מקסוס EUNIQ5 מיניוואן חשמלי 7 מקומות – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
מיניוואן חשמלי
מיניוואן חשמלי שבעה מקומות ראשון בארץ. מקסוס EUNIQ5

מה שבע, מה כמה? מיניוואן שבעה מקומות חשמלי ראשון ויחידי בארץ, למותג מתחיל שמפלס את דרכו בשוק הרכב הישראלי. האם יש פה קלף מנצח? עד כמה מיניוואן רלוונטי בשוק שנשלט על ידי רכבי פנאי? והאם זה עוד ניסוי חשמלי בשוק הישראלי? מוזמנים לקרוא

 

לא זאת לא טעות סופר, ולא נלחצה לנו מ’ במקום ל’. תכירו את מקסוס מבית SAIC מוטורס, יצרנית הרכב הגדולה בסין – מותג רכב חדש שנחת בישראל עם מספר דגמים מצומצם. אולם התצוגה של מקסוס ממוקם בלב אזור משרדים חדש בפתח תקווה, עיר מתחדשת שהופכת לאופציה אטרקטיבית למגורים, עם מטרו חשמלי, שהחל לעבוד לאחרונה ועובר בסמוך לאולם התצוגה, מה שיוצר מעט סימבוליות.

אנחנו כאן היום לבחון את ה-EUNIQ5 של מקסוס, שחקן חדש מבית היבואן הישראלי צ’יינה מוטורס, שנכנס לנישה ייחודית שלא קיימת בישראל, רכב שבעה מקומות 100% חשמלי. נכון לעת כתיבת שורות אלה. זאת בשורה גדולה בשוק שנשלט על ידי טסלה או רכבי פנאי סינים, שגם זאת וגם אלו מציעים חמישה מושבים בלבד.

אורכו של ה-EUNIQ5 הוא 4.8 מ’ ורוחבו 1.8 מ’, עם מרחק סרנים של 2.8 מ’ וכושר העמסה של כחצי טון. הוא גדול ומרשים, אם כי הצדודית המרובעת שלו מהצד, מזכירה רכב מסחרי, תחום בו מקסוס שולטים בשוק הסיני, לכן ככל הנראה, השקיעו פה בעיצוב החזית, לטובת בידול הדגם מול המסחריות של המותג. אוי, כמה שהחזית יפה ומושכת. גריל כסוף וגדול, שנחצה לשניים על ידי פס כרום כסוף, זוג פנסי תאורת LED גדולים ותאורת ערפל בתצורת L הפוכה ואנכית יפיפייה המוסיפה מאוד למראה הרכב. תוסיפו נגיעות כרום רבות בחזית ולאורכה של ה-EUNIQ5, לרבות פסי טעינה כסופים על הגג, וחישוקי גלגלים נאים, וקיבלתם מיניוואן מרשים למדי.

 

מקסוס EUNIQ5 הספק
מקסוס EUNIQ5 סקירה וחוות דעת

 

מאחורה, המצב זהה, עם ישבן ישר כמעט לחלוטין (אמרנו כבר רכב מסחרי?) זוג יחידות תאורה בעלי מראה מצועף ופס כרום שחוצה את דלת המטען הנפתחת באופן חשמלי לרוחבו. מבפנים, המראה מרשים אף יותר – שבעה מושבים בשילוב בד ועור, כאשר הקדמיים בעלי אפשרות כיוון חשמלי, כולל זיכרון מושב וחימום.

הישיבה במושב הנהג נוחה וגבוהה, עם ראות מעולה לכל כיוון, גם בזכות חלונות הצד הגדולים. הדשבורד מעוצב וגולש לכיוון היושב לצד הנהג, כאשר מסך מולטימדיה 12.3″ גדול מרחף במרכזו. מסך המולטימדיה כולל גם קישוריות לנייד וגם אפשרות להתקנת אפליקציות רבות, למשל Youtube, ובכך לצפות בסדרה או בחדשות בזמן המתנה. ההגה גדול, בעל לחצני שליטה במערכות המדיה והבטיחות ברכב, ומאחוריו, לוח שעונים דיגיטלי גדול וברור עם שני מצבי תצוגה בצבעים משתנים. 

גם בחלל הפנימי נמצא לא מעט נגיעות כרום. בשילוב העור, גג הזכוכית הפנורמי המרשים מעל, ותאורת אווירה צבעונית, התחושה היא של רכב פרמיום, לא פחות. בניגוד לחשמליות שבחנו לפני, כאן נמצא ידית הילוכים גדולה ומתגים גדולים. בכל זאת, רכב מסחרי.

