מוביליות וחניה: Arrive האמריקאית רכשה את sPARK הישראלית

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

החברה האמריקאית Arrive הודיעה על רכישת החברה הישראלית sPARK עם טכנולוגיות החניה המתקדמות

מוביליות וחניה: Arrive האמריקאית רכשה את sPARK הישראלית

 

Arrive הודיעה היום כי רכשה את החברה הישראלית sPARK שהוקמה ב-2013. הרכישה תאפשר לחברה להטמיע טכנולוגיה מתקדמת וראשונה מסוגה בתחום החנייה בפלטפורמת השירותים שלה, שתשנה את הדרך בה אנו חונים. החברה תציע למשתמש מנוע חיפוש חנייה חכם המתאר את אפשרויות החניה סביב היעד וממליץ על מקום החנייה הטוב ביותר, ברחוב או בחניון. שימוש בטכנולוגיות אלה יאפשר לנהג לדעת מראש על “מצב” החניה סביב היעד בזמן אמת, העלויות והזמן שיידרש לו ולקבל החלטה מושכלת בנוגע למקום החניה המועדף עליו. כל השירותים יונגשו לנהג באמצעות קול, לוח המחוונים או הטלפון הסלולרי.

Arrive נחשבת לאחת החברות המובילות בעולם בכל הנוגע למוביליות ולחניה. עם רכישת ספארק הופכת Arrive לחברת טכנולוגיית החנייה היחידה המשלבת בפלטפורמה שלה מנוע חיפוש לחניה. מנוע החיפוש מוזן על מגוון מקורות ונתונים, כמו ניווט, דיווחי תנועה, מזג אוויר, מחירים וזמינות חנייה, ברחוב או בחניון ובמחירים משתנים. באמצעות רכישת sPARK (המפתחת של פולי, פיית החניה) והטכנולוגיות המובילות שלה, תמשיך Arrive להתרחב בפעילותה ולפתח מרכיבים שונים אשר יובילו את תחום ה-connected vehicle בארה”ב ואת עולם הרכבים האוטונומיים בעתיד.

רכישת ספארק היא צעד נוסף בהחלטה אסטרטגית של Arrive להקים מרכז מוביליות חדשני בישראל והיא החברה הישראלית השנייה הנרכשת על ידה. לפני כשנתיים רכשה Arrive את CodiPark, סטארט אפ ישראלי שהוקם על ידי תומר בינמוביץ’ ותבור אילן. עם הרכישה, הוטמעה הטכנולוגיה ב Arrive כשהמשימה המרכזית הייתה ליצור פתרונות חנייה חדשניים. בהמשך פותחו שיטות תשלום לפי שימוש ושילוב של טכנולוגיית Bluetooth המחברת בין שערי החניון לכלי הרכב או לטלפון הנייד של הנהג. כיום המערכת שלה מוטמעת ביצרניות רכב כמו: הונדה, ג’נרל מוטורס, קאדילק, ופורד. בנוסף, ישנם שיתופי פעולה עם אמאזון וכיום המערכת כבר מושמעת בקולה של אלקסה באלפי רכבים בארה”ב.

ספארק הישראלית הוקמה על ידי ערן בלטר וזהר באלי ב-2013 במטרה לפתח טכנולוגיות חניה חכמות שיקלו על חיפוש החניה ויאפשר ניווט חכם אליה. בשנים האחרונות פועלת החברה באירופה, בעיקר בצרפת ובבלגיה. ולפני כשלוש שנים חתמה על שיתוף פעולה אסטרטגי עם אינפרא פארק (בעלת חברת החניונים הגדולה בעולם) שכלל השקעה והסכם מסחרי לחמש שנים. עובדי sPARK יצטרפו לצוות הקיים של Arrive בתל אביב ויחד יקימו  את המרכז למחקר ופיתוח מוביליות בישראל, עבור למעלה מ- 40 מיליון משתמשי השירותים של Arrive ברחבי העולם. 

זהר באלי, מנכ”ל ספארק : “אנחנו מודים ל-Arrive על שבחרה בנו ומאוד מתרגשים לקראת העתיד. בשש השנים האחרונות, ספארק פיתחה טכנולוגיות חניה חכמות ופורצות דרך שהפכו אותה למובילה בתחום. יחד עם זאת, עד כה לא התגבש פתרון חנייתי יחיד לכדי מוצר שלם באופן שהנהגים יוכלו לסמוך עליו. לכן, רכישת החברה תאפשר ל- Arrive ולשותפייה העסקיים להוציא לפועל יכולות טכנולוגיות גבוהות בדמות מוצר מוביל העונה על כל ציפיות הנהגים, כלומר שירות חניה מקצה לקצה ובפריסה עולמית. העובדה שטכנולוגיות שפיתחנו יגיעו ליצרניות רכב וענקיות טכנולוגיה כבר בקרוב משמחת אותנו מאוד. ואני רוצה להודות לצוות המדהים של ספארק שעשה את הלא יאומן בתנאים לא פשוטים.”

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

17 − eight =