מבחן דרכים רנו קנגו 7 מקומות

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

רנו משיקה גרסת שבעה מקומות לרנו קנגו. יצאנו לבדוק האם רכב העבודה המוארך מתאים גם למשפחה

רכב לעבודה או משפחה? רנו קנגו 7 מקומות

מאת: אלעד לרך

רנו הבינה לאחרונה שנדיר לראות מישהו שקונה קנגו כרכב משפחתי כמו שנדיר לראות קנגו שאינו בצבע לבן. בשל כך, השיקה רנו לאחרונה קנגו חדשה מוארכת עם שבעה מושבים. הקנגו המוארכת היא מכונית מאוד מיוחדת בעולם המוטורי הישראלי. היא לא בדיוק הרכב המסחרי הרגיל ובמקביל, גם לא מכונית שבעה מושבים סטנדרטית.

הדברים האלו הופכים אותה למשהו אחר, מין שילוב כזה שאולי מוכיח לנו שכן אפשר לשלב עבודה עם משפחה.
למעשה, אולי מוטב להתחיל עם שאלה. מאיזה כיוון אנחנו בוחנים את הקנגו 7 מושבים, האם זה קנגו מסחרי מוארך או רכב משפחתי קצת מגודל אבל שיוכל לקחת את כל המשפחה לטייל?

לטיול משפחתי יצאנו. רנו קנגו 7 מקומות

כולם מכירים את הקנגו, ממשיך הדור של הרנו אקספרס שהגיע בתחילת המילניום עם טנדרים בצבע צהוב שהפכו אותו לבולט בשוק הטנדרים הישראלי כמו גם ממוביליו. חזרה להווה, ורנו משיקה קנגו שבעה מושבים מוארך שקורא תיגר על רכבי השבעה מושבים שאנו מכירים, גם בתצורת הרכב וגם במחיר.

המראה החיצוני של הקנגו מסחרי ומזכיר את קודמיו, אם כי קיבל קימורים עגלגלים יותר, מה שמעט מרכך את צורתו החיצונית. איכות החומרים בתא הנהג והנוסעים ברמה שמספקת את הדעת והעין ברכב מסחרי. מילה על פרקטיות, מכיוון הדלתות – הן אינן נפתחות בקלות מבפנים, ומעט קשה לסגור אותן (דלתות צד), מבחוץ. שזה, שוב בעיני חלק מהחוויה. 

רנו קנגו הוא רכב עבודה, מרווח וגדול, בעל כושר העמסה גבוה עם שדה ראייה מרשים. ואם תתרכזו בנהיגה, תוכלו אף ליהנות ממנה.

לרנו קנגו מנוע טורבו דיזל, בנפח 1.5 ליטרים, המספק 110 כוחות סוס, ותיבת הילוכים ידנית עם שישה הילוכים. אם בכל זאת חשוב לכם לדעת, הקנגו יגיע ל-100 קמ”ש תוך 12.3 שניות, נתון לא רע, גם בהשוואה למכוניות הליסינג הפופולריות שכולנו מכירים. נכון שעם הנתונים האלה לא תתחרו ברמזורים מול מכוניות ספורט, אך בלי לשים לב תגיעו למהירות תלת ספרתית גבוהה בכביש החוף וזה מספיק בהחלט.

במהלך הנהיגה ברנו קנגו, המנוע קצת רועש, כמו גם בעמידה במקום, רעש מנוע הדיזל דומיננטי ומוכר. דווקא במהירויות גבוהות יותר, רעשי המנוע פחות נשמעים, ואת מקומם תופסים רחשי הרוח.

העברת ההילוכים בקנגו די חלקה, אם כי לעיתים יש להיות קצת אגרסיבי יותר בתנועה, שזה, אם תשאלו אותי, חלק מהכיף בנהיגה שרכב מסחרי שכזה.

