מבחן השוואתי יונדאי i10 מול שברולט ספארק

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
לראשונה, “ראש בראש” – יונדאי i10 מול שברולט ספארק


ענת דניאל

 

כיאה למבחני השוואה, יש “להכתיר” את אחת המתמודדות בסוף, ולמען הכנות, זה היה חתיכת אתגר. הראשונה ‘שיקית’, אך לא מומלצת לנסיעות מחוץ לעיר. עם השנייה קצת פאדיחה להראות בציבור, אבל מאידך, מפתיעה בביצועים, דילמה שלבטח נתקלתם בה בעבר. 

חתיכת דילמה

נתחיל בנתונים יבשים, שתי המכוניות בעלות גיר ידני, הספארק מנוע 1200 סמ”ק ו86 כוחות סוס, היונדאי 1100 סמ”ק ולהפתעתי, רק 67 כ”ס. תאוצה מ0-100 קמ”ש ביונדאי למעלה מ14 שניות, ובספארק שנייה פחות.
תחשיב צריכת דלק  “יצא” לטובת היונדאי –  14.9 קילומטר לליטר בנסיעה משולבת וללא הנחות, השברולט לעומתה 13.8 קילומטר לליטר וזאת אחרי שקיבלה יחס מועדף, ולא איתגרתי את דוושת הגז שלה בעקבות צווחות המנוע. הנהיגה עם הגיר של השתיים היה לא חלק, לא זורם ולא מהנה. יותר מדי שאגות מנוע מציקות, בשל דוושות קלאץ’ גבוהות, וחוסר התאמה בין ההילוכים למנוע. 


לוח המחוונים של הספארק נראה כמו של אופנוע, ורק נשמע כמו R1000 (אופנוע), פלוס 800 קילו, ומינוס 80 כוחות סוס, התוצאה – כשהמחוג מגיע ל-100 קמ”ש, המנוע של הספארק וגם רעשי החוץ, יגרמו לכם להוריד את הרגל מהגז. לעומת נסיעה ביונדאי i10 – בה הנסיעה הרבה יותר שקטה ונסבלת, גם במהירויות גבוהות יותר.



השברולט ספארק לוקחת בגדול בכל הקשור לעיצוב – פנים וחוץ, ניכר שהושקעה בה מחשבה ומאמץ להצעיר אותה.
 יש לה סטייל רובוטריקי, תצוגה עם כפתורים גדולים וכיפים, פתחים מעניינים, מקום ל-2 כוסות, מערכת שמע מקורית, כניסת AUX, ומזגן שלא נוצל עד תום, בשל יום חורפי במיוחד.

                         

מימין- i10, משמאל – רובוטריק

יחד עם זאת, עם כל הכבוד לרעננות שהספארק מביאה עמה, תא הנהג מרובע, נוקשה מדי לנהג בשר ודם, ומרגיש כמו משחק ילדים גדול מפלסטיק. וכך, בשורה תחתונה, מינוס גדול לכיעור והיבשושיות בתא הנהג מבית יונדאי, אך פלוס ענק לרכות יחסית, ופשטות, שוואלה, לעתים עדיפה.
                                                                                                          

 

רכות יחסית

 

תכונה משותפת נוספת שחולקות השתיים – לא נוח בהן. הספארק לא נוחה מלכתחילה – כשתשבו במושב הנהג תרגישו מן אילוץ להתכוונן לצורה שלה ולא ההפך, וביונדאי, אתם רק תחשבו שנוח לכם, ואחרי שעה של נסיעה בינעירונית, תרגישו איך עמוד השדרה שלכם משנה מקום וצורה (בתמונה: מושבי הספארק מלפנים ומאחור).

 

תאי המטען של השתיים קטנטנים, בספארק נכנסתי עם רגל אחת בקושי, ביונדאי לא ניסיתי אפילו להכנס, ותחבתי במקומי שתי חבילות נייר טואלט ועיתון. תא מטען פצפון לטובת מושבי נוסעים יותר מרווחים.





בספארק היה יותר מקום בתא הנוסעים ומרווח לרגליים, וגם המראה יותר משביע רצון, לעומת ריפודים מכוערים למדי בi10.

1
2
3

חניות השברולט זהה באורכה לi10, אך קשה להשתחל איתה בכוכי חניות, בשל מכסה מנוע רחב יחסית, ומראות לא היקפיות (שאינן סוקרות מספיק את אחורי הרכב), תכונה נדרשת לרכב המיועד לעירוניים התרים אחר חניה חצי מחייהם. היונדאי חפה מבליטות ועיצובים מיוחדים, וגם מכסה המנוע שלה קצר יחסית לספארק, אז קל יותר לכמת את המרחק בין הפגוש למכונית שלפניך.

