מבחן דרכים – קיה פיקנטו ספורט

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook


כמו הדייהטסו סיריון של העשור הקודם, או הI10 של חברות הליסינג, מכוניות קטנות ומוצלחות שהפרקטיות והפופולריות שלהן עברה מהפה של הדוד שלך לאוזן של השכן שלו וכן הלאה, כך הפיקנטו תפסה לה מקום של כבוד בציבור הנהגים הישראלים עם נתח עצום של מכירות בקטגורית המיני – 5500 מכוניות עד תחילת חודש אוגוסט והזרוע עוד נטויה.


 


וכמו הפיקנטו, הקיה פיקנטו ספורט הגיחה כדי שהיצרן יוכל להיות סמוך ובטוח שאין חלילה קהל שמופלה לרעה – יש מי שמעדיף את הדגמים האוטומטיים, יש מי שאת הידניים, יש 3 ויש 5 דלתות, תוכלו לבחור בין מנועים קטנים וקטנים עוד יותר, ויש את הפיקנטו ספורט שמיועדת לפלח עוד יותר ספציפי – צעירים שחסכו כסף עוד מבר המצווה ומחפשים רכב ראשון שגם ההורים יוכלו לשאת במחירו, ומאידך, ה”ילדים בנפשם” – רווקים ורווקות עירוניים שמחפשים רכב קטן וסימפטי שייקח אותם מהבית לעבודה, זוגות צעירים עם תקציב מוגבל, וכן, גם בעלים שנזרקו לרכב השני בבית לטובת אם המשפחה.
לכל מי שתהה, התנדנד או השתעמם מהעיצוב ה”יונדאיי” של דגמי הפיקנטו ה”רגילים”. הדגם הספורטיבי מוציא מהארון פיקנטו פיקנטית במיוחד:
מבפנים – מנוע 1.25 ליטר עם הספק של 85 כוחות סוס ומומנט של 12.3 קג”מ ב4000 סל”ד. מנוע טורבו זה לא, אבל אחרי ש”שיחקו לה” קצת בטורים, היא נשמעת עצבנית ונוהמת כאילו מדובר במנוע מוגדש.
מבחוץ: 3 דלתות, סאן רוף, פגושים מעוצבים (פגוש קדמי מעוטר בקווים אדומים וגריל ספורטיבי), פנסי לד מסנוורים, חישוקי סגסוגת, ואגזוז כפול להשלמת התמונה (הספויילר בתמונות לא כלול בחבילת האבזור).

 

 


הדבר הכי טוב שאני יכולה להגיד על הפיקנטו הוא שמהסיבוב הראשון הרגשתי “בבית”. נכנסתי לאוטו, נסעתי לפה ולשם, בעיר ומחוצה לה, ושכחתי שאני צריכה לחקור אותה ולבקר אותה. הגיר הידני (חמישה הילוכים) מצוין ותואם את יכולות המנוע הקטן, ההגה – הגה כוח מתכוונן – רך ומשתף פעולה. כמעט כמו “בבית” וכמעט כמו הרכב שלי, רק שהמחוג של הקיה כן הצליח לעבור את הקמ”ש (המוגבל) שמביא את הפיג’ו 206+ שלי (סופרמיני, 1.4, 73 כ”ס) להשמיע קולות של מאמץ וסבל.



וכן, היא זריזה, אבל לא גרמה לי לרצות להשתולל איתה, שזה עדיף בכלל וטוב לצריכת הדלק וכדוה”א, אך מעמיד בשאלה את תג ה”ספורטיבית” שהדביקו לה.

 

בתא הנוסעים תמצאו מערכת שמע (4 רמקולים), מיזוג אפקטיבי, כניסות USB, AUX וIPOD, והכל נראה פשוט עם שביבי אלגנטיות. 
לנהג והנוסע לצידו יש מספיק מרווח לרגליים ומקום לגוף והזרועות. מאחור יש מקום לשני מבוגרים שלפעמים ידרכו בטעות על קצה החגורה של היושבים מקדימה ויעשו להם “היימליך“.
בתא המטען יש מקום לארבעה תיקים (בתמונות), והמושב האחורי ירצה שני מבוגרים, לא יתאים לילדים עם בוסטר, בשל הכניסה הצרה ממושב הנהג. במקרים כאלה, פיקנטו 5 דלתות תפתור את שתי הסוגיות.


 

לא, זה לא תיק בצד שמאל. זה סאב וופר עצבני, תוספת מבורכת של קיה ישראל


בטיחות: ABS + EBD כסטנדרט, מערכת התראה בעת בלימת חירום, בקרת יציבות ואחיזה, סיוע לבלימת הרכב, ולניהול יציבות,  6 כריות אוויר (אפשרות לניתוק כרית אוויר קדמית), משענות ראש מתכווננות, עיגוני איזופיקס, וחמישה כוכבים במבחני ריסוק.  

בשורה התחתונה, הייתי רוצה שהיא תאחז באספלט כמו סמארט או פיאט 500 ושתהיה מהירה כמו כל מיני מבית סקודה-סיאט-פולקסווגאן. אבל ללא ספק, שמה הטוב הולך לפניה. היא מספיק טובה בכל אחד מהפרמטרים, באמת, והמחיר שלה מאזן את יחס העלות – תועלת.

שיהיה ברור, שנייה אחרי חזרתי לנתיב הימני

מחיר: 74,900 ש”ח
צריכת דלק בנסיעה מעורבת – 11.7 ק”מ לליטר
7 שנות אחריות אחריות 
דרגת זיהום 4

 

follow and like
fb-share-icon0

3 Replies to “מבחן דרכים – קיה פיקנטו ספורט”

  1. אני בעלים גאה של פיקנטו אדומה ומתוקה, ממליצה לכל מי שמתלבט/ת איזה מיני לבחור ללכת על הקיה.

  2. אין ספק שהפציצו שם בקיה עם הפיקנטו.. הרבה לא האמינו שהיא תהיה כזאת הצלחה והיום לא מפסיקים לראות אותה על הכביש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

three × three =