מבחן דרכים שברולט קאמרו

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
כן לבחון, לא לבחון. שברולט קאמרו
מאת: ענת דניאל אלסיבוני
מתוך מדור הרכב “מלכת הכביש” בידיעות תקשורת
 
 
לקח לי זמן לאזור אומץ ולתאם את הקאמרו למבחן דרכים. ביני לבין עצמי טענתי שעדיף לבחון מכוניות רגועות וסולידיות בזמן הקרוב, עד שטראומת השלילה תתקרר. כנראה ששריר ההדחקה אצלי עובד נהדר, שבועיים – שלושה אחרי שחזרתי לכביש, אמרתי כן! ותיאמתי לי דייט עם החתיך השרירי הזה. שרירי זה גוף רחב, קימורים מפתים, חרטום גברי, ומבט מעט מלוכסן. שרירי זה מנוע 3.6 ליטר, עם 6 צילינדרים (ראו מפת הדרכים), 335 כוחות סוס, מומנט של 39 קגמ ב5,300 סלד, וחמש שניות מעמידה ל-100 קמש. שרירי זה הנעה אחורית שיגעון לחולי דריפטים וחראקות, אבל אני כאמור, אם בישראל, ומשתדלת לשמור על איפוק בגדול, כשהרגל על הגז. תיבת ההילוכים אוטומטית מצוינת, בעלת שמונה יחסי העברה, הפלטפורמה עליה הרכב יושבהיא אותה פלטפורמה של הקאדילק ATS, אהובי משכבר. אז ההתחלה מבטיחה מאד.
 
 
שברולט קמארו. מלכת הכביש
 
 
זה רכב מרשים, רחב, ומפתה מכל צד וזווית. מרתיע לשנייה, אבל ברגע שתניעו אותו ותשמעו את הצלילים שהוא מפיק, לא תוכלו להוריד ידיים מההגה. הוא גדול מבחוץ, אך לא תחושו טובעים בתא הנהג, ממש לא. אחרי כיוון מושב הנהג תחושו תמיכה מכל עבר, וגם החרטום, שנראה כאילו גבוה מדי וחוסם את הנראות שלכם כלפי חוץ, יפסיק להפריע אחרי מספר דקות. המראה החייתי שלו מסובב צווארים, 180 מעלות, גם בזמן נהיגה. ותארו לכם עוד איזו הפתעה הייתה לנוהגים והשבים כשהבחינו בבחורה ישובה במפלצת כזו. חייכתי חצי חיוך, וחלקם זכו לדיבוב אישי.
 
ההפתעה הגדולה בו, היא הסתירה בין המראה הבודי בילדרישלו, לכמה שהוא שקט ומשתלב יפה בתנועה. כן, כן. אם לא תלחצו על הדוושה ותנהגו רגוע, לא תרגישו מה נוהם לכם מתחת למכסה המנוע. זה רכב ספורטיבי בהגדרה, אך אופיו של המנוע האטמוספרי הפועם בו, כלומר מנוע רגיל“, ללא מגדש טורבו, (מנוע עצבני“, כזה שחי בטורים גבוהים ומשאיר אותך דרוך כל הנסיעה), הוא משתלב נהדר גם בתנועה יום יומית, ונוסע בניחותא. אפילו נותן לכל מיני מכוניות קטנות ונחמדות לעקוף אותו, בכיף, שייהנו, “עקפתם שברולט קאמרו“.
עד שהוא מתעצבן“. ואז, תברחו. מנוע V6 שישה צילנדרים, זה לא שמונה צילנדרים, אבל זה מספיק כוח ומומנט כדי לזכות בתאוצות מדהימות שירטיטו לכם את הלב, כל כך חזק, עד שתאלצו לנשום עמוק כדי להסדיר נשימה. ואני לא בעלי, שיחיה, שעושה החלקות וצלחות עם מטפחת על העיניים. אני, הדריפטים שלי מהוססים. אבל היי, לנהוג מהר וחוקי אני יודעת. והקאמרו נותן גם וגם. גם מהר, גם לאט, ישר ועיקולים, שלווה ואקשן וגם חיבוק אם צריך. איך ומה ומתי שתחפצו בכך.
 

אבזור

 
מבפנים, מרשים לא פחות. העיצוב הגברי ניכר גם פה. לוח המחוונים נאה, חלון גג, מושבים ספורטיביים רחבים ותומכים עם אופציה לאוורור וחימום, הגה כוח חשמלי מצוין, מאחוריו פדלים להעברת הילוכים ידנית. במרכז – מערכת מולטימדיה שהזכרתי במבחן על השברולט ספארק – Apple CarPlay בהמשך גם תותאם המערכת למכשירי לאנדרואיד. בינתיים, חיבור רגיל ומהיר דרך הבלוטוס מאפשר חיוג דרך המערכת ושמיעת המוזיקה שלכם דרך 9 רמקולים איכותיים. שלוש אפשרויות ראויות לציון: משטח הטענה אלחוטי לניידים, פשוט מניחים ומטעינים, נעילת דלתות ללא מפתח, והאפשרות לבחור תאורת אווירה צבעונית לפנים הרכב. כמובן שבחרתי בצבע הורוד.
בטיחות: 8 כריות אוויר, מערכת התראה על סטייה מנתיב, התראה על תנועה חריגה מאחור, זיהוי שטח מת ועוד.
צריכת דלק: 11.3 קמ לליטר
דירוג זיהום אוויר: 14 מתוך 15
מחיר: החל מ-329,000 שח
כן/לא: אני חפצה ורוצה בו. זהו רכב שתי דלתות שהייתי רוצה לעצמי ולנו – זוג שאוהב לנהוג בגילאי ה-30 לחייו, אילולא היינו גם הורים לפעוט. לזוג או יחיד הקאמרו זו חגיגה, אבל זוג ותינוק זה עגלי זיעה, במקומות שלא דמיינתם. הושבת תינוק או הטענת מושב תינוק לפני היציאה לדרך אפשרית מדלת הנהג או הנוסע לצידו, ובמקרה זה, רק על ידי נהגים עם כישורים אתלטיים, אבל תא המטען ענק. בשורה התחתונה, לקהל היעד של הקאמרו יש חושבים לעשות. זו מכונית טובה, מרגשת, ואחת היפות בשוק הרכב. אם יש לכם כסף לשלם עבורה – שלמו. בקטגוריה שלה ובמחיר הזה היא נותנת לנהג תמורה מעולה.
פחות מתאימה לזוג פלוס ילד. שברולט קאמרו

