מרכז שירות חדש לרכב ‘אוטומטיבי’ – סקירה וראיון עם שי עידן

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מוסך אוטומטיבי (מורשה UMI) יכול היה להיות עוד מוסך באזור השרון, אילולא היה מקים אותו אדם כמו שי עידן,​ הבעלים של מרכז השירות החדש בהרצליה. את ההתמחות בדיאגנוסטיקה של כלי רכב היברידיים וחשמליים, עשה לפני שהשמועה על “המהפכה הירוקה” הגיעה לארץ, ו’שיוויון תעסוקתי’ בתחום הרכב, זו לא רק סיסמא שנשמעת טוב עבורו. בחודשים האחרונים העסיק שי 2 מוסכניקיות חדשות, והזרוע עוד נטויה והדלת פתוחה… על זה, ועל החלום להכשיר את דור המוסכניקים החדשים הבא – בכתבה שלפניכם

 

העתיד בכלי רכב חשמליים ואוטונומיים. שי עידן

 

יום אחד באמצע אוגוסט, קיבלתי שיחת טלפון מעמיתה שלי בתחום הרכב. קשקשנו והתלוננו, “קיץ, אימהות, עייפות כרונית”, עד שכמעט שכחנו מהי מטרת השיחה. “יש מוסך חדש שאת חייבת לבוא לראות, את תתרשמי ממנו לטובה”. רגע, מה? מה לי ולמוסכים?. ראיתי מוסך או שניים מרשימים בחיים שלי, נקיים, מסודרים, שקטים. זה באמת מרשים. אבל מה הפואנטה?

על “אוטומטיבי” שמעתי כבר ברחבי הפייסבוק, גם על שי עידן, שגם דרך התגובות שלו אפשר להבחין שמדובר באדם מיוחד ולא סטנדרטי. לא בתחום ולא בכלל. הוא הקים מוסך, מרכז שירות, והוא מחפש לאייש אותו במוסכניקיות. כן, נשים. בשאיפה להכשיר דור חדש ורענן של נשים וגברים מוסכניקים ומוסכניקיות ולהביא לשינוי בתחום הזה. להפוך אותו ליותר אטרקטיבי, גם מבחינת כוח האדם, וגם מבחינת השכר. כשהכל מתחיל ונגמר בהכשרה טובה והענקת ידע – לימודים וקורסים בתחום הרכב. מיד נגיע לזה.

 

נשים מוסכניקיות מביאות איתן שקט ריכוז וחריצות לעבודה. אוטומטיבי

 

בוקר, השעה 11:00, אני בהרצליה פיתוח. שביל קצר מימין לצמיגיה גדולה, מוביל אותי למרכז השירות הסופר מתוקתק וחדש – “אוטומטיבי”. כמה אנשים ממשרד התחבורה מסתובבים ומתרשמים מהמקום. שי מציג להם את המחלקות השונות במרכז – מחלקת מכונאות רכב, מחלקת חשמל ומיזוג אוויר, והבייבי שלו – מחלקת הדיאגנוסטיקה (אבחון תקלות ברכב), כשהוא עצמו מוכשר באבחון תקלות גם בכלי רכב חשמליים והיברידיים.

את הידע הזה הוא לא יכול היה לקבל בארץ, אז הוא טס ללמוד את זה אצל האירופאים, שכבר “שוחים בחומר”, טס ללמוד ונשאר שם כמה שנים, להעמיק בתחום, לעבוד, וחזר עם “חצי דוקטורט”, כדי לפתח תכניות לימודים מיוחדות ולהתחיל להעביר הכשרות לצעירים במגמות רכב, למוסכניקים שכבר עובדים בתחום, ובמסגרת השתלמויות למורים.

 

איך הגעת לתחום?

מאז שהייתי ילד נמשכתי לתחום הרכב, בעיקר לדיאגנוסטיקה (אבחון תקלות ברכב). התחלתי לעסוק בזה בגיל 20. ב-2004 הקמתי את חברת שי טכנולוגיות, ושנתיים אחרי, ב-2006, הקמתי את מכללת אוטומטיבי PST, כדי להכשיר תלמידים במכונאות, חשמל ודיאגנוסטיקה. מאות צעירים הוכשרו. שנים אחרי הגיעה תורה של ‘מכללת אוטומטיבי’, מכללה שמכשירה אלפי תלמידים ותלמידות(!) בעולם הרכב.

 

אומרים שבעוד 10 שנים תכנס חקיקה נגד יבוא כלי רכב דיזל ובנזין מזהמים. איפה אתה רואה את תחום הרכב החשמלי ב-2030?

העולם כבר כמה שנים הולך ומשתנה, וזה רק יתגבר. אני משער שהחוק הזה יתעכב במעט במדינה שלנו, פה זה לא גרמניה, אבל ללא ספק, עוד כמה שנים מהיום, רוב כלי הרכב בכביש יהיו חשמליים או היברידיים. זה העתיד.

