מבחן המשומשות: סקודה סיטיגו ידני (1 ליטר) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מבחן המשומשות - מבחן דרכים לסקודה סיטי גו, מודל 2012, קטן קטן, אבל ממזר. עם מנוע ליטר, תיבת הילוכים ידנית, ואופי סתגלני

עם הפנים לעיר. מבחן דרכים לסקודה סיטיגו ידני

הכתבה פורסמה ב-29.8.2013
הכתבה נערכה ב-30.6.2019

בסוף השבוע בחנתי את אחד הרכבים המהנים ביותר בקטגוריה. רכב קטן, מנוע קטן, המון המון ספק בו ובקטגוריה בכלל. אבל כבר בסיבוב הראשון הבנתי שטעיתי, ויהיה לנו כיף יחד. מנוע הליטר הזה זימן לי כוח בעיר, בכפר, ביציאה מרמזור, ובצלחת שעשיתי בפניית פרסה, סתם.

הגיר הידני, הוא גיר שמתאים רק למי שנהנה להתעסק עם הרכב שלו הרבה, וכן, גם להשקיע קצת מאמץ עם הידיים וברגליים (קלאץ’ גבוה). זהו, נראה לי שהבנתם את הפרנציפ. נצא לדרך..

 

אז מה יש לנו פה

סקודה סיטי גו – מנוע בנזין 1.0 ליטר, שלושה צילנדרים, 60 כ”ס. (מילה לסקודה – 60 כוחות סוס? לא יכולתם לפרגן את ה75?). 9.6 קג”מ ב3000-4300 סל”ד. מהירות מירבית 160 קמ”ש (אמת), ותאוצה של 14.4 שניות מ0-100 קמ”ש.
צריכת דלק – 18 קילומטר לליטר בנסיעה מעורבת ומאומצת ברובה – הרכב החסכוני ביותר שבחנתי בשנתיים וחצי האחרונות.

אני בדרך כלל משתמשת במילים כמו חווית נהיגה, חווית הנהג וכו’, אבל זה לא הסיפור פה, הסיטיגו מרגיש כמו סוס עבודה קטן, ואין טעם לחפש בו את הנוחות של המכונית המשפחתית, או אבזור מפנק. המיני הוא קיצור של “מינימום” – הרכב ישא אתכם ממקום למקום ויעשה זאת במינימום זמן, כסף ועצבים, כולל מציאת חניה.

בכל הנוגע לעיצוב ואבזור יש יפים ממנו, אבל חייבים להודות שלעומת אחותו הפאביה (בצורה הישנה) הוא רכב שלא צריך להתבייש להסתובב איתו ברחוב. וגם הפסים האלה שהודבקו עליו שדרגו אותו מאד.

מה בפנים?

בתא הנהג של הסיטיגו תבחינו באבזור צ’כי מינימליסטי ופשוט, ולא תרגישו שאתם צריכים יותר. מיזוג אחלה, מערכת שמע סבירה פלוס פלוס, אין הרבה בלוח שעונים, גם לא שעון צריכת דלק. אבל כן מופיעות ספרות ירוקות וחביבות על הצג, ספרות המורות על גובה ההילוך המומלץ לנסיעה חסכונית. במקרה זה, מכיוון שהפוקוס הוא בביצועי הרכב ולא בחיסכון, משכתי את ההילוכים עוד טיפה – פשוט כי הרגיש שאפשר.

כרכב קטן ופרקטי, כיוון מראות ופתיחת חלונות נעשה בעזרת שתי הזרועות הבוגרות והחזקות שלנו. חלון במושב הנוסעים הוא בגדר חלון הצצה, יש סוגר פלסטיק קשיח שפותח חריץ צר לאוויר. את הרוח החזקה במילא תקבלו מכיוון הנהג.
*מצלמת רוורס ומסך מגע ניתן להוסיף בהתקנה מקומית ובתוספת תשלום.

מינימום אבזור

 

ביצועים

הדבר הראשון ששמים לב אליו הוא להגה הנוח, רך בדיוק במידה. המנוע מפתיע בשקט יחסי מול המאמץ, וחסכוני בין היתר בשל הטורים נמוכים. ההילוכים והמנוע משתפים פעולה ובאים לידי ביטוי מלא בנסיעה, ולא רק בתיאוריה ובנתונים היבשים שמפורסמים במפרט. הבלמים עובדים היטב, ברכב כזה מתבקש להשתמש בבלימות מנוע, להאטה ולבלימה. ההילוכים עובדים ועומדים בזה. 
(נסו להכניס להילוך שלישי או שני בירידה תלולה, ותראו אם הסיטיגו סוטה קמ”ש אחד קדימה, כלום. לא רועד, לא מדרדר, לא מרעיש).

עוד דרך לבחון את ביצועי המנוע הוא בעת עקיפה – המבחן האמיתי הוא שיש משאית לפניך ב50 קמ”ש, בקושי סוחבת בכביש בינעירוני וכולם תקועים מאחוריה. בהמשך מגיעה עליה רצינית, המשאית מקשה עליכם ואתם מחכים לפס המפוספס כדי לעקוף אותה. או, עכשיו המבחן מתחיל, אחרי שבדקתם שהדרך פנויה ואפשר לעקוף, נבחן איך הרכב עובר את העקיפה – בקושי רב, או “לא רואה בעיניים”.

עם הסיטיגו לא חישבתי נכון את העקיפה, ויצאתי אליה בהילוך שלישי – טעות. הרכב לא קיבל את התנופה שהייתי צריכה והתקשה, העקיפה הסתיימה בהצלחה חלקית. הזכרתי לעצמי בפעם הבאה להוריד לשני ולמשוך את ההילוך כמה שצריך. עכשיו אני קצת מתגעגעת למנועי הטורבו.

