מרצדס GLA200 (מנוע 1.3 ל’ Premium) – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
מרצדס GLA200 (מנוע 1.3 ל’ Premium) – מבחן דרכים


מרצדס GLA200 החדש חוזר אלינו גדול יותר, מעוצב יפה יותר, ועם לא מעט פינוקים ומערכות בטיחות מתקדמות. אבל האם הכל מושלם? יצאנו לבחון

 

רכב הפנאי הקטן מבית מרצדס הושק בדור השני שלו בארץ. את הדור הראשון של ה-GLA200 בחנו בעבר כשניסה להסתכל בלבן שבפנסי הלד של הב.מ.וו X1 והאאודי Q3, מבלי למצמץ. יחד עם זאת, הוא היה חסר את הייחודיות והמראה “הג’יפוני”. כשאספתי את המרצדס GLA200 החדש, המראה שלו היה מרשים בהרבה, ונקודת הפתיחה שלו כבר הייתה טובה. ה-GLA200 החדש מציג ממדים נאים ועיצוב יפה בהרבה מהדור הראשון.

למרות שמדובר ב-C-SUV, רכב פנאי קומפקטי, הוא ממש לא נראה כך. אם הדור הראשון היה קרוב מידי להראות כמו A CLASS רגילה, הדור השני גדול מבעבר ונראה באמת כרכב פנאי. למעשה למעט האורך שהתכווץ ב7 מ”מ, מרצדס GLA200 צמח בכל פרמטר: הרוחב צמח ב21.6 ס”מ משמעותיים, בסיס הגלגלים צמח ב3-ס”מ ועומד על 272.9 ס”מ, והוא גם גבוה יותר.

 

נראה מרשים יותר. מרצדס GLA200

 

“צמח” לרוחב ולגובה. מרצדס GLA200 רכב פנאי יוקרתי

 

על מנת לקבל מראה של רכב פנאי, יותר מהדגם הקודם, נוספו חצאיות פלסטיקה שחורה מסביב, ובכלל, המראה יותר עגלגל מהדור הקודם. החזית קיבלה פגוש תחתון חדש עם בתי מנורות גדולים ושחורים ופס שחור לאורכו שמוסיף למראה של רכב הפנאי. מאחור, נראה שהמעצבים שאבו השראה מה-GLC, האח הגדול, ובתחתית, אף ישנו דיפיוזר ושני פתחי פליטה אליפטיים גדולים שמוסיפים למראה מעט כוחניות, בטוב טעם. הגלגלים עוטים חישוקי סגסוגת בקוטר 19″, יש חלונות כהים מאחור, וקשתות גג כסופות מעל, כל אלה מוסיפים למראה של המרצדס GLA200 החדש, שנראה ומשדר רכב פנאי יוקרתי באופן מובהק.

פתיחת הדלת חושפת מראה עשיר מהסטנדרט, בוודאי ברמת התימחור ההתחלתי בו משווקת ה-GLA 200, (החל מ289,900 ₪). אי אפשר שלא להתפעל מתא הנוסעים, שלטעמי, היפה והיוקרתי בקטגוריה של C-SUVהיוקרתיים המשווקים בישראל. מדובר באותו קו עיצוב יוקרתי, ולמעשה, אפשר למצוא פה כמעט את כל מה שתקבלו בדגמים היקרים והגדולים יותר של מותג מרצדס. 

 

תא נהג יוקרתי

 

מסכים גדולים ומולטימדיה הכוללת את ממשק MBUX המצוין

 

הדבר הראשון שתופס את העין, אלה זוג מסכי ה-10.25″ לאורך הדשבורד, המכילים לוח השעונים ואת ממשק ה-MBUX המעולה. אני מתיישב, ואכן אלה מושבי COMFORT נוחים ומפנקים (כולל מנגנון Kinetic תנועתיות גוף הנהג). בשל המימדים שגדלו, התחושה מרווחת יותר ותנוחת הישיבה ושדה הראיה גדול וגבוה יותר. מעלינו גג פנורמי גדול ותאורת לד לבנה ובוהקת. כשהשמש שוקעת המראה בתא הנהג מהפנט ויפה יותר בזכות תאורת האווירה היפיפיה, שניתנת לבחירה ממגוון סט צבעים או אפשרות 

לבחירה אישית, הכל נעשה בצורה פשוטה וקלה ע”י משטח מגע, הנמצא בקונסולה המרכזית. בנוסף, נמצא כאן בלם יד חשמלי, כפתור הנעה KEYLESS, כיוון מושב חשמלי, חיפוי ARTICO בדפנות הדלתות, הגה מרופד בעור עם מגוון לחצני שליטה על מערכות המדיה והבטיחות, ותחושה עשירה מאוד, בלי שום רגשי נחיתות כאמור, לעומת דגמים יקרים יותר.

