מנוע החיפוש הרוסי ‘יאנדקס’ משיק מונית אוטונומית חינמית

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

המונית האוטונומית של יאנדקס נחשבת המונית הראשונה שנוסעת בעצמה באירופה - בשלב הפיילוט תעבוד באופן מוגבל ובחינם לנרשמים

מונית אוטונומית ראשונה באירופה

היריבה הרוסית של גוגל – יאנדקס, מנוע חיפוש שחולק מספר שירותים דומים לגוגל, משיקה את המונית האוטונומית הראשונה באירופה. שירות המונית האוטונומית, ללא נהג, פועל כעת כשירות ניסיון, בעיר אינופוליס, המכונה עיר ההייטק ברוסיה, ויוצע לנרשמים בלבד, ללא תשלום, כאמור.

בשלב הפיילוט, המונית תפעל באופן חלקי, ותסיע נוסעים למספר יעדים מוגבל, כמו האוניברסיטה, אצטדיון הכדורגל, ושכונות מרכזיות בעיר.

איך נראית מכונית אוטונומית מבפנים? המונית האוטונומית של יאנדקס

המונית האוטונומית מתוכננת להמנע ממגע במשתמשי דרך אחרים, כמו מכוניות כמובן, רוכבים והולכי רכב, ובמקרה חירום תדע לבלום באופן אוטונומי במקום. יש עדיין הרבה מדינות שאינן מאפשרות למכוניות האוטונומיות לעלות על כבישים ציבוריים: מי שכן מבצע ניסויים כאלה, מספר מדינות בארצות הברית, מספר ערים בבריטניה, סינגפור, יפן, ובמדינת ישראל וצרפת לדוגמא, יש אישור לבצע נסיעות אוטונומיות באופן חלקי ובאופן מוגבל.

לידיעת הנרשמים האמיצים: בשלב הפיילוט, כן יהיה נוכח אדם ברכב, מהנדס מטעם יאנדקס, שלא ינהג, אבל יפקח על הנעשה ברכב, ורק בסוף תקופת הפיילוט, אם הכל יעבוד היטב, החברה תרחיב את הפעילות, את היעדים ואולי אף תפתח את שירות המונית האוטונומית לכלל הציבור.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

4 × 2 =