מרחבי הרשת: איך לפרוץ לטסלה מודל S באמצעות האייפון

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

הגנבים של היום הם לא הגנבים של פעם, גם לא המכוניות - איך לפרוץ למכונית היוקרה החשמלית טסלה מודל S באמצעות האייפון

איך לפרוץ לטסלה מודל S באמצעות האייפון

איך לגנוב טסלה במספר דקות – כנראה פחות מורכב ממה שחשבתם. המכוניות של היום מתקדמות טכנולוגית, לרוב מצויידות במערכות KEY LESS – פתיחה נעילה והתנעת הרכב ללא מפתח. זה אולי נוח לנהג וליתר המשתמשים ברכב, אבל זה גם כר נוח לפריצות.

כמו המכוניות, גם הגנבים של הדור החדש לא מגיעים עם סרגל או מנפצים שמשה, הם באים עם טאבלט ואייפון, או כל טלפון חכם. תיכף נבין איך בעזרת אפליקציות פשוטות, כל מכונית מהדור החדש יכולה להגנב, בלי לחבל בשום חוט או חיווט.

אילון מאסק, מנכ”ל טסלה, תוייג בציוץ מעניין בטוויטר, בו בעלי טסלה מודל S העלה סרטון המתעד את הפריצה והגניבה של המכונית היוקרתית והאהובה שלו.

הטסלה החשמלית בעלת טכנולוגיית KEY LESS גם כן, אז כל מה שהגנבים היו צריכים לעשות הוא לחפש את השדר (אות) מהרכיב האקטרוני של מפתח הרכב (שנמצא בתוך הבית), להעצים אותו, ואת כל האותות בסביבה (בעזרת נייד או טאבלט נוסף) ולפרוץ אותו. כשברגע הפריצה, הדלתות של הטסלה יפתחו בשנייה, כאילו המפתח נמצא בסמוך לרכב.

מסתבר שלנתק את כבל הטעינה החשמלית זה קצת יותר מסובך

הם אולי היו גנבים מתוחכמים אבל לא חכמים, כי בזמן שאת הרכב הם פתחו בפחות מדקה, הם לא הצליחו לנתק את כבל הטעינה החשמלי מפתח ההטענה של הרכב, וזה מה שעיכב אותם משמעותית.

בטסלה אומרים שהייתה דרך למנוע את הגניבה בשני צעדים פשוטים:
1. לכבות את האפשרות לפתיחה אוטומטית של הדלתות ברגע שהנהג והמפתח שעליו מתקרבים לרכב.

2. להשתמש בקוד צופן מיוחד, שמקודדים עם קבלת הרכב, מה שהיה מעכב את הגנבים או מטרפד את הגניבה בכלל.

אבל שזה לא יעצור אתכם מלקנות טסלה, המכונית הזו מלאה טכנולוגיה מתקדמת ולא לכל אחד יהיה פשוט לפרוץ אותה. ואם נפרצה ונגנבה, היא קלה לאיתור. כמעט 100 אחוז מהמכוניות הגנובות בשנים האחרונות אותרו והוחזרו לבעליהם.

חכמים בלילה - סרטון הפריצה לטסלה מרחבי הרשת

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

4 × three =