבחן? אם כן היא הרבה יותר חסכונית מהקורולה שלי

  2. כמה פירסום היה לזה שהיא מכונית השנה באירופה, לא זכור לי ששמעתי בכלל מי היו מכוניות השנה באירופה בשנים האחרונות
    והאם זה בכלל הוכיח את עצמו במכירות או באמת באמינות מסויימת לאחר מספר שנים?. מעניין עד כמה זה אובייקטיבי הבחירה הזו.לגבי השעונים למה באמת הם הפוכים? קטע עיצובי? למרות הפרס והמנוע הירוק והחדשני גם הרכב הבא שלי לא יהיה פיג'ו.
    דרך אגב גם המחיר מטורף לרכב כזה ואני לא רואה שום סיבה לקנות רכב חדש "מהניילון" עד שהמחירים לא יהיו יותר נורמליים והוגנים כלפי הנהג הישראלי.

    תודה על הסקירה ענת נהנתי לקרוא כרגיל 🙂

  3. חייבים להודות שיש שיפור מהותי מאד בכלי הרכב שפיג'ו משגרת בשנה האחרונה, ביניהן ה-208, C1, ו-308…
    ואני אישית גם מאד מחבבת את כל סדרת הDS של סיטרואן.
    לוח השעונים ההפוך, לא הבנתי את הפרנציפ, אולי הרכב עוצב ויועד לקהלים אחרים.

    צירפתי לינק לכתבה על בחירת רכב השנה באירופה לשנת 2014. מסתבר שמתוך 80 שופטים היא קיבלה רוב של 58 מהם, ו307 נקודות. במקום השני הגיעה המכונית החשמלית של BMW עם 223 נקודות… שווה לעיין בכתבה.

    תודה על התגובה
    ענת

  4. ענת, אני נהנה לקרוא את הסקירות שלך.
    אך אוי ואבוי לך אם תעזי לשכן את התינוק שלך כמו בתמונה. במושב הקידמי (ואני יודע שכרית האוויר מנוטרלת).
    נתחיל לא במקרה החירום, את נוהגת והתינוק מתחיל לבכות. באמת תוכלי לעשות משהו תוך כדי נהיגה? חבל עליך על תינוקך ועל המסכן שתתנגשי בו.
    את התינוק משכנים במושב האחורי ובמקרה שהוא בוכה עוצרים בזהירות בצד, מפעילים אורות חירום ומטפלים בתכשיט.
    ובמקרה חירום חס וחלילה נסיעה במושב הקדמי פחות בטיחותית.

    יש לי שתי בנות שכבר עברו מזמן את שלב מושב הבטיחות (היום הן בשלב הבוסטר) ועד היום נסגב מבינתי אימהות שמסיעות את תינוקן במושב הקידמי.

  5. נראה לי רכב נחמד רק לא הייתי קונה אותו כי הוא בצורה של סופר מיני ולא מספיק מרווח מאחור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

10 + 17 =