מעיין הנעורים: לקסוס LC500 CABRIO (קבריולה) – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

לקסוס LC500 קבריו – גרסת מרכב חדשה הגיעה לארץ, אחרי שהכרנו ובחנו את ה-LC500 קופה (גג סגור). אני לא בטוחה שגרסת הקופה השאירה עלי כזה רושם וחותם, כמו זה שהשאירה שגרסת הקבריולה. טעם מתוק של חופש ונעורים, וטעם לעוד ועוד…

 

לקסוס LC500 CABRIO
מעיין הנעורים: לקסוס LC500 CABRIO (קבריולה) – מבחן דרכים

 

ישבתי וחשבתי שעה ארוכה על הרכב הזה. זה היה בסוף היום השני עם ה-LC500 CABRIO אחרי נסיעה מהנה מאד מהמרכז דרומה. נסיעה שעברה מהר למדי, בתחושה ובזמן. חשבתי לעצמי, “בחייאת ענת, מה כבר יש לך לכתוב על הרכב הזה?” הוא יפה ב”צורה מפחידה”, מאיזו זווית תסתכלי עליו הוא מאיץ לך את הדופק. הצלילים שלו מעבירים בך צמרמורות (וזה בלשון המעטה, ובלי תיאורים גרפיים), הרכב אוחז כמו רכב ספורט, מאיץ כמו רכב ספורט, נשמע כמו רכב ספורט, ובכן, נוח כמו רכב ספורט, כלומר באופן יחסי, עד כמה שרכב נמוך כמותו, עם ג’אנטים בקוטר 21 אינץ’, רוחב 275 וחתך 35 (מאחור. מקדימה זה 40), יכול להיות נוח. והוא לחלוטין לא שובר את הגב.

באמת, רכב טוב.

 

יפה מכל זווית שתסתכלו. צילום: יובל לוי

 

לקסוס LC500 קבריולה סקירה חוות דעת
לקסוס LC500 קבריולה. צילום: יובל לוי

 

אז מה תכתבי עליו?

ה-72 שעות הללו עם הלקסוס LC500 CABRIO באו לי בול, לא רק בגלל מזג האוויר המדהים ושמשי בדיוק במידה, שאפשר לי לפתוח, בכל נסיעה עירונית, את הגג (עד מהירות של 50 קמ”ש), ליהנות ממוזיקה אהובה בקול רם, ממשב רוח נעים בעורף, ממבטים מטורפים, אלה שהצלחתי לראות בין האצה להאצה. אלה גם “באו” להזכיר לי, שבוע לפני יום הולדת 38, שגיל, זה באמת רק מספר. אני הייתי בת מקסימום 20 בסופשבוע האחרון, ואף אחד לא יכל לקחת לי את זה. היה לי כיף, הייתי מוצפת אדרנלין, אמיתי, ובהרבה ממנו.

אנשים מתנתחים, מזריקים בוטוקס, ועושים יותר מדי שופניג כדי להרגיש ככה. ככה טוב.

ואני, מה ביקשתי? רכב ספורטיבי, עם מנוע 5.0 ליטר עם הספק של 464 כ”ס, 8 צילנדרים, מומנט של 54 קג”מ ב-4,800 סל”ד. הנעה אחורית, האצה של 5 שניות מהמקום (והתיבה, אוטומטית, 10 הילוכים). ו… גג רך מתקפל. לא הרבה.

 

לקסוס LC500 קבריולה מנוע מפרט
לקסוס LC500 קבריולה. צילום: יובל לוי

 

תא נהג דשבורד לקסוס LC
צילום: יובל לוי

 

תא נוסעים לקסוס LC500 קבריולה. צילום: יובל לוי

 

ואז הגיעה הודעה למסנג’ר שלי בפייסבוק. לא פעם הארה על רכב מבחן מגיעה מהקוראים שלי, עוקבים, שהם חברים לגמרי. והיא הגיעה. אז מה, הלקסוס שווה כמעט מיליון שקל? ואז עצרתי לחשוב. לא הייתה לי תשובה. אני בהיי ממנה, אחרי נסיעה דיי ארוכה, היא כל מה שהייתה מצפה מרכב ספורט עם גג פתוח. ואז התחלתי להגיב. “תראה, היא עולה 924,000 ש”ח, ורק בגלל מערכת המולטימדיה שלה, והלוק המעט מיושן של הדשבורד, לא, אני לא חושבת שהיא שווה 924 אלף שקלים.