 

תאורת אווירה מרצדס
אהבנו את תאורת האווירה

 

מרווח פה. תא נוסעים מרצדס GLA200

 

תא מטען בנפח 435 ליטר
תא מטען בנפח 435 ליטר

 

מאחור, מרצדס GLA200 החדשה מתגלה כמרווחת ונוחה, וישנו מרווח מספק לרגליים, כתפיים ואף לראש. גם  שילוב של מושב בטיחות, מבוגר וילד נוסף לא גרם לתחושה צפופה מאחור. הדבר היחיד שעמד לרועץ, הוא חסרונם של פתחי מיזוג מאחור, ולמרות מזגן מצויין (אך חסר בקרת אקלים מפוצלת), לעיתים הגיעו תלונות מהיושבים מאחור על העדר מיזוג ראוי. בכל זאת, קיץ. 

תא המטען  מאחור נפתח ונסגר באופן חשמלי, ובעל נפח של 435 ליטרים מספקים בהחלט. בנוסף, ישנו משטח גומי מחוספס למניעת החלקה ותזוזה של חפצים, לא מעט ווי עיגון ורשתות.

 

מרצדס GLA200. מנוע 1.3 ליטר טורבו עם 163 כ"ס
מרצדס GLA200. מנוע 1.3 ליטר טורבו עם 163 כ”ס

 

אני מניע את הרכב בלחיצה ומשלב בעזרת ידית ההילוכים שממוקמת מאחורי ההגה הילוך ויוצא לדרך.
הGLA200 החדש מגיע עם מנוע 1.33 ליטר חדש, אשר פותח יחד עם רנו-ניסאן. מדובר במנוע 4 בוכנות בעל הספק של 163 כ”ס ומומנט של 25 קג”מ כבר ב-1600 סל”ד, המשודך לתיבת הילוכים DCT בעלת 7 הילוכים. היציאה מהמקום די זריזה, ועומדת לפי נתוני היצרן, מ0-100 קמ”ש ב-8.7 שניות. בשום שלב בנהיגה לא הורגשה איזו נחיתות בשל נפח המנוע, נהפוכו, עם משקל עצמי של 1485 ק”ג ה-GLA200 זריזה ועם תגובות מעולות בהאצה. 

תיבת ההילוכים DCT כפולת המצמדים העבירה מצוין את ההילוכים בלי שום השהיות מיותרות. אך לצערי לא הכל מושלם.

לאורך כל המבחן, במהירויות נמוכות או גבוהות, ואף בכבישים יחסית איכותיים, לא היה ניתן להתעלם מרעשי הדרך שחדרו לחלל הנהג. אמנם מדובר בדרגת כניסה/רכב הכניסה לקטגוריית רכבי הפנאי של מותג היוקרה מרצדס, ועדיין, לא יכולתי שלא להתפלא מכך, במשך כל הזמן ששהיתי במחיצתה. בנוסף, בכל האצה נשמעה שריקה מהטורבו שנמצא אי שם במנוע. אני כותב שורות אלו בחיל ורעד, מאחר ומרצדס מצטיינים בבידוד רעשים, אך משהו כאן התפספס.

 

רמת הגימור הנבחנת Premium משווקת במחיר 314,900 ש”ח

 

הGLA200 מצטיינת לא רק בנוחות, כי אם גם במערכות בטיחות מעולות והGLA200 עמוסה ומלאה במערכות אלו: שמירה אקטיבית על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם מנגנון זחילה בעומסי תנועה, מערכת בלמים אדפטיביים עם מנגנון HOLD, ניטור מרחק, זיהוי רכבים והולכי רגל, ואפילו רוכבי אופניים. עם ציון בטיחות 7 הישראלי ו6 כריות אוויר, אתם תרגישו בה מאוד בטוח.

בסיום המבחן צריכת הדלק עמדה על 11 ק”מ לליטר. נתון סביר במיוחד במבחן מאומץ.

צריכת דלק 11 ק”מ לליטר

 

סיכום

הדור החדש של המרצדס GLA200 גדול ומרווח יותר, מפואר ובטיחותי יותר, עם מנוע טורבו חדש וזריז, ואם נשים בצד את בידוד הרעשים החסר במעט, ורעשי הדרך שהפתיעו אותי, מדובר ברכב מעוצב ומרשים, בסגמנט הפנאי-יוקרה-קומפקטי, שעל אף שהוא יקר ממתחריו הישירים, הוא נותן סיבה מצויינת לאנשי המכירות של המתחרים שלו לא להירדם בלילה.

תמורת 314,900 ₪ עבור רמת הגימור הנבחנת Premium, תקבלו רכב פנאי עם סמל של מרצדס בחזית, מאחור ובעוד כמה מקומות, כולל בתאורת קבלת הפנים בעת פתיחת הדלת. בזכות עיצוב חדש ואמיתי של רכב פנאי, מרצדס GLA200 החדש נותן תמורה מעולה למי שיבחר בו.

 

יתרונות: מרווח פנים, עיצוב, מערכות בטיחות מתקדמות, ביצועים

חסרונות: בידוד רעשים, תמחור יקר ממתחרים בסגמנט

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

nineteen − 4 =