מרצדס EQS מכונית השנה 2021-22 | קידמה חדשנות ואיכות עילאית

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
מרצדס EQS
מרצדס EQS – מכונית השנה 2021-22

 

צילום: דניאל דהרי

 

בחירת רכב השנה של מלכת הכביש 2021-22 | הקדמה:

 

הגיע הרגע הזה בשנה, בו כל כלי הרכב החדשים שהושקו בשנה החולפת בארץ, דגמים חדשים מאפס, או דורות חדשים, שנבחנו על ידי, נכתבים בזה אחר זה על דף לבן נקי, והלב והראש נכנסים לפעולה. לא מעט מהבחירות של השנה, מרשימת 10 המכוניות הטובות של 2021-22, הן בחירות של 60% לב, ו-40% ראש. במפגש עם כלי רכב, כמו עם בני אדם, יש קליק, או שאין בכלל. כלי רכב שממבט ראשון, מלחיצה ראשונה, הכל מתחבר, הכל נהיה ברור, למה הרכב הזה נראה ככה, למה יצרו אותו ככה, מי יאהב אותו ולאיזה קהל הוא מתאים. כל הדגמים שבחרתי להיות 10 המכוניות הטובות של השנה, הם דגמים שלמים, עגולים, עם חזון מאד ברור, וקהל מובהק.

אין לי ספק שיש יותר מ-10 דגמים ראויים וטובים שהושקו השנה (2021-22), דגמים שלא נהגתי בהם, דגמים שהגיעו בדיוק ב”תפר”, שלא הופשרו לטובת מבחני דרכים מסודרים, והכל טוב, והכל בסדר. חשוב לציין שטקס בחירת רכב השנה של מלכת הכביש, שמתקיים זו הפעם החמישית (מ-2017, בה זכתה הוולוו XC60, שנה לאחר מכן הייתה זו מרצדס A CLASS החדשה, אודי אי טרון, ובשנה שעברה הסיאט לאון החדשה הוכתרה כמלכה החדשה, זה טקס אחד מיני רבים, של בחירת רכב השנה בארץ, ודגמים מוצלחים שלא נמצאים ברשימה הזו, שלי, זכו בבמות אחרות, וטוב שכך.

נכון שיש טעם אישי, העדפות, ו”חיבור” לכלי רכב, אבל המכוניות הללו נבחנו, קודם כל, על פי קריטריונים של עיצוב, ביצועים, הנדסת אנוש, אבזור נוחות ובטיחות, השוואה למתחרות, וגם עלות מול תועלת, עד כמה שניתן במדינתנו הקטנה רוויית המיסים לשקול כדאיות רכב על פי מחיר.

 

מרצדס EQS580
בזכות הקידמה והחדשנות. מרצדס EQS

 

מרצדס EQS (580) – מכונית השנה 2021-22

 

שנת 2021 הייתה שנה של פריצה אמיתית בכל הקשור לכלי רכב חשמליים בישראל. דגם חשמלי אחרי דגם חשמלי, הגיעו לארץ, והכריעו בשאלה האם אנחנו לקראת מהפכה חשמלית. אז כן, ולגמרי. אחד הדגמים החשמליים המרהיבים שהגיע, הדגם המרהיב ומפואר מכולם הוא המרצדס EQS, הדגם המקביל למרצדס S CLASS הממונע בבנזין, רק על טהרת ההנעה החשמלית.

 

בזכות הקידמה והחדשנות

 

גולת הכותרת של מכונית הפאר החשמלית, המרצדס EQS החדשה, היא לחלוטין מערכת המולטימדיה ברכב, שמקפיצה את המרצדס EQS למחוזות שעוד אף יצרנית לא הגיעה אליהן. מדויק יהיה לציין, שוב, שמרצדס שוברת את השיאים של עצמה, ומרימה את הרף למחוזות גבוהים עד בלתי אפשריים.

