מרצדס עם קימונו: אינפיניטי QX30 מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

אינפיניטי Qx30, המרצדס שלבשה קימונו או מכון יותר, שריון סמוראי מרהיב - מבחן דרכים

על גרמנים ויפנים, מחסני חלפים ועיצוב מוחצן

מותג היוקרה מבית ניסאן משיק בישראל את גרסת הקרוסאובר המוגבהת לרכב המשפחתי היוקרתי הקיים שלהם, היצרן היפני מציג גרסה מוגבהת לאינפיניטי Q30 אותו בחנו כאן בעבר. אז מה נשתנה הלילה הזה? הלילה הזה אנו משלימים את חבילת העיצוב המרהיבה בתוספת גובה ונראות, את חבילת האבזור הסופר נדיבה וחוגגים את העוצמה הגרמנית במחיר מוזל בהרבה, את הכול נסביר, בינתיים אנו משתאים.

קימונו משוריין

לפני שנדבר על רשימת האבזור האירופאית משהו, חייבים לתת מילה טובה על העיצוב המהפנט, אינפיניטי Qx30 משכה מבטים ועיניים סקרניות לאורך כל המבחן המעניין שעברה, הגובה החדש, קווי העיצוב הדינמיים בהשראת משיכות מכחול והפרופורציות המחמיאות השלימו את המראה השרירי והמעוצב, הקימונו היפני המרהיב הזה, או יותר נכון שריון הסמוראי הקשוח הזה, יוצר בעיניי את אחד מהקרוסאוברים היפים שנעים על כבישי ישראל.

מרצדס עם קימונו: אינפיניטי QX30 מבחן דרכים
תא נהג אינפיניטי QX30

סביבת הנהג וחלל תא הנוסעים לא נופל מחגיגת העיצוב החיצונית, שילוב 2 גווני עור על הדשבורד, שלל כפתורים שהגיעו היישר ממחסני מרצדס, נגיעות כרום וקווי העיצוב עליהם דיברנו מופיעים גם כאן, מבחינת מראה, אינפיניטי Qx30 מתעלה. רשימת האבזור נדיבה מאוד, ההגה ידית ההילוכים והמושבים עטויי עור נאפה איכותי, המושבים הקדמיים מחוממים ובעלי כיוון חשמלי עם מספר זיכרונות, מערכת המולטימדיה מוצלחת למדי, מבוססת אנדרואיד ואינטואיטיבית ומגיעה עם מערכת שמע מצוינת של BOSE עם 10 רמקולים וסאב וופר מובנה.

גג זכוכית פנוראמי, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי אוורור ליושבים מאחור, חלונות חשמליים בלחיצה, תאורת אווירה, מצלמות 360 מעלות עם “מעוף ציפור” לחנייה קלה, מערכת חנייה אוטומטית מרשימה, חיישני קרבה גם מלפנים ומערכות בטיחות אקטיביות חדשות, בקרת שיוט אדפטיבית תאורה ראשית אדפטיבית למניעת סנוור ותאורת פנייה. חיישני שטח מת עם תאורה על המראות מהצד הפנימי של הרכב, נחמד. ואם יש משהו שחסר זה רק תיקון סטייה אקטיבי בנוסף למערכת האזהרה הקיימת.  

קרבית ומהנה אך צפופה וקשיחה. אינפיניטי QX30
מנוע 2 ליטר טורבו עם 211 כ"ס. אינפיניטי QX30 (כמו לQ30)

הגיע הזמן להניע, המפרט הטכני כבר מוכר לנו מה- Q30 הזכורה לטוב, ושם, בדיוק כמו כאן, בגרסה היחידה המשווקת בישראל T2.0 Luxe Tech מנוע 2 ליטר טורבו בנזין עוצמתי מבית מרצדס, אופציית מנוע המשרתת גם את מרצדס A קלאס ואת מרצדס GLA, תיבת הילוכים אוטומטית דו מצמדית בעלת 7 מהירויות שעובדת נפלא וסט יכולות דינמיות מרשימות. על הנייר, 211 כ”ס ו- 35.7 קג”מ המריצים את היצירה המעוצבת הזו מעמידה ל- 100 קמ”ש תוך קצת יותר מ- 7 שניות נחושות. המהירות המרבית המוצהרת עומדת על 230 קמ”ש.

