מבחן דרכים – רנו קליאו דור 3

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מעשה ברנו קליאו (דור שלוש), מנוע 1.2, 75 כוחות סוס, גיר ידני עם חמישה הילוכים והאצה של 13 שניות מ0-100 קמ”ש.

נראית טוב, לא?


אבזור – 
האבזור מאד בסיסי, איכות החומרים סבירה, המראה בכלליות נקי, פשוט, ולא משובב נפש.מיזוג ידני ויעיל, מערכת שמע (רדיו דיסק) פשוטה להפעלה, אך לא טובה, בעיקר משום איכות ארבעת הרמקולים. חלונות חשמל קדמיים, מקום לכוס אחת, וללא כניסות AUX או USB. תא הכפפות רחב, ובכלל, מעט מאד מקום לאחסון שטויות בתא הנהג.

 

 

 

מרחב – לנהג ממוצע גובה ומשקל יהיה נוח בתא הנהג, גם גבוהים לא יתקלו בגג, אך נהגים ונהגות רחבים יותר כדאי שיבדקו אם המושב מתאים ומרווח מספיק עבורם.

 

במושב הנוסעים מקום לשני מושבי בטיחות ומעט מקום ביניהם או שלושה בוסטרים/ילדים. מרווח הרגליים מספיק לילדים קטנים, וצר מעט למבוגרים.

 

 

מבט על 🙂

 

תא המטען יכיל מזוודה בינונית או גדולה ושפע שטויות (רואות עיניכם).

 


בטיחות – 6 כריות אוויר (קיים מתג ניתוק כ”א קדמית), חמישה כוכבי ריסוק , יש בקרת אחיזה ובקרת יציבות דינמית, ABS, EBD, EBA, עיגוני איזופיקס למושבי בטיחות, ומשענות ראש מתכווננות.

צריכת הדלק מעודדת – הנסיעה הייתה בתוואי דרך מגוונים ומאומצים, כמו “טיפוסים” בכביש הערבה, עשרות ומאות קילומטרים במישור אינסופי, ו10 אחוז שוטטות בכביש עירוני.
ובטוטאל – צריכת דלק של 16 קילומטר לליטר.

 

 

ביצועים – אין לרכב ביצועים, שכחו מהמילה הזו עם הקליאו הידנית. בנסיעה של 80 קמ”ש / הילוך רביעי, מד הטורים עולה ל3000 סל”ד, כך גם ב110 קמ”ש/ הילוך חמישי. כל קמ”ש נוסף מקפיץ את הטורים מעלה, כשב120 קמ”ש המחוג על 4000 סל”ד. רוב הנסיעה המנוע הרעיש, גם כש”שמרתי” על 3000-3500 סיבובי מנוע לדקה. כך גם כשהדלקתי את המזגן, הרכב נחלש והאט. בשעון מד האוץ מופיע חץ ירוק שמורה לנהג מתי להעביר הילוך לחיסכון בדלק ולמנוע מהמנוע מאמץ מיותר,
יאמר לזכותי שהשתדלתי לנהוג לפיו. אבל! ככל שהמנוע קטן ועושה קולות של “תרדו ממני באמא’שכם”, שעון החום הורה שהכל בשליטה בכל 700 פלוס קילומטר. מה כן הרגיש טוב? הקליאו אמנם סופרמיני עם ביצועים לא מרגשים, אך עדיין מרגישה כמו רכב בכל רמ”ח חלקיה, לא מצועצעת כמו היאריס ולא נידפת ברוח כמו הרבה מתחרות אחרות בקטגוריה. יושבת על הכביש איתנה, בעלת מתלים ובלמים טובים, הגה מעט קשיח, אך עדיף מהגה ש”משחק” לכם בין הידיים ונותן תחושה שהרכב לא מהודק לקרקע.

 


על מה תוותרו? על חוויית נהיגה והנאה מנהיגה. זה לא דבר של מה בכך, זה בעצם כמו לבקש מכם לוותר על החיוך. צריך לקחת את זה בחשבון ולייעד את הרכב כרכב עירוני, לסטודנטים או למשפחות – אופציה מעולה כרכב שני – “רכב הסעות” (ביה”ס, חוגים, סידורים). ומדי פעם בנסיעות ארוכות לצרף חברים או משפחה שיעבירו לכם את הזמן בנעימים ולא תירדמו משעמום. מה תרוויחו? רכב סופרמיני בטיחותי, חסכוני, ומרווח יחסית גם במושב הנוסעים ובתא המטען. רכב עם גיר אמין שיסחוב אתכם אם תרצו גם לאילת וחזרה בלי בעיות וחששות, במחיר של 70 אלף ש”ח.

קבלו גמלים לסיום

 

רק בישראל

 

 

follow and like
fb-share-icon0

5 Replies to “מבחן דרכים – רנו קליאו דור 3”

  1. את אמיצה מאוד ענת , היית יכולה ללכת עוד צעד קטן בכיוון ולהצטלם עם הגמלים !
    16 לליטר לא נראה לי מציאה גדולה לרכב קטן ועוד 'צועק' כל הדרך.
    שיימלס 🙂

  2. כל הכבוד על המבחן ענת 🙂
    רק אציין שיש ברשותי קליאו כזאת כבר מעל שנה
    ובנסיעה מנתניה לאילת צרכה 1:21 ובדרך חזרה 1:18
    כלומר 1:19.5, לא לפי מחשב הדרך אלא חישוב ידני בתדלוק.
    היינו 3 חבר'ה על מטענם ומזגן כל הדרך..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

nineteen − six =