עוד לפני ההשקה הרשמית של מרצדס EQS בארץ, נחשף מסך המולטימדיה המתקדם של היצרנית. מסך זכוכית (כעור, ולא ישר, תחשבו כמה זה פסיכי…), ברוחב 141 סנטימטר, עם ציפוי אלומיניום למניעת שריטות ומסגרת שנצבעה בתהליך תלת שכבתי בצבע “silver shadow”. בחלק התחתון של המסך הוטמעה תאורה מיוחדת שגורמת למסך המולטימדיה להיראות צף על הלוח. קשה מאד שלא להתפעל מאיכות התצוגה, לכל מי שהספיק לרכוש טלוויזיה בטכנולוגיה OLED יבין. זה עולם אחר, והוא לא בסלון, אלא ברכב הפרטי, מול העיניים של הנהג/ת והנוסעים. מילה על ממשק ה-MBUX, עליו כתבתי רבות מהשקתו והטמעתו בדגמי מרצדס. מרצדס A CLASS החדשה הייתה הראשונה לקבל את הממשק, וזה עשה לה כל כך טוב, שיפר את חוויית המשתמש בכמה רמות, את התפעול לאינטואיבי ונוח למשתמש, ואיך לא, עם יתר היתרונות שהציג הדור החדש, ה-A קלאס זכתה ברכב השנה של מלכת הכביש ב-2018-19.

 

מרצדס מולטימדיה
מסך מולטימדיה מזכוכית ברוחב 141 סנטימטר. EQS

מרצדס EQS תמונות
מרצדס EQS מצלמה

 

מערכת ה-MBUX – Mercedes Benz Use-Experience שיפרה את ההתנהלות עם רכבי מרצדס החדשים, יצאה כבר בדור שני משופר, והוטמעה ביותר מ-1.8 מיליון רכבי מרצדס, כולל ב-S class ובמלכה החדשה הנוכחית, מרצדס EQS.

למי שמבין, והפרטים הללו אומרים משהו, לממשק “אם.בי.יו.אקס, 8 מעבדי ליבה, 24GB RAM ו-46.4GB זיכרון לשנייה. זאת ועוד, המערכת משתמשת ביכולות בינה מלאכותית בשביל להציג את האפשרויות המתאימות לנהג/ת בכל זמן נתון, (כמו למשל, התאמת טמפרטורת ההגה והמושבים בהתאם לנהג/ת), ועוד עשרות אפשרויות נוספות – מתוכנת מסרים אקטיבית, דרך תזכורות לימי הולדת ועד תזכורת לרשימת מטלות – כל אלו מוצעות באופן אוטומטי כשהן רלוונטיות למשתמש. הממשק שומר עד 7 פרופילים שונים, של 7 נהגים ונהגות נוספים, כשהנהג והנוסע שלצידו יכולים לתפעל אותו, כאשר כל אחד מהם רואה תצוגה משל עצמו ובעל אזור ייעודי לתפעול מהמושב בו הוא יושב. כשאין נוסע/ת לצד הנהג/ת, המסך הופך למסך בעל תצוגה דיגיטלית דקורטיבית, מהפנטת.

ולא דיברנו על מסך הטאבלט הנשלף מאחור, ומתקיים בזכות עצמו, כמו הטאבלט שלכם בבית, לטובת שימוש הנוסעים מאחור, ובו עשרות הגדרות, כיוון, ובחירה של אפשרויות שמע, נוחות, תאורה, ועוד עוד.

 

מרצדס EQ
יחידות תאורה מתקדמות. מרצדס EQS

 

בזכות הנוחות והבטיחות

 

מרצדס EQS היא מכונית מהדור הבא הבא, כמו אלה שצפינו בהן בסרטונים, וחשבנו לעצמנו שיופיעו בכבישים שלנו רק עם ירידת חייזרים לארץ. מפתיחת הדלתות האוטומטית, הידיות המפוארות עם חתימת מרצדס, שנשלפות ונבלעות בנסיעה, לטובת אווירודינאמיות מירבית, הצורה של ה-EQS, הרצפה השטוחה, ואף עיצוב הגלגלים מפחית התנגדות.

לרכב מערכת מתלי אוויר אדפטיבית, עם אפשרות להרמה והורדת המרכב. מערכת היגוי אחורית עם אפשרות לזווית של עד 10 מעלות. זה עובד נפלא כשצריכים לעשות פרסה באחד הכבישים הצפופים של הרצליה פיתוח, עם רכב באורך 5.216 מטרים. מיניבוס קטן. בידוד רעשים מעולה, גם בזכות חלונות עם זכוכית כפולה. כל אלה יוצרים חוויית נהיגה שלווה שקטה וזורמת, וגם חזקה מאד, אם תרצו.