דינאמית ומעוצבת יפה. QX30

טיול, השחזות וברך ימין

התנעה בלחיצה, ידית ל-D ומתגלגלים אל מחוץ לחניון המקורה בהרצליה. בתוך העיר חוץ מלמשוך מבטים וחיוכים האינפיניטי מתנהגת כראוי, שקטה, מבודדת יחסית ונראה כי איכות הבנייה בה איכותית. הניווט העירוני איתה קל מאוד, ההגה מנותק ולא מעביר את הנעשה על האספלט, והמתלים, שאמנם מכוילים על הצד הנוקשה יותר, מתגלים כנוחים למדי בתוך העיר. מחוץ לעיר, חסרונות האינפיניטי Qx30 החדשה והמוגבהת מתגלים לאיטם, הגג הפנוראמי מקרקש באופן מוזר כשעוברים את המהירויות התלת ספרתיות, ואולי זו בעיה ספציפית לרכב המבחן אבל הרעש בהחלט העיב על חווית הנסיעה.

נציין את התחושה הכמעט קלסטרופובית, המחיר לעיצוב המוחצן, קורות ה-A נוכחות, הגג מעט נמוך, החלונות צרים וסביבת הנהג צפופה. אך הגג הפנוראמי מאיר מאוד את חלל תא הנוסעים ויוצר תחושה אוורירית יותר.

ברגע של מנוחה לרגל ימין, הברך נוגעת בקונסולה הגדולה, דבר המצריך דריכות קבועה, לא אידיאלי. המתלים הנוקשים מעבירים את הנעשה על הכביש באופן מורגש למדי ולמרות הגובה, הרכב מרגיש מעט קשיח. ואולי הקשיחות הזו מגיעה לאותת לנו שכדאי לזרוק את היפנית המעוצבת לקצת סשן פניות מהיר. על סקאלת המתלים של שילוב נוחות עם ביצועים, אינפיניטי Qx30 החדשה נוטה יותר לכיוון הביצועים, לא מעט זמן אחרי הכביש נפתח, הנוף הופך הררי סוף סוף.

עליות בית אורן, ההגה שקיבל משקל נכון עם עליית המהירות מזמין אותנו לסיבוב השחזות בעלייה המפותלת. לחיצה איתנה, האינפיניטי מעלה סל”ד ורצה קדימה, פנייה, בלימה קטנה להעברת משקל, האחיזה מצוינת גם במהירויות גבוהות יותר, הפנייה, ישורת והדבקת דוושה, בלימה חזקה, נשיכה איתנה של הבלמים שלא התעייפו גם לאחר מאמץ ובדרך למטה. ההגה מרגיש מעט מנותק, תפקוד התיבה במצב ספורט מדויק וחלק, ואם צריך עזרה, מנופי ההעברה מאחורי גלגל ההגה עוזרים תמיד. מספר דקות לאחר מכן, אחרי ערבוב של דלי צבע במיקסר, אפשר לסכם כי ההתנהגות נאותה והכוח זמין בכל שלב, כיף להשתובב איתה והאינפיניטי Qx30 החדשה בהחלט נוסכת תחושת ביטחון.

המחיר שלה זה הקלף שלה - 259,900 ש"ח. אינפיניטי QX30

חשבון בבקשה

אינפיניטי Qx30 החדשה נכנסת לסגמנט רווי ובעל סטנדרט גבוה מאוד. אם המבחן היה מתבצע בעשור הקודם לאינפיניטי החדשה היה סיכוי לאיים על המתחרות, אך היום בעידן הדיגיטלי אוטונומי-מלא עם הברקות טכנולוגיות מעוררות עניין, אינפיניטי Qx30 נשארת מעט מאחור.

בסופו של מבחן ארוך ומהנה אינפיניטי Qx30 החדשה מרגישה מצוין, מתנהגת למופת, נראית מעולה ובעלת נוכחות דרמטית לא משנה היכן תציב אותה. למחפשי הנראות והביצועים האינפיניטי Qx30 החדשה תתאים כמו כפפה ליד, ואם נכניס למשוואה את עניין המחיר, 259,900 ₪ בלבד, יש לה קלף חזק מאוד. ולמרות שאינה מובילת הקטגוריה היוקרתית, האינפיניטי Qx30 החדשה היא מתמודדת ראויה.   

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

13 + one =