על עצם העובדה שאפשר להכניס “חצי ילד” למושב האחורי, עם בוסטר מתנפח, פסחתי. הילד היה כל כך שמח ומרוצה, שלא לו ולא לי היה אכפת, רק “פתחי את הגג אמא, שאני אוכל לעשות לאנשים שלום”. על צריכת הדלק הגבוהה שלה, 17.9 ליטר ל-100 קילומטר… (במבחן לוחץ), למי אכפת? בטוח לא למי שקנה אותה בכספו. הנדסת האנוש? לקסוס זו לקסוס, ואני אוהבת אותם AS IS, זה הקסם של המותג הזה, להיות אחר, להראות שונה, ולעשות את זה טוב.

רק המולטימדיה הציקה לי. המסך הדיי מיושן, במרכז תא הנהג, צבעוני בערך, בגודל 10.25 אינץ’, לוח שונים בגודל 8 אינץ’, גם מאד פרווה. העיצוב של הדשבורד, וכל התא לא מאד מודרני, בדיוק ההיפך. מזכיר לי משרד מפואר של רופא אמריקאי מהניינטיז. לא יודעת איך לתאר זאת אחרת.

 

לקסוס LC גג נפתח (עד מהירות של 50 קמ”ש). צילום: יובל לוי

 

רשימת אבזור ארוכה

 

תיבה אוטומטית 10 הילוכים. צילום: יובל לוי

 

חצי ילד

 

רשימת האבזור ארוכה על הנייר – מערכת השמע המצוינת, שהייתה חלק חשוב בחוויה הזו, של מותג מארק לווינסון, (עם נגן !DVD – איי רסט מיי קייס, מה שנקרא), ו-13 רמקולים איכותיים, יש פד שליטה לחיץ /טאץ’ ששולט על הגדרות המערכת, שלא מוסיף ניחוחות של קידמה. יש מערכת KEY LESS, מערכת כניסה קלה לנהג, שמשגרת אותך אחורה וקדימה, סיום או תחילת נסיעה, וגם פתיחה נוחה חשמלית לכניסה קלה למושב האחורי. הגה מתחמם בחיפוי עור, מנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה (כמעט שלא נגעתי בהם, הרכב מאיץ חזק ומצוין, ותיבת ההילוכים שלו עובדת מעולה ובסנכרון מצוין עם המנוע).

 

מסך מולטימדיה 10.25′ צבעוני. מתי מתקדמים ל-2021?

 

לוח שעונים. לקסוס LC500

 

יש בורר מצבי נהיגה, עם מצב אקו, קומפורט, ספורט וספורט פלוס, שגם בהם כמעט ולא נגעתי. היה לי פשוט כיף. לא רציתי פחות ולא יותר ממה שהרכב מציע במצב ה”סטנדרטי” שלו. המושבים – מושבים ספורטיביים עם ריפודים יוקרתיים (לא עור), מתכוונים באופן חשמלי, נוחים ומחבקים. יש מערכת חימום לאזור הצוואר, במקרה וקר לכם כשהגג פתוח, בקרת אקלים מפוצלת, עם טכנולוגייה לטיהור אוויר והעשרת הלחות בתא הנוסעים, מראות צד מתכהות, שזזות מטה בזמן חניה, מערכת להפחתת רעשי רקע – וואלה?

אתם מבינים? יש בה המון, המון אבזור נוחות, ובטיחות (פירוט ארוך בהמשך), והוויב, בתוך הרכב, הלך הרוח, האווירה, 10-20 שנה אחורה.

 

לקסוס LC500 קבריולה גג נפתח חוות דעת וידאו
כמה שווה לכם האושר הזה?

 

הגיע יום שבת, יצאנו לדרך, לנסיעה חזרה למרכז. ההאצה ברכב הזה כל כך מהנה ולא מורגשת, שרגע אחד העיניים לא על לוח המחוונים או הצג העילי, והקידומת של המספר התלת ספרתי שנגלית אלי מפחידה. אני חוזרת הביתה ואחרי מנוחה, קופצת לקחת את חברתי הטובה והבלונדינית לסיבוב ב-LC, כאילו שחסרים לה-לנו צפירות ותשומת לב. הבחורה הזו, שבדרך כלל אדישה למכוניות המבחן שאני מציגה לה, יוצאת יחסית מגדרה, ומבקשת תמונה עם הרכב. יצא אחלה בוק.

אנחנו נוסעות, שרות, זזות. שמחות. אני מאיצה, ומשמיעה לנו את גרגורי המנוע הענק הזה, שאין שניים להם בסאונד, והיא מחייכת, מניפה ידיים באוויר, בטבעיות כזו, וקוראת קריאות התלהבות – שתי אימהות שחוות את הנעורים האבודים שלהן לכמה שעות. כמה כסף האושר הזה שווה?