קנגו מרגיש כמו רכב מסחרי – זה בא לידי ביטוי בחלון הקדמי עם הזווית החדה, מרחב הראש האין סופי, מקומות האחסון הרבים וחלקי המרכב שאינם מכוסים בבד/ פלסטיק כלשהו בתא הנהג.  מבחינת נוחות, מסחרי או לא, הקנגו נוח. כיסא הנהג כמו שאר הכיסאות תורמים לתחושה הנוחה והטובה, ולא תהיה לאף אחד בעיה עם הגב בנסיעות ארוכות.

רנו קנגו מושבים פתוחים
רנו קנגו מושבים מקופלים

הקנגו הוא רכב עבודה מסחרי, שבראש ובראשונה מספק נפח גדול להעמסת חפצים, מטלטלין וכל מה שתחפצו לשים בו. תא המטען הוא אלמנט חשוב מאוד ברכב שכזה. אם מקפלים את המושבים, ניתן להעמיס עד כ-3400 ליטר וזה הרבה. הדלתות האחוריות נפתחות לרווחה וקל מאוד להעמיס דברים על הקנגו והעבודה איתו תהיה נוחה ביותר.

מיקומי המתגים. רק צרפתים יבינו
מתג בקרת השיוט פחות נגיש

פרקטיות

הקנגו מכונית צרפתית עם כל המשתמע מכך. מצד אחד היא מאוד נוחה, מאוד פרקטית, כיפית ומאוד חווייתית, ומצד שני, גם לה יש את הדברים “המיוחדים” שרק הצרפתים יכולים להבין. כמו תפעול מערכת בקרת השיוט – מתג ההפעלה חבוי מאחורי ההגה בצד שמאל. לידו, הכפתור שמבטל את מערכת כיבוי המנוע האוטומטי ברמזורים לחיסכון בדלק (סטארט אנד סטופ).

בצד השני מאחורי ההגה, תצמאו את כפתורי השליטה השונים של מערכת השמע. מיקומי המתגים הללו בעייתים, שכן ממש צריך להסיט את המבט אל מאחורי ההגה (כולל תזוזה ממשית של הגוף), בשביל לראות על איזה כפתור אנחנו לוחצים. הכפתורים הממוקמים מאחורי ההגה, משני צדדיו ממש חבויים ובישיבה רגילה עם מבט קדימה, לא ניתן לראותם בכלל.

רכב עבודה נוח ומרווח. רנו קנגו 7 מקומות

גם לנהג וגם לנוסעים יהיה נוח מאד בנסיעה. יש שפע של מקום, והרבה מרווח פנים. לשורה האמצעית מקום רב לברכיים ומקום לראש, שיספק גם את הגבוהים מבינינו. הגישה לשני הכיסאות האחוריים בשורה השלישית, מעט לא נוחה, אך המושבים נוחים ומרווחים יחסית למבוגרים. ילדים אף ייהנו מהחוויה שם.

רנו קנגו היא מכונית מסחרית שמנסה לקרוץ לקהל המשפחות המורחבות וזה בסדר גמור. שוק רכבי השבעה מקומות צובר תאוצה ומובן שגם רנו רוצה ביס מהעוגה. התמחור לרכב עם שבעה מקומות אטרקטיבי למדי (144900 ₪) אך חסרים מספר פיצ’רים שהיו יכולים לעשות את החבילה הזו טובה יותר – בקרת אקלים ומערכת מולטימדיה היו בהחלט משדרגים את הרכב, ומערכות בטיחות מתקדמות חסרות לי מאד. פיצ’רים שצריך במכוניות למשפחה.

מה שמחזיר אותי ליעוד המרכזי של הקנגו – רכב עבודה. לרנו יש קלף מנצח עם הקנגו 7 מקומות, גרסה מוארכת, עם המון נפח הטענה, מושבים נוחים, תיבה נוחה לתפעול, מנוע שיאיץ אותך קדימה ליעד הבא, ומחיר אטרקטיבי למדי. we got a winner!

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

six + 16 =