מלכת הכביש מחפשת מכונית משפחתית: קיה פורטה במבחן

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook


לפני שאנחנו קופצים ראש לתוך רשימת הקניות הבלתי נגמרת לתינוק הבועט וממשמש ובא, לקחתי החלטה לסיים עם הרכישה הגדולה באמת – מכונית למשפחה. 

זה אומר שהצעד הראשון הוא למכור את מכונית הרווקות שלי – פיג’ו 206+ ידנית, אדומה ובוהקת, ששירתה אותי נאמנה כמעט 3 וחצי שנים ברחובות הצרים, בכניסה בלתי אפשרית לחניות במרכז תל אביב וגם נסיעות ארוכות דרומה בסופי שבוע. יותר מ-3 שנים יחד, וקילומטראז’ מצחיק של 27,000 ק”מ. אחרי חודש ביד 2, עם תמחור גבוה ממחיר המחירון של לוי יצחק, פניתי לעזרת סוויץ’, שירות חדש מבית כלמוביל שלוקח לך את הרכב, שוטף, בודק, מצלם, מפרסם ומקדם אותו באתר שלהם, מזמין לקוחות שיראו את הרכב בסוכנות שלהם, ואז גם עושה לך את פרוצדורת העברת הבעלות ושולח לך את הכסף לחשבון, בלי שהיית פיזית בכל המעגל הבירוקרטי הזה עצמך. זה הרשים אותי, והתחלתי את התהליך מולם, אך נתקענו בשלב התמחור, סוויץ’ תמחרו את הפיג’ו 206+ שלי, מודל 2011 ב-38,000 ש”ח בזמן שרציתי 42,000 לכל הפחות. נפרדנו כידידים. חזרתי כעבור שבוע ללוח יד 2 ומכרתי את הרכב שבוע אחרי, 500 ש”ח פחות. זיכרונות טובים יש לי עם הפיג’ו המקסימה הזו. ועכשיו, למעשה, מלפני שעה קלה היא שייכת כבר למישהו אחר. 

הצעד הבא? מציאת מכונית משפחתית אולטימטיבית. זה לא עניין פשוט כשבפועל יצא לי להכיר מאות מכוניות, ואף אחת לא ממש חקוקה לי בזיכרון כָמכונית האולטימטיבית(!) כלומר יש כמה, אבל הן ממש לא בתקציב. ומצד שני, אני רוצה משהו מאד מאד ספציפי – אלפא רומיאו 159, ידנית אם אפשר, ובמצב שמור, ואיפה? מה הסיכוי שלי למצוא אחת כזו, ועוד שמורה, עם קילומטראז’ סביר, ותיבת הילוכים שלא תסב לי נזק כלכלי…


התקציב? לא ציינתי. אני עדיין חושבת על רכישת מכונית משפחתית מיד שנייה עד 80,000 ש”ח. אבל העיניים בוהות במודעות של מכוניות חדשות, ונראה שזה לא ירד מהפרק. אז הכל, די, בערך, עדיין פתוח.
אז העליתי הילוך, התחלתי לאסוף מכוניות משפחתיות למבחן, בשביל קהל הקוראים, שמחצית ממנו לפחות מתעניין במכוניות משפחתיות, או מכוניות ליסינג מאותה קטגוריה. וגם בשביל עצמי, כדי לחדד לעצמי את ההחלטה.


קיה פורטה בשדות של סנסנה



קיה פורטה

קצת פרטים טכניים: תיבת הילוכים אוטומטית טובה, בעלת שישה הילוכים. נפח מנוע 1600 סמ”ק (1.6 ליטר), 130 כוחות סוס שבאים לידי ביטוי בסל”ד של 6300. שיא המומנט שלו – 16 קג”מ הוא ב4,850 סל”ד, מה שאומר שכדי להשיג תנופה/תאוצה טובה גם מאפס קמ”ש וגם במהלך נסיעה, נצטרך ללחוץ על דוושת הגז עד כמעט 5,000 סל”ד, ורק אז נחוש את הדחיפה קדימה. ממדיה תואמים לגודלן של משפחתיות בקטגוריה – 4.5 מטר אורך, תא מטען רחב ומכובד מאד לצורכי משפחה – 482 ליטר.


