מרצדס GLB 250 (קרוסאובר שבעה מקומות) – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

מרצדס GLB 250 (קרוסאובר שבעה מקומות) – מבחן דרכים

 

מרצדס GLB 250 רכב הפנאי שטח 7 מקומות המיוחד למראה, הגיע אלי למבחן דרכים. ממבט ראשון מבחינים שהעיצוב שלו פחות דומה לעיצוב המודרני והעגלגל של דגמי מרצדס בשנים האחרונות. הוא נשאר רבוע, מחוספס וגברי למראה, כמו האח הקטן של ה-GLS

רמת הגימור של הרכב – AMG מוסיפה לרכב חבילת תאורה חיצונית ותאורת אווירה מהממת מבפנים, מלבד חישוקים נאים בקוטר 19′, אגזוזים בציפוי כרום, חלונות כהים, קשתות גג, ופנסי לד.

אני לא יכולה להגיד שזה רכב יפה, נפלט לי אפילו “מכוער” בהתחלה, אבל איכשהו התאהבתי בלוק הזה. תסתכלו ותשפטו.

 

רכב פנאי שטח 7 מקומות. מרצדס GLB

 

רכב שבעה מקומות “על” פלטפורמה של A CLASS, הכיצד? כן, זו אותה פלטפורמה, אבל המרצדס GLB ארוך יותר, ולכן, הקסם הזה של שלוש שורות מושבים קרה. האם זה נוח, האם פרקטי באמת למשפחה? זמן טוב לבדוק.

מתוך שתי גרסאות מנוע, 1.33 ליטר טורבו בנזין עם 163 כ”ס, ומנוע 2 ליטר טורבו עם הספק של 224 כ”ס, אני קיבלתי את הגרסה החזקה יותר, וטוב שכך, לרכב שכזה (מלבד דירוג זיהום האוויר של המנוע). מרצדס GLB 250 מצויד במנוע טורבו-בנזין חזק למדי בנפח שני ליטרים כאמור, עם מומנט מרבי של 35.67 קג”מ כבר מ-1,800 סל”ד. תיבת ההילוכים בגרסה זו, תיבת G-DCT כפולת מצמדים, עם שמונה הילוכים, תאוצה מאפס למאה לוקחת 6.9 שניות והמהירות המרבית היא 240 קמ”ש (לא הספקתי לבדוק ;)).

ובאמת, ייאמר לזכות המרצדס GLB, מנוע השני ליטר שלו ותיבת ההילוכים עובדות בצורה טובה ומרשימה, וההתאהבות המיידית שלי ברכב קרתה בזכותם, בזכות תנוחת הישיבה הגבוהה ומיוחדת, וכן, גם בכלל, או בזכות, העיצוב הייחודי ומרובע של הרכב, חיבבתי ואף נדלקתי על הרכב יותר. מיוחד ולא מזכיר אף רכב אחר. ומה אנחנו רוצים, אם לא להיות מיוחדים בנוף?

אני מתלבטת אם להתחיל לדבר על נושא הפרקטיות למשפחה ושבעת המושבים ברכב, או לפרט על מערכת המולטימדיה, אבזור ובטיחות…? יאללה פרקטיות.

 

130 ליטר טעינה

 

500-640 ליטר טעינה עם קיפול המושב השלישי. מרצדס GLB

 

שורת המושבים האמצעית, עם אפשרות להזזה קדימה אחורה

 

אם אתם משפחה מרובת ילדים, או משפחה מטיילת, המרצדס GLB יכול לענות לכם על הצרכים בצורה טובה, קודם כל, זהו רכב יוקרה 7 מקומות, ועדיין, המחיר שלו לא כזה שלא תוכלו לקחת אותו בחשבון, כמו דגמי מרצדס 7 מקומות אחרים, ויקרים פי 1.5-2. אז הנה לכם אופציה במחיר שמתחיל ב-350 אלף שקלים, לגרסת מנוע 1.3 ליטר טורבו, ועד 430 אלף ש”ח לגרסת השני ליטר. דעו, שמנוע הטורבו החדש של מרצדס-רנו, הוא מנוע דינאמי, חסכוני ממנוע השני ליטר, מזהם פחות, ולא רע בכלל. אז אל תורידו אותו מהשיקולים, ובדקו גם אותו.

השורה השנייה במרצדס GLB מרווחת בצורה יוצאת דופן, לגובה ולרוחב, הרבה בזכות הצורה המרובעת של הרכב, השורה הזו יכולה לזוז גם קדימה ואחורה, לטובת ריווח המקום בשורה השלישית האחרונה. שתי שורות המושבים נפתחות ומתקפלות/נסגרות באופן ידני, במשיכה של ידית בד אדומה. זה לא קשה ולא כבד (שימו לב שיש ידית שחורה, אבל לא איתה מקפלים את המושבים).

הבנתי, ששורת המושבים השלישית מיועדת בעיקר לילדים, ולכן, התעקשתי לשבת בה בעצמי. הכניסה למושב השלישי, דרך המושבים באמצע הייתה מעט מסורבלת, אבל לא משהו שישבור שיוויון. טיפסתי, נעזרתי ונתמכתי בדרך והשתחלתי פנימה לשני המושבים מאחור. הצלחתי לשבת (1.65 מ’), ולא הרגשתי קלסטרופובית מי יודע מה, אבל נסיעה שלמה, ארוכה מאחור, לא הייתי רוצה להעביר. אז כן, סביר להניח שילדים יתלהבו מהשורה השלישית, ולא יסבלו מחוסר מקום.

