מיצובישי אקליפס קרוס 2022 (מתיחת פנים) סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

מיצובישי אקליפס קרוס מחיר
מיצובישי אקליפס קרוס 2022 – סקירה

 

מיצובישי אקליפס קרוס המחודש, חוזר אלינו ב-2022 אחרי מתיחת פנים שבאה לפתור את הבעיות הקטנות שהפריעו בעבר – שיפור שדה הראייה, שדרוג המולטימדיה, ותוספת אבזור נוחות ובטיחות – סקירה

 

תמונות: תומר פדר

 

הקרוסאובר הפופולרי ממותג מיצובישי, מיצובישי אקליפס קרוס, ששווק בישראל לראשונה ב-2018 ונמכר בכ-7,000 יחידות, זוכה למתיחת פנים, “עדכון של אמצע החיים”, וחוזר אלינו עם אותו לוק מיוחד, צבע אדום בוהק, ומקצה שיפורים חשוב. בעדכון הזה נוספו ל-4 רמות גימור קיימות, שתיים נוספות, וכעת, המיצובישי אקליפס קרוס המחודש, ישווק ברמת גימור Panoramic עם תוספת של חלון גג פנורמי, ורמת Instyle 4X4 הכוללת מערכת הנעה כפולה לנסיעה בתוואי שטח (185,900 ש”ח).

אפשר לומר בוודאות, שהיצרנית שוחחה עם הלקוחות שרכשו את הדגם בעבר, טרם מלאכת מתיחת הפנים, כי ה”בעיות” הגדולות של הדגם בתחילת חייו נפתרו ונעלמו, וטוב שכך. מבחינת העיצוב, השינוי הגדול המובחן, הוא בהורדת יחידת התאורה אל מתחת לשמשה האחורית, כך שהיא לא חוצה אותה יותר במרכז, ואינה מפריעה לשדה הראייה לאחור. הפנסים האחוריים ודלת תא המטען קיבלו עיצוב חדש, ומקדימה, מגן הפגוש הקדמי חדש, וישנה פריסה חדשה של מערכת התאורה בחזית. עוד הבדל גדול נרשם, בתוך תא הנהג הנאה ואלגנטי למראה, בצבעי שחור ולבן – ממשק המולטימדיה במערכת ה-Connected Car שופר.

 

מיצובישי אקליפס קרוס מחירון
פיצ’רים מיותרים הוצאו מתא הנהג. מיצובישי אקליפס קרוס

 

שיפור המולטימדיה

המערכת בעלת מסך צף חדש בגודל 9 אינץ’, ומערכת הפעלה שנוח להבין ולתפעל, כמו גם להתחבר אליו בעזרת הבלוטות’, או בעזרת “קישוריות מלאה” לאוטו אנדרואיד, ואפל קאר פליי. השינוי הקטן הזה הוא גדול, לכל מי שחשובה לו חוויית הנסיעה, והאינטואיטיביות בתפעול מערכות הרכב. וגם “דוז פואה” למערכת השמע ברכב, שהצליחה לרומם את מצב רוחי, בזכות איכות שמע מפתיעה. המולטימדיה כוללת גם אפליקציית ניווט WAZE, מצלמה אחורית ושליטה על מערכת השמע והדיבורית מגלגל ההגה. רגע, איך אומרים 12 נקודות ביפנית?

האבזור במיצובישי אקליפס קרוס היה ונשאר מכובד וראוי לקטגוריה: בקרת שיוט ומגביל מהירות הנשלטים מגלגל ההגה, תאורת יום DRL מסוג LED, מראות צד חשמליות משולבות איתות ומחוממות, פנס בלימה מסוג LED במרכז השמשה האחורית, פנסי ערפל קדמיים LED, פנס ערפל אחורי, חיישן תאורה אוטומטי, נעילה מרכזית, אימובילייזר מקורי, בקרת אקלים, חיישן גשם אוטומטי, ו-2 שקעי USB. דגם ה- Executive כולל גם בלם יד חשמלי בעל פונקציית Auto Hold, מראות צד מתקפלות עם איתות מובנה, בקרת אקלים דו אזורית, פנסי FULL LED , KOS – מערכת כניסה והתנעה ללא מפתח, מנופים גדולים ונוחים להעברת הילוכים מההגה, 6 רמקולים, זיהוי רכב בשטח מת BSW, RCTA התראה על תנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית (ACC) ונגנון זחילה בפקקים, תוספת של צבע ריפוד פנימי חדש – אפור במקביל לצבע השחור.

