מרצדס S CLASS החדשה 2020 (S500 פלטינום פלוס) – סקירה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

מרצדס S CLASS החדשה
מרצדס S CLASS החדשה 2020 (S500 פלטינום פלוס) – סקירה

 

מכוניות באות ומכוניות הולכות, אבל רגעים כאלה הם רגעים שנוצרים, רגעים שזוכרים ומספרים עליהם. אחרי מבחן דרכים, עם המרצדס S CLASS החדשה, מפגש עם כל מכונית אחרת, מכל סוג או קטגוריה יראה וירגיש קצת אחרת. זה לא שאעשה השוואה בין המכוניות ביום יום למלכה האם, פשוט יהיו לי פרופורציות יותר בריאות. כי ראיתי שלמות מה היא, והבנתי מה זו טכנולוגיה מתקדמת באמת, ועכשיו אפשר לבחון את הקרוסאוברים העירוניים, והמכוניות המשפחתיות, בראייה יותר רחבה, והבנה יותר גדולה.

שמכונית כמו מרצדס S CLASS מושקת בעולם, זה משפיע ישירות על כל רכב, קרוסאובר, SUV, מיניוואן, ועד פיק אפ ומסחרית, על כולם. כשטכנולוגיה ברמות הכי גבוהות נחשפות, הן בדרך כלל זולגות החוצה בכל מיני וריאציות. כולם מעתה ינסו לחקות את הדבר האמיתי, עד עוד 5-6 כשמרצדס תציג את הדור הבא של ה… מערכות שמע, מערכות מולטימדיה, מושבים, אביזרי נוחות, מערכות בטיחות מתקדמות, ושלל טכנולוגיות בכלל.

זה הזמן לכל יתר המותגים, עממיים עד יוקרתיים, להתחיל לנסות להדביק את הקצב. שיהיה בהצלחה.

 

מרצדס S CLASS דור חדש
פסגת הטכנולוגיה בעולם הרכב. מרצדס S CLASS

 

פנסים מרצדס
גם הפנסים הם חלק ממערך הבטיחות

 

במרצדס S קלאס החדשה הוטמע מערך מחשוב מקיף יותר מאי פעם, הגדול ב-50% לעומת הדגם הקודם. היכולות הטכנולוגיות הפסיכיות של הרכב נמצאות בכל חלק וחלק ברכב, ממערכות הבטיחות, המתלים והמנוע, דרך מערכות נוחות ושליטה מותאמות אישית ועד ליכולות תקשורת ואוטונומיה מתקדמות. חשבו על זה שרק הפנסים עצמם, פנסי LED עם 1.3 מיליון מיקרו-מראות ברזולוציה של 1.3 מיליון פיקסלים, רק התאורה החכמה הזו יכולה ליצור שוליים וירטואליים מוארים בצדי הדרך בתנאי ראות לקויה, או להאיר לכיוון הולכי רגל, להקטין סיכונים בדרך ולמנוע תאונות דרכים.ואלה הם הפנסים בלבד. חלק “קטן” ממכלול מטורף של טכנולוגיות מתקדמות.

כמה מתקדמות – חשבו על זה שכמעט כל חלק ברכב קורא אתכם וקורא את הכביש ומשתמשיו. תארו לעצמכם שאם אתם רוצים לכוון מראה באמצע הדרך,מראות הצד יקראו את האישונים שלכם, יראו לאיזה כיוון אתם מסתכלים, ואז פעולת הכיוון תסתכם בלחיצה ימינה או שמאלה במתג. מינימום התעסקות, מינימום סיכון. חשבו על זה שהסאנרוף, חלון השמש נפתח במחוות יד, לא בנגיעה ולא החלקה. רק להניף את היד למעלה, וכשתעצרו הפתיחה תופסק.

תארו לעצמכם מערכת מולטימדיה מתקדמת מאד, שעדיין נוחה וברורה לתפעול, כזו שדוברת עברית ועדיין נראית איכותית ומזמינה. מכילה הרבה אופציות והגדרות, אבל ניתן להגיע לכולן בקלות, ובלי להסתבך.

