מצלמה לרכב DOD LS430W Full HD – סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מצלמה לרכב DOD LS430W Full HD – סקירה וחוות דעת

 

מצלמה לרכב DOD LS430W – סקירה וחוות דעת

 

הכתבה פורסמה בתאריך: 26.1.2014
הכתבה נערכה בתאריך: 25.42020

 

קיבלתי הודעת דואר רשום, פתק אדום – ורדרד, שמלחיץ אותי כל פעם מחדש מאז שקיבלתי את הזימון למשפט תעבורה לפני שנה וחצי. זה נגמר ב3 שנים על תנאי, וכמה מאות שקלים, אולי גם נקודות, לא בדקתי. ואולי לא הייתי צריכה להיענש מלכתחילה, אילו הייתה לי דרך להוכיח שלא חציתי קו לבן בסיום עקיפה שביצעתי. אבל זו הייתה מילה שלי מול מילה של שוטר, שהיה מאחורי מרחק שלושה כלי רכב. בלי תמונה, בלי סרטון, בלי עדים, לכו תוכיחו שלא היה ולא נברא.
קראו לי במגאפון לעצור (ככה קוראים לזה?), ובלי שום משא ומתן התחיל שוטר התנועה למלא את הזימון שלי למשפט. לא דיברתי מהלם, אבל היה לי הרבה מה להגיד. יש כמה שורות ריקות בזימון שמשאירים לנהג לכתוב את גרסתו ולהתגונן, זה לא עזר. לא אז בכביש 31, ולא בבית הדין לתעבורה בבאר שבע חצי שנה אחרי זה.


היום הפתק האדום – ורדרד הביא איתו דווקא חדשות טובות, מצלמת הרכב הגיעה אחרי שלושה ימים בלבד, מצלמה קטנה ושחורה שהייתה יכולה לסתום פיות ולהשאיר לי גיליון הרשעות נקי וצח.

 

 

פירקתי את האריזה מתכולתה, יש חיבור למחשב להעברת הקבצים, וחיבור/מטען לרכב, קליפס קבוע (דבק), קליפס וואקום שתוכלו למקם כל פעם במקום אחר (סרטוני רכב, מישהו?), וכרטיס זיכרון בתשלום נוסף. 

המטען איתכם קבוע ברכב, כך שהמצלמה יכולה להיות דלוקה בלי הפסקה, אבל עדיף להטעין אותה לפני, כדי לא להסתבך ולהסתרבל עם החוט הארוך שמשתרך מהשקע בדשבורד ועד למעלה למצלמה, בקצה העליון של השמשה.
הדלקתי את המצלמה כדי להתחיל לבחון אותה, אני אשקר אם אגיד שהיה לי פשוט להבין מה כל כפתור עושה, לחצתי על כל כולם ועד עכשיו לא הבנתי איזה מהם משמש “
OK“, לכן חשוב מאד שתעברו על כל האופציות והלחצנים לפני שאתם עוזבים את החנות. או אם הזמנתם את המצלמה באינטרנט, אתרו את החנות הכי קרובה ו”שבו” עם המוכר על האופציות. אל תשאירו דברים פתוחים, כי לא בטוח שספר ההפעלה, התרשימים וההוראות יעזרו לכם.

 


 

למצלמה מסך 2.7 אינץ’, היאעשויה פלסטיק קל מאד, מה שיכול להביא אתכם לחשוב שזה מעיד על האיכות שלה, אבל אחרי שתלחצו play ותראו את איכות הסרטון תהיו מרוצים. עדשת המצלמה רחבה ותופסת חלק נכבד מהמתרחש מולכם, ואיכות התמונה גבוהה וחדה מאד גם בצילום ביום ובלילה.
כך גם השמע: שרתי ודיברתי עם חלונות פתוחים ושיש מוזיקה דיי חזקה ברקע, והקול שלי עדיין נשמע היטב. שוב, חשבו על מקרה בו חלילה תזדקקו לחדות הקול הזו כדי להשמיע או להוכיח דבר מה שהתרחש בדרך.