תא מטען קיה פורטה. משרת נאמנה משפחה




מתלים מתלים מתלים
בעלי קורא לי גברת מתלים/מתלה, “למדת מילה חדשה, הא?”, כי הפכתי להיות מדד אנושי לנוחות מתלים במכונית. המתלים שבכל גלגל, אלה שאמורים לשכך את הדרך ממהמורות וכבישים רעועים. נסו אתם להסתובב עם בטן של חודש שמיני, (טוב, אל תנסו…), אבל רק דעו לכם, שזה סבל אמיתי לנהוג במכונית עם מתלים נוקשים או פשוט מתלים לא טובים, שגורמים לעמוד השדרה, וגם לבטן הגדולה בשלב זה, לרכך בעצמם את הקפיצות והבאמפרים שבדרך. אז לזכות הקיה פורטה יאמר – כל הכבוד, עשית לי את הנהיגה נוחה ורכה יותר, בעיר ובכבישים בינעירוניים. בנוסף, למושב נהג נוח ותומך.

בעת נסיעה, רגועה לפחות, שורר שקט בתא הנוסעים, זה ניכר כשפותחים חלון, שומעים את רחשי העיר ואז סוגרים אותו ומתקבלת תחושת בועה. הבועה מתנפצת במידה ומאיצים מעט באגרסיביות (מעט, באמת), אז נשמעים רעשי מאמץ מהמנוע. בכבישים בינעירוניים ובשיוט, המנוע נאלם לחלוטין, אבל אז ניתן לשמוע רעשי דרך מהגלגלים, וגם קצת רוח מעל 100 קמ”ש. הבלמים עובדים היטב ובצורה מאוזנת, ותיבת ההילוכים, כפי שציינתי לפני, טובה לדעתי, ומסונכרנת עם הכוח שמפיק המנוע בכל הילוך, כך שהתחושה היא של נסיעה חלקה.

מראה
אני זוכרת לטובה את המראה של הקיה פורטה לפני מתיחת הפנים האחרונה, היא הייתה יפה לטעמי, עם חרטום פחות ארוך וחד. אבל גם זו הנוכחית קיבלה פנים יפים, עם פנסים קדמיים מאורכים, משובצים באורות לד לכל אורכם, ובכלל, הקיה פורטה החדשה לא נופלת ממתחרותיה ברושם הראשוני. המלצתי היא פשוט לבחור צבע כהה, ולא לבן, כדי לקבל מראה יותר מרשים ובולט במבט ראשון.

אבזור
פנימה בתא הנהג והנוסעים, על אף הפשטות היחסית, התחושה הנקייה והאלגנטית ניכרת, הנהג מקבל בדיוק את מה שהוא צריך: מחשב דרך, בלוטוס, מערכת שמע MP3 עם כפתורי שליטה מההגה, שישה רמקולים, מערכת בקרת מיזוג מפוצלת עם פתחי אוורור מאחור, מערכת בקרת שיוט, כניסות USB ו-AUX, ועוד ועוד.




סיכום ומילה על ההגה
אין הרבה חלקים ברכב שיש צורך באזכורם במבחן הזה, לטוב ולרע. בשורה התחתונה, קיה פורטה זו מכונית טובה, מרווחת, עם צריכת דלק סבירה פלוס פלוס, שתשרת משפחות רבות ונהגי ליסינג בצורה טובה. ההגה מאידך, דורש שיתרגלו אליו. התחלתי את המבחן אחרי שנהגתי ברכב הפרטי שלי, בו ההגה מעט יותר נוקשה, והרגשתי שההגה של הפורטה קל מדי עד מפחיד בכביש בינעירוני ובנסיעה מהירה, תחושה שהלכה ונעלמה ככל שנהגתי בפורטה. ההגה ה”קל” והתזזיתי הזה פועל לטובה בתמרונים בעיר, ובעת חניית הרכב, כשסיבוב ההגה נעשה בקלות יתרה, ובלי הפעלת כוח מיוחדת. והכוונה היא לא לתכונות של הגה כוח מן המניין, אלא לתחושת קלילות ורפיון מעבר לכך.