 

מקסוס EUNIQ5 מולטימדיה
מסך מולטימדיה גדול במרכז תא הנהג
מקסוס EUNIQ5 רמת אבזור
סביבת נהג אלגנטית עם אבזור פרימיום. מקסוס EUNIQ5
מקסוס EUNIQ5 שבעה מקומות
מקסוס EUNIQ5 שורה שנייה
מקסוס EUNIQ5 מושב שלישי
שורה שלישית לשני נוסעים. מקסוס EUNIQ5

 

השורה השנייה נעה על מסילות קדימה ואחורה, ורחבה ונוחה כמו השורה השלישית, ולמרות כניסה מעט צרה לשורה השלישית, נראה שיכלו להיכנס לשורה האחרונה אף שלושה נוסעים, מה שיכל היה להפוך את הרכב הזה לבעל שמונה מקומות, אך העדרה של חגורת בטיחות נוספת, והכתוב ברישיון הרכב מונע זאת. מאחור, תא מטען בעל נפח של 460 ליטר, שיספיק ללא מעט תיקים. קיפול המושבים בשורה השלישית יהפוך, גם בשל צורת הרכב כאמור, לרכב מסחרי בעל נפח טעינה גדול של 1162 ליטר, וקיפול השורה השנייה ייתן 1956 ליטר. מתחת לכיסוי תא המטען נמצא מגש מחולק לטובת סידור כבלי הטעינה.

 

מקסוס Euniq5 מנוע טעינה
מנוע חשמלי בהספק של 174 כ”ס. מקסוס Euniq5
מקסוס Euniq5 עמדת טעינה
טעינה מהירה של 80% בחצי שעה. מקסוס Euniq5

 

בחזית המקסוס Euniq5 מנוע חשמלי בהספק של 174 כ”ס ו-31.6 קג”מ משודך לתיבה אוטומטית בעלת הילוך בודד רציף אחד. סוללה של 52.5 קוט”ש עם אפשרות טעינה מהירה של 80% בחצי שעה תאפשר נסיעה של 356 ק”מ בנסיעה עירונית ו-260 ק”מ בנסיעה בין עירונית לפי תקן ה-WLPT. מדובר בנתונים מעט חלשים לרכב מסחרי, במיוחד כשאנו יודעים שהנתונים ניתנו בתנאי מעבדה. יהיה מעניין לבדוק את הנתון במציאות.

לחיצה על כפתור ההנעה, בשילוב לחיצה על לחצן בלם היד החשמלי, והמקסוס Euniq5 יוצא מהחניון בצורה חרישית. אני עולה לכביש, לוחץ על ה”גז”, והEuniq5 מפרפר גלגלים. אותו פרפור גלגלים חזר מספר פעמים לאורך המבחן, מה שאומר שיש פה לא מעט מומנט, בשילוב הנעה קדמית ומרכב ארוך ודי ריק מיושבים. תוסיפו צמיגי 17″ לטובת חיסכון באנרגיה (גלגל גדול יותר, איבוד אנרגיה גדול יותר) ותבינו איך קיבלנו רעשי פרפור גלגלים, לפעמים גם בנסיעה ב-70 קמ”ש, אם/במידה ולחצתי על דוושת ה”גז” יותר מדי. 

מד הטעינה מראה לי טווח של 320 ק”מ, ואני מחליט לבצע את המבחן בצורה רגועה יותר, ובוחר במצב ECO עם מצב רגנרטיבי 3 לטובת בלימה וטעינה טובה יותר על ידי המנוע החשמלי. ברשותכם, ספוילר… אני קופץ לסוף, לנתון שאמור להיות הכי מעניין ברכב זה – במצב נהיגה חסכוני בשילוב נהיגה רגועה, בנסיעה משולבת עירונית ובין עירונית בטווחים קצרים, סיימתי את היום עם דיוק של 93% מהצהרת היצרן בצריכת הסוללה. זהו נתון לא פחות ממדהים. זהו נתון שלא קיבלתי בשום רכב חשמלי שבחנתי עד היום באותם התנאים. 

 

מקסוס Euniq5 למכירה
ארבעה שקעי USB ופד טעינה לנייד. מקסוס Euniq5

מקסוס Euniq5 משך טעינה

 

ביום למחרת כשנהגתי קצת יותר אגרסיבי עם רגל כבדה על הדוושה, נתון אחוז הסוללה הראה 52% מהטווח המוצהר. מאחר ומדובר במיניוואן/רכב מסחרי, שהשימוש בו אמור להיות שקול ורגוע, טווח הסוללה יספיק בהחלט למי ששוקל לרכוש את הEuniq5. תוסיפו עמדת טעינה ביתית או עמדה בעבודה, ויש פה רכב חשמלי מצוין שיחסוך מכם את הדאגה (אותה חרדת טווח…), להיתקע ללא סוללה.