אני אישית קיבעתי את המצלמה בעזרת קליפס “וואקום” שניתן לפתוח ולשחרר בכל עת (יש עוד קיבוע שנדבק לשמשה בעזרת דבק חזק ולא ניתן להסירו מהשמשה). שמחתי לגלות שקיבוע הוואקום ה”פשוט” והרב שימושי נשאר במקום ולא זז או רועד בזמן הנהיגה, והסרטונים יוצאים יציבים וברורים. מלבד סרטונים, תוכלו לצלם תמונות “סטילס”, את הדרך ואת עצמכם, המצלמה מחוברת לזרוע פלסטית שמאפשרת לכם להזיז את המצלמה ב360 מעלות.



ישנו תפריט עשיר של אופציות, והגדרות. הוספת פלאש לצילום בכבישים ממש חשוכים, הבהרת תמונה, הגדלת רזולוציה, הוספת תאריך, השתקת קול (שיקליט רק תמונה), הגדרת אורך הסרטונים: סרטונים של דקה, שתיים, שלוש או שיצלם בלופ בלי להפסיק, ואז תצטרכו לערוך את הסרטונים כדי להצליח להעלות אותם למחשב או לשלוח אותם. בנוסף, ניתן להשתמש במצלמה כGPS או כמד מהירות שיציג לכם את הקמ”ש במסך הקטן, אני ויתרתי על האופציות האלה. 

 

 

מחירן של מצלמות רכב בארץ מתחיל ב350₪, והDOD LS430 יושבת בקצה העליון של הסקאלה – 950 ש”ח.
חשבו על זה, אם היא לא תספק סרטונים איכותיים מספיק, דהויים או לא ברורים, פספסנו את המטרה.
מצלמה טובה יכולה להציל אתכם מדוח של כמה מאות שקלים, אז זה מתקזז.
לטובתכם, בדקו איזו אחריות יש למצלמה, תיקונים, חלקים, על מה ולכמה זמן. למצלמה
הזו ספציפית יש אחריות לשנתיים.
**ו
כדאי מאד לנסות ולבקש את המוצר לפני לניסיון, או לוודא שאפשר להחזיר תוך פרק זמן מסוים עם הקופסא והחשבונית.

מצלמה לרכב זה גאדג’ט פופולרי עכשיו, כמו הדיבורית של תחילת שנות ה2000, או ה
GPS  שכבש אותנו קצת אחרי, מיום ליום הוא מוכיח כמה הקיום שלו על שמשת הרכב נחוץ. בעולם של פייסבוק ויוטיוב וחשיפת שחיתויות ועוולות, כולם מתעדים כל מילה ותנועה, למעשה כל שטות, אז למה לא לתעד את התנועה שלכם בכביש?

לעוד פרטים על המצלמה הזו, ועל מצלמות במחירים נמוכים יותר


חשוב לדעת:

1. כפתור ה-OK נמצא למעלה – הכפתור הימני ביותר. אותו הכפתור משמש גם להפעלה/כיבוי הצילום וגם לצילום תמונות סטילס.
2.למצלמה אין סוללה, מעבר לכמה דקות, שצריך להספיק לכיבוי תקין שלה. לכן כדי שהיא תעבוד היא צריכה להיות מחוברת תמיד למצת.
3. ה-GPS משמש לשמירת מסלול נסיעה, מהירות נסיעה, כיוון נסיעה, מצפן ולצורך כיול זמנים אוטומטי (אין צורך לכוון שעה ותאריך, אלה אזור זמן בלבד). הוא אינו משמש לניווט כמו Waze. מומלץ להתקין במחשב את הנגן הייעודי של DOD (נמצא בדיסק המצורף באריזה).


 

follow and like
fb-share-icon0

4 Replies to “מצלמה לרכב DOD LS430W Full HD – סקירה וחוות דעת”

  1. עכשיו ראיתי את הכתבה, נזכרתי שבדיוק, אבל בדיוק אותו סיפור היה לי ב א ו ת ו ה כ ב י ש!
    גם אני הגעתי למשפט, גם אני דיברתי עם קיר, רק שלמזלי, השוטר לא הגיע להעיד.
    אין ספק שמצלמה כזאת היתה חוסכת את כאב הראש..
    אחלה כתבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

one × 2 =