דגם ה-Premium – מוסיף לכל אלה גם דיפוני דלתות דמוי עור שחור, מושבי עור שחורים או אפורים, כיוון חשמלי וחימום לשני המושבים הקדמיים, ותצוגה עילית צבעונית.

כפתור ה”אקו” זה המסייע בשמירה על צריכת הדלק, עבר למקום מרכזי ונוח לגישה, ופד התפעול במגע, המעט מוזר שהיה, לשמחתנו יצא מהקונסולה.

מיצובישי אקליפס קרוס ממוקם בין המיצובישי ASX האהוד, למיצובישי אאוטלנדר “שובר הקופות”. הצבע האדום המיוחד של דגם האקליפס קרוס, הוא אדום ונוצץ יותר מהרגיל, ולא בכדי, מדובר בצבע ייחודי מאוד, הנקרא אדום יהלום, צביעה של לא פחות מ-6 שכבות צבע, על מנת לקבל את הברק והניצוץ הייחודי הזה, צבע שאי אפשר להישאר אדיש אליו.

המרחב בתוך הרכב היה ונותר למשפחה, עם צמיחה קלה במימדים של המיצובישי אקליפס קרוס – הרכב ארוך מקודמו ב-14 ס”מ, ומרווח הגחון גדל ב-2 ס”מ, לכ-204 מ”מ באקליפס 4X2 ו-215 מ”מ בדגם ה-4X4. וחידוש מעולמות היוקרה, אפשרות ל-8 רמות הטיה למשענת גב הנוסעים מאחור, בטווח של 16-32 מעלות.

 

מיצובישי אקליפס קרוס יד 2
מיצובישי אקליפס קרוס 2022 החל מ-154,900 ש”ח

 

נוחות וביצועים

מיצובישי אקליפס קרוס המעודכן 2022 חוזר עם אותו המנוע, בנפח 1.5 ליטר, בעל מגדש טורבו, כשאת פליטת המזהמים שלו הפחיתו עם שינוי ההספק שלו, מ-163 כ”ס, לכ-152 כ”ס. השינוי בהספק לא ממש מורגש, ובעתות המומנט, הרכב עדיין מרשים בזריזותו. אותו מומנט, תחושת הדחיפה המיוחלת קדימה הגיעה בסל”ד דיי גבוה, 3,500-4,500 (נתון המומנט הרשמי הוא 25 קג”מ המושג ב-2000 סל”ד), מה שהביא לכניסת רעשי מאמץ המנוע אל תוך חלל הרכב, וגם לא היטיב עם צריכת הדלק. אבל תיבת ההילוכים, תיבת CVT חדשה בעלת 8 יחסי העברה קבועים מראש, מסייעת לאזן את אותה. למהירות המקסימלית, של 190 קמ”ש, לא הגעתי, אבל הייתי קרובה. (ואחר כך אני מופתעת איך הגעתי לנתון צריכה של 11 קילומטר לליטר).

הנסיעה במיצובישי אקליפס קרוס נוחה למדי, בעיר, ונוחה יותר בנסיעה בינעירונית, אך לא משככת מספיק את מהמורות הדרך. כן, חל שיפור גדול בבידוד רעשי הדרך, רעשי רוח, נכנסים רק במהירות גבוהה למדי, הופתעתי מאד מכך. מאחורי ההגה ממוקמים “שיפטרים” גדולים כסופים להעברת הילוכים, שגרמו לי גם לחייך, כאילו לקוחים מדגמי פרארי, וגם להשתמש בהם הרבה בנסיעות. בלעדיהם, אני מודה, היה לי פחות נוח או כיף בנסיעה.