ההנעה בגרסת ה-EQS כפולה, עם שני מנועים חשמליים, מקדימה ומאחור, עם הספק משולב של 523 כ”ס, ו85.5 קג”מ, קיבולת סוללה 107.8 kWh, וטווח חשמלי של עד 627 ק”מ (588 ק”מ ריאלי), עם תצרוכת חשמל ממוצעת ל-100 קילומטר, של 20 קוו”ט, בנסיעה משולבת, ובלי לנסות לחסוך בצריכת חשמל או לפחד על הטווח. עם מצבי הנהיגה ובלעדיהם, ההאצה מאפס ל-100 קמ”ש בגרסת ה-580 אורכת 4.3 שניות, ברכב שמשקלו יותר מ2.5 טון.

מערכות הבטיחות המתקדמות, המקוריות של מרצדס, כוללות מערכות תיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטונומית במקרי חירום, בקרת שיוט אדפטיבית מצויינת, זיהוי כלי רכב בשוח מת, זיהוי דו גלגלי והולכי רגל, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, ברמה כזו, שהאורות מכתרים את הרכב שמקדימה, ונעצרים בדיוק בדמותו, ולא מסנוורים אף חלק בו. בזכות יחידת התאורה המטורפת ב-EQS.

 

מרצדס EQ מנוע
2 מנועים חשמליים עם הספק משולב של 523 כ”ס. מרצדס EQS

בזכות האיכות העילאית

החומרים, הטקסטיל, המתכות, הזכוכיות, יחידות התאורה, פתחי האוורור, הגימורים, התפירה, הכל נראה ומרגיש ללא דופי, עשוי לעילה ולעילה. זה קצת מפחיד לא להתקל באף שגיאה או חוסר שימת לב ברכב. על מה נכתוב אם כך?

התחושה היא שחשבו על הכל ביצירת הרכב. בתא הנהג והנוסעים, רמה אחרת של יוקרה, מריפודים בהירים ותפירה מדוקדקת בעיצוב יוקרתי, שלל מסכים, תאורת אווירה, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, תאים שונים עם מנגנון פתיחה אלגנטי. אפילו הרמקולים מעוצבים בצורה של הדלתות, ומתעגלים עם כיוון הדלת. אין פינה ששכחו להתייחס אליה פה.

תחושת המיליון דולר מתעצמת עם אפשרויות הנוחות ב-EQS, מבחירת עשרות גוונים, גם שילובי צבעים יחד, לתאורה סביב כל נוסעי הרכב, עד אפשרויות העיסוי, כמעט מכף רגל ועד ראש, חימום ואוורור, וכיוון חשמלי לכל 5 המושבים בתא הנוסעים. מסנן  HEPAשמסנן תחמוצות גופרית דו חמצנית, תחמוצות חנקן שנכנסים מבחוץ, וריחות שונים, הודות לציפוי הפחם הפעיל על מסנן HEPA ומסנן האוויר הפנימי גם מבפני ווירוסים וחיידקים. מערכת מצלמות וחיישנים היקפית, הכוללת חיישן LiDAR, מצלמה בשמשה האחורית ומיקרופונים, שהיא הכל חוץ מרגילה או נורמלית, לא באיכות התצוגה שלה, או באיכות ורגישות החיישנים. זו רמה אחרת של טכנולוגיה, שקשה מאד לתאר, ורק מראה עיניים, ותחושות ופידבקים בזמן נסיעה יהיו ההסבר הטוב ביותר.

 

 

מרצדס EQS 580 4Matic, פלטינום פלוס – 1,290,000 ₪

 

 

מכוניות מומלצות
המכוניות הטובות של השנה 2021-22

 

מלכת הכביש: רשימת המכוניות הטובות של השנה 2021-22:

  1. מרצדס EQS580
  2. פולקסווגן גולף
  3. סקודה אניאק iV
  4. ג’ילי גאומטרי C
  5. יונדאי איוניק 5
  6. פורד ברונקו
  7. ב.מ.וו Ix3
  8. טויוטה יאריס קרוס
  9. אופל מוקה החשמלית
  10. מיצובישי אאוטלנדר

 

סרטון הכתרה

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

thirteen − 7 =