בטיחות: 6 כריות אוויר, ציוני בטיחות וריסוק גבוהים (לא מטעם ה-EuroNcap).

מחיר דגם LX הבסיסי 129,900 ש”ח
מחיר דגם EX מאובזר 131,900 ש”ח

7 שנות אחריות

צריכת דלק בינעירונית – 7 ליטר ל-100 קילומטר
צריכת דלק משולבת – 8.2 ליטר ל-100 קילומטר

דרגת זיהום: 10


מלכת הכביש בפייסבוק
באינסטגרם
לייעוץ לפני רכישת רכב

תורי להיות בדילמה. מכרתי את הסופרמיני שלי, והתחלתי לחפש את המכונית המשפחתית שארצה לחנות אצלי בבית. אז בשבועות הקרובים צפ…
Posted by ‎ענת דניאל – מלכת הכביש‎ on Monday, March 30, 2015

follow and like
fb-share-icon0

9 Replies to “מלכת הכביש מחפשת מכונית משפחתית: קיה פורטה במבחן”

  1. שאלה, את בטוחה שרכב זה עבר מתיחת פנים? אני חושב שרק היבואן פשוט הוסיף לו ספויילר אחורי כמו שיש את זה כאופציה בקיה פיקנטו..

  2. היי,
    השינוי בפורטה 2015 הוא שינוי קל במידות רוחב ואורך, וקווי עיצוב.
    במנועי 1.8 ו-2.0 ליטר (דגמים שלא הגיעו לארץ), יש גם שיפור בצריכת דלק.

  3. אוטו מעולה, במיוחד בגרסה המאובזרת.
    מרשים יותר ופחות מצועצע מהיונדאי I35 שאיתה היא חולקת פלטפורמה.
    יתרון חזק במשפחתיות – יציאת מזגן למושב האחורי שאין ברוב המשפחתיות סדאן ומופיעה ביונדאי רק אחרי מתיחת בפנים.
    אישית לשימושיות ארוכת טווח עדיפים דגמי 5 דלתות (I30, סיד, 308, סיוויק וכו וכו). גם בתמרונים עירוניים.

  4. קיה ללא ספק עשו התקדמות רצינית בשנים האחרונות ומייצרת רכבים טובים.
    אהבתי את העיצוב של הרכב הוא נראה גדול טיפה יותר ממשפחתית רגילה ולטעמי יותר יפה מהצורה הישנה.
    חבל שאין מערכת מולטימדיה ברכב כמו שיש כבר בשאר המתחרות החדשות.
    לגבי מתלים טובים זה באמת חשוב גם אם אתם לא בהריון 🙂 כי למשל בקיה ריו החדשות כל קפיצה בכביש ואתה פשוט
    קופץ על המושב וזה ממש מפריע כי יש לנו בארץ המון כבישים שהם לא באיכות גבוהה במיוחד.
    מה היא צריכת דלק טובה פלוס פלוס? שישה הילוכים תורם מאד לצריכה של הרכב.

    מזל טוב על מכירת הרכב הישן, ותודה על עוד סקירה מעניינת 🙂

    אילן.

  5. לדעתי, זה וה-יונדאי i35 עגלות. אם את מחפשת רכב אמין משפחתי נורמלי ולא עגלה לכי על הונדה סיוויק 2008-2010

  6. אחרי שלקחתי את הזמן (4 חודשים בלי מכונית צמודה!), קניתי אלפא רומיאו 159 אוטומטית, מודל 2011 מליסינג. מקווה ליהנות ממנה בלי בעיות

  7. גם טוב מאוד רק שיש להם הרבה תקלות לאיטלקיות..
    פעם ראשונה שאני שומע שיש אלפא רומאו בליסינג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

nineteen − twelve =