מבחן המשומשות: מאזדה 2 מודל 2011 – סקירה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

כמו ה’ישראלי’, כך המאזדה 2: חצופה, ואימפולסיבית. הוצאתי את הסופרמיני הסופר שווה הזו לטיול וחזרתי (תודה לאל) עם כמה תובנות על חיסכון בדלק

 

 

הכתבה נכתבה בתאריך ה-26.9.2011
ונערכה בתאריך ה-11.11.2019

אחרי מבחן דרכים רגוע יחסית על רנו מגאן סדאן בשבוע שעבר, קיבלתי לידיי מכונית קטנה וזריזה או אם אדייק – תזזיתית, המכוונת לקהל מטרה אחר לגמרי. המאזדה 2 מודל 2011 (דור 1), עם מנוע בנפח 1.5 ליטר, אטמוספרי, עם 102 כ”ס, (12.5 שניות מאפס ל-100 קמ”ש), ותיבה אוטומטית. המאזדה 2 בדור הראשון היא שדרוג מוצלח מאד של המאזדה 121 המכוערת, מתחילת שנות ה90. ב-2007 היא לבשה צורה כל כך אטרקטיבית עד כדי כך, שסולחים לה על חולשות בפרמטרים מהותיים, אותם אפרט בהמשך.

 

במבט ראשון מתא הנהג, פנים הרכב יפה ומאופק, צבע מבריק וכסף לאבזור פלסטי בסיסי עושה פלאים ובעיקר רושם ראשוני טוב. שמחתי להיווכח שיש מזגן שסוף סוף ממזג את הרגליים ולא מוצג לשווא כאופציה, תא כפפות גדול ומעוצב!, ומראות צד ענקיות, חלונות חשמליים, ונעילת חלונות למחמירים, כשעל כל אלה ניתן לשלוט ולכוון בעזרת כפתורים בצד דלת הנהג.  אך התענוג הצרוף הגיע מכיוון לוח השעונים – עיצוב בניחוח איטלקי.

לוח מחוונים צעיר ומרענן

החיסרון היחיד לדעתי, הוא העדר תצוגה של מד חום המנוע, מד חשוב שמשאיר אותך עם ‘יד על הדופק’ ולא רק לנהגים/ות פסיכים (כמוני) שרוצים להיות בשליטה מלאה. ליתר דיוק, קיימת נורת אזהרה שתהבהב במידה וחום המנוע ‘עלה על גדותיו’.

דשבורד. מאזדה 2. מבחן המשומשות

מראות צד גדולות ומעוצבות ברוח ה-זום זום

 

מראה מקום

בגזרת הנהג, המרחב צנוע למדי, היה לי מקום למנוחת רגלי השמאלית ומינימום מקום להתרווחות, כך גם במושב האחורי: עיצוב מינימליסטי, 3 משענות ראש מתכוונות, ומרחב סביר.

מרווח פנים סביר לשני מושבי בטיחות. מאזדה

 

גודל תא המטען סביר – 250 ליטר, דומה למתחרות בקבוצה. מאזדה 2

ככה בודקים ב-2011 נפח תא מטען

 

יצאנו לדרך, דוושות הגז והברקס עצבניות כמו העיצוב, כשנגיעה רפה על הגז שולחת אותך קדימה ומהר, ולחיצה סבירה על הברקס יכולה לשלוח אותך למקום שכולו טוב. כמו גם בהילוך ‘רוורס’, מומלץ לנקוט במשנה זהירות עד שמתרגלים לרגישות שלהן.
בכבישים הבינעירוניים, רעש הנסיעה סביר מאד יחסית למהירות שהמאזדה סוחפת אותך אליה, קל מאד לטפס גבוה במעלה הקמ”ש, גם מבלי לסחוט את הגז. אבל כאן נכנס למשוואה פרמטר היציבות – תמיד הרגשתי צורך לתפוס את ההגה בשתי ידיים, האחיזה שלה בכביש בעייתית בשל משקלה, ואולי זה אחלה תירוץ לצבור מטען כבד ומיותר בתא המטען. לכל זה מתווספת בעיתיות קלה של
 הגה ‘מנותק’ ורגיש לתזוזות.

 

זקוקה לחיזוק בעליה. מאזדה 2 מודל 2011

 

חבל על כל טיפה

על פניו, נתוני צריכת הדלק של המאזדה הקטנה והשובבה הזו סבירים יחסית למתחרות בקבוצה שלה – בין 11.9 ל-14.7 ק”מ לליטר, כשבטווח הזה, היצרן מורה על 13.7 (ק”מ/ליטר) וצריכה גבוהה יותר בבדיקות של נהגים פרטיים.
אני מצידי ניסיתי להתכלב (=לחסוך, למצות עד תום)  ולהגיע לתפוקת הדלק המקסימאלית שהמאזדה 2 יכולה לתת.

קבלו את כללי הברזל לנהיגה חסכונית:

 

סגרו את חלונות המכונית > למנוע כניסת רוח ויצירת התנגדות לנסיעה
A ותרו על המזגן > שימו אוורור.
A הורידו את הרגל מהגז > נסיעה מתונהתביא אתכם לאותו מקום.
A לא לעקוף/להשתגע > שינויים תכופים במהירות ודפוס הנהיגה מביא לצריכה מוגברת.
הכירו את N – (ניוטרל) – אם לא התגלשתם מגן חובה, זה הזמן להכניס ל – N ולהתדרדר (לא מומלץ לנהגים עם קשיי קשב וריכוז שרגילים לגיר אוטומטי, * לתשומת ליבכם, בהילוך N הברקס נחלש משמעותית).

בעזרת העצות הנוראיות האלו, הצלחתי בגאון לפרוס 18.5 ליטר על פני 300 קילומטר = סה”כ 16.2 (ק”מ/ליטר).

*כמובן שכל הנ”ל הנם בגדר המלצה והלצה.

 

1500 סמ”ק + 103 כ”ס על 980 ק”ג = דו”ח תנועה


יתרונות:
אמינה, צעירה, מספקת.
חסרונות: פחות יציבה במהירויות גבוהות, יש מרווחות ממנה באותה קטגוריה, תא מטען קטן.

 

V למי כן: למי שעיצוב ומהירות עושים לו את זה. לקחת בחשבון ששילוב בין מכונית קלילה וזורמת ורגל קלה על הגז יכולה להיות בעייתית ומסוכנת. אז למופרעים, נא לחזור לפוסט על הרנו מגאן.

X למי לא: לגבוהים, גדולים פיזית (סליחה, כן? פשוט אין מקום) משפחות, ועל אף תוצאות נאות במבחני ריסוק, מבחינה בטיחותית המאזדה 2 לא מספיק בטיחותית בדור זה.

 

 

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “מבחן המשומשות: מאזדה 2 מודל 2011 – סקירה”

  1. "A הכירו את N – (ניוטרל) – אם לא התגלשתם מגן חובה, זה הזמן להכניס ל – N ולהתדרדר (לא מומלץ לנהגים עם קשיי קשב וריכוז שרגילים לגיר אוטומטי, * לתשומת ליבכם, בהילוך N הברקס נחלש משמעותית)."

    שימו לב שזה משהו שמאוד לא חוקי לעשות בארץ.

  2. איזה שטויות לא יציבה?!
    יש לי מאזדה 2 ואני עושה איתה דברים שאנשים חולמים לעשות עם ב.מ.וו עם קצת ידע בנהיגה האוטו הזה עושה פלאים עם היציבות שלו על הכביש!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

19 − 13 =