בטיחות תוצאות מבחני הריסוק עם יתרון גדול לטובת השברולט – 4 כוכבים. פלוס 6 כריות אוויר לעומת 4 ביונדאי, ולשתיהן מערכת בקרת יציבות, וABS (מערכת למניעת נעילת גלגלים). היונדאי יותר כבדה ב100 ק”ג מהשברולט (הפתעה), אך לא מרגישה יציבה כמו המתחרה שלה, ולכן, שברולט דיי “לוקחת” במבחן הבטיחות.

 

יונדאי i10 נמכרה יפה מיום השקתה בתחילת 2008, כשהיוותה אופציה שפויה למכונית עירונית, חסכונית ובתקציב נמוך, בדומה למתחרה שלה השברולט ספארק, שעשתה השנה שרות טוב ליבואן UMI, יחד עם עבודת מיתוג מעולה של משרד הפרסום (מכונית לצעירים במחיר לכל כיס, פלוס הפנים היפות של עוז זהבי). החודש התפרסמו נתוני המכירות של 2011, בהם התבשרנו שהמכונית הקטנה והייחודית, שלא לומר המוזרה הזו, נמכרה ל-3341 לקוחות מאושרים, 3341 לקוחות שלא קראו את ביקורות הרכב טרם הרכישה..

עוז זהבי ל"שברולט ספארק" - 2 (צילום: רונן טופלברג)
לא בנות, זהבי לא מגיע עם הרכב..



יונדאי 
יתרון יחסי ב”חוויית הנהיגה”, ניתן להסתגל אליה ולנסיעה בה ביתר קלות.
חיסרון
איכות חומרים, גיר נוקשה, תא מטען קטן מאד.

שברולט
יתרון לשברולט על בטיחות ומחיר. הספארק הייתה בין הראשונות שיצאו עם תג מחיר אטרקטיבי כל כך – רכב מהניילונים ב67 אלף ש”ח, 10.000 ש”ח פחות מהi10.
חיסרון
הנדסת אנוש, חוסר התאמה בין גיר למנוע.

שתיהן מומלצות ליחידים (צעירים, סטודנטים/ות) בעלי תקציב מצומצם, ללא מטען, וללא ציפיות גדולות מביצועי הרכב שלהם.


ומכיוון שמדובר בתיקו פחות או יותר, אתם תכריעו, אז מה אתם מעדיפים?
נוחות יחסית וצריכת דלק סבירה על פני סטייל, קידמה על פני חווית נהיגה
, או פשוט מעדיפים לעלות קטגוריה.


 

follow and like
fb-share-icon0

9 Replies to “מבחן השוואתי יונדאי i10 מול שברולט ספארק”

  1. כתבת ואני מצטט "כיאה למבחני השוואה, יש "להכתיר" את אחת המתמודדות בסוף" אז נו הגעתי לסוף ואף אחת לא הוכרתה?
    יקירתי מה נסגר איתך???…
    נ.ב.
    מבחן השוואה מעולה.

  2. סקירה מעולה !!! המשיכי כך …
    מזל שקראתי את הסקירה, כמעט וקניתי את השברולט, תודה שעצרת אותי בזמן
    יש לך המלצה לקטנטונת אחרת ?

  3. קטנטונת אך עם תג מחיר מכובד (מתחיל ב90 אלף ₪) – פולקסווגן פולו
    פיז׳ו 206+ ידנית (80 אלף₪)
    פיאט גרנדה פונטו
    ו2 אופציות טובות נוספות, פחות ספורטיביות, ומעט מגושמות מבחינת עיצוב – דייהטסו סיריון, וסקודה פאביה (הדגם הבסיסי נמכר החודש ב72 אלף₪).

    כבשנתונים 08-07 כולן חוץ מהפולו שוות בדיוק חצי. 🙂

    ענת

     

  4. מה עם סוזוקי אלטו וקיה פיקנטו? גם הן מתחרות חזקות בקטגוריה, בייחוד האלטו

  5. ענת – כיוון שאת עובדת ב AVISת אני רואהת האם מוכרים אצלכם מכוניות משומשות ממשפ', הסופר מיני? אני מחפשת לקנות מכוניות אוטומטית באזור 50,000ש' לבתי החיילת.
    תודה, וכן – אני זו שענית על שאלתי בפורום סטיפס (:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

thirteen − twelve =