 

מיצובישי אקליפס קרוס החדש
מ-2018 עלו לכבישי ישראל 7000 יחידות. מיצובישי אקליפס קרוס

 

מבחינת אבזור בטיחות, המיצובישי אקליפס קרוס מצויד במערכות בטיחות אקטיביות מקוריות, הכוללת 7 כריות אוויר, מערכת לניטור לחץ אויר בצמיגים, איתות בלימת חירום (הבהוב פנסים אחוריים), מערכת בלימה אוטונומית הכוללת זיהוי הולכי רגל, המונעת התנגשות על ידי בלימה אוטומטית של הרכב עד למהירות של 80 קמ”ש בזיהוי כלי רכב נוסע ו-65 קמ”ש בזיהוי הולכי רגל, מערכת התרעה על סטייה מנתיב. המערכת יודעת להתריע אך לא לתקן באופן אקטיבי – אבזור בטיחות חשוב מאד שלא קיים. יש גם שליטה אוטומטית באורות גבוהים, דגם ה- Executive מוסיף: מערכת בלימה אוטונומית משודרגת, המשתמשת ב-3 אמצעי זיהוי (מצלמה, רדאר ורדאר לייזר) הכוללת זיהוי כלי רכב והולכי רגל ובולמת את הרכב גם בנסיעה בין עירונית ועד למהירות של 180 קמ”ש בזיהוי כלי רכב נוסע.

 

מיצובישי אקליפס קרוס מפרט טכני
ובל נשכח את מוניטין האמינות שמגיע איתו. מיצובישי אקליפס קרוס

 

קצת אחרי שפרשתי מעבודה בעיתון גדול, אי שם ב-2010, וקצת לפני שהפכתי להיות כתבת רכב, עבדתי במחלקת ניו מדיה של חברת ליסינג מוכרת, “עשיתי להם את הפייסבוק”, ומצאתי את עצמי, בימים שלא ממש ידענו מה עושים עם הפייסבוק הזה, (אבל הבנו שזו מדיה משמעותית), עושה תפקיד של “שירות לקוחות” ומענה ממש מהיר ללקוחות, וסוג של ניהול משברים קטנים. כבר אז הבנתי שהלקוח קובע, והוא תמיד צודק, ולכן, אני מגיעה היום עם המון ענווה למכוניות, ובטרם אני כותבת מבחני דרכים. בטח שמתם לב שאני נוטה שלא לקטול או לבטל מכוניות על הסף.

אני בן אדם יחיד, קול אחד, וכמה דעתי משנה על דגם כזה או אחר, אם אלפי ישראלים אוהבים ורוכשים אותו? האקליפס קרוס הוא דוגמא מצוינת לכך, אפשר למצוא בו מגרעה פה, ורעש שם. הוא לא מושלם, אבל הוא חבילה טובה לצרכן, קרוסאובר מרווח ומעוצב יפה החל מ-154,900 ש”ח, עם אבזור נוחות רב, וציון בטיחות מירבי. ובל נשכח שהוא מגיע עם האמינות והמוניטין של מותג מיצובישי, וזה שווה לא מעט.

 

כתבות נוספות על מיצובישי אקליפס קרוס 2022

סקירת רכב מפרספקטיבה נשית: מיצובישי אקליפס קרוס – חלק א’

סקירת רכב מפרספקטיבה נשית: מיצובישי אקליפס קרוס – חלק ב’

רכב צמוד: סקירה על אבזור וגאדג’טים במיצובישי אקליפס קרוס

רכב צמוד: מיצובישי אקליפס קרוס מנוע 1.5 ל’ טורבו – חוות דעת

רכב צמוד: מיצובישי אקליפס קרוס – סקירה של מערכת המולטימדיה

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

1 × 2 =