מה קורה באינסטגרם של מלכת הכביש…?

A photo posted by Anat Daniel (@queen.of.the.road) on

שאלה תשובה:

היי ענת! האם את יודעת כמה מכוניות אסטון מרטין יש בישראל?
סוכנות אסטון מרטין נפתחה בישראל בחודש מאי בשנה שעברה. מתחילת השנה (2016) ועד רגע כתיבת שורות אלה נמכרו 9 מכוניות, ובסך הכל ממאי 2015, נמכרו 36 מכוניות. אילו דגמים בדיוק נמכרו אינני יודעת להגיד, אך מחירון יש. המכונית הזולהביותר היא הואנטגקופה V8 עם תיבת ידנית – החל מ-949,000 ₪ והיקרה ביותר וואנקוויש קופה, בעלות סמלית של בית 3 חדרים במרכז תל אביב 2,431,000 ₪.
 

מפת הדרכים

צילינדר: צילינדר הינו תא הבעירה של הדלק. אליו השסתומים דוחסים את תערובת הדלק ומאפשרים את פעולת הדחיסה ופליטה. מנועי בעירה פנימית יכולים להכיל כל מספר של צילינדרים, כאשר מספר של אחד עד עשרים נחשב לנפוץ. הגדלה במספר הצילינדרים עוזרת להגדיל את כוח המנוע. כשהמשמעות של מנוע גדול יותר זו צריכת דלק פחות יעילה. רוב מנועי המכוניות הם בעלי ארבעה עד שמונה צילינדרים, בעוד מספר מכוניות יקרות עשויות להגיע גם ל-12, ומספר מכוניות קטנות ישתמשו בשלושה בלבד. סידור הצילינדרים במנוע, משפיע רבות על אופי המנוע, בתחומים כגון גודל פיזי, משקל, אפשרות לקירור ופיזור החום, עלות הייצור, כמות הויברציות המתקבלות, ועוד. היצרנים בוחרים את סידור הצילינדרים האופטימאלי, בהתאם לייעוד כלי הרכב. כך לדוגמה, ברוב המכוניות ניתן למצוא מנועי ארבעה צילינדרים בתצורה שטוחה, התופסים מעט מקום, שוקלים מעט, וזולים לייצור ולתחזוקה.

השקות:

לקסוס ישראל מתחילה בשיווק ה– RC 200t, מכונית קופה ספורטיבית חדשה. המנוע 2.0 ליטר טורבו, הנעה אחורית, 245 כס ומאיץ מ-0 ל-100 קמש ב-7.5 שניות, והתיבה אוטומטית בעלת 8 הילוכים. ה-RC המרשימה כוללת מערכות בטיחות מתקדמות, כמו מערכת קדם התנגשות ובקרת שיוט אדפטיבית. גרסת ה-LUXURY עולה 325,000 ₪ וגרסת ה– F SPORT מחירה 370,000 ₪.
קבוצת לובינסקי, יבואנית פיגו, מודיעה על תחילת שיווק של רכב הפנאי המשפחתי פיגו 2008 חדשה. המנוע PURETECH טורבו בנזין 1.2 ליטר עם 110 כס, והתיבה אוטומטית עם שישה הילוכים. ה-2008 עברה שדרוג עיצובי שמשווה לה מראה אגרסיבי יותר, עם גריל קדמי, מכסה מנוע, ופנסים קדמיים ואחוריים חדשים. ישנן 3 גרסאות, כשהבסיסית אקטיב גותוצע במחיר השקה מיוחד – 109,900 ₪

 
טלקאר יבואנית קיה בישראל משווקת את הקיה פורטה בגרסת דיזל חדשה אחרי מתיחת פנים קוסמטית שעבר הדגם. הגרסה החדשה תשודך למנוע טורבו דיזל 1.6 עם 136 כס ותיבה אוטומטית כפולת מצמדים (DCT) עם שבעה הילוכים. הפורטה דיזל תגיע ברמת גימור LX ובמחיר של 133,900 ₪.




מלכת הכביש – ייעוץ לפני רכישה



 

 

 

follow and like
fb-share-icon0

4 Replies to “מבחן דרכים שברולט קאמרו”

  1. אחלה של רכב ממש יפה ובאמת בעל מראה "שרירי כזה" הצריכת דלק שרשמת הפתיעה אותי לטובה
    חשבתי שהוא זולל דלק בגלל המנוע החזק הזה. תודה על הסקירה והתשובות למטה לגבי הצילנדרים וכו.

    אילן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

three × four =