ואם זה היה הרכב שלכם, יום יום, בוקר בוקר. להכנס, להניע, לפתוח את הגג, להאיץ חזק, להרגיש את הגלגלים אוחזים חזק באספלט, לחוות את התהודה של המחלפים רצים לכם מעל הראש, להרגיש את הרוח, להסתכל על הצבעים הפרוסים מסביב, לשמוע את הצלילים, להרגיש את השנים זולגות לכם מהגיל… לחייך חיוך רחב ואמיתי מכל הלב. לצחוק בקול. כמה כסף זה שווה לכם?

 

לקסוס LC500 CABRIO מחיר: 920,000 ש”ח לפני אגרה.

דירוג זיהום: 15 מתוך 15

 

לקסוס LC500 קבריולה תמונות
איך אני נראית? מיליון דול… שקלים. צילום: יובל לוי
מאיצה, אוחזת, יפה, והגרגורים האלה… לקסוס LC. צילום: יובל לוי

 

פירוט מערכות בטיחות אקטיביות:

אורות בלימה אקטיביים
מערכת למניעת נעילת גלגלים בעת בלימה – ABS – SYSTEM BRAKING LOCK-ANTI
מערכת לזיהוי עצמי ובלימה אוטונומית בעת חניה על גבי המסך המרכזי – PSKB – BRAKE SUPPORT PARKING
מערכת בקרת בלימה אלקטרונית ECB – BRAKING CONTROLLED ELECTRONICALLY
מערכת התראה לירידת לחץ אוויר בצמיגים – TPWS – SYSTEM WARNING PRESSURE TYRE
מערכת לזינוק בעלייה HAC – CONTROL ASSIST START-HILL
מערכת התראה על תנועה חוצה מאחור RCTA – ALERT TRAFFIC CROSS REAR
מערכת לזיהוי עצמים בשטחים מתים BSM – MONITOR SPOT BLIND
מערכת חיצונית לאזהרה על התקרבות הרכב AVAS SYSTEM ALERTING VEHICLE ACOUSTIC
מערכת בקרת דינמיות הרכב VDIM – MANAGEMENT INTEGRATED DYNAMICS VEHICLE
מערכת מתלים ספורטיביים אדפטיביים AVS – SUSPENSION VARIABLE ADAPTIVE
מערכת היגוי לארבעת הגלגלים FWAS – STEERING ACTIVE WHEEL FOUR
מערכת היגוי משתנה VGRS – STEERING RATIO GEAR VARIABLE
בקרת משיכה TRC – CONTROL TRACTION
בקרת יציבות הרכב – VSC – CONTROL STABILITY VEHICLE
דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה LSD – DIFFERENTIAL SLIP LIMITED® – TORSEN

 

בטיחות פסיבית

8 כריות אוויר: 2 קדמיות, 2 צד קדמיות, 2 מסוג “וילון”, 2 בברכי הנהג והנוסע 
6 כריות אוויר: 2 קדמיות, 2 צד קדמיות מוגדלות, 2 בברכי הנהג והנוסע 
מתג לנטרול כרית אוויר קדמית בצידו של הנוסע
חיישן חגורות בטיחות קדמיות בעל חיווי ויזואלי וקולי
עיגון כיסא ילדים במושב האחורי בתקני ISOFIX ו-SIZE-I
קדם מותחנים לחגורות בטיחות מלפנים ומאחור
מכסה מנוע אקטיבי להפחתת הפגיעה בהולכי רגל PUH – HOOD UP-POP
מוטות התהפכות אקטיביים ARB – BARS ROLL ACTIVE
מערכות בטיחות מתקדמות LSS+
מערכת אורות גבוהים אוטומטית למניעת סנוור רכבים חולפים – AHB – BEAM HIGH AUTOMATIC
בקרת שיוט אדפטיבית ממצב עמידה – DRCC – CONTROL CRUISE RADAR DYNAMIC
מערכת התראה על סטייה מנתיב – LKA (ASSIST KEEP LANE
מערכת לסיוע במצבי חירום הכוללת מתיחת חגורות הבטיחות, הגברת עוצמת הבלמים, ובלימה אוטונומית – PCS SYSTEM COLLISION-PRE
מערכת לזיהוי תמרורי תנועה – RSA (ASSIST SIGN ROAD
מערכת התראה על עייפות נהג – SWS – SYSTEM WARNING S

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

4 − three =