מקום, מרווח

מדובר ברכב מיני, עם כל הכבוד, לכן, אם אתם נהגים גבוהים או גדולים, אין מצב שמישהו יוכל לשבת מאחוריכם במושב הנוסעים, אלא אם כן מדובר בילד ובישיבה מזרחית. תא מטען מכובד למיני – נכנסו בלי קושי שלושה שקים גדושים בכל טוב.

יונתן – דוגמן הבית

סקודה עם סלים

 

בטיחות 

המילה ‘בטיחות’ בקטגוריה הזו היא בערבון מוגבל, כי אין הרבה פח שחוצץ בין הנהג לבין הסכנות בדרך. לכן חשובות כל כך מערכות הבקרה והבטיחות שהותקנו ברכב:
מערכת בקרת יציבות, ABS (מערכת שמונעת נעילת בלמים), EBS מערכת נלווית לפעולת הABS, מערכת למניעת החלקה, מערכת למניעת הידרדרות (כמה קשה היה זינוק בעליה, זוכרים? לא עוד), מערכת לבלימה אוטומטית של הרכב עד 30 קמ”ש. 4 כריות אוויר, ומתג ניתוק כרית אוויר קדמית.

החיסרון הכמעט יחיד של הסיטיגו נובע מהשילוב בין משקלו – 929 ק”ג ורוחב הצמיגים (רק) 165 מ”מ, מה שמביא לאפס סלחנות ותיקון טעויות בנסיעה מהירה בינעירונית. אגב, זוהי עובדה שתופסת לגבי רוב מכוניות המיני. ואולי זו הסיבה שזה רכב שמיועד לעיר, אבל זה לא אומר שאתם צריכים לחשוש לצאת איתו החוצה לנסיעות ממושכות. למעשה, אם היו לו צמיגים רחבים ואוחזים יותר, הייתי מאמצת אותו להדרכת הנהיגה הראשונה שלי (בקרוב). סיטיגו בלי לחשוב פעמיים.

יתרונות: זריז, חסכוני, הגה כיפי לתמרון, מנוע מאופק ושקט ביחס לנפח והמהירות, המתחרות לעומתו מרגישות כמו קופסת נעליים.
חסרונות: חזרו פסקה אחת אחורה.
*מי שלא אוהב לנהוג עם גיר ידני, יש סיטיגו אוטומטית (כלומר רובוטית).

מחירון סקודה סיטיגו מודל 2012 ביד 2 (20,200 ש”ח)

מגניב הפס הזה

follow and like
fb-share-icon0

7 Replies to “מבחן המשומשות: סקודה סיטיגו ידני (1 ליטר) מבחן דרכים”

  1. כשאת אומרת שהמתחרים מולו מרגישים כמו קופסות נעליים זה כולל גם את הפיקנטו ?

  2. כמחזיק סיטיגו ב-3 חודשים האחרונים, אין מרוצה ממני.
    זה הרכב הכי טוב שאפשר לקנות בתקציב של עד כ-60 אלף שקלים (רכב חדש), כשהמתחרה היחיד מולו הוא סוזוקי אלטו והוא לא משתווה בשום מדד לסיטיגו (מקום ונוחות, ביצועים), אולי רק בצריכת הדלק.
    הרכב אומנם מתומחר בגרסא הידנית הזולה בכ-64 אלף ש"ח, אבל סקודה מפרגנים בהנחה של כ-6000 ש"ח במעמד הקניה, ואפילו ביטוח חובה לשנה, כך שזה הופך את העסקה למשתלמת מאוד ( אני לא סוכן של סקודה או משהו, סה"כ לקוח מרוצה 🙂 )
    אכן, הרכב הזה הוא לא רכב ספורטיבי, ולא יפה במיוחד. שלא נדבר על אבזור בסיסי כלשהו… אבל צריך לזכור לאיזו מטרה הוא נועד – קופסא עם 4 גלגלים שישמשו אותך ביום יום לנסיעות שגרתיות קצרות. יצא לי גם לנסוע איתו בבין עירוני ובאמת שלא ציפיתי ליותר מדי. אבל בהתחשב שזה כולה רכב מיני בעלות מינימלית, הוא נוח מאוד גם מחוץ לעיר.
    צריכת דלק אמיתית של בין 17 ל-18 ק"מ לליטר (אם אתם לא מופרעים יותר מדי).
    איכות חומרים טובה מאוד ביחס למחיר.
    הוא אפילו יכול לשמש משפחה קטנה בתחילת הדרך (זה הרכב הכי מרווח בקטגוריה, וגם הבגאז' גדול יחסית למיני). הוא מוגבל ל-4 נוסעים בלבד, אבל המושבים נוחים ומרווחים.

    הכי חשוב לזכור שזה בסה"כ מנוע 1000. הוא לא יטיס אותכם ולא יעיף אותכם בעליות, לכן צריך להתרגל לכך (אלא אם כן תחליטו להוריד להילוך שני, לטחון את המנוע, ולטפס עליות על 80, אז הכל תלוי באופי הנהיגה שלכם).

    הגרסא המומלצת יותר היא הגרסא הידנית.

    מחזק את כל דבריה של ענת, אחלה בלוג ד"א 🙂

    מקווה שהמידע יעזור לקוראים.

  3. וד"א, כל הנאמר נכון גם לסיאט מי (Seat Mii) ופולקסווגן אפ, ששלושתם למעשה הם אותו רכב עם עיצוב פנימי וחיצוני מעט שונה. סיאט מציעים גם גרסת 75 כ"ס וגרסת 3 דלתות. שאר הנתונים זהים לחלוטין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

12 − 8 =