במיניוואן של מקסוס יש מזגן מקפיא, עם בקרת אקלים, ומיזוג למושבים מאחור, עם לוח בקרה נפרד ופתחי אוורור גם מעל הראש לכיוון נפרד. אותו מזגן אחורי מקבל את המתח מסוללה אחרת, כך שמי שרוצה לחסוך עוד יותר בטווח הנסיעה יוכל פשוט להפעיל את המיזוג מאחור ולקבל רכב ממוזג שלא נוגס לו מטווח הנסיעה/סוללה. הפעלת המזגן אגב, מורידה 10 קילומטר מטווח הנסיעה.

נוחות הנסיעה במקסוס Euniq5 טובה מאוד, עם מעט רעשי דרך בנסיעה במהירות תלת ספרתית. כל לחיצה על הדוושה מטיסה את הרכב קדימה בצורה דינמית וזריזה. 

בתחום הבטיחות יש פה לא מעט מערכות בטיחות, החל מבקרת שמירת ותיקון סטייה מנתיב, דרך בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על רכב ב”שטח מת” בנתיב, חיבורי ISOFIX התרעה על תנועה אחורית בעת נסיעה לאחור, מצלמות 360 עם הדמיה, ואפילו מנגנון שידרוש מכם למשוך את ידית הדלת פעמיים על מנת לפתוח אותה, במידה והמערכת תזהה רכב שמגיע מאחור, לביטחון הנוסעים, ועוד שלל מערכות בטיחות המעמידות את ה-Euniq5 על ציון הבטיחות הישראלי 7 הגבוה, מתוך 8 מרבי.

עלעול באינטרנט מעלה נתון מעניין נוסף – שווי השימוש של כל הגודל והפאר החשמלי הזה עומד על כ-3100 ₪ לחודש, בלבד, לאחר הנחה של 1000 ₪ על רכב 100% חשמלי, מה שאומר, שבבחירה בין לקחת רכב מסגמנט פרטי חמישה מושבים, למיניוואן שבעה מושבים חשמלי, הבחירה במקסוס עדיפה.

 

מיניוואן 7 מקומות מחיר
שווי שימוש של 3100 ₪ לחודש. מקסוס

 

אבל לא הכל חייב להיות מושלם, נכון? ואכן, קיפול המושבים היה מעט מסובך, התאורה מאחור בתא המטען לא הצליחה להאיר מספיק בחושך, ונזקקתי להפעיל את הפנס בסלולרי. מחזיקי הכוסות בקונסולה התקשו להחזיק את בקבוקי השתייה והפחיות ששמתי בצורה טובה. ליושבים בשורה השנייה יש מגשי אוכל נשלפים, מאוד פרקטיים, אך אינם “הצליחו” להחזיק בקבוק מים, שנפל בכל עת לרצפה. 

מצד שני, יש פה לא מעט יעילות ופרקטיות בפיזור תאי האחסון הרבים, ואפילו במקסוס דאגו למתקן אחסון למשקפיים באזור ידית האחיזה שמעל הנהג. פתחי USB קיימים הן ליושבים מאחור והן לאלה מלפנים, יש שני פתחים בקונסולה בתא הנהג, אך אחד מהם תפוס לטובת כבל של מערכת המדיה בהתקנה מקומית, וחבל. בכל אופן, יש שטח טעינה אלחוטי, בנוסף.

 

מקסוס נפח תא מטען
תא מטען בנפח של עד 1956 ליטר, עם השטחת כל המושבים
מקסוס מחיר
האצות ותאוצות מהירות ומהנות

 

סיכום

אני פותח את פתח הטעינה שב”גריל”, בחזית הרכב, ומחבר את כבל הטעינה. עצירה לטעינה היא תמיד זמן טוב לתהות על טיב הרכב החשמלי אותו אנו בוחנים. “אז מה היה לנו?” כמו שאמרו הגששים בזמנו. מיניוואן שבעה מקומות חשמלי? יש. טווח סוללה מעולה? יש. אבזור פרמיום ומערכות בטיחות מעולות? גם יש. 

סה”כ יש פה עסקה נהדרת לכל מי שחושב לעבור לרכב חשמלי וצריך גם רכב שבעה מקומות למשפחה, בשילוב צרכים של רכב מסחרי, לצרכי עבודה או פנאי. הדבר היחידי שעומד לו לרועץ, זה מותג רכב שלא מספיק מוכר בארץ וגם התמחור. ייתכן ובתמחור זול יותר במעט, מ-198,000 ₪ מקסוס EUNIQ5 יהפוך לאטרקטיבי עוד יותר. נכון להיום כשחקן חשמלי בודד בסגמנט המיניוואנים, הוא מהווה בחירה מצוינת.

 

follow and like
fb-share-icon0

3 Replies to “מקסוס EUNIQ5 מיניוואן חשמלי 7 מקומות – מבחן דרכים”

  1. האם יש ייבוא לרכב הזה מחול? ואם כן האם אפשר לחסוך דרך ייבוא מחול?
    בסין הרכב הזה עולה 22 אלף דולר למיטב הבנתי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

eleven + nineteen =