כל מה שצריך לדעת לפני שהולכים למוסך

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

טיפים חשובים לנשים וגברים לפני הביקור במוסך

 

סדנת רכב לנשים בחברת לדיקו




מאת: אבי מודיאנו, מנהל רשת בוש קאר סרוויס


רובנו נלחצים נוכח המחשבה הטורדנית להגיע למוסך ולגלות שהתקלה הקטנה שבגינה הגענו תתנפח לממדי ענק ונאלץ להיפרד מכמה מאות ואולי אלפי שקלים. בואו נודה בקול רם, הכניסה למוסך מלחיצה אותנו בגלל שהידע שלנו במכונאות הרכב הוא קטן, והיעדר ידע שם אותנו במצב של חוסר אונים ואי וודאות.

על מנת להקל על מדד הלחץ, הנה כמה טיפים ראשוניים שיוכלו לעזור לכם:

באיזה מוסך לטפל? זו השאלה הראשונה שנשאלת. נטיית הלב היא ללכת למוסך מורשה של יצרן הרכב או ללכת למוסך שחבר מכיר מקרוב. אלו שתי האופציות היחידות שאנו מצליחים להעלות על דעתנו כדי למזער את הסיכוי “לפול” על מוסך “חאפרי”, גזלן או לא מקצועי. הדבר הראשון שכדאי לעשות הוא למצוא מוסך שמוסמך לטפל בסוג הרכב הספציפי שלכם, שהוא לאו דווקא זה שהמליצו לכם עליו המעגל הקרוב אליכם. המוסך צריך להיות בעל ידע וניסיון לטפל בדגם הרכב שברשותכם. קו מחשבה שלכם צריך להיות דומה לזה שכאשר הולכים לרופא מומחה, כך גם הבחירה במוסך צריכה להיות – התאמה בין הרכב להתמחות המוסך. 

לקבוע תור מראש – בדיוק כמו שלרופא אינכם מגיעים פתאום ללא תור, כך גם למוסך. כמו שמסעדה טובה נמדדת ע”פ כמות הלקוחות כך גם במוסך ולכן על מנת להבטיח שתקבלו את השרות המיוחל ולא תשובו כלעומת שבאתם, יש לתאם. קפיצה למוסך ללא תיאום מראש לא מבטיחה שיקבלו אתכם וגם לא תאפשר למוסך להתכונן כראוי שכן יש מקרים שבהם המוסך ע”פ סוג הרכב צריך להכין מבעוד מועד חלפים ושמנים מה שיכול להוביל לבזבוז זמן והמתנה מיותרת. 

נסו להגדיר לבד מה הבעיה – כאשר אתם מרגישים שמשהו אינו כשורה ברכב נסו להבין מה לא עובד כתמול שלשום, כך יהיה למוסכניק קל יותר לעזור לכם לתקל את הבעיה ולא לעשות בדיקה מקיפה ומיותרת. במקרים רבים המוסך יוכל לבדוק את היסטורית הטיפולים של הרכב דרך יצירת קשר עם מוסך היבואן או חברת הליסינג ולקבל את היסטוריית הטיפולים של הרכב ולברר על תיקונים קודמים. כך יהיה לאיש המקצוע קל יותר להעריך את מצב הרכב.

הצעת מחיר – לאחר שהמוסכניק יעשה דיאגנוסטיקה של הרכב ובדיקה פיזית מקיפה הכוללת שמנים, רצועות, בלמים, תאורה על פי הוראות היצרן, הוא צריך לפרוס בפניכם את הבעיה ולתת מראש הצעת מחיר לאותו טיפול המשלבת בתוכה את עלות התיקון כאשר מרכיב העבודה והחלקים בנפרד. הצעת המחיר צריכה להיות קבועה ויש לקבלה בזמן אמת ומראש. למעט מיקרים חריגים אין כל סיבה שלא תקבלו את הצעת המחיר מראש וללא הפתעות, אל תאפשרו למוסכניק להפתיע אתכם בעת איסוף הרכב עם בעיות חדשות שצצו.

חלקי חילוף – תמיד חלקי חילוף ממותגים ואיכותיים יהיו פתרון טכני טוב, יצרני הרכב ינסו תמיד לשווק לכם את החלק המקורי המורכב ברכב, חשוב לדעת שחלק נכבד מהחלקים המקוריים שמסופקים ע”י יצרני הרכב מיוצרים ע”י ספקי משנה וניתן להשיג את אותם חלקים בדיוק! באריזות של אותם יצרני משנה ובמחירים יותר נוחים, חשוב לשאול תמיד את המוסך אילו חלקים הוא מרכיב ולבדוק אילו אלטרנטיבות הוא מציע. מוסכי היצרן יציעו חלקי חילוף מקוריים שעלותם גבוהה, מוסכים לא מוכרים יציעו מגוון רחב של פתרונות ממקורי ועד מוצר לא מקורי שלא ברור מי היצרן ומה איכותו, הצעתנו היא שלא להתפשר על איכות מצד אחד ומצד שני להבין ש קיימות אלטרנטיבות איכותיות במחירם סבירים, איכות החלקים או השמנים שאנו נזין בהם את רכבנו, הם אלה  שיחסכו מאתנו הוצאות החזקה מיותרות וישמרו על ביטחוננו בכבישים. 

תעודת מקצוע – אל תתביישו לבקש לראות תעודת הסמכה של גורמים מקצועיים כמו משרד התחבורה, לימודי תעודה והשתלמויות  ו/או קורסים שמקיימים מפעם לפעם יבואני רכב, מכללות ובכלל על מנת להבין מי ניצב מולך ועד כמה הוא מעודכן מבחינה מקצועית.


שמנים – השמן אחראי על כמה דברים ברכב, שימון, קירור וניקוי. שמן איכותי הינו קריטי לטיפול ושמירה על המנוע והמכלולים ולאורך זמן ישפר את צריכת הדלק וביצועי המנוע ויקטין את השחיקה. שימו לב שאתם בוחרים בשמן התואם בדיוק את סוג השמן אותו הגדיר יצרן הרכב, לא די להסתפק בקוד הצמיגות של השמן (40-W5 או  30W-10 וכ”ו) כי אם גם בתקן הרלוונטי.

בהצלחה



מלכת הכביש בפייסבוק
ובאינסטגרם
לייעוץ לפני רכישת רכב, כנסו

follow and like
fb-share-icon0

3 Replies to “כל מה שצריך לדעת לפני שהולכים למוסך”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

four × one =