בשורה האמצעית אגב, יישבו 3 נוסעים בוגרים, מבוגרים, ילדים או 3 מושבי בטיחות, בנוחות מקסימלית. ואם במושבי בטיחות עסקינן, יהיה קל מאד להטעין אותם בתוך הרכב, בזכות פתח דלתות גדול.

מבחינת נפח תא המטען – עם 7 מושבים נותרים 130 ליטרים להטענת חפצים.
עם חמישה מושבים פעילים – בין 500-640 ליטר נפח טעינה, תלוי במיקום המושב האמצעי, אותו ניתן להזיז קדימה ואחורה.

 

סביבת נהג ברמת אבזור AMG. מרצדס

 

מערכת מולטימדיה טובה ואינטואיטיבית עם ממשק MBUX המוצלח

 

לוח שעונים דיגיטלי

 

מקדימה, ישבו הנהג והנוסע לצידו בנוחות וריווח מקסימלי. בסביבת נהג באמת יפה ומרשימה (רמת אבזור AMG), כמו בכל דגמי מרצדס החדשים. מולי מערכת המולטימדיה המוצלחת, עם ממשק MBUX, מוזמנים לקרוא אודותיו במספר כתבות שהרחבתי עליו – נוח, אלגנטי ואינטואיטיבי לשימוש. אופציית הניווט באנגלית לא עבדה ברכב, אבל היא כן עובדת בדגמים אחרים שבחנתי.

במרצדס GLB 250 המושבים הקדמיים הם מושבי COMFORT נוחים באמת, עם תנוחת ישיבה גבוהה, ואפשרות כיוון חשמלי. איך לא. מלבד, חבילת התאורה, יש שני מסכים, אחד לצד השני, הראשון של מערכת המולטימדיה (10.25 אינץ’), השני הוא לוח השעונים הדיגיטלי ויפהפה למראה בגודל 7 אינץ’. יש בקרת אקלים מפוצלת, בלם יד חשמלי, סאנרוף, שלא פתחתי ולו פעם אחת, פתיחה והנעה ללא מפתח (אנחנו ב-2020 אחרי הכל), וגם דלת תא מטען חשמלית וניתנת לפתיחה באופן חשמלי.

מרצדס GLB הוא רכב פנאי לא הכי מרצדסי, הוא קצת מרגיש האח החורג (אולי בגלל זה המחיר שלו יחסית נוח?… יחסית נו). הוא נוסע מהר וחזק, וההיגוי שלו מעולה לתחושתי, אבל הוא לא מהודק כמו מרצדס. כשתלחצו את המנוע חזק, אתם תשמעו אותו (לרגע אפילו חשבתי ששמעתי מנוע דיזל מגרגר, אבל לא, זה בנזין). וגם בנסיעה עירונית ובין עירונית תשמעו את הדרך, את האספלט דרך הגלגלים, אל תוך הרכב… כן, הבידוד רעשים פחות מרצדס ב-GLB. רק רעשי רוח נעדרו לחלוטין.

 

מנוע דינאמי, חווית נהיגה טובה

 

בידוד רעשים סביר מבית המנוע ומהגלגלים

 

אמרנו חזק, אמרנו הגה טוב, וכיפי לנהיגה. מבחינת נוחות הנסיעה, ושיכוך מהמורות, גם כאן הייתי אומרת, זה לא מרגיש כמו שיכוך קלאסי של קרוסאובר / ג’יפ של מרצדס, אבל משככים מספיק טוב, כדי שזה לא ייחשב שחיסרון.

עניתי אתמול לחבר שעוקב אחרי מלכת הכביש ברשתות החברתיות, שרכש את המרצדס GLB בגרמניה, ומאד מרוצה מהקנייה. שאכן, מדובר בקנייה טובה, היתרונות של הרכב הזה לחלוטין גוברים על מעט החסרונות.

 

שתי גרסאות מנוע, החל מ-350,000 ש”ח. GLB

בטיחות: בין היתר מערכות בטיחות מתקדמות הכוללות: בקרת שיוט אדפטיבית, התראה ושמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה, וניטור שטחים מתים כולל פונקציית Exit Warning, ו-10 כריות אוויר.

מחיר רכב המבחן –

מרצדס GLB250 עם מנוע 2 ליטר טורבו ברמת אבזור AMG – 435,900 ש”ח

דירוג בטיחות ישראלי 7 מתוך 8
דירוג זיהום – 14 מתוך 15
צריכת דלק – 10 ק”מ לליטר

 

יתרונות: ביצועים, אבזור נוחות ובטיחות, תנוחת ישיבה. 
בשתי מילים - חוויית נהיגה (שילוב של מנוע-תיבה- היגוי).
חסרונות: בידוד רעשים, שיכוך מתלים סביר, קיפול מושבים ידני.
follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “מרצדס GLB 250 (קרוסאובר שבעה מקומות) – מבחן דרכים”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

19 + fifteen =