 

החלום הופך למציאות. מכללה למקצועות הרכב

 

כלי העבודה במחלקת הדיאגנוסטיקה

 

מלבד אבחון של מכוניות היברידיות וחשמליות נטענות, שי מסתכל לעתיד בעיניים ומעמיק את הידע שלו במכוניות אוטונומיות. בד בבד עם העתיד, הוא פתח לפני מספר חודשים מרכז שירות לרכב “אוטומטיבי”, מוסך מורשה של UMI לכלי רכב ממותג שברולט, יסוזו, קאדילק וביואיק, אבל לא רק למותגים הללו. מרכז שירות שנפתח לדבריו, “מתוך רצון להקים מרכז שירות בסנדרטים גבוהים, ולשלב את מרכז השירות עם לימודים טכנולוגיים במכללה”. כן, קראתם נכון, מרכז שירות – יש, מחלקת דיאגנוסטיקה וחשמל מפוארת – יש, עכשיו הוא עמל על המשימה הבאה – מכללה למקצועות הרכב, בה ילמדו תלמידים ותלמידות את כל מקצועות הרכב. כאשר מרכז השירות, המוסך נמצא בקומה הראשונה, והמכללה בקומה השנייה. “השאיפה שלי היא לגדל את דור המכונאים והמכונאיות הבא בארץ. להעביר הלאה את הידע שיש לי.

 

למילים שלך יש כיסוי, יש לך שתי מוסכניקיות בעסק.

אין הרבה נשים בתחום הרכב, ואין סיבה שלא יהיו. הן חרוצות, חכמות ויודעות את העבודה. אחת המטרות שלי במוסך ובמכללה, היא לקדם את תחום הרכב גם בקרב נשים, ולנסות וליצור מצב של שיוויון בכמות העובדים-מוסכניקים, גברים ונשים.

מה ההבדל בין “מוסכניקים” בנים לבנות?

“השקט שלהן. הן מרוכזות הרבה יותר בעבודה, נחושות, כדי להוכיח לעצמן ולכולם, שהן שוות בנות שווים. אם יש חלק כבד להרים, תמיד יהיה מוסכניק, קולגה בעבודה, שיבוא ויעזור. אין פה תחרות, ההיפך. המוסכניקיות באוטומטיבי יוצרות אווירת עבודה שקטה וטובה יותר. שכחו מאיך שאתם מדמיינים לעצמכם מוסך. פה כולם ג’ינטלמנים, מנומסים, מדברים יפה, מתוך כבוד למוסכניקית שעובדת לצידם. אין דברים כאלה”.

 

שוויון הזדמנויות גם במוסכים

 

החלומות להקמת מכללה שתעבוד במקביל למרכז השירות הפכו לחלוטין למציאות. יש תכניות בנייה, יש אישורים, תכניות הלימודים ממתינות לתלמידים במגוון תחומי הרכב, ובקרוב, יוכלו אנשים מוכשרים, עם אהבה לתחום הרכב ואוריינטציה טכנולוגית, להיות בעלי מקצוע עם ידע מתקדם וחשוב, שיוכלו לעסוק ולהתפתח בתחומים שהם ההווה, ובעיקר העתיד של עולם הרכב – כלי רכב היברידיים, חשמליים, ומכוניות אוטונומיות. אבל לא רק, יהיו גם לימודי מכונאות כמובן, פחחות ועוד

לא פחות חשוב מהלימודים והתוכן, הוא הדרך ללמוד את החומר הנלמד. החל מסימולטורים, וציוד שיאפשר לתלמידים ללמוד בצורה הכי מתקדמת וטובה שניתן. מה שמתחיל להזכיר לי קצת את אוטוטק.

קשה שלא להיסחף עם הרעיונות והתכניות של שי. הוא בן אדם מלא שמחת חיים, ואופטימי חסר תקנה, בצורה קצת מדבקת. במשך כל השיחה, הוא לא הפסיק לרוץ קדימה עם הרעיונות והחזון שלו לשפר ולקדם את תחום המוסכים בארץ. להכשיר דור של מוסכניקים צעירים שידעו מנעד של תחומים, לצד האבחון והעבודה הפיזית. שי מאמין גדול באנשים, וביכולת שלו, שלנו, לעשות שינוי טוב ואמיתי בתחום הרכב, והוא הוכיח את זה, עם הקמת מרכז השירות הייחודי, עם הכנסת כוח נשי למוסך, עם ההכשרות והקורסים שהוא מעביר, והמכללה למקצועות הרכב שתקום בקרוב. ככה יוצרים שינוי.

 

אוטומטיבי הרצליה: 
כתובת: הסדנאות 5, הרצליה
טלפון: 09-9501551
שעות פעילות: א’ -ה’ 07:30 – 16:30

 

 
דף הפייסבוק של אוטומטיבי

המדריך לרכב היברידי וחשמלי - תחזוקה שוטפת בשיתוף אוטומטיבי 

יש לו חזון - על עתיד עולם הרכב והמוסכים - ראיון עם שי עידן, מנהל מרכז השירות אוטומטיבי

אוטומטיבי - מורשה שברולט, קאדילק, איסוזו
follow and like
fb-share-icon0

5 Replies to “מרכז שירות חדש לרכב ‘אוטומטיבי’ – סקירה וראיון עם שי עידן”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

nine + nine =