 

מרצדס תא נהג
תא נהג מרצדס S CLASS החדשה

 

מרצדס מולטימדיה
מסך מולטימדיה מתקדם וברור לתפעול

 

לוח שעונים דיגיטלי עם תצוגות לבחירה

 

מערכת המולטימדיה היא הראש/המח של הרכב כולו, היא מפעילה על מערכת או פיצ’ר אפשרי ברכב, כולל הגדרות של המושבים האחוריים – שזה אומר קירור וחימום מושבים, כיוון מושבים ואפשרויות עיסוי. אל דאגה, גם ליושבים מאחור יש טאבלט מגע לתפעול המושבים, חימום, אוורור, ובחירת תאורת אווירה לכל הרכב. אף אחד לא נשאר מקופח. כל מושב כולל עד 19 מנועים שונים, לכוונון מדויק, אוורור, תמיכת ירכיים ועיסוי. ישנן עד 10 תוכניות מסאז’ שונות, כולל עיסוי חם, שמשלב חימום ולחיצות. אמאל’ה.

 

MERCEDES S CLASS
תא נוסעים מפואר. מרצדס S CLASS
מרצדס טאבלט מסכים
לנוסעים מאחור טאבלט לכיוון הגדרות הנוחות ואווירת התאורה

 

מרצדס S קלאס מושב אחורי
חימום קירור, וכיוון מושבים

 

אני מנסה לחשוב מאיפה להתחיל, במה להתמקד? לא משנה מה אכתוב במבחן הזה, אני בטוח אפספס עשרות מערכות, ומאות אפשרויות. אז אנסה להתמקד בחוויית הנסיעה, אפילו לא נהיגה, נסיעה ברכב הזה. וזו חווייה ייחודית מאד.

ממערכת השמע המטורפת, מ-טו-ר-פ-ת, של בורמסטר, על שלל הרמקולים ברחבי תא הנהג והנוסעים, הרגשתי את הרמקולים בקצה הבוהן שלי ברכב, ועד לראש.

מסך המגע המרכזי בגודל 12.8′ מצויד בטכנולוגיית OLED, רזולוציה שיוצרת תמונה חדה ומרשימה. ללוח המחוונים, הדיגיטלי היפהפה, בגודל 12.3 אינץ’, אפשרויות תצוגה בסגנונות שונים ואווירה לבחירת הנהג. כל האינפורמציה על הנסיעה מוצגת לא רק במסכים, אלא גם בשתי מערכות הקרנה על השמשה הקדמית – צג עילי שמציג מלא מידע חיוני לנהג, כולל יכולות של מציאות רבודה, שמדמות מסך בגודל 77 אינץ’. לדוגמא: כשמפעילים את מערכת הניווט ברכב, היא מציגה את הכיוון בחצים כחולים בתלת מימד, גם על גבי מסך המולטימדיה, לוח השעונים, וגם בצג העילי! על השמשה הקדמית.

 

מרצדס תצוגת לוח שעונים
לוח השעונים בתצוגת ניווט בתלת מימד

 

מרצדס מערכת ניווט
מציאות רבודה במערכת הניווט – מערכת דוברת עברית ומדייקת בהכוונה

 

מרצדס אפשרויות עיסוי
הגדרות עיסוי למושב הנהג והנוסע לצידו

 

גם תכנון מיקום ופעולת הכפתורים התעדכן, והוא כולל בין היתר שינויי עיצוב במגע קל של האצבע, וכן כפתורים שממוקמים במרכז ההגה ועל גלגל ההגה עצמו.

 

איך מתחילים להסביר על הביצועים והיכולות הדינאמיות של הרכב הזה?

 

מתלי האוויר שבמכונית, כחלק ממערכת ה-E-Active Body Control, מנתחים את סביבת הנסיעה ומכיילים את פעולת המתלים בהתאם, 1,000 פעמים בשנייה. לטובת נוחות בלתי מתפשרת. בחלק מהדגמים, מוצע כסטנדרט מערכת היגוי לציר האחורי. מערכת היגוי שמאפשרת לצמצם את רדיוס הסיבוב של הרכב ב-עד 2 מ’ (הודות להיגוי אחורי בזווית של עד 10°), כלומר ה-S-Class הענקית מציעה רדיוס סיבוב קטן משל ה-A-Class הקומפקטית.

עם הגלגלים האחוריים אפשר לקבל היגוי אחורי, עד 10 מעלות לכל כיוון. היכולת הזו משפרת את הגמישות והיציבות של מרצדס S קלאס, על אף ממדיה. קוטר הסיבוב של המכונית יורד בשיעור של עד 2 מטרים. ההיגוי יוצר גם יכולת נסיעה יציבה ומדויקת יותר בנהיגה מהירה.

התחושה היא בגדול, מבפנים – S CLASS, מרווחת, מפנקת, נראית ומרגישה מיליון דולר, ומבחוץ, בתזוזה, בתנועה, בהיגוי, -A CLASS, חתולית, גמישה, זזה ונעה כמו מכונית יוקרה קטנה, זה פשוט הדבר הכי מדהים שאפשר להרגיש, וזה ניכר בכל פנייה, לכל גלגל חיים משל עצמו.

 

מרצדס מנועים
מנוע 3 ליטר, בנזין, 6 צילינדרים, הספק של 435 כ”ס לארבעת הגלגלים

 

מרצדס S CLASS תיבת הילוכים
מרצדס S קלאס S500

 

מרצדס S קלאס מוצעת בגרסאות S500 4Matic ו-S350d:

גרסת ה-S500 (רכב המבחן) בעלת מנוע 3 ליטר, בנזין, 6 צילינדרים, הספק של 435 כ”ס לארבעת הגלגלים (הנעה כפולה), ומומנט של 52 קג”מ, בין 1,800 ל-5,800 סל”ד. התיבה, תיבה אוטומטית 9 הילוכים (אין מה להרחיב עליה, היא עובדת חלק ומושלם), וההאצה למאה קמ”ש היא 4.9 שניות וצריכת הדלק עומדת על 10 קילומטר לליטר.

ויש גם גרסת דיזל – S350d עם הספק של 286 כ”ס, מומנט של 60 קג”מ, מ-1,200 סל”ד ועד ל-3,200 סל”ד, והאצה למאה קמ”ש היא 6.4 שניות.

מה אפשר להגיד על הדינאמיות של הרכב, המנוע הזה עתיר כוח. מצבי נהיגה? מיותר מאד, מצב הקומפורט (נוחות מירבית) של הרכב, חייתי ומגניב מספיק. הרכב הזה עוטף מבפנים, נוח לי בכל חלק בגוף, שקט פה ומבודד. ה-אס קלאס מגניב מדהים ומתנהג מדהים, רק צריך לזכור שהוא טנק קטן ולא רכב ספורט, וגם בזה הוא יעשה את המקסימום וירגיש מצוין.

בין מיליון היתרונות של המרצדס S CLASS החדש, יש לו יתרון אחד נוסף, אין הרבה למה ולמי להשוות אותו בישראל, את המתחרות שלו אפשר לספור על יד אחת, אולי – ב.מ.וו סדרה 7, אודי A8, ופורשה פנמרה. אני מהמרת שהסדרה 7 הכי קרובה למעמד ויכולות של ה-S CLASS. את האודי A8 אבדוק לעומק בקרוב, והפורשה… אוותר על מבחן דרכים של המותג הזה בארץ. אולי בדובאי מתישהו.

 

מרווח פנים – מחלקה ראשונה בלופטנזה

 

תא מטען מרצדס S CLASS
תא מטען עמוק

 

מרצדס S CLASS תא נוסעים

 

בטיחות: ציון בטיחות ישראלי מירבי 8 מתוך 8 (אין זיהוי תמרורים)

בטיחות פסיבית: 12 כריות אוויר
דירוג זיהום: 14 מתוך 15 מירביים
צריכת דלק: 10 ק”מ לליטר בנסיעה מעורבת

 

מרצדס S500 פלטינום פלוס (רמת אבזור אמצעית) – מחיר 1,250,000 ש